Drahám v pololetí klesl zisk na polovinu, osobní doprava je zpět ve ztrátě. Tržby rostou

České dráhy, vlak EuroCity. Autor: České dráhyČeské dráhy, vlak EuroCity. Autor: České dráhy

Skupině České dráhy se nepodařilo v letošním prvním pololetí udržet loňský zisk. Za šest měsíců vykázal holding zisk 262 milionů,

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Ta osobní doprava. Otázkou čím to je, nárůst mezd je jedna věc, otázka, jestli třeba změna účtování poplatků szdc na koridoru.
Dráhy mají blbé, že dost jízd se díky neobsazenosti jezdí zdarma. Asi by měli dát automat do vozu. A povinnost si u nedůchodců přes automat jízdenku koupit.

noerf

Jan: Hlavně je otázka kolik linek jezdí v motorové trakci na elektrifikovaných tratích, protože je obvyklé, že ČD z nedostatku elektrických jednotek nasazují regionovy a tím platí také vyšší poplatek za dopravní cestu. Pokud tržby rostli v osobní dopravě o 289 mil. Kč a náklady vzrostli o 250 mil. Kč, tak nevěřím tomu, že refinancování stálo 300 milionů.

Michal

Tak že neexistuje elektrická jednotka velikosti RN asi už všichni dlouho víme, takže se nejedná o „náhradu“, ale o použití adekvátního vozidla.

Penalizace za očadné se týká jen vozidel nesplňujících emisní limity, takže moderní motoráky problém nemají.

X 1

Dotaz: Regionoha, je moderní motorák???

Elb

Částí, která se týká emisí, jistě že je…

X 1

A motor. Ten starej Catroš. Ten co se montoval do pásovejch traktorů asi od r.93. Ten je Euro – kolik?
Nic netvrdím. Když se s ním slušně zachází, tak vydrží věky ale Euro norma to je -3 nejmíň.
🙂

Elb

Regionova má TEDOM z toho tisíciletí..

X 1

Pane bože.
Ještě toto.
Tedom. Tož to je konec. Šlus.

Jan Sova

A bude líp, po slevách….

DP

no je otázka, jestli stoupne počet školáků a důchodců…. např. lidi z vyšších vrstev, jsou mezi nimi i důchodci a školáci z bohatých rodin asi ze svých lepších aut těžko přestoupí do vlaků nebo busů.
A ti z vesnic co teď jezdí na nákupy na kolech možná do těch vlaků a busů přestoupí, ale těch bude pár…
Prostě ten co dříve jezdil vlakem nebo busem bude jezdit dál, jen 75% za něj zaplatí stát, a ten důchodce si za ušetřené peníze koupí dražší rohlík nebo salám….
Počítám s max. nárůstem o 5-7% , více to nebude 😉

železničář v důchodu

„Počítám s max. nárůstem o 5-7% , více to nebude“
A možná i ještě méně než 5 % – to jen novináři s radostí straší přeplněnými vlaky, protože aspoň mají v „okurkové sezóně“ o čem psát: naprostá většina těch, kdo budou jezdit veřejnou dopravou, jí jezdí už nyní, a jen to někdo bude mít levnější, a tak jej to nebude tolik svádět k jízdám „na černo“, protože zaplatit těch „pár korun“ mu nebude vadit tolik jako dosavadní ceny …

K.S.

5-7 % je pěkných, ovšem zvolený způsob je bohužel nedobrý a z dlouhodobého hlediska kontraproduktivní a to jak ve vztahu k rozpočtu, tak ke vztahu k infrastruktuře. Z dlouhodobého hlediska by bylo lepší pokud by stejná suma šla na zrychlování a zkapacitňování tratí, revitalizace nádraží a pod. stejně tak myslím by bylo lepší kdyby se politika přitahování cestujících dělala přes zvyšování kvality a kapacity souprav. Je myslím hodně velká škoda že většina honeckerů, což jsou vozy tak 30-40 let staré, neprodělala od doby kdy je ČD získaly do svého vlastnictví nějaké zásadnější rekonstrukce. I přes jejich vysokopodlažnost a ne zcela… Číst vice »

Elb

Honeckery nemají ani 30 let, některé už zmodernizované jsou, ČD ohlásily záměr o prozkoumání možností modernizace Bdmtee pár měsíců nazpět, takže pokud dostanou k 2019 nové smlouvy, je možné, že tam, budou vyjíždět modernizované Bdmtee..

K.S.

