Dráhy letos vypíší soutěž na nástupce Elefantů, chtějí až 90 patrových jednotek
CityElefant po opravě a v nových barvách. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Délka nových jednotek může být přes sto metrů, což odpovídá čtyřem vozům. Mají pojmout nejméně 380 cestujících.
Osobně doufám, že to vyhraje Stadler. Jejich dvoupodlažní vlaky jsou nízkopodlažní, tiché (i při odstavení) a mají vše co je třeba.
…naučili se to od Siemense…
Jinak nákladové to bude cca 30mld, jsem moc zvědav kdo to bude financovat a taky zda si středočeský kraj uvědomuje kolik ta sranda bude stat
Ešusy vycházely prý na 0,65 mil. na sedačku. Otázka je, kam to stoupne. Kdyby (jen) na 0,83 mil. za sedačku, bude to při teoretických 400 sedačkách a 90 soupravách těch 30 mld.
Jak ze jsou dlouhé v okolí Prahy perony? Aby se jim tam sprazena souprava vešla…
200m, většinou. Ale ono to nebude potřeba. 83m dlouhé omneo má 385 sedadel v 2+2 a až 440 v 2+3 (díky krátkým článkům si může dovolit tři metry širokou skříň), a 95m dlouhé už má 440 sedadel v 2+2 a dokonce až 510 v 2+3.
Vážně 200 m? Já bych řekl, že 220 m. A možná to souvisí s tím, proč se na Hlaváku mají prodlužovat ty 400m peróny, které půjdou. Ty šťastnější i o desítky m.
Vlastně máte pravdu, koridorizací se dělalo dost 200m nástupišť. Ale ty délky jsou také dost různé a myslím, že 200m délka už vychází v Praze z módy, právě v souvislosti s EMU 400.
Podminkou učasti by měla být již existující jednotka a v provozu min rok. Aby se zase nekoupilo neco co nikdo nevidel jako u 38O.
Hliník NG (nové generace) řady 671 – jako více systémovíý, včetně napěťové soustavu 15 kV 16,7 Hz ….
Kéž by vyhrálo omneo. Uspořádáním je naprosto geniální.
A ještě jedna věc. Také by to šlo uzavřít na „jednotky jako službu“. Vectrony jsou smluvené na full servis, to je dobře, ale šlo by to třeba i tak, že je požadováno ne 90 (120) ks vlaků, ale méně, zato virtuálních z poolu, permanentně provozních. Konkrétní počet fyzických kusů, které jsou na to potřeba, ať si už spočítá výrobce sám, podle své historie poruchovosti. Proč by riziko velké poruchovosti měl nést dopravce?
Zase šedý mor. Dřív to byly tak krásné barevné vlaky, hnusné byly vlaky v Nizozemí ze Schipholu, teď ten hnus budeme mít už i v Praze.
Co prosím?
Dřív? Dřív byla koženka hnědá. Někde zelená.
Také tmavočervená. Říkalo se té ošklivosti v Žabotlamech také koženka? To bylo často šedé.
Dobře že je nahradí, při modernizací udělaji u každé jednotky jen něco a dají na to nálepku 100 opravených jednotek. Popř. Včera jsem jel „opraveným“ aušusem (ešusem 071) který měl wifinu a nové čalounění ale zásuvky nikde a navíc v současné powerbanokove době jsou potřeba i USB konektory.
Vlak slouží k přepravě z bodu A do bodu B,takže wifi atd jsou jen služba navíc a hlavně zásuvky si dodělává depo samo a už takhle se potýkáme s málo kusy v záloze takže to dodělat není jen tak
Ano, z bodu A do B a co by si substrát chtěl ještě vymoct za kraviny, že jo.. Naštěstí přišel na dráhu Jančura a tohle myšlení se ze železnice pomalu vytrácí a už se jen nečeká na kaštany, jestli sami příjdou, ale aktivně se pro to i něco dělá, aby to pro ně bylo atraktivní, jet vlakem.
fajn, tak až za to substrát i zaplatí a nebude to všechno z dotací a na dluh, tak prosím. I ten slavný Jančura žije z dotací za studenty…
a důchodce. Na to jsem zapomněl. To bylo tenkrát vtipné, jak zrušili se zavedením komerčního provozu u vlaků proplácení slev za důchodce, že na to už stát nemá a Jančura řval. Pak Babiš zavedl 75% slevy všude, to jsem říkal, že se už nikdy nezruší, protože to bude samozřejmost. Taky že ano, stačí vidět, jaký odpor mělo snížení na 50 %…
Poněkud zvláštní představa. Když budete čekat, že to všechno cestující zaplatí v jízdném, zbyde vám jen malý výběr z expresů, a i to jen když se nebude trvat na ekonomickém zvýšení poplatku za DC; nejsme totiž na VRT. Ž čeho železnice hodně žije jsou externality, které stát/kraje nemusí platit díky tomu, že se cestující nevrhnou na silnice.
A jančurův problém vůbec není v tom, že pobírá velké dotace, jenom v tom, že má PR postavené na tom, že ne.
Kdy jste si naposled kupoval jízdenku na vlak???
coz tak se vratit do 19 stoleti dam budete mit i paru v pravidelnem provozu
Ani z výroby se nedalo hovořit o nějaké jednostnosti.
Čím to je, že si už teď myslím, že s těmito vozidly to dopadne jako všechno předtím – (pomalu) co kus, to originál.
