Dráhy dnes poslaly do provozu i druhý Taurus
Lokomotiva 1216.902 Taurus. Pramen: České dráhy
České dráhy mají ode dneška v provozu obě dvě lokomotivy Taurus, které koupily loni v srpnu v Rakousku. Stroje řady
České dráhy mají ode dneška v provozu obě dvě lokomotivy Taurus, které koupily loni v srpnu v Rakousku. Stroje řady
Když už máme několik moderních lokomotiv, kdy budeme mít i k nim dostatek vozů které „umí“ 230 km/h a kdy budeme mít alespoň nějakou trať, která dovolí 230 km/h? Ano vím, zase zbytečně rejpu….
Budeme
To jo, jen se neví kdy a která budoucí generace se toho slavnostního okamžiku dožije…..
Nerejpeš, jsi jen ………..realista. S tvým jmenovcem jsem projel vlakem z Vídně až na nejzápadnější část Evropy. Byl fíra jezdící obyč 810 a jeho slova – tak aňi za 80 let to nedoženeme. Má pravdu. O mašinách a vagonech rozhodují …………(jsem slušný) ti, co s tím každý den nejezdí. Potom jezdí tramvaje s 1 WC nebo uhřátý žralok nebo drncací štrůdl. Za 20 let cca 50 km tratě. Traťová rychlost je u nás podle typu vlaku. Proto se mi ježí srst , když se říká 160 km/hod. ovšem… jen pro naklápěcí soupravy ! A ruku na srdce, kolik firem to… Číst vice »
Stavební firma vám postaví, co si zaplatíte. A ne že si zaplatíte rekonstrukci dvojkolejky, naplánujete rekonstruovanou dovjkolejku, firma postaví dvojkolejku (zjevně proto, že to čtyřkolejku neumí, ŽEÁNO!!) a je za to bitá, protože nepostavila čtyřkolejku.
Touhle logikou to Švýcarsko Dráha nedožene NIKDY, když za všechno bude vinit ty okolo.
Já mám auto, co umí jet 190 km/h a nějak mi nebrání jezdit ním v běžném provozu 130/90/50. Jinými slovy, není to jen o rychlosti…
problém je to, že tahle mašina bude ve šrotu dřív, než v ČR bude první trať s rychlostí 200km/h. Tzn. na svůj výkon/rychlost si sáhně tak někde v zahraničí.
To by nebylo špatné, do Brna by se jezdilo lůžkem a člověk by ušetřil za Voroněž… 🙂
To by snad tak dlouho trvat nemelo, kolem Sobeslavi a Votic se ted upravuje projekt na 200 (myslim, ze jeste pocitaji jestli to ma byt 200 pro naklapecky a 180 pro nenaklapeci, ci 200 pro vsechny). Pravda ale je, ze tyto lokomotivy se tam na pravidelnych linkach asi neprojedou, na teto trati ale jezdi lokomotivy 380 a uz i vagony se nasazuji nove na 200 km/h
No před půl rokem byl nesmysl zrychlovat trať do Českých Budějovic nad 160 km/h. Před půl rokem na to totiž nebyly lokomotivy.
A kdyby tuto logiku uplatňovali i naši předkové, tak se jezdí 40 km/h, protože je nesmysl zrychlovat železnici, když nejsou lokomotivy a je nesmysl zrychlovat lokomotivy, když na to nesjou tratě. Mohli jsme teďka nadávat, že to Švýcarsko nedoženeme ani za 250 roků. A ne na to, že Švýcarsko nedoženem ani za 80 roků.
takže se v blízkém budoucnu využije jejich rychlost pouze na dokončeném 4. koridoru kde bude nespíše v několika úsecích povolena 200 Km/h ?
…spíš bych se zeptal, jestli to má OBU ETCS? Pokud ne, tak bude zajímavé sledovat, jakým postupem a za jaké prachy ČD vybaví tyto dva kousky. A bez ETCS nad 160 km/h u nás určitě ne-e…
OBU ETCS to nemá.
