Dráhy a odbory se dohodly rekordně brzy. Mzdy porostou o dvě procenta, další růst bude záležet na hospodaření
Posunovač. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Chtěli jsme, aby lidé měli v této nejisté době co nejdříve jistotu, tvrdí odbory.
Jedním slovem nehoráznost. Nechtěli by rovnou i definitivu a to i pro členy rodiny?
Ona ta prvorepubliková definitiva nebyla zase takovou procházkou růžovým sadem a rozhodně nemusela být stoprocentně definitivní. Takže na vaši otázku – byť jakkoliv řečnickou – vám nejsem schopen jednoznačně odpovědět. Každopádně děkuji za nabídku, to jednoho potěší.
Jak je vidět musíme se uskromnit všichni. Já to chápu, ale co nechápu naši páni poslanci se hádají jestli si mají nebo nemají přidat platy. Přitom oni první by měli jít příkladem.
Ale jo, dejme tomu.
Zaměstnance nezajímá to že Babiš na jaře vyhodil luftem půl bilionu korun zbytečně. Protože COVID stejně nezastavil. Teď to mají odnášet zaměstnanci, kteří by si naopak zasloužili přidat za to že nasazují např jako průvodčí své zdraví v první linii. Úředníci si sedí doma na home office.
Je trapne tvrdit, ze to bylo „vyhozeno zbytecne.“ Dost lidi, kteri dosahli na pomoc od statu, by tvrdilo opak…
Pomoc od státu protože je Babiš nesmyslným uzavřením ekonomiky připravil o jejich příjmy.
Nesmyslné to nebylo. Nesmyslné je až to, že se ten čas, který se tím získal nijak nevyužil.
Přesně tak. A vse v režii Babiše.
Jak byste Vy řešil jarní situaci v Česku a v okolích státech? Co pendleři, rodiče samoživitelé, lidé z provozoven, kde se práce zastavila úplně??? Ono totiž říct cokoliv v tu dobu bylo opravdu věštbou z křišťálové koule. I když pana Babiše nemusím (jako ostatní politiky), tak tohle mu opravdu závidět nemůžeme. Jste si vědom, že se po poprvé v dějinách zastavila či razantně zpomalila celosvětová ekonomika? A nikdo na to nebyl připraven?
Spíš mi vadí, kolik milionů a miliard stojí ty stupidní důchodcovské a studentské slevy. Křiví to konkurenci, zkresluje to hospodářský výsledek….
A vše to platíme my všichni, kteří platí daně…
Jak konkrétně to křiví konkurenci?
Já bych se přidal komentářem. Pamatuji slevu 50% na cestu do a z ubytování pokud jsme byl student na internátu. Pamatuji dělnické jízdenky karton měl polovinu T a polovinu Z. Nedalo se jezdit jindy a jinam než oi práce a z práce. Dokonce i režijka byla jiná. kilometrové jízdné proti mzdě zaměstnance bylo úplně někde jinde. Takže bych uvítal kdyby ony slevy byly lépe koncipované. Aby se ulevilo chudším a ne všem. Ani socialismus si nedovolil takový populismus. Ať je to na komerčnější bázi. Letní karty pro studenty a podobně. A pružnější vůči poptávce.
Ti provozní zaměstnanci podobně jsou v první linii. Už mezi nimi je mnoho nakažených podobně jako mezi lékaři a zdravotníky obecně. Ti lidé by si zasloužili mnohem více než 2% což při inflaci téměř 4% je reálný pokles mzdy o 2%.
Že si zvednou mzdy v ČEZ, v O2 v Bolce ve Škodovce atp. to se dá pochopit. Ale ve firmě s čím dál větší ztrátou, velmi štědře dotovanou z kapes danového plátce a poslední dobou již i s mizernými přepravními výkony, kdy se lidi od vlaků odklánějí to je fakt k pousmání.
Bohužel se jedná o pokled mzdy. Zapomněl jste na faktor inflace. A ta je teď mnohem vyšší než 2%.
Tak on by mohl být taky větší, kdyby se mzdy nehýbaly. I toto je v těžce ztrátovém podniku luxus.