Ona ta modernizace má v interiéru jako co ? Instalovat vytápěná vodní křesla a na WC kartáč na zadek s fénem ?
Modernizace se týká především v rekonstrukci pojezdů, důkladné revize elektroinstalace, výměně porouchaných osvětlovacích těles, repase evac WC/jímky a vodní pumpy, dosazení požárních hlásičů do interiéru, dosazením přemostění záchranné brzdy, repasí dveří nástupních i interiérových, revize klimatizace a doplnění kapaliny, přetěsnění oken, opravy podlahových krytin a podobné. Instalace wifi a zásuvek probíhá nezávisle na revizích dle smlouvy s ROPIDem do konce roku.
Až 90? Předtím byla zpráva ze budou poptávám 120 jednotek
Ne, na co?
Aby konečně nahradili jednotky řady 460.
Nenahrazuji je panterama?
Nevím zatím jezdím jednotkou 460
Na to stačí Panteří. Patrové krávy ve čtyřvozovém provedení je vyhazování peněz. Ešusy pro Ostravsko až na výjimky jsou taky moc velké.
To ani náhodou
Ani náhodou co? O 30% víc sedaček na stejnou délku za cenu brutální redukce procenta nízkopodlažní části a mrňavého počtu kusů v místní sérii? Pantery a zdvojené pantery v JMK a MSK určitě lepší.
Na Ostravsku jsem najezdil roky v přeplněném Elefantu. Takže tyhle bizarní žvásty, které se tu opakují v každé diskuzi pořád dokola od někoho, kdo bydlí 300km daleko, si už prosím nechte.
Já jsem nikdy na Ostravsu plným Ešusem nejel (ani Tornádem). Je pravda, že jsem nikdy nejel v dopravní špičce.
A on snad v Praze jezdí přeplněný Elefant „mimo špičku“?
Ne, ale okolo Prahy jsou vlaky více vytížený než okolo Ostravy, proto 4 vozovou novou jednotku jako náhradu 471 v Praze chápu, v Ostravě ne.
V tomto samozřejmě souhlas. V Praze to navíc zhoršuje fakt, že se tam prakticky nedá jet autem, takže % podíl cestujících využívající pravidelně vlak je tam ještě větší.
je třeba si také uvědomit, že Ostravská aglomerace má 1mil. obyvatel, hodnoty přes milion (2) má už jen Praha.
A proto zpochybňuji nutnost nových patrových 4 vozových jednotek na Ostravsku.
Tak to nekdy zkus. Vlaky smer Ova – Havr po 14.hodine, kdy jezdi lide z prace + skola. Jsou takove, ze lide musi stat. Jezdim denne.
A zahuštěním taktu třeba na 10 minut by nepomohlo?
Jo muselo by asi ve špičce všechno kmitat včetně záloh.
Problém je kapacita tratí. V úseku Svinov – Hl. Nádraží se kvůli tomu bude stavět 3 kolej a hodně se kritizovalo, že nepostaví rovnou 4. Na rozdíl od Prahy, přes Ostravu je vedena veškerá nákladní doprava v okolí, a díky nákladní sekci je kolejiště Hlavního nádraží s přehledem největším nádražím v zemi.
Dvojitým esusem?
MSK neobjednal „dvojmo“, i kdyby, tak je jich málo a pro nepárový výkon – zpět asi přeplněn nebude- ho MSK neobjedná …
A uvědomujete si, že čtyřvozovka Pantera má víc sedaček než ešus?
A on je chce?
Jasně že nechce. Tyhle mrňavé série jako 12 ks tam stejně nikdo nebude chtít servisovat.
V Praze si řeší náhradu Elefantů a u nás na Moravě jsme rádi že nám tu už nejezdí Žabotlamy ale hypermoderní Tornáda…
Řeší se v této dekádě především doplnění a posílení toho, co ještě jezdí ve špičce sólo a co bude nutné posílit. Především Lysá nad Labem a Nymburk, kde je výhled ve špičce 15 minut, zdvojení krátkých S9, náhrada Bdmtee a Bdt na spěšných vlacích do Kolína a Benešova, výhledové posílení S7 na 10 minut do Dobřichovic, aktuálně řešící se elektrifikace 173, možná i Kladno a na to fakt nebudou stačit uvolněné 471 z S4, kam dorazí Panteři ani uvolněné 471, které budou nahrazeny novými jednotkami na střídavině.
Tak nějak.
Jen si představte, že by Os 88xx ujel Praha – Beroun za 37 minut, a interval byl 15 minut v celé trase – tak kolik na to musí být jednotek, když by to bylo 37 minut jízdy a 23 minut obrat.
Ale…171 bude mít tu výhodu, že dálkovina osobní a část té nákladní (ta s cílovou stanicí od Berouna dál) bude nejpozději v padesátých letech svedena do tunelu.
No v padesátých letech spíše „nejdříve“ než „nejpozději“! A nákladní doprava s cílovou stanicí před Berounem se limitně blíží nule. Kromě vlečky z Radotína tam není nic.
TP = 12 souprav
Nevite, jestli linka S2 ma výhledově takt 7,5 ve špičce /15 min mimo aspon do Lysé a jestli budou po optimalizaci jezdit vlaky na hlavní nádraží i o vikendu?
Linka S2/S22/S9 bude mít po dokončení rekonstrukce a dodávce Panterů na S4 souhrnný interval mezi Lysou a Prahou ve špičce 15, zbytek 30. Snaha bude dle možností zdvojit to, co jezdí ještě sólo.
