Drahami hýbe spor o zvednutý prostředníček, vedení přerušilo jednání s odbory

Lokomotiva 162 ČD, Ústí nad Labem, zdroj: České dráhyLokomotiva 162 ČD, Ústí nad Labem, zdroj: České dráhy

Byla by to humorná příhoda jako od Jaroslava Haška, kdyby nešlo o peníze a zaměstnanecké výhody. Vedení Českých drah přerušilo

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Lidi v provozu se hádají mezi sebou a papaláši si vyplácí odměny. Lidi, strojvůdci, vlakové čety, posunovači, vozmistři, správkaři a jiní: máme držet spolu a ne se hádat, kdo je důležitější. Důležitá je i poslední uklízečka /pokud to dělá dobře/. Je strojvůdců málo ? Vlakových čet ? Posunovačů ? ANO, LIDÍ JE MÁLO ! Tak se nehádejme, jak děcka a zaměstnavateli řekněme ať buď přidá na platech, nebo ať si to teda dělá sám. Já za sebe říkám, že na úkor svého zdraví, volna a času s rodinou nebudu zachraňovat někoho, kdo si neumí najít zaměstnance a ještě je arogantní… Číst vice »

Vláďa

Vážený pane Petře, ten luxus co popisujete u výpravčích je, že máme každou noční přerušenou na x hodin, jedeme na dvě pracovní smlouvy a těch hodin co strávíme doplňováním výkonů, ani nemluvě. Strojvedoucí je důležitá profese, ale ne jediná na dráze bez které to nejde. Někteří si myslí, že jsou bohové, ale opravdu, bohudík to tak není…

Tomáš

Přesně tak, já vždy tvrdím, že dráha jako celek má mnoho potřebných profesí, bez kterých se prostě neobejde, včetně strojvedoucích a proto tohle povyšování jedněch nad druhé je výsměchem všem ostatním. Jenže za tohle mohou právě odbory, které vždy stavěli funkci strojvedoucího do pozice polobohů, bez kterých se nic nehne.

Jan

Děláš, jako bys byl jedinný, kdo má trhačky.

Zaosai

Zde ovšem přetekl pohár trpělivosti ze stany strojvedoucích.Protě ČD jim jen přidává a nařizuje práci za jiné profese,ovšem za stejný plat nebo i nižší.Nekoncepčnost řeší tím,že nařizuje přesčasovou práci a nedostak strojvedoucích vykrývá prací důchodců.Hlavně spoléhá,že se to vždy nějak vyřeší a strojvedocí to budou dělat z solidárnosti k firmě.Nějak nechtějí pochopit,že se změnila doba a nepíše se rok 1980.

Martin H.

Sakra, už se tady zase někdo pokouší srovnávat nesrovnatelné. Vážení strojvedoucí, výpravčí a jiní. Práce vás všech je důležitá a je jen velmi málo z vás kritizujících, kteří vyzkoušeli práci těch druhých,aby to dokázali nějak rozumně srovnat. Tak už si proboha přestaňte porovnávat,kdo z vás jo má většího. Nikam to nevede. Souhlasím s důvody a argumenty,ale nelze akceptovat formu. A je úplně jedno,od koho a komu je sdělení na zmíněné tiskovině určeno, zasáhnout tímto způsobem do probíhajícího jednání je prostě blbost jak hrom.

K.S.

Ovšem to nelze řešit vydíráním a neúctou k druhé straně. Chápu že je to lidová tvořivost, ale rovnat teď tento spor bude náročné, byla to blbost a jistě byla možnost jak to urovnat, ale zřejmě mezi stranami nepanují dobré vztahy. Ostatně je problém že je celé jednání neustále redukováno, každoročně, jen na peníze, to není dlouhodobě životaschopná strategie. ČD, ale i dráha, potřebuje provést poměrně velké změny. Potřebovala by se z uzavřeného klubu více otevřít a přitáhnout lidi do pozic strojvůdců (pak nebude problém s 13 hodinami v práci), bylo by třeba asi přizpůsobit nějak směny, zkusit to udělat tak… Číst vice »

vlabin

Nekoncepčnost řeší tím,že….

Ne ne ne, mnoho strojvedoucích se chová jako stádo hloupých ovcí. Proč podepisují přesčasovou práci nad rámec ZP? Proč pan KOHOUT.. přesluhuje 3roky a podepsal přesčasovou práci , proč pan HOFM.. jezdí, ač mu bylo 2.září 69let?

Martin H.

Nehodnotím obsah,ale pouze formu. Zveřejníte něco takového vůči opačné straně a pak půjdete s toutéž stranou o něčem vyjednávat? A fakt si myslíte, že se s vámi bude někdo bavit a vyjde vám vstříc ohledně vašich požadavků? Zajímalo by mě co chtěl tvůrce tímhle dosáhnout. Když nic jiného,tak načasování této akce je tragické…

Petr

To gesto ale ukazuje představenstvo ČD ke strojvůdcům, ne naopak. Což představenstvo ČD nechápe….

Franta Jouda

A jé, GayŘeťáčci se nám urazili 😀

Jan

Oni se tak na tom nabrezi obetuji a ten povl z provozu je k nim tak zly. Za trest bych sebral rezijky a zpoplatnil noclezny !