Tím spíše, ovšem jestli to má být „modernizace“ jako ta co u některých proběhla, (což snad bylo jen přečalounění) tak by to moc zlepšení ani atraktivity nepřineslo. Představoval bych si něco možná jen s nuceným sáním vzduchu (nejde pořádně větrat), instalací alespoň panteřích sedaček a výměnou všech dveří uvnitř i mezi vozy. Nutné je ale nějak získat vhodné uspořádání vnitřku co se týče sedadel. Co si budeme nalhávat, je děsné a s využitelností asi tak 50 %.

Michal

To je hezké, že nemají ani 30 let, ale pokud jsou od počátku z pohledu cestujících zcela na hovno, tak je primární problém toto a nikoliv věk.

Zrekonstruované (=přerubané sedačky) jsou asi 4 z celkového počtu ve vysokých desítkách. Nestojí to za zmínku.

železničář v důchodu

Zase jen další z mnoha nepravdivých hloupých žvástů: jen těch „nohavic“, které po modernizaci jezdí po pravém břehu Labe v soupravách se „sysly“, je mnohem víc než 4 – a stejné jezdí i jinde.

Michal

No tak Bdmtee s radikálnější rekonstrukcí sedaček je tedy dvojnásobek, což je 8 ks, k tomu ty 4-6 ks předchozích rekonstrukcí. (Nic z těchto rekonstrukcí toho nemá klimu nebo předělaná okna.)

Bdmtee v původním stavu – nesmyslné sedačky, nepoužitelná okna je asi 200 ks.

Zrekonstruovanách je něco mezi 5-10%…

Jakub

Bohužel. Tyto vozy nemají pro cestující žádné výhody, zato spoustu nedostatků – vysoké a strmé schody, díky madlům ve vstupu úzké nástupní prostory, nevyvětratelný interiér a zoufale málo místa na nohy. 🙁

Radeček

Tak k čemu je tedy ta sleva dobrá? (Krom toho, že je před volbami.)

Elb

Tady je nějaký důchodce odtržen od reality, nebo žije v jiné zemi, než ve které důchodci stepují před Kauflandy od 7h ráno kvůli korunovým slevám, nebo kde hlavně, se vysokoškoláci nerozhodují, zda jim 700kč za víkendovou návštěvu domova stojí a delší víkendy, svátky, se tak oproti běžným víkendům ve školní rok liší klidně i o 100%?

Dominik

Režíjrkář co si žije ve své bublině, že lidi s takovou kartičkou se už vážně příliš nerozhodují na četnosti cest ekonomicky a vůbec vlaky nerostly i pře menších slevňování.

Michal

A na Slovensku se ti lidé v přeplněných vlacích vzali odkud? Taky tam byli, jen jezdili načerno na záchodku a v umývárně?

Chápu, že líně ubíhající svět drážního penzisty neregistruje takové detaily jako že většina vlaků ve významných uzlech už jezdí na hranici kapacit (které Jediná Správná Dráha neumí moc navyšovat, bo nemá vhodné vlaky) a že snížení cen samozřejmě na poptávané množství vliv má (jak jste ostatně viděl na Slovensku a jen z blbosti to ignorujete).

Takže vlaky ve špičce BUDOU ještě přecpanější a cestování na železnici ještě mizernější.

K.S.

Myslí že problém je vůbec k koncepci kolem velkých uzlů, Praha, Brno, Ostrava, tam by měly jezdit v nejbližším okolí patrové soupravy, třeba něco jako slovenský push-pull elefant, na rychlících se měly objevit nějaké pořádné jednotky, ne pantery. atd., hodily by se i patrové vozy, ale těch mají ČD, taktéž zoufale málo.

Elb

Kde je tak zle s kapacitou a dá se posilovat?

Pibik

Dotovaný, protěžovaný, „podnikající“ na vrcholu hospodářské konjunktury a v mínusu…

jan

No asi naopak politici tu ztrátu málo platí.

soukromnik

Přečtěte si raději tiskovou zprávu, např. na http://www.osz.org
Tady je to tendenční…..ostatně, jako vždy.

DP

link na na osz.org je nepravdivý :
„Zisk Skupiny ČD byl před zdaněním a úroky (EBIT) v pololetí 2018 meziročně vyšší o více než 300 milionů korun a dosáhl 1,2 miliardy korun.“ – to je lež jak věž …
ČD klesl zisk viz. zpráva z nezávislého týdeníku E15 “ Českých drahám v prvním pololetí klesl zisk na 262 milionů korun, což je meziročně o 275 milionů korun méně.
Více na https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/ceske-drahy-snizily-zisk-o-polovinu-hospodareni-ovlivnily-vyssi-naklady-i-oslabeni-koruny-1350645
souhlasím s tím, že tržby ČD byli vyšší jen o 618 mil.

Jan

Ta ztráta osobní dopravy není moc hezká.