Výhled je krásný, ale pokud se nic neudělá z kapacitou dráhy, tak je to jen fantasmagorie, která, doufám, neprojde.
Tak do konce příštího roku skončí určitě řada 560, řada 460 pak do konce roku 2024, náhrady už jsou objednané.
Klid, ještě letos se dočkáte náhrady za 460. 162 + B + B + B To je pokrok, co ?
V podstatě jo. 162 i B jsou průměrem zhruba o deset let mladší. 🙃
A výjimečně asi i rychlejší (460 = 110 km/h vs. 162 = 140 km/h).
a tišší.
A někdy i poskakující tlačenka z Plzně…
Nechápu kdo vám dal mínusy, když je to pravda
Hlavně je to blábol, protože MSK už má na ty výkony dávno objednané pantery.
Ty dva?
Tam stačí parní vlaky
V Praze souhlasím
A to ještě „řeší“ vlastní chyby když udělali ešusy jednosystémové s tím že to bude dloooouho stačit…
A pantery taky mají jednosystemovou verzi. A některé z nich jsou předělané (a jinde jezdí vícesystém pod stejnosměrem)
Si neumíte zařídit na vašem kraji??
To se řeší z 90 procent pro Středočeský kraj. Pražáci s tím jezdí několikanásobně méně.
Jen aby kapacity nemysleli 3+2 sedacky, … jsem zvedavy jako soupravy budou v nabidce… a jestli se odvazi jit nekdo i do jakobsu…
Co se týče jacobsů není to na odvaze výrobců ale ČD. Jacobsy jsou osvědčené, ale ČD je z nejasných důvodů odmítají.
Vyšly by nápravové tlaky?
Nikomu na světě zatím nevyšly?
U dvouparovych to moc vyrobcu nedela, vim o Bombardieru Omneo a ten ma kratsi vozy s vlozenymi vstupnimi moduly…
Historicky snad vychodni nemci meli trinapravove podvozky, ale nebylo to moc uspesne…
Mezi vložákama žádný problém být nemůže, tam má jacobsy i Duplex a to není žádné příměsto. Otázka zní jen, jestli i hlavové patrové články mohou mít vzadu jacobsy, resp. za cenu, že se něco z elektriky přesune i do druhého článku. Jacobsy přirozeně znamenají články zkrácené o převisy, takže články by na 100 m byly víc než čtyři, v žádném případě to neznamená zdvojnásobění nápravového tlaku.
Omneo ma jacobse i u ridiciho hnaciho vozu…
https://www.youtube.com/watch?v=vEohPdnYg7A
To jsem teda trochu zklamanej, čekal jsem víc. A doufám, že teda neprojde ta trojsedacka.
Jenže ten má hodně krátké články, takže není divu. To není zrovna to, co jsem měl na müsli.
Jo, ale diky tomu muze mit sirsi skrin a tim i vyssi kapacitu,… 6 vozova souprava da 108m a kapacita je dost slusna… Interior design and passenger capacity of OMNEO (Regio 2N) The air-conditioned Bombardier double deck trains provide a seating capacity of 360 to 780 and an overall capacity of 680 to 1,380 depending on length and seating arrangement. A version comprising of three multiple units with a train length of 110m provides a 2+3 seat arrangement and offers 1,800 seats with a total capacity of 3,000 passengers. The car body is wider compared to conventional trains, which enables… Číst vice »
Jako jo, ale ta skříň je širší jen o maličko, stejně to kvůli nástupištím víc nejde, a kdoví jak by to u nás prošlo. A hlavně, kdo by u nás byl nadšen z mačkání a vzájemného přelejzání v uspořádání 2+3?
to ja chapu, lze i 2+2… a celkem slusna ulicka…
A jinak oni vyrabi kratke i dlouhe clanky, zalezi jak si to posklada zakaznik…
jinak se testovala kratsi verze ve Velimi…
Bombardier Omneo, … defacto jsem ten prispevek napsal podle nej… 🙂
Omneo ma jakobsy i v mestske verzi 3+2 sedacky, take slusnou kapacitu…
Ale uvidime, kdo se prihlasi a s cim…
tady treba info:
https://www.railway-technology.com/projects/bombardier-omneo-regio-2n-double-deck-train/
Bude vyrazen i vlak co ma zarivkovy vypinac u sedadel, takze ve vlaku neni presvetleno?
Tzv. zrcadlo uvnitr, zvenku jako osvetlene zbozi ve vyloze…
Jednotka 001 má vypínač na zářivky v celé soupravě, jednotka 002 jen ve voze 471 a 971, vůz 071 byl do soupravy dodán až v roce 2001 a ten už má světla natvrdo. Ostatní jednotky mají již osvětlení bez možnosti volby. Jednotky 001 a 002 budou vyřazeny samozřejmě mezi prvními.
Do DHV Praha-střed 😀
Tak ono by se v souvislosti s obnovou mohlo začít přemýšlet, který kandidát by byl vhodný k zachová
ní. Ale ještě je deset let čas. 🙂
Proč myslíte ?
Mezi řádky si dovolím přečíst, že Škodovka má už tedy vyprojektovaný elektrický vůz k 13Ev.
Budiž, snad to bude projekt dotažený do konce a nebude ladění projektu za provozu, jak už to bývá zvykem, žel na vrub cestujícím a obsluhujícímu personálu… 🤦
Že jsou pro Prahu potřeba EMU 400 je zřejmé už dlouho. Ve Škodovce by byli za idioty, kdyby ji ještě neměli vyprojektovanou. V článku to ale mezi řádky není.