Jestli se nemýlím, tak je bez ETCS dokonce max. 100 Km/h
Mýlíte se. Národní zabezpečovač lokomotiva má, takže max. 160 km/h.
Hezká ta fotka, ta z haly, jak tam vykukuje ta Bobina E499.004 , krásné setkání generací. Na Bobinách jsem kdysi v LD Ostrava jezdil. Ale je to dlouho. Výkony Žilina, Přerov, Olomouc……
Umí si tyto Taurusy povídat s Railjetem když nejsou od ÖBB?
I když nejsou od ÖBB, tak ano, umí, protože jsou od Siemensu. Funguje i komunikace s Vectrony (dokonce se na několika spojích tuším dokonce Praha – Ostrava takto Vectron + railjet objevili). Teoreticky by fungovala komunikace s lokomotivami Eurorunner (tzv. Herkules) třeba i DLB (vozí Ex Schwandorf – Domažlice – Plzeň), byť to je samozřejmě již velké scifi.
Tyhle právě asi bohužel ne, protože mají starý SW verze D a ty co si „povídají“ s Raijety mají SW verze G, či spíše dneska už i H:-)). Takže z řídícího vozu se ovládat nedají a tlačit nemohu, ale mohou táhnout – tomu žádný SW naštěstí nevadí:-))
To jako že mohou táhnout i bez jakéhokoliv softwaru? 🙂 🙂 🙂
Možná, že když se tomu ve strojovně šikovně „podloží relátka“, tak možná i bez jakéhokoliv softwaru, normálně ale ta verze D je na táhnutí čehokoliv dostatečná:-))
Railjet s Albatrosem bych chtěl vidět. 🙂
Stejný výrobce si neumí udělat zpětně kompatibilní software?
Výrobce dodá, co si zákazník objedná – ČD upgrade SW nepožadovaly. Tečka.
Zde bych ještě dodal že nejen co si zákazník objedná, ale i zaplatí. 🙂
Jedině 1216 zatim nic lepšího ,spolehlivého a jenodušiho neznám.Umí vše jen ne AVV. Ješťé více těchto strojû🚦👍
ČD v roce 2004 posloužily pouze jako dojná kráva pro politický nákup. Navíc jsem neslyšel, že by ČD za tuto smlouvu někoho postihly.
Lokomotivy MRCE se hromadí ve Vídni v Donauuferbahnhof. BR 193, 182, 189. Třeba budou časem na prodej za pár šupů. Třeba budou na prodej další 1216 od jiných dopravců.
Vzhledem k množství vyrobených kusú je docela veliká šance, že se ještě nějaké budou prodávat.
Ovšem aby to byla verze 1216.2
A těch je, upřímně, jak šafránu!
Když jich za hranicema ještě pár dalších za přijatelnou cenu posbíraj, já se zlobit nebudu…
Od těchhle soukromníků možná ale OBB mají verze 1216.2 sami málo.
Otazka spis zni, kde ty 2 lokomotivy budou servisovat?
TS Werk Linz
Nebo při obratech ve Vídni.
Běžná údržba na Matzleinsdorf, velké akce v Linz
Dráhy poslaly do provozu třetí Taurus, Dráhy poslaly do provozu čtvrtý Taurus, Dráhy poslaly do provozu pátý Taurus…..
Není o čem psát? O záchraně nezáchraně SMARTWINGS už tu bylo, co třeba o záchraně nezáchraně Regiojetu?
Číst to nemusíte. Reagovat v diskuzi už vúbec ne.
Když by tu byla v následujícím týdnu zpráva „Dráhy poslaly do provozu třetí Taurus“, tak celkem budu valit oči. 😀
Přesně 🙂
Ach jo… Proč tehdejší politická garnitura ve vedení Českých drah nerozhodla v roce 2004 zrovna pro tento typ… Mohli nám všem ušetřit MNOHO peněz, dopravce mohl mít ihned k dispozici kvalitní, spolehlivé stroje schopné panevropského provozu. A mohl tehdy mít dvě lokomotivy Siemens za cenu jedné Škoda. Škoda…
Jenže kdo měl tehdy tušit.