Jiří

Některé odborové organizace umějí vyjednávat slušně, jedna však na slušné chování zapomíná. Chápu strojvedoucí, že chtějí více peněz, nicméně mají takto ostré lokty i jejich kolegové vlakvedoucí/průvodčí (Federace vlakových čet), vozmistři (Federace vozmistrů) či u SŽDC výpravčí (Aliance drážního provozu)?

Jiří

Mimo to již obecné chování některých strojvedoucích je … . Strojvedoucí nemá problém zamknout v nácestné stanici vlak a beze stopy zmizet jen proto, že uplynulo 13 hodin od jeho nástupu do služby, které stanovuje § 13 odst. 1 NV 589/2006 Sb. Stejné nařízení se ale vztahuje i na výpravčí – i oni jsou „zaměstnanci drážní dopravy“. Víte o nějakém případu, kdy výpravčí uzamkl dopravní kancelář a šel domů? Kontrolují činnost přejezdů, přijímají vlaky a dávají za nimi odhlášky, zjišťují volnosti vlakových cest – neméně důležité činnosti než má strojvedoucí. Mohou se sebrat a odejít, nařízení vlády je nadřazeno nějakému… Číst vice »

Miroslav

„Strojvedoucí nemá problém zamknout… uplynulo 13 hodin od jeho nástupu do služby… Jasně že ne.“ Strojvedoucí je ten, kdo sedí v čele vlaku a je plně odpovědný za svěřenou techniku či zdraví a životy cestujících. V případě MU (mimořádné události) se vyšetřující orgán, ještě dříve než dá fírovi fouknout, ptá jak dlouhý měl předchozí odpočinek a kdy nastupoval na směnu. V případě vzniku MU 13 hodin a jednu minutu po nástupu, má fíra velmi vážný problém, kterýmu se pochopitelně chce vyhnout. Proto přes hodiny NEJEDE! Cestující to jistě pochopí, určitě by nechtěli pokračovat v cestě, kdyby personál oznámil, že strojvedoucí… Číst vice »

Jarda

A na co Ti je slušnéchováni když ti pak dají 3%😄

K.S.

Miroslav:
v tom případě je špatně nastavená vyhláška.
A možná by se strojvůdcovské odbory mohly chytit za nos a a přemýšlet proč to nechce dělat dost lidí aby k tomu nemusel docházet.

Petr

Pane Jiří!!! Dáváte zde neúplné informace!!! My, strojvedoucí zamykáme proto, že máme 13h a zrovna není nikdo, kdo by nás vystřídal (pokud je střídání, vlak jede dál). Ostatní profese na dráze ale tento problém nemají. Když už jste zmínil ty výpravčí. Tak ti prosím pěkně mají jen denní a noční směny a nemůže se stát, že budou sloužit přesčas. Prostě při nástupu střídají kolegy a jiní kolegové si to po nich po 12. ti hodinách převezmou. A to už nemluvím o pravidelných směnách a pravidelných nástupech (laicky řečeno vím kde a v kolik nastoupím a vím kde a v kolik… Číst vice »

Jen tak

Pane Jiri .. a co je na tom divneho? Pokud vyhlaska neco predepisuje, tak je to zakon a to, ze to fira udela (a ne, nejsem fira, jsem jen cestujici) je v poradku. Nebo vy byste chtel , aby vlak, ve kterem sedite vy (nebo treba vase deti) ridil nevyspaly strojvudce, ktery uz bezespanku a bez odpocinku toci 35 hodin v kuse? Mozna to pro vas bude prekvapeni, ale v letecke doprave to funguje uplne stejne – pokud posadka nekam prileti, a zjisti, ze je nad normu (a nebo ze by nestihl doletet do dalsi destinace v ramci normy), tak… Číst vice »

Jiří

Pane Petře, ten střídající výpravčí sedí v tom vlaku, který jste vy zamkl o dvě stanice dříve (nebo ani nemusíte, stačí hodinka zpoždění) – ne všichni bydlí v místě nebo jezdí autem. A než se dostane na své pracoviště, tomu původnímu dávno uplynulo 13 hodin. Ale k tomu jsem se dostat nechtěl. Jde o to, že naše odborové organizace vyjednávají slušně. Jen ta vaše dělá podrazy – loni to byly přesčasy, letos prostředníček, příští rok máme očekávat co? Proto se to jmenuje kolektivní VYJEDNÁVÁNÍ, ne VYDÍRÁNÍ. A i řeznický pes má mnohdy lepší vychování než leckterý strojvedoucí „dráha jsem já“,… Číst vice »

Jiří

(Chování strojvedoucích je zřejmé mimo jiné i z počtu vykřičníků v příspěvku pana Petra, mj. na místech, kde vůbec být nemusí. Evokuje to křik. A ten na kolektivní vyjednávání a do slušného chování skutečně nepatří.)

vagonář

Hyperkorektní redakce, redaktor? Koho se bojíte, že plakátek rozostřujete?

Martin

Proč by se měla redakce někoho bát? Je snad až příliš, že nehodlá (podle mě správně) sířit neslušná gesta?

vagonář

Děkuji, pane Šindeláři, pane Martine, vám taky díky za názor.

Dan L.

Původní obrázek je tady http://www.fscr.cz/img/retencniProgram.jpg

vagonář

a já už jsem se obával, že tam bude Babišův párek, díky moc, Dane L. 🙂