A kdo by ti pak cvakl jízdenku? Už teď za ty peníze to nechtějí lidi dělat. V Praze chybí desítky průvodčích.
Tak aspoň teď nebudou muset ČD vyhazovat nadbytečné štíplístky z linek R14 a žádní chybět nebudou.
na jaře je taky nikdo prakticky necvakal
ČD nejsou dotované se státního rozpočtu
Ne? A ty peníze na kompenzace , na státem a krajem objednané spoje se berou od kud v prvopočátku? Litá se pro ně na Mars?
To není dotace, ale platba za službu.
Verejna doprava je dotovaná. Stavba dálnice je dotovaná. Objednání firmy, co postaví dálnici nebo jezdí 5 let do Humpolce je z pohledu firmy sice zakazkou, ale z pohledu koncovych uzivatelu je to dotace. A vy tak akorat trapně slovickarite. Peníze proudici do ČD klidně mohu nazvat dotaci, z meho pohledu ČD poskytují dotované služby. Vetsinu obratu teto firmy tvoří zakazky, po kterych komerční poptávka není, respektive trh není ochoten platit jejich realnou cenu. Bez subvencí tyto služby rychle zaniknou, takže ČD žijí díky dotacim. Pokud postavím obrat firmy téměř výhradně na dotovaných zakazkach, je absurdní a směšně hájit se tím,… Číst vice »
Na Venusi. Dráha je Ona a ženy jsou z Venuše. Ale nepredpokladejme, ze nějaká guma někdy slyšela o jiných planetách. Některé gumy si i myslí, ze měsíc je jen rozsvicena baterka nahore na kopci.
Myslím, že na dnešní dobu je to velmi dobré. Samozřejmě mohlo by to být vyšší, ale kde na to vzít bez dalšího zadlužení? ČD mají před sebou velké investice do vozidel, nejen kvůli blížícímu se ETCS, přepínání na 25 kV 50 Hz, ale hlavně výběrovým řízením. Tak by to chtělo od některých remcalů taky trochu soudnosti, protože někomu by nestačilo ani 10%. A nevím zda je lepší prachy rychle prožrat a brzo zkrachovat nebo myslet dlouhodobě?
Těžko říct za koho tady mluvíte, a co se skrývá za em 1. ???? A proč plete hrušky a jablka dohromady: tedy investice a mzdy. ??? Proč se domníváte že ani 10% by někomu nestačilo ??? V prvé řadě v zahraničí i u nás si každá firma musí hledět svých pracovníkům, aby byli spokojení, stabilizování, a cítili se jako v práci a ne jako nějací ………. To pracovníci přinášejí ty peníze, nepadají z nebe, jak se snažíte podsouvat. U DB by vás s takovým názorem vyfackovali, a šli by do stávky třeba na deset dnů. Stávkují každý rok. V poslední… Číst vice »
Všude by si firmy měly hledět svých zaměstnanců, aby byly spokojeni. Ale v dnešní situaci, kdy díky COVIDu všem dopravcům klesly počty cestujících a tím i příjmy, tak se taky mohlo stát, že zaměstnavatel zruší všechny benefity a mzdy zmrazí. Bylo by zajímavé to porovnat se soukromými dopravci. Tam si myslím, že by zaměstnanci tuto nabídku brali všemi deseti.
A berete v potaz situaci na trhu? V kontextu toho, že velká část zaměstnanců si letos a zřejmě i přístí rok pohorší (byť ne třeba v tarifu, ale na odměnách, bonusech atd.), tak jsou 2 procenta luxus. Spíš bych čekal spolu s tím ještě restrukturalizaci.
Restrukturalizace běží neustále, ale bohužel jen u provozních zaměstnanců.
Mzdy v ČR naopak vzrostly, i když reálně ne.
Hahaha! Jak se drahám vyplatilo pohrozit revizí současné kolektivní smlouvy. Rozklepaní odboráři podepsali tu novou bez reptání. Jestlipak se zase dočtu, že bylo dosaženo maximum možného?
…jednani byla velice tvrda, hrozilo ukonceni kol. vyjebavani a zavedeni rezimu dle ZP….