Vedení Českých drah. Od toho vedení ve firmách bývá:-)
To že Škoda už dávno nenabízí kvalitu…? To už se přeci roky ví… 🙂 stačí se podívat všude kolem…PorscheTRAM, Panteři – krám kde se podíváš…
Výběrová řízení vyhrává snad jen proto, že Dopravce chce lacinost, tak vyrobíme lacinost…
Ale umí i veledrahé věcičky… třeba 380 🙂
T14 i panteři přišli až po 380
Další, co neví, jaká byla cena 380-ek.
Nebo když vás chytí v šalině revizor, tak budete doma na vsi říkat, že lístek na MHD stojí 1000 korun?
No právě. V roce 2004 měl každý vědět… protootyp 14T vyjel v roce 2005 …. Martin z Topírny to ovšem dodeška neví.
Ihned asi ne. V té době existovali jen jejich střídaví bratříčci.
Siemens se přihlásil s typem U4 😉
Asi po tisící sedmé: první soutěž byla zrušena, ve druhé „Konkurenční Siemens nesplnil všechny podmínky soutěže.“, takže vyhrát nemohl.
Za normální cenu mohly ČD mít i Škodovky, stačilo neuzavírat blbé rozhodčí doložky a nezadržovat svévolně platby.
TO MÁTE VŠICHNI SKLERÓZU NEBO JSTE TAK BLBÍ? (pardon že to píšu takhle na plnou hubu, ale na neustálé omílání „mohli jsme mít Siemensy za skvělou cenu“ se asi nedá reagovat jinak 🙁 🙁 🙁 )
Blbý jste asi vy. Nenapsal jste nic, co by vyvracelo tvrzení, že jsme mohli mít Siemensy za skvělou cenu.
No a vy tu jen píšete, jak jsme je mít mohli a taky to nepodkládáte ničím, co by to potvrzovalo.
A to že se v současné době ty Taurusy prohánějí po našich kolejích pro Vás dúkaz není? Jediný dúvod proč to nešlo dřív byl ten, že se nechtělo.
A víte, že není? Jednalo se o výhodný nákup ojetých vozidel, nikoliv o systémovou objednávku za plnou cenu.
Třeba Duewagy ř. 628 se nakupují ve velkém, ale nevím, jestli by v roce 1995 splnily kritéria pro nové motoráky.
Nikdy a nikdo neřekl, proč byl Siemens vyřazen. Nikdo nikdy. Fakt celá věc působí tak, že si kluci od modrejch sedli s klukama z Plzně a kapříci připluli. Vyřazení Siemensu bylo podle mě jen politické rozhodnutí bez reálného technického základu. Působí to stejně jako výběrka na Pantery skrze šířku dveří.
Co sem zaslechl, tak v překladu z DE do CZ jazyka byla chyba v datumu. Jednalo se o nějaký důležitý certifikát. Najatá advokátní firma se to chytla a z tohoto důvodu označili Siemens za firmu neschopnou vyrábět lokomotivy, jelikož „CZ“ certifikát už byl propadlý. Dle českého práva. Pár měsíců před vstupem do EU.
Takto zpětně to zní jako povídka z Dikobrazu 🙁
Jelikož tehdejší ČD fungovaly jako dceřiná společnost Škody, tak kecy o tom, jak stačilo neuzavírat rozhodčí doložky si nechte právě pro někoho, kdo tu sklerózu má. Předražené vlaky pro ČD a tramvaje pro Prahu, to byl nejpíš už od počátku geniální plán, se kterým hoši z Mostecké uhelné Škodovku koupili.
Někdy jsem viděl i návrh Bombardieru pro ČD