No jo, ale projekt jeste neni provozuschopny model, chtelo by to vyrobit prototyp a ten testovat a ladit…
Jinak se zase bude v tendru prihlasovat vlak co jen na papire a pak se bude ladit pri reklamacich…
Akorát že pak je idiot ten, co si od nich něco koupí.
471 jsou tak zdařilé právě proto, že tam podíl Scheißewerke jen částečný.
Takže trakčně stejná hrůza jako Elefanty. Všechno v jednom voze bez pořádné trakce a rekuperace.
S délkou přes sto metrů se může jednat o čtyřvozové jednotky, kde by to už logiky věci vycházelo na M-V-V- M, takže by byla trakce na polovině náprav. To by šlo, ne?
Rekuperace je snad jasná. Vypadá to na dva čelní elektrické a dva vložené vozy.
bez rekuperace? Vždyť ešus rekuperuje i poměrově – do troleje co se vejde, zbytek ucvrkáva do odporníků.
No…tak se budeme modlit, aby měl ještě nějaké mouchy, a Scheißewerke nebude mít možnost se účastnit – a vyhraje to nějaká solidní firma, řekněme Siemens.
Já bych si přál Stadler Kiss.
Já třeba moc ne, protože tam vychází hodně sedadel kde se kouká do stěny, místo do okna.
No třeba…to já taky…pro jejich rychlost…
Rychlost nebude to zajímavé. Škodovka už předvedla s netrakčníma patrama rychlost 160 a vyhrožuje s 200. Víc nepotřebude ani spěšňák z příměsta, ba ani vnitro rychlík.
Ty NIMy jsou schváleny na 189 nebo jen na 160??
To je samozrejme jasne, ze budou nabizet prave toto… nicmene to neni zadna slava…
Ale necham se prekvapit, zda jej jeste vylepsili nebo zda pridali jen ridici vuz…
Řídicí vůz má verze pro MSK, hodil by se motorák.
to jsem mel samozrejme na mysli…
České dráhy chystají nákup 90 jednotek. Je to pěkné číslo. Otázka je. Kde vezmou peníze na nákup nová vozidla? Esuš stál asi 250 až 300 milionů korun. Bohužel není možné předělat na dva systémy. Četl jsem, že musel vyměnit všechny kabely, aby mohli
doplnit na střídavý systém. Investice na rekonstrukci nevyplácí.
Kde vezmou peníze? Koupí to na úvěr, který budou splácet z tržeb a objednávky krajů.
Možná je další varianta. Spolufinancování byla Praha, Středočeský kraj a České dráhy. Záleží na tom. Jak se domluví nákup nové jednotky?
Odhaduju 90 Vectronů ~ 10 mld. 20 9vozových raijletů ~ 10 mld. 90 EMU 400 ~ 30-40 mld. Při odhodlání ČD investovat 10 mld. ročně jde o plán na teoretických 5-6 let.
Hlavní problém je v tom, že se Praha nedohodla s největším krejem republiky na pohlcení okresů Praha-západ a Praha-východ, které svými pracovními, dopravními a dalšími vztahy už dávno jako Praha fungují. Tím by Praha podlezla nesmyslně překročenou příčku bohatého evropského města a mohla by čerpat dotace EU na EMU 400, tramvaje i Metro D po desítkách miliard.
Spíš je nesmysl, že není součástí Středočeského kraje. Ale i on sám už je na hraně limitu bohatosti, takže s Prahou by to určitě překročil.
Ona celkově se ČR tomu limitu blíží celá. Odchod Británie, už jsme přeskočily Portugalsko, Španělsko a Řecko, blížeme se Itálii. A pokud přijde ještě někdo z východu, tak je po dotacích.
Jojo…udělá se zpátky Pražský kraj, a bude vyřešeno.
Coby momentální obyvatel Řeže u Prahy musím konstatovat, že okolní obce by proti začlenění do Prahy měly značné námitky. Samospráva má svoje půvaby. Ne každý chce podléhat vzdálenému magistrátu, jež se stará o 1,5 milionu lidí a nějakých konkrétních 1500 jej moc nevzrušuje.
Jiná věc je, že pro účely čerpání dotací na dopravu by se Praha + okolí měly brát jako jeden systém, kterým skutečně jsou.
Měnila by se jen krajská úroveň. Nebo si myslíte, že Praha je obec?
Praha je obec i kraj, taky je na to zvláštní zákon o hlavním městu Praze 131/2000 Sb.
V rámci GO se vymění veškerá kabeláž – i z důvodu stáří.
Prý 12 na Ostravsku. Dneska zase drahy přesvědčují cestující jedoucí na hory na výlet, že příště raději autem. Nezvládnou elephanty obsloužit ani víkendový provoz.
Jo, dnes nich jezdí 7, to je poměrně nadprůměrný počet.
No to jo, průměr mezi 12 a 0 je přece 6. 😀
7.
A z toho 4 v poruse.
Ať už je to poruchovost Škodováckého elefantu jako taková nebo schopnosti/ochota místních v neposlední řadě kvůli malé skupině, výsledné procento provozuschopnosti je naprosto tristní. A do toho někteří ryjí, že sem chtějí dokonce EMU 400 jako se chystá do Prahy, naprostý nesmysl.