Naopak, ZP bych uvítal. Totiž pak by zmizely prasárny ve skladbě směn provozních zaměstnanců ☝️
Jaké prasárny konkrétně myslíte?
V takovým případě by ale přišla stávka.. a to by vedení nechtělo.. ono to není tak horké s tím vyhrožováním dor ZP…
U nás stávka? Prosím vás. Náš národ je zvyklý ohýbat se v pase a hlavu mít 20 cm nad zemí.
Leckde mají již několik měsíců odměny na 0 Kč a jsou rádi že se nepropouštělo, u některých známých zrušily benefitní 5ty týden dovči, takže pořád dobrý…
No vy byste do těch odborů zapadl velmi dobře. Co je komu do toho, že se jinde propouštělo, to s tím nijak nesouvisí.
Žasnu nad některými názory, a obdivuji loajalitu zaměstnanců, kteří si necení své práce. Chudák zaměstnavatel! Ještě, že Vladík pro nás tolik dělá!
Překvapivě rychle a nepřekvapivě málo. Teď to rok dva půjde,ale až se ekonomika oklepe a vzroste zaměstnanost a ubydou obavy o práci budou mít u ČD velký problém sehnat zaměstnance. Teď pomáhá strach o práci a ekonomické dopady covidu, až tyto negativní stimuly skončí budou muset mzdy výrazně vzrůst.
Mzdy potom budou růst, ale pracovníci žijí z dnešních peněz, a budou už u jiných zaměstnavatelů.
Nový zaměstnanec přijde každou firmu hodně draho, protože ho musí zaučovat.
Mzdy určitě potom nebudou výrazně stoupat. Za rok volby vyhraje pravice a začne se teprve šetřit a splácet dluh. A to bude další ekonomická krize. Nezapomeňte, že Alenčin/Babišův dluh budeme spácet minimálně 15 – 20 let.
Jenže dluhy se umořují dalšími dluhy, to není jako když hospodaříte doma, to je globální makroekonomika, která jede dále na neuvěřitelné dluhy, a nejvíce zadlužené země jsou ty nejvyspělejší.
Dluhy jsou jen další dodatečné peníze , které rozjíždějí ekonomiku, tady se jedná o výkonnost naší ekonomiky, to je rozhodující faktor, k dalšímu půjčování. Či-li potřebujeme zvýšit toky do vědy a školství, a podle toho budeme v budoucnosti prospívat.
Otázka je jestli budou mít ještě kde je vůbec ty České dráhy jezdit. Postupně se soutěží o tratě a soukromnici zatím vedou 1: 0. Takže nějaký pokles zaměstnanců České dráhy možná jen uvítají. Vezměte si, co se jen loni zrušilo pokladen. A to i pokladen kde prodávali pokladní nejen výpravčí. Ten pokles zaměstnanců začal už loni.
Rust mezd ve firme s dvoumiliardovou ztratou? No jasne, oni to danovi poplatnici zatahnou….
Ty dluhy způsobili zaměstnanci. Bič na ně. Je to jejich chyba, firma hospodaří a zachází s penězi, tak jak zachází…
Pane, ono osobní doprava byla a i bude ztrátová…
Ale jo.
Předposledně navrhli dráhy 0,4% a to nebyla krize, takže hádám, že dobrý:D
Dráhy navrhly.
Teď je třeba hibernovat a udržet si na půl roku zaměstnance. Bez nich to při restartu nepůjde. A že se teď nepřidá, každý gramotný pochopí.
Až nebude na jednoho provozního zaměstnance 2,5 administrativního pracovníka, bude se firmě dýchat snadněji.
To nepokryje zdaleka inflaci.Takže pokles mzdy.Ale v této nejisté době asi krok správným směrem v snižování mezd.
Toto není pokles mezd.
Vy asi mic ekonomii nerozumite…
Je to pokles reálných mezd, ale ne mezd. A zaměstnavateli žijícímu z dlouhodobých kontraktů nějaké úvahy o reálné mzdě moc nepomůžou.
Myslíte, že se ty dlouhodobé kontrakty o inflaci nenavyšují?
