DPP zrekonstruuje trať na Rašínově nábřeží, auta budou jezdit po náplavce

Praha, Rašínovo nábřeží. Autor: Mister No, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=59708102Praha, Rašínovo nábřeží. Autor: Mister No, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=59708102

Tramvajová trať na Rašínově nábřeží mezi Palackého náměstím a Výtoní byla naposledy rekonstruována v roce 1979.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Naštvanej Jarda

Vo co, že: * na Výtoni zmizí odbočovací pruh vlevo, nebo bude zásadně zkrácen. * u zast. Palackého nám. DC na nábřeží zmizí odbočovací pruh vlevo, nebo bude zásadně zkrácen. I přesto, že tam jsou dva (!!!) světelné přechody vedle sebe. * na nábřeží v inkriminovaném úseku zmizí pruh pro auta, která budou svedena na koleje. Dost možná v obou směrech. * pokud nebudou zrušeny pruhy pro auta, bude v nich namalován cyklorpuh (byť ne vyhrazený), kvůli kterému se šířka jízdního pruhu pro auta sníží tak na metr šedesát. * i přes rozšíření zastávkového ostrůvku na něm přibyde zábradlí, kvůli… Číst vice »

dejf

Hmmm rád bych vyzval k optimismu, ale spíš bych poprosil takový věci nepsat, ještě se toho někdo chytne.

medical examiner

Tak nějak…třeba že se zavede, že na křižovatce u Národního divadla budou přikázané směry jízdy vpravo… 😀
Stejně tak Rašínovo nábřeží.
To se rozumí, že z Výtoně před Vyšehradský tunel, a potom od podolské porodnice dál bude otevřený svršek (společně se zvýšenou povolenou rychlostí pro tramvaje)

původní Jakub P

Cyklopruhy, natož jen „ochranný“ snad ne, to nábřeží by si sakra zasloužilo pořádnou oddělenou cyklostezku. Ta parodie dole na náplavce mezi davy chodců nikdy nebyla dobrý řešení a dávno už to není ani přijatelná nouzovka. A díky tomu, že nad řeku neodbočujou žádný ulice, je to ideální místo na obousměrnou vyvýšenou cyklostezku, nebude problém s jejím křížením s vedlejšíma ulicema.

Anonym03

Wtf? Proč by to jako měli dělat? Mimochodem jsou to právě řidiči, kterým nejvíc vadí pobíhající lidi dobíhající tramvaje.

Naštvanej Jarda

No mně tam teda ještě nikdo nevběhl pod kola. Lidi jsou obezřetnější právě proto, že je tam jenom jeden přechod (na Výtoni). Když tam bude přechod i na severní straně, budou tam lidi lítat před auta furt, protože „přece mají přednost“.

původní Jakub P

No ono tam je chodců v některejch hodinách takový množství, že by to tam chtělo něco jako obytnou zónu. Tedy aby auta směly max 20 a musely dávat na chodce bacha a uvolňovat jim prostor. Hnát v tak rušným místě chodce do úzkýho koridoru jednoho přechodu, kterej navíc často vůbec nevede tím směrem, kam jich většina chce (což jsou rampy u limnigrafu a na druhý straně zmrzlinárna a ostatní podniky kolem rohu ulice Na Hrobci), je jednak divný a jednak dost odsouzený k nezdaru. Možná kdyby ten přechod měl šířku přes celou dýlku toho zastávkovýho ostrůvku. Minimálně o víkendech a… Číst vice »

medical examiner

Že mě to samotného nenapadlo…

zdydy

aby pár borcu nevjelo do vody.

medical examiner

Tak si ten svůj smradlavý krám aspoň umejou…

kanafasik

Hmmm, tak na ten zázrak s provozem na náplavce se zajdu podívat. Ovšem asi pěšky. To bude sichr. Tipuji kardinální průser. No už aby se tahle parta z magistrátu pakovala. Vloni bylo pozdě.

dejf

myslím že kdyby nebylo před volbama, tak to tam prostě pro auta zavřou a neřeší, zrovna auta na náplavku (i když jenom na měsíc) by za normálního provozu nepustili. průšvih v tom nevidím, prostě auta objedou to, co by normálně jely nahoře, žádná zrada tam není. vyjedou zas u semaforu u železňáku. že předvolební situace připomíná duben 45 u říšského sněmu je asi netrklo 😀

Grossák

Zajděte. Pokud jste to nezažil v roce 2012, kdy to bylo úplně v pohodě.

medical examiner

Kardinální průser bude, až se zakáže jízda aut přes Palackého náměstí 😀

Antonín

V Paříži jezdí auta po náplavkách běžně a neobtěžují chodce „nahoře“, proč by to nešlo v Praze?

Bram

Protože náplavka je místo pro lidi a ne pro auta. To ovšem některé skopové hlavy ne a ne pochopit.

A. Mikulka

Tady někdo nechápe rozdíl mezi výlukovým a normálním stavem.

Sch

Protože už tam takto pár let nejezdí, alespoň ne přímo v centru. Naplávka je cenný unikátní prostor ve městě.

původní Jakub P

To bylo dřív, před pár lety v Paříži vjezd autům na náplavky taky zakázali, dneska je z nich promenáda pro pěší (a občas projede někdo na kole), časem z toho bude park. Auta a zpravidla stavebně oddělená obousměrná cyklostezka jsou nahoře na nábřežích. Paříž se v tomhle fakt aktuálně mění velmi rychle, takže zkušenost z před pár let už tam moc nemusí platit. Nemluvě o tom, že v nejužším centru (kolem ostrovů) ty náplavky nebyly pro auta nikdy, vždycky pro chodce (i jsou v těch místech o dost užší). A taky nemluvě o tom, že tam v těch úsecích, kde… Číst vice »

Anonym03

No už bylo na čase, tato trať už znemožňovala klidnou jízdu 50 km/h.

Michael

No jo, blíží se volby, tak si magistrátní koalice nemůže dovolit omezit IAD 😀

Ondra

Přesně..

Jiří Kocurek

Tak určitě, 1 ulice v Praze, to je zcela rozhodující faktor na výsledek voleb.
A jídlo v resauraci je. Nebo má někdo pocit, že kuchaři a servírky se málo nachodí, že by měli chodit pro suroviny kamsi daleko pěšky za tytéž peníze?

Leinad

Ja mám akorát pocit, že z Písnice na Palačák se dá jet i po magistrále.

Poudy

To bude trošku jiná verze aut na náplavce, na tohle se taky zajdu podívat, rozhodně zajímavé…

původní Jakub P

Tahle verze má, narozdíl od tý obvyklý, kde je to umístění na údajně páteřní cyklotrasu (a jednu z mála oddělenejch v celým městě) čistá arogance, aspoň důvod, proč nemůže být snadno jinde. Ale jsem na to zvědavej, bojím se, že to bude dost šílený.

Ondra

Taky si ty auta na náplavce mohli odpustit, ten strach nenaštvat řidiče je celkově v Praze u politiků dost velký..

medical examiner

Nebo jsou sami řidiči, a nechtějí si komplikovat vlastní pohodlný život…

MHD

Asi jste nepochopil, že jde o výluku, tedy mimořádný stav. Všichni se budou uskromňovat a jen cyklisté by byli nadlidé co nemusí? Podle článku jim dokonce zůstane vyhrazený pruh.
Za aroganci považuji v tomhle projektu něco jiného…

původní Jakub P

Ne, vy nechápete psaný text. V případě výluky to chápu, byť mám obavy, jak to bude fungovat a jak bude ten pruh ve skutečnosti vypadat a jak bude použitelný. Ale po nezbytně nutnou dobu a když to nejde jinak, tak OK, opravit se to musí. Za aroganci považuji každoroční komerční výstavu aut, která by klidně mohla být leckde jinde, kde by překážela o dost míň až vůbec, na kterou Poudy, na kterého jsem reagoval, narážel. Reálně naopak Praha považuje za nadlidi, kterým musí všichni ostatní ustoupit (a to i když těch ostatních je třeba v MHD v daném místě řádově… Číst vice »

Josef Chmelař

Zachovat na náplavce bez omezení farmářské trhy. Lidské mraveniště zabere celou náplavku. A povede tudy výlukou hlavní tah podél Vltavy. To by nezvládl ani Copperfield, ani Kožíšek. Ještě že tu máme největšího kouzelníka v doprave v celé historii Prahy, všemi opěvovaného Adama Scheinherra. Bravo !!!

Šejdr

Čtení a pochopení textu je dřina, že jo? 🙂

Filip Jirsák

Arogance je, že je tam vůbec povolen vjezd jiných aut, než místní obsluze. To, že se teď musí ten provoz aut, která tam nemají co dělat, dočasně přesunout z horního nábřeží dolů na náplavku, už je jenom přirozený důsledek.

Kandelábr

No to je cyklotrasa odnikud nikam, teda pokud člověk není fanoušek jízdy mezi tramvajema. Reálně cyklotrasa začíná u železničního mostu a pokračuje do Braníku.

kopr

Je to cyklostezka po ktere se dostanete az do Karlina a dal. Mezi tramvajema se musi jet par set metru od Manesa po Four Seasons pripadne Rudolfinum. To neni tak hrozne, i kdyz samozrejme kdyby v tomhle useku mohla vest lavka pro cyklo nad vodou, to by bylo vazne super

Roman Soudný

Není to cyklostezka

Ondra

Je plán na zklidnění Smetanova nábřeží který by dost cyklistické dopravě pomohl ale politici především z ODS do toho hodili vidle..(strach před volbama zřejmě)

původní Jakub P

Bohužel, i tahle bída se v Praze počítá jako páteřní cyklotrasa. Nadšenej z toho opravdu nejsem, ale aspoň něco. Ono mezi tramvajema to ještě jde, je jich pár, jsou velký, říděj je profesionálové a až na zanedbatelný výjimky se držej v kolejích. Stačí je respektovat (s tím opravdu nemám problém), dávat pozor na koleje, a jízda mezi nimi je v pohodě. Horší je to mezi osobákama, to je jiná divočina, mezi jejich řidičema je bohužel nezanedbatelný procento magorů, u kterejch jeden nikdy neví, co udělaj. Škoda, většina je jich v pohodě, ale těch magorů, v nichž usednutí za volant probudí… Číst vice »

Kopr

Neposkodi vsechna ta auta naplavku?

Poudy

Děláte si srandu?

Kopr

Nedelam. Nejsem stavar a netusim, jak je takova naplavka dimwnzovana. Prece jen po nabrezi je celkem provoz

Vít Jůza

Do náplavky by se auta dost bořila a náplavka by ujížděla do řeky … tam se ale o žádnou náplavku nejedná, tam se jedná o zcela umělé nábřeží zcela prolhaně nazývané náplavkou.

Jakub

To si pletete náplavku s naplaveninou. Tady jde o náplavku ve významu říční navigace.

Vít Jůza

Naschvál jsem se kouknul do wikipedie … po onom prolhaném významu, kterého se zastáváte, tam nicméně je nakonec uveden i normální význam: „Náplavka je zdrobnělina od slova náplava, v původním významu šlo o označení naplaveniny, tj. materiál, který přinesla voda, tedy zpravidla o mírné břehy charakteru pláže, které plynule sestupovaly do vodního toku a umožňovaly tak přístup k vodě.“ Ale uznávám, že nazývat navigací nikoli hnaní lodí, ale jakési stavby na vodním toku, je ještě mnohem uhozenější.

Poudy

Hádám že tohle pro ni bude brnkačka, no uvidíme..

Jiří Kocurek

Automobil = 1500 kg na 10 m2 plus rozestupy. Tedy max. 150 kg/m2.
Dav lidí se počítá