Ač se Škodovky nechci zastávat, je to dáno také nejen poruchami, ale i „kulturou“ obyvatelstva. Není to tak dávno, co někde na karvinsku se bavili místní mladíci házením kamenů po vlacích a u jednoho zasáhli okno. Nechat takový vlak v provozu bez výměny téměř zaručuje, že ho večer uvidíte ve zprávách.
S vandalismem je to těžké, tím trpí všechny vlaky. Ale nedá se na něj svádět, že je provozních jen tak málo moravských elefantů.
Historická chyba – neobjednalo se více jednotek …. nakoupit nové jaksi nejde, veřejná soutěž nemůže být vypsána na přesně definovaný výrobek …
A to jako bude vypsána soutěž s tím, že někdy za 8 let nejdříve mají být dodány nové jednotky?
Spíše by to chtělo odstranit všechny dobitčáky tipu 810, A, AB,B, Bds atd..
„dobitčáky tipu“ 🙂 Nejdříve by to chtělo chodit do školy.
I absolvent mateřské školy je cestující.
Ten nemusí vědět, kde se píše jaké i.
I/Y se učí až ve třetí třídě, takže bych to rozšířil i na prvňáčky a druháčky.
To si dovolím nesouhlasit. Náš nejmladší je druhák a i nebo y už se učí. Píšu s ním úkoly.
A bylo hodně mezer ve vlastní hlavě?
S ním to ještě ujde. Prostřední ještě taky. Ale nejstaršího puberťáka gymnazisty se občas na něco zeptám já. Tomu bych fakt s úkoly neporadil.
Skutečný svistot je, když občas musíte něco číst či dokonce psát polsky.
Tam jsou ta I/Y rozmístěna úplně jinak než u nás, třeba španělské hlavní město se píše Madryt.
My sme měli v druhé třídě tvrdé/měkké hlásky h,ch,t,r,d,t,n a výjimky (cizí slova, jména)
Ve třetí třídě vyjmenovaná slova (mezi které patřil i dobytek) a zaklad vět, ve čtvrté třídě větnou shodu celou.
https://www.mojecestina.cz/article/2016021502-mekke-a-tvrde-souhlasky
Manaska?
Je to zformulováno nesprávně. Velmi rychle dítě narazí na slovo kino a je mu hned jasné, že ho ve škole učí voloviny.
Ve „shrnutí“ mají „většinou.“
A nám teda říkali hned, že v cizích/přejatých slovech je to často lodle původního jazyka.
Třeba tím myslel to, že po cestě tímto vozem je cestující pěkně „dobitý“ 🙂
Pyž bes chip 😃
…vite jakou praci tohle da precist… 😀
Vím 😃
Dobité to doopravdy je, za ty roky provozu. Ale náhrada za 810 je v mnoha případech autobus a rychlíkové vozy nižší kvality nahrazovat příměstskou jednotkou není dobrý nápad.
PS: DobYtek má tvrdou hlavu, proto se píše s tvrdYm Y!
No…ale mohou být případy, že náhradou za 810 bude „pavouk“ v důsledku ukončení dotování souběžných autobusů.
Taky na ně dojde, a to přesunem na mezistátní provoz.
Naopak na vnitrostátní spoje poputují kvalitní klimatizovaná vozidla.
Takže na R10 třeba Amz138…
Já myslel, podle vedlejší diskuze no Martinicích, že je in mít skanzen v pravidelném provozu?
Za mne je lepší každý rok koupit 10 jednotek.
Tak jistě, že nebudou všechny dodány naráz, ale v prubehu x let. Je ovšem vhodné vysoutěžit je najednou, aby se každý rok nemusela dělat soutěž, případně aby každý rok nevyhrál někdo jiný a v parku pak nebylo 5 typů vlaků stejného účelu (i když to u ČD moc nehrozí).
Vetsi objem je takce casto mensi cena..
Nutná je minimálně dvojnásobná rychlost, nebo se to do přepnutí ETCS nestihne.
No a?
Ať mají však prosím nové jednotky na každou část interiéru namířenou kameru, aby tím mohli cestovat i individua se zakrnělým mozkem, pro které znamená bílá stěna nutnost ji počmárat. Konečně se pak můžou identifikovat a nakopat do pr*ele.
Pravda, co se děje poslední dva roky kolem Prahy je fakt nechutný.
Pokud tam nebude sekuriťák v civilu, který čmárala chytne pod krkem, stáhne mu kalhoty a tu fixu mu narve do prdele tak, aby nic nečouhalo, nic se nezmění. Sorry jako.
Vy ale máte bujné sexuální fantazie!
Ne, to má jen živé dojmy ze studia středověkých řešení podobných vylomenin.
Na tyhle zmetky bohužel platí jen chycení při činu a nucená práce, ideální při čištění podobných čmáranců. Při práci je tyhle nápady rychle přejdou.
To chce robota. Něco jako Kryton (nebo jak se to píše) , ale lepší software.
Proč ne rovnou brigádně bachaře, aby mu vysvětlil, co ho čeká v CPZtce.
No a jestli Dráhy přemýšlí takto dopředu, ok. Ale Ešusy mi přijdou dost mladý a vyhovující na to, aby se nějak chvátalo s jejich obměnou. Když budou pořádně udržovat interiér a klimatizaci, pak je to vozidlo dobré.
Třeba vadí jednosystem, nebi nízká kapacita.
Spíš Praze samotné se nelíbí
Tak hlavně, že Praze nevadí provoz tramvají T3 🙃
Jojo…ve vozovně jsou tak hodní, že občas i na linku 26 nasadí T3M2-DVC…
A rád bych jim poděkoval, že tamtéž minimalizovali Scheißewerke…
Odsunuté na šotolinku 23 nevadí.