A pokryje to výpadek tržeb? Některé příspěvky v této diskuzi mi, při vědomí dnešní a hlavně budoucí doby a toho, že jde o firmu životně závislou na veřejných rozpoctech, přijdou dost mimozni.
I vy slovíčkáři: pokles mezd to sice samozřejmě formálně není, ale jen pokud jde o jejich nominální hodnotu, nikoli o hodnotu reálnou …
Není doba na koruny navíc. Kde jste na tom byli? Kde na to chcete vzít? 🙂 Větší produktivitou?
No já spokojen mohli nám to pěkně ořezat takhle pokud zruší tu super hrubou mzdy tak si přijdeme na 9 procent což je super
Myslím,že v této době nejsou 2% nárůstu tak špatné,popravdě jsem nečekal ani to.Spíš dlouhé vyjednávání a pokus o osekání benefitů.
Při aktuální míře inflace se furt jedná o pokles reálných mezd.
Překvapuje mě, že to přeměřuje inflací, když to je teď to nejmenší. Spousta lidí přišla o práci úplně, spousta ještě přijde, podnikatelé ve službách krvácí a inflace se týká i jejich úspor. ČD též mají mizérii na tržbách. Mít teď alespoň mírně kompenzovanou inflaci je zázrak a jde to zcela proti situaci na pracovním trhu.
To je hodně špatné.
Tragédí z ROH opět zazářili. Jejich neschopnost je do nebe volající. A vsadím se že u Carga to bude to samé. Jsou zde totiž stejní neschopáci. Podniky na dráze poskytují těmto rádoby odborářům neskutečné výhody a tady je výsledek. Ti pak podepíšou zaměstnavateli cokoliv…Pohrdám těmito přizdisráči
Zdenda K.? 😂😂😂
To jste řekl ještě hodně diplomaticky, takové odbory bych hnal svińským krokem. Ať se učí u DB.
A´t si zjistí kolik tam je nárůst. V Česku mnohé odbory pracují proti lidem, kteří si je platí.
To jenom potvrzuje, co píšu nahoře,, dalším mínus 13, tedy 13 lidí, kteří b chtěli spíše snížit mzdu. Musíte o to ale požádat písemně.
Ale jestliže tady diskutujeme s lidmi okolo ČD, a většina tady ještě píše, že by spíše chtěli snížit mzdu, tak nevím na co ty odbory mají. Myslím že jak odbory ČD tak pracovníci ČD jsou dokonale podělaní. Až se člověk za ně stydí.
V tomto případě by mě zajímalo čí že jsou to vlastně zástupci. Dobrá, provozní zaměstnanci dostanou nějakou tu korunu navíc, ovšem THP dostanou za víc práce míň.
Ukaž mi THP pracovníka, který přesně dodržuje délku pracovní doby a celou ji naplní konstruktivní prací.
Myslím, že diskuze na toto téma je zbytečná, protože existují THP, kteří dělají dokonce nad rámec své pracovní ale též takový jenž popisujete.
To by mu museli vypnout mobil a Internet. A zkratovat vařič na kávu.
Za sebe jako zaměstnance ČD (průvodčí/vlakvedoucí) říkám upřímně: „DĚKUJU.“
Firma by mohla klidně propouštět či hodně ořezat výhody či příplatky, dovolenou atd. Pan Nebeský jako generální ředitel nám ale dal slovo, že provozní zaměstnance propouštět nechce a nebude. Tak snad tedy své slovo opravdu dodržel a dodrží.
Děkuju ještě jednou za tohle. Mohlo to dopadnout i 100krát hůř. A já osobně jsem za tuto práci obzvlášť v této době MOC rád.
Mozna i milionkrat hur. Jezus to jsou zvasty. Prachy litaj kominem a nekterym nevadi realne snizeni mzdy o 1 procentni bod.
Souhlas. Peníze na dráze sice nejsou žádný zázrak (mně to stačí, ale živit z toho rodinu, no nevím), ale z naší party jsem jediný, kterého se dnešní doba virová nijak nedotkla po stránce financí. A snad ani nedotkne, pokud nedojde na scénář vzor Izrael.
Jste velice slušný a loajální zaměstnanec. Bez urážky 👍
Děkuji. 🙂
Uplny vzor odborare.
