Dopravci Železnice

Dráhy krátce po zrušení první soutěže vypsaly nový tendr na minibaristy

Palubní personál pro vybrané vlaky Českých drah zajišťovaný externí firmou. Foto: Tess Production
Palubní personál pro vybrané vlaky Českých drah zajišťovaný externí firmou. Foto: Tess Production

České dráhy se jen pár dní po zrušení soutěže znovu pouštějí do hledání dodavatele zákaznického servisu. Ten spočívá především v distribuci občerstvení ve vybraných vlacích, udržování čistoty ve vozech a asistenci ve stanicích. První soutěž dráhy zrušily bez jasného vysvětlení s tím, že upraví podmínky dle nových potřeb.

„Například jsme shledali jako zbytečně limitující podmínku, aby uchazeč měl zkušenost se zajišťováním takových služeb v sektoru dopravy. Nově to nepožadujeme, čímž rozšiřujeme portfolio možných uchazečů a můžeme dosáhnout lepší cenu,“ uvedl dnes mluvčí drah Radek Joklík.

Odhadovaná cena za čtyřleté období nicméně zůstala i v novém tendru stejná, činí 192 milionů korun. Dráhy poptávají především minibaristy, stevardy a informátory. Na jedno období jízdního řádu počítají dráhy s objemem 150 tisíc člověkohodin. Cena za člověkohodinu bude kritériem výběru.

Letitým dodavatelem těchto služeb pro ČD je dosud společnost Tess promotion, které smlouva vyprší koncem roku. Do prvního tendru se přihlásilo pět firem. Tess promotion byla druhá nejdražší (319 Kč bez DPH) po JLV (457 Kč bez DPH). Naopak nejlevnější byla společnost Max promotion (286 Kč bez DPH).

České dráhy tyto pozice zavedly po vstupu soukromníků na trasu Praha – Ostrava.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman Svačina

když se sjednocují názvy vlaků apod. tak by to chtělo sjednotit i služby ve vlaku… hranatý vozík a káva za 35? (kdyztak mě opravte) kulatý vozík a káva za 10. (Já piju jen pivo 😂 ) a přitom Ostravan, jako Ostravan. V appce Můj vlak se cestující nedoví kdo zajišťuje catering. Zda JLV, ČD, WARS atd. A když už je ve vlaku řazený jidelni vůz tak řada cestujících nemá tušení, že tam je. Dříve se cestující nabídku jídelního vozů dozvěděli přímo na místě i ve 2.třídě (vzpomínáte na ty „noviny“ JLV o nabídce cca rok 2002?)

Ondra
Roman Svačina

Ano, ten seznam existuje. Kolik % cestujících o něm ví a kolik % cestujících se v něm vyzná? 😂😁

Stanislav Fanta

Já tedy nevím, ale jsou ti minibaristi a vlakušky opravdu nutní? V současné době se to hodně zlepšilo, ale pamatuji si, když tohle začalo, jak polorozpadlý vozíček tlačil člověk, který na první pohled patřil částečně do špitálu, částečně do kriminálu. Několikrát jsem také viděl, jak minibarista své zboží prodával na hlaváku v podchodu, či to, jak si „zboží“ kupoval v Bille, aby ho pak ve vlaku prodával se 100% marží. (to ještě neměli POPky a nedávaly se účty). Dnes to sice uroveň má mnohem lepší, ale když vidím, jak se s vozíčkem prodírá přeplněným vlakem a lidé stojící v chodbičce… Číst vice »

Tronda

Přeplněným vlakem? Vždyť přece furt čteme, jak ČD nasazují dostatek posilových vozů, aby lidé nemuseli stát přiškráblí u dveří na smradlavé WC.

JaJeČ

Proč by dávali posilové vozy? Vždyť nám tu jeden pořád tvrdí, jak s nimi niko nejezdí, protože každý jezdí se žlutým. Už teď má třeba žlutý vyprodané všechny vlaky do Budějovic, takže se ani nezobrazí v rezervačním systému…

Dan

Asi nevyhrála ta správná firma…

aldik

A nemůžou si je zaměstnávat sami, bez prostředníka? 😉 Pak by mě taky zajímalo jakou výslednou hodinovou mzdu nabízeli jednotlivé firmy zaměstnancům, ta nejlevnější asi tak 80 na hodinu bych řekl 😀

Jackub

Daně, odvody, flexibilita, celková cena… A pokud to za těch 80 na hodinu někdo bude ochotný dělat, proč by mu měli platit víc? 😉

aldik

No ale když to zvládne Jančura mít stewardky vlastní, tak snad pro dráhy by to taky nebyl problém 😉

Filip

Jančuru neomezují odbory jako v ČD

Mašinka

Má je absolutní většinou jako brigádnice.
Tudíž žádný zdravotní a sociální odvody, benefity apod….

noerf

Jackub: Ta vysoutěžená firma daně, odvody bude platit také. Zaplatí méně svým zaměstnancům, ale nechá jim provizi z prodeje. Mimo to se musí se zaplatit managment další firmy (vedoucí pracovníci, účetní)
Rozdíl vidím v přístupu mezi ČD a Regiojetem, kdy Regiojet je na službách palubního personálu postaven, kdežto ČD si jej najímají. To již něco napovídá o vztahu k zákazníkům.

Jackub

K první části – ČD to vyjde levněji, navíc neřeší nemocenské, výpovědi, atd. se všemi bonusy dle kolektivní smlouvy.

jirka

a přesně, to je ten bordel a šlendrián co tu máme! kašlat a odrbávat lidi to by jim šlo

Radek

Může jít o švarcsystém.

Ondra

Ne, nekvalifikované práce, které navíc přímo nesouvisejí s hlavním činností firmy je výhodnější outsourcovat. Dělá to tak většina firem – typicky třeba na úklidové práce snad žádná firma nemá vlastní zaměstnance.

Ondra

Bývá všeobecně výhodnější činnosti nevyžadující kvalifikaci a s velkou fluktulací pracovníků svěřit pracovním agentůrám.

Hynek

Taky si mohou založit nějakou dceřinku a outsourcovat to sami sobě. Jednak by ušetřili a přesto by mohli těm brigádníkům dát víc. Myslím, že finanční rezerva na vedoucí pracovníky, personalisty a účetní je v tom balíku velkorysá. Ostatně i ÖBB si dělá všechno kromě jídelních a lůžkových vozů sama pod jednou střechou.