První nové jednotky budou ešusy doplňovat, aby se mohla navýšit kapacita vlaků, potom je potřeba počítat s novými EMU na trať na Kladno a na letiště, vyřadit by se měly syslografy, protože těm patrům už taky táhne na 50. A až potom se budou vyřazovat ešusy, kterým tedy v té době bude 35-40 let… tonsi svoje odjezdí…
To je v pořádku.
Než to úřední šiml všechno přežvýká, než budou jednotky provozovatelné…tak to bude tak akorát…
Popis obrázku nad článkem je takový… nepřesný. V nových barvách? Takový už to mělo, rozdíl před a po opravě na Ešusech prakticky nelze poznat, bohužel. Jediným znakem jsou předělaný tlačítka na dveřích. Jinak je to většinou stále ta samá „špína“, což však neberte doslovně – někdy to přijede i uklizený. Ale současný generálky interiér prakticky neřeší a exteriér vůbec (což při pohledu na stav laku fakt nechápu). A přijde mi, že buď opět zesílila móda grafiti, nebo se na to začalao víc dlabat – těch Ešusů jezdí počmáranejch čím dál víc.
Právě, že rozdíl po opravě je vidět na první pohled. Včera jsem měl v rukách ešus 053, který byl jen druhy den v provozu a lesklo se na něm úplně všechno,. Interiér taky krásně čistý, záchody jsem si i vyfotil, protože vidět WC bez jediného zásahu fixou je zázrak. Ale všichni víme, že stačí pár dní a bude vše zase zečmárané.
Byť na Kralupy/Ústí budou panteři tak mi přijde 90 ks málo, při zkušenosti se současným stavem u 471 kdy jich je už x nabouraných, x neustále nekdě v dílnách na opravách různých stupňů a dalších x stojí pro závady.
Další věc: doufám, že to bude vypsáno se vším všudy tak jak se sluší a patří na dnešní dobu, tedy i s postavením nové haly/depa pro tyto jednotky s odpovídajícím zázemím a full servis nejméně na 15 let.
471 najezdí dost km a proto musí chodit na opravy .90ks bude i tak více než současný stav..
Ze 70 jednotek na 90 jednotek a o vůz víc, tzn. místo 210 vozů rovnou 360 vozů, to je navýšení o 70 %. Víc už by se jich na ty koleje možná nevešlo…
Taky se mi jich zdá málo, ale asi to není jejich 100% náhrada a pokud přibude Kladno, Boleslav a Mělník, tak jich bude potřeba ještě dost
ČD nejsou a nebudou jediný dopravce v PID. 90 kusů bude bohatě stačit.
90 kusů ale znamená, že se budeme muset připravit dlouho snášet zoufalosti typu syslograf nebo jančurovka zápasící s německým bazošem.
Ale nepovídejte….
Třeba tam bude nakonec i opce…
Spíš bych to viděl na LE a CAF
Upozornění pro zahraniční výrobce elektrických jednotek – do soutěže se vůbec nehlaste, vypracováním nabídek ztratíte čas, který můžete využít jinde. My v čechách víme, že o vítězi je už dávno rozhodnuto, aniž by byla soutěž vypsána. Firma Škoda byla již o svém vítězství inforomována, jen se řeší, jak to procesně udělat tak, aby vše bylo v souladu se zákony.
Tak určitě. Procesní řešení je jednoduché- smlouva bude obsahovat pouze opci, žádný pevně zasmluvněný počet vlaků. Domácí průmysl si rozvracet nedáme!
Existuje rozsudek, podle kterého je v pořádku nastavit šířku dveří tak, že to splňuje jediný výrobce.
Teď bude specifická úhlopříčka oken, aby cestující nekoukal do sloupku.
Jj a ještě pak bude třeba všude kde jednotky od Škody budou jezdit masivní výstavba protihlukových zdí a v nádražích výrazně zesílit hlášení.
A bude maximálně využívat infrastrukturu jako v civilizovaných zemích? Tedy že maximálně využije délku nástupiště, aby ve špičce pojmul co nejvíce cestujících? Nebo to bude zas střelba od boku jako se 471, kdy 2 jednotky mnohdy nestačí kapacitně, ale 3. se již k nástupišti nevejde?
My si to samozřejmě jako vždy uděláme po svém. Sice to bude na houby, ale hlavně že to bude české. 🇨🇿🇨🇿🇨🇿
Jako že by SprŽel na nějaké trati měla stejně dlouhá nástupiště?
To snad v okolí Prahy platí. Nakonec se i nová staví 220 metru, tedy pro 2 čtyřvozové jednotky konvenčních rozměrů.
No nevím, už vám někdo prozradil, že čtyřvozovka EMU 400 má obsahovat 4 vozy?
No…3 vozy jsou málo, a 5 vozů zase nějak moc…
No když bude mít jednotka Jakobsovy podvozky,může být vozů i 6.
Jo leda tak…že by ty vozy byly kratší než 26,4 m…
Dosluhující elefanty? Vždyť jsou pořád poměrně nové. Rozhodně nevypadají, že by dosluhovaly nebo byly jakkoli zastaralé, po doplnění wifi a zásuvek mají vše, co má jakýkoli jiný moderní vlak.
Záleží jak staré jsou, pokud to jsou ty 065+ tak dosluhovat teprve budou, jejich stáří je teď 11-9 let ale ty 1-64 už dosluhují. Taky nejsou moc vhodné pro všechny tratě, jsou jen pro jednu napájecí soustavu – 3kv. Obecně každý vůz co má 15-20 let stáří by se měl vyřadit, na to v Čechách nejsou však peníze ale když se jedná o věčně plné spoje, tam by k tomuto kroku mělo dojít.
Drážní vozidla nejsou auto! 30 let provozu bývá už skoro norma.
Však ty nejstarší elefanty v době vyřazení budou mít kolem 25-30 let velmi intenzivního provozu, to se mi zdá ok.
To ano, já reagoval na vyřazování po 15 – 20 letech provozu. To se děje s nepodarky, ale ne s normálně fungujícími – vydělávajícími – vozidly.
Třeba s 380…
Jak kde. Třeba v Japonsku vidět vlak starší než 20 let, to je rarita. Tedy na takových výkonech, které by odpovídaly ešusům, ne nějaké lokálky, tam jsou starší vozidla běžná.
První ešusy jsou z roku 95 a vyřazovat se mají kolem roku 30, to je 35 let… to mi nepřijde tak málo…
V chudším bývalém „východní bloku“, do kterého bohužel pořád ještě patříme, je pro vlaky běžná životnost spíš 40 let. To ale platí pro vlaky se železným rámem, s hlínou to není totéž.
A sliby 40 let provozu, a to je nemalá část vozů vysoce překračuje.
Jako super no. Ale hlavně že někde jezdí ještě 460-ky. Tam by byly super i 30-leté ešusy. Jenže na co, že… Můžou tam jezdit 460-ky dál a ešusy dáme do šrotu nebo prodáme. Nepochopitelné…
460 skončí dřív, než první elefanty.
Uvěřím až uvidím 🙂
Právě, ono se to čte s jistou hořkostí, „hledá se náhrada za Elefanty“, když mezi Ostravou a Českým Těšínem jezdí dennodenně Tornáda a lidé čekají jak na smilování, až v kraj příští rok dostane 2 Pantery, co budou jezdi Ostrava-Opava, aby uvolněné Elefanty jezdily do Těšína a 460 šly konečně do důchodu.
2030 (2027) – 2000 (1997) = 30
Co je na tom složitého?
nové? prototyp 1998
než vyjede na okruh první náhrada. Bude Elefantum v průměru 30 let. A to už možná bude první série ze Studénky odstavena. Pokrok jde rychleji než tomu bylo v éře žabotlamů.
Bavíme se o potřebě vlaků pro 30. a 40. léta 21. století.
Až 90 souprav může znamenat taky 2 s opcí na 88. Kolik jich tedy dráhy minimálně odeberou? 90 mi přijde jako nesmyslně moc, obzváště pokud mají nahradit jen prvních 16 hliníků, dva syslografy a možná pár posledních tornád, a to se turnusová potřeba ještě zmenší panterizací S4.
Přes 100 metrů je kolik? 110, aby se to vešlo ve dvojici jen do pár stanic modernizovaných v poslední době, kde je konečně aspoň těch 220 metrů? Nebo to půjde spojovat s ešusem a dá to dohromady pod 200?
Přes 100 metrů to bude proto,aby souprava mohla mít 4 vozy (27,5 metrů jeden vagon).
90 není zase tolik. Nejde jen o náhradu starých elefantů a syslografů, ale i další výkony, které přibydou (minimálně S2/S9, S7). Další věc je, kdy ty jednotky reálně půjdou do provozu. Pokud to půjde dobře, tak smlouvu uzavřou nejdřív příští rok a pak při nejlepším 2–3 roky než se začnou dodávat. Mezitím už pravděpodobně bude hotová alespoň část trati na letiště a Kladno, takže tam budou potřeba také elektrické jednotky. Také by bylo hezké, kdyby i na zálohách bylo alespoň pár adekvátních jednotek. Dnes je elefantů málo a musí se počítat, že reálně nebude nikdy 100 % jednotek provozních kvůli… Číst vice »
90 mi přijde taky moc, ale ne z důvodu, že mají nahradit jen 16 souprav, ony nahradí postupně všechny Ešusy, ale z důvodu jejich zbytečné velikosti a tím i neefektivního použití jinde mimo Prahu. I Na Brno a Ostravu se mě zají velké, o zbytku ani nemluvě. Těch přes 100 m mě zaujalo taky. Můžou se taky se SŽ, že bude stačit mít u nástupiště jen dveře pro cestující, ne čelo soupravy. A nebo se společně s ROPIDem a SŽ dohodnou na prodloužení nástupišť. Spojování se starýma Ešusama je nesmysl, ty jsou jen stejnosměrné, a problém krátkých nástupišť by nebyl… Číst vice »
Však je to taky AŽ 90 souprav. Jestli jich odeberou 70 nebo 80, to se ještě neví.
Zbytečná velikost 😀
Jsou. Mimo Prahu jsou 4 vozové patrové jednotky velké.
Na kterých linkách se třeba na Ostravsku a Brněnsku budou celodenně hodit (ne jeden vlak ráno a druhý odpoledne)?
A proč do pražských vlaků pletete Brno nebo Ostravu?
Protože ešusy jezdí i na Ostravsku a i ty čeká náhrada.
Brno je další velká aglomerace s příměstskou dopravou, kde by se na některé spoje velkokapacitní vlaky mohli teoreticky hodit, ale těch spojů není mnoho, aby to opravňovalo tam ty nové vozy cpát.
Jenže ti fňukají, že elefanti jsou na ně moc. Tak natož EMU 400.
Brno hlavně nebude zajišťováno soupravami ČD.
To máte vlastně pravdu.
Tady je už vyloženě vidět, že jsou 3-4 vozové patrové jednotky i na Brno velké. Kdyby ne, předpokládám, že by si je kraj koupil.
Nesmyslně moc to není. ROPID a IDSK chtějí dál zkracovat intervaly, navíc nemalé množství bude potřeba na Kladno a na letiště.
Tak to už aby taky zajistily koleje, po kterých budou ty vlaky jezdit. Protože jinak už na většině tratí není kam ty intervaly zkracovat.
S 90 kusy se rozlučte s nasazením do Kladna.
Jen by mě zajímalo co budou dělat s těmi vlaky , když nevyhraji výběrové řízení na provozování těchto linek a nikdo jiný by si toto neobjednal. Při nepřevzetí tu naopak bude nablito , že to mít mohli atd atd. A to je vysoká pravděpodobnost, že nedokáží bez ROPIDu sepsat ani požadavky a výbavu.
Tak je nasadí někde jinde..
Páteřní linky PID na železnici mohou obsluhovat jen patrové jednotky, které mají české dráhy, už takhle jsou narvané, menší jednotky by to nezvládly.
Jančura se chystá koupit v německu starší patráky…
No a?
Vypsání výběrového řízení není objednávka.Závazná objednávka bude jen v případě výhry ve výběrovém řízení.
Takže se jedná o otravování výrobců „vypracuje nabídku a my to ani nepřečteme“, aby se do následného „vážně míněného“ výběrka přihlásil jediný správný výrobce?
Tak pokud se nějaký dopravce hlásí do výběrového řízení na obslužnost,musí vědět,za kolik nakoupí vozidla.Jinak nemůže podat seriozní finanční nabídku ve výběrovém řízení na obsluhu nějakých tratí.
Tak pokud se výrobce nechce otravovat tak nemusí, nikdo ho nenutí.
Samozřejmě. Až to modrogumy budou myslet vážně, tak se přihlásí jediný správný výrobce. 🙂
Jojo…to hlavně vzkažte do Plzně…
Spíš bych si tipnul část jednotek náhrada nejstarších elefantu s tím že v případě prohry ve výběrku bude povinnost je prodat vítěznému dopravci a zbytek opce na roky 2030+ v případě že to ČD vyhrají.
Jsem zvědavý co Škoda vytáhne ze šuplíku.
Třeba vytáhnou motorový vůz k těm jejich push-pullům.
Presne tak to aj bude. Nič iné sa ani neočakáva…
Tím se lidi ze škodovky ani netají. V šuplíku leží „kraken“ s motorovými vozy z Pantera a vložáky z Push-pullu.
Spíš bych si tipnul část jednotek náhrada nejstarších elefantu s tím že v případě prohry ve výběrku bude povinnost je prodat vítěznému dopravci a zbytek opce na roky 2030+ v případě že to ČD vyhrají.
Doufám, že je v podmínkách i požadavek na nějaké rozumné zrychlení. Polovina hnaných náprav by měla být minimum.
Tak jako 4 vozy dávají tušit, že řídící budou hnací a vložené budou bez pohonu. Prostě kratší Slon, jaký škoda dodala na Ukrajinu jen v nové generaci ala push pull. Snad to bude alespoň umět rekuperovat.
Rekuperace by měla být podmínkou pro jakékoliv nové vozidlo v elektrické trakci.
Čili formát Žabotlam.
Presne tak, soucasne jednotky jsou priserne line jak pri rozjezdu tak brzdeni pomoci edb. Za deste je to doslova peklo- neustale prokluzy. A urcite na Vmax 160 a plynule nahradit nektere vraky na Sp eventuelne vytvorit rychlou vrstvu Os.
Os budou rychlé ihned po zavedení zab. zař. AVZZ.
A to tím, že se v zastávkách bude zastavovat na znamení.
Jasně, zabzař vyřeší prokluzování.
Jaképak prokluzování – prostě když nebudou zastavovat v každém zadku pořád, ale jen občas, tak se zrychlí dostatečně.
A místo nárazníků Scharfenberg (SCHAKU). Jednak pohodlnější při zdvojování, ale třeba i při potřebě z jakéhokoliv důvodu svěsit třeba s Panterem.
Od kdy mají elefanty klasické šroubovky? Doplňkové nárazníky jsou k samočinnému spřáhlu špatně?
Nejsou, já psal o požadavcích na NOVÉ jednotky. Blbě jsem se vyjádřil, to je tak, když člověk dělá víc věcí současně. Omlouvám se
Nechte si zdat o tom ze by to skodovka naucila spojovat s nejakym jinym typem (elektricky). Na odtah ano. Ale regiopanter s interpanterem taky mluvit neumi, stejne tak ruzne gerenace regiopanteru spolu nemluvi. Skodovka neni siemens, kde vectron bez problemu mluvi s railjetem.
Bohužel máte pravdu, Škoda opravdu není Siemens 😕
Spíš uvést, že musí mít zrychlení nejméně 0,8 m/s2.
A nebo rovnou 1,1 m/s2.
Ale hlavně za nějakých definovaných podmínek. Na suchu to jde i s menším množstvím hnaných náprav a to je pak na mokru sakra znát.