Dráhy krátce po zrušení první soutěže vypsaly nový tendr na minibaristy
Palubní personál pro vybrané vlaky Českých drah zajišťovaný externí firmou. Foto: Tess Production
České dráhy se jen pár dní po zrušení soutěže znovu pouštějí do hledání dodavatele zákaznického servisu. Ten spočívá především v
když se sjednocují názvy vlaků apod. tak by to chtělo sjednotit i služby ve vlaku… hranatý vozík a káva za 35? (kdyztak mě opravte) kulatý vozík a káva za 10. (Já piju jen pivo 😂 ) a přitom Ostravan, jako Ostravan. V appce Můj vlak se cestující nedoví kdo zajišťuje catering. Zda JLV, ČD, WARS atd. A když už je ve vlaku řazený jidelni vůz tak řada cestujících nemá tušení, že tam je. Dříve se cestující nabídku jídelního vozů dozvěděli přímo na místě i ve 2.třídě (vzpomínáte na ty „noviny“ JLV o nabídce cca rok 2002?)
Přehled vlaků se službou ČD minibar…
https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/jidelni-vozy-a-obcerstveni-ve-vlaku/-26738/
Ano, ten seznam existuje. Kolik % cestujících o něm ví a kolik % cestujících se v něm vyzná? 😂😁
Já tedy nevím, ale jsou ti minibaristi a vlakušky opravdu nutní? V současné době se to hodně zlepšilo, ale pamatuji si, když tohle začalo, jak polorozpadlý vozíček tlačil člověk, který na první pohled patřil částečně do špitálu, částečně do kriminálu. Několikrát jsem také viděl, jak minibarista své zboží prodával na hlaváku v podchodu, či to, jak si „zboží“ kupoval v Bille, aby ho pak ve vlaku prodával se 100% marží. (to ještě neměli POPky a nedávaly se účty). Dnes to sice uroveň má mnohem lepší, ale když vidím, jak se s vozíčkem prodírá přeplněným vlakem a lidé stojící v chodbičce… Číst vice »
Přeplněným vlakem? Vždyť přece furt čteme, jak ČD nasazují dostatek posilových vozů, aby lidé nemuseli stát přiškráblí u dveří na smradlavé WC.
Proč by dávali posilové vozy? Vždyť nám tu jeden pořád tvrdí, jak s nimi niko nejezdí, protože každý jezdí se žlutým. Už teď má třeba žlutý vyprodané všechny vlaky do Budějovic, takže se ani nezobrazí v rezervačním systému…
Asi nevyhrála ta správná firma…
A nemůžou si je zaměstnávat sami, bez prostředníka? 😉 Pak by mě taky zajímalo jakou výslednou hodinovou mzdu nabízeli jednotlivé firmy zaměstnancům, ta nejlevnější asi tak 80 na hodinu bych řekl 😀
Daně, odvody, flexibilita, celková cena… A pokud to za těch 80 na hodinu někdo bude ochotný dělat, proč by mu měli platit víc? 😉
No ale když to zvládne Jančura mít stewardky vlastní, tak snad pro dráhy by to taky nebyl problém 😉
Jančuru neomezují odbory jako v ČD
Má je absolutní většinou jako brigádnice.
Tudíž žádný zdravotní a sociální odvody, benefity apod….
Jackub: Ta vysoutěžená firma daně, odvody bude platit také. Zaplatí méně svým zaměstnancům, ale nechá jim provizi z prodeje. Mimo to se musí se zaplatit managment další firmy (vedoucí pracovníci, účetní)
Rozdíl vidím v přístupu mezi ČD a Regiojetem, kdy Regiojet je na službách palubního personálu postaven, kdežto ČD si jej najímají. To již něco napovídá o vztahu k zákazníkům.
K první části – ČD to vyjde levněji, navíc neřeší nemocenské, výpovědi, atd. se všemi bonusy dle kolektivní smlouvy.
a přesně, to je ten bordel a šlendrián co tu máme! kašlat a odrbávat lidi to by jim šlo
Může jít o švarcsystém.
Ne, nekvalifikované práce, které navíc přímo nesouvisejí s hlavním činností firmy je výhodnější outsourcovat. Dělá to tak většina firem – typicky třeba na úklidové práce snad žádná firma nemá vlastní zaměstnance.
Bývá všeobecně výhodnější činnosti nevyžadující kvalifikaci a s velkou fluktulací pracovníků svěřit pracovním agentůrám.
Taky si mohou založit nějakou dceřinku a outsourcovat to sami sobě. Jednak by ušetřili a přesto by mohli těm brigádníkům dát víc. Myslím, že finanční rezerva na vedoucí pracovníky, personalisty a účetní je v tom balíku velkorysá. Ostatně i ÖBB si dělá všechno kromě jídelních a lůžkových vozů sama pod jednou střechou.