Propouštět je velmi riskantní, protože zpět by už nikoho nezískal. V době před covidem, už byl problém sehnat použitelné zaměstnance a ta doba se vrátí. Navíc ani ztráta výkonu výrazně nepomohla, protože lidé odešli než aby dojížděli.
Ono je velká otázka, jestli se vůbec vrátí cestující. Část lidí bude mít home office už trvale, část přešla na jiný způsob přepravy a bude problém je získat zpátky. Takže aby se nakonec neškrtaly spoje.
Tak kde na to stát dosype tentokrát. Tržby letos asi moc neporostou….
Když se našlo i pro ucitele…..
Přesně učitelé jsou doma většinu letošního roku a platy jim furt rostou
To je dobrá podpásovka. Mnozí z nich zajišťují velmi kvalitní distanční výuku.
Leda tak kulové
Kvalitně učit je jejich náplní práce, ale dle vás asi to, že vlak dovezl lidi v pořádku a když to jde, tak i včas, je výsledkem nekvalitní práce železničářů 🤔😉 navíc učitelka doma za PC neriskuje nakažení.
Učitelé obvykle negenerují tržby ani když ekonomika roste 🙂
Tohle je výsměch od odborů… zaměstnanci místo růstu mezd získali reálně jejich pokles.👏👏
Ty vole, s prominutím. Máš hlavu v prdeli? Fakt promiň SSDD.
Nebuďte sprostý, SSSD má pravdu, tak na takové zvýšení mezd odbory ani nepotřebují.
Pokud bys neměl odbory tak by jsi pracoval podle zákoníku práce a nic by ti nikdo nepřidal. Zkus jít do firmy kde odbory nemají a pak nám napiš kolik ti v lednu zaměstnavatel přidal.
Pracuji v soukromém sektoru pro zahraniční firmu a každý rok nám v květnu zvedají plat. A odbory kupodivu nemáme.
S prominutím, kdo má hlavu v prdeli jste jen vy sám a váš komentář o vás řekl víc než jste chtěl. Všude se mluví o lidech v první linii, jak se jim poděkovat a jaké odměny se jim dají, ale uvedomujete si, že lidi co pracují na dráze jsou taky v první linii? Uvědomujete si, že bez zaměstnanců v provozu by to nešlo? Víte vůbec kolik si reálně vydělají? Kolik hodin navíc v provozu odmakají? A poděkování od zaměstnavatele je snížení reálních mezd? Stát omezí ekonomiku, nakonec nic nekompenzuje a odnese si to tak jako vždy jen zaměstnanec.Tohle je selhání… Číst vice »
Dneska už nepijte. Máte dost.
Pobavil. Krize za dveřma, vlakem čtvrt roku nikdo nejezdil a následující půlrok to bude taky slabota, ale pán by chtěl přidat. Ekonomika ČD jde do háje, renomé u cestujících už tam dávno je, ale pán by chtěl přidat. Řeknu vám něco, co vám zjevně nedochází: brzy se bude všude propouštět.
není pravda, že se bude všude propouštět, je mnoho velkých firem, které se s tím vyrovnaly, a ještě berou další lidi.
Pak tedy předpokládám, že plno lidí z dráhy půjde tam kde nabírají a ještě zvyšují mzdy.
Teď sem toho dost najezdil vlakem a fakt mi prázdné nepřipadaly
Krize je jedná věc a uzavření a omezení ekonomiky z rozhodnutí státu je druhá věc. Zaměstnanec všeobecně nemůže nést následky politického rozhodnutí. Zkuste si tu práci v první linii a pak něco vypisujte. Zaměstnanci provozu nemůžou a nerozhodují o směrování firmy, ale z jejich práce má firma finance a 99% z nich dělá každou šichtu vše, co může.
přesně, netobože, kdo má hypotéku, tak ji musí platit dále,
No, ale oni už jsou takoví, jsou zvyklí na malé platy, a bojí se. Nemůžou za to, je to v jejich psychice a já to beru.
Pri kladnem hosp vysledku (nebude) dalsi 1%? To jako doplatej zpetne?