DPP zveřejnil smlouvu se SOR na 300 autobusů. Vejde se do nich méně lidí, jsou těžší

Autobus SOR NB12. Foto: Šjů/Wikimedia CommonsAutobus SOR NB12. Foto: Šjů/Wikimedia Commons

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) zveřejnil minulý týden podepsanou smlouvu se společností SOR Libchavy na dodávku až 300 dvanáctimetrových

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří2

DPP má výjimku na jednotný nátěr vozidel PID? Nově pořizovaná vozidla do PIDu mají mít přece modrou střechu…

LiborV

Dopravce si může sedačky určit. Pohodlnost sedaček, tak není tak úplně vina SORu nebo Solarisu, ale dopravce.

asdf

Nemyslím si, že si dopravce diktuje přesné rozměry a ergonomii sedačky. Ten si tak maximálně určuje, jestli má být s koženkou nebo v plastu a jejich počet.

Jan

Se divím, že v Praze nejezdí cng.

petr.r

to jsem si myslel, jak to tady bylo po první, ale cng má drahý provoz, zdlouhavé plnění a když si spočítáte kolik jen věcí na dílně musíte vyměnit a koupit tak diesel vždy zvítězí .

Milan

cng je slepá cesta, hluk stejný a exhalace to taky vypouští, raději bych trolejbusy nebo aspoň ty bateriové busy s dobíjemím během jízdy

Petr.R

jak se dívám na tu šířku, tak asi pražáci budou muset změnit normu na šírku městských komunikací a začít rozšiřovat. Pamatuji dobu, kdy na silnicích mohla jezdit vozidla do 2,5 metru.

Asdf

Všechny autobusy mají standardní šířku 2550 mm.

Radek

Nárůst hmotnosti: nejpíš klimatizace a motor?

Pavel

Klimatizace a wifi bude?

thegrid

proboha k čemu wifi? A proč to má většina platit? Vždyť než to chytím, přihlásím se na mobilu, tak už zpravidla musím vystoupit.

Pavel Šmídek

No tak já snad to nepřetížím mám 78KG.
No ono asi byly nejdůležitější náklady 14KČ/KM
Ale budou taky tak poruchové, Když se bavím s řidičemi na téma SOR, tak všichni nadávaj. (chtěli by IVECO)
No pro mě nejvíc nepohodlné sedačky má Solaris na lince 138. Jezdím s ním často.
Jo Karosy, tam byl dostatek místa k sezení a Ikarusy (trochu smrděli) na ty jste zapomněli, snad v Maďarsku jezdí ještě.

thegrid

Ted jsem jel po letech starou kloubovou karosou (asi vyplňovala nějaký výpadek modernějšího busu) a musím říct krom nostalgie, že tam je oproti novým busům takového místa. A ani po letech to neskřípe skoro nikde. Krásně měkké vše… No samozřejmě vozíčkář nebo kočárek to mají blbé.

Tomáš

To jsem zvědavý, jestli se i u nových sérií bude objevovat popraskané obložení sloupků v interiéru. Ne, že by to až tak vadilo (u tohoto špičkového výrobce, jehož ředitel se na Czech Busu vyjadřoval bez skurpulí slovy: „Ty vole, to si děláš prd*l,“ je to vlastně ještě dobrý výsledek). Popraskaným obložením ale dovnitř trochu zatéká a spolu s tím se na čistě plastovém dílu objevují rezaté fleky (od koroze sloupků jako takových), třeba i u jen pár let starého autobusu. Zajímalo by mě, jakým způsobem je skelet chráněný proti korozi. Pravděpodobně to nebude žádná sláva. Ono se to nejspíš nerozpadne,… Číst vice »

asdf

NS je pro mě rozhodně hezčí a originálnější než nudný a fádní NB. A to jinak Kotasoviny moc nemusím.

železničář v důchodu

To, že chybějí 3 sklopné sedačky, chápu (byť nerad), ale není ta celkově o dost menší obsaditelnost ve skutečnosti jen formálním důsledkem pouhé jiné metodiky výpočtu – třeba jiného normového počtu stojících cestujících na metr čtvereční nebo odečtení plochy vyhrazené pro vozíky a kočárky, která možná v minulosti odečítána nabyla?

Martin V

Podle mě je ta hmotnost navíc hlavně kvůli klimatizaci (Webasto 30 kW). No a protože nejvyšší technicky přípustná hmotnost vozidla je 18 000 kg a pohotovostní hmotnost uvádějí 11 060 kg +/- 3 %, tak mi z toho odečtením a podělením 80 kg na osobu vyšlo 86,75 osoby. Problém tedy je, že jsme v průměru moc tlustí. 🙂 A pochybuju, že prázdné IVECO je lehčí, nebo se pletu? Jak je to s největší povolenou hmotností silničních vozidel na veřejných komunikacích? Platí pořád ještě 18 t / dvounápravové vozidlo, 25 tun třínápravové (26 t s pneumatickým pérováním), 32 t čtyřnápravové? Zvlášť… Číst vice »

thegrid

30 kilowatová klimatizace? To je označení nebo i elektrický příkon? Na to by totiž byla potřeba malá elektrárna.

Asdf

Jakožto pražáka mě vítězství SORu nijak netěší. Má to nepohodlné sedačky, špatné odpružení a fádní design.

jouda

Počet míst k sezení jedině menší, protože do současných je problém se vejít, je tam málo místa na nohy. To je dělaný snad pro Číňany nebo Japonce.

železničář v důchodu

Nemyslím, že by kromě starých „Karos“ byla v jiných pražských autobusech nějak extrémně pohodlnější sedadla než v „SORáčích“.

Milan

Ve srovnání s karosama je jízda v sor královsky komfortní. Karosy Citybus působí jako by neměly vypružení, o drnčících krytech v interiéru, řevu motoru a špatné akceleraci nemluvě.

železničář v důchodu

Milan:
Já jsem měl pochopitelně na mysli „staré Karosy“ řady 95x, ne „vzor francouzský Renault“ (který má navíc méně míst k sezení).

Petr.R

nejméně místa bylo v šl nebo šm. Ty sedačky teď můžou být od stejnýho vyrobce jak u volva, solarisu, mercedesu atd.

Milan

nedávno jsem zkoušel posez v historické karose šm a sedělo se příjemně, opěrky jsou více skloněné, tak je to pocit, že sedíte v měkkém křesílku

asdf

To Milan: Jako kdyby to v SORech nedrnčelo… A jinak největší slast je sedět v SORu jak např. přejíždí koleje u Libeňského nádraží. To mám vždycky pocit, že náprava prorazí podlahu…

asdf

To železničář v důchodu: „Extrémně“ pohodlnější nemá žádný. Ale proč hodit do extrémů, stačí, aby je měly aspoň o trochu pohodlnější 😉 A to dle mě kromě Solarisů má každý.

thegrid

Ono je taky třeba se o to starat. Nové jsou SORy lepší, ale také stačí pár let a špatný servis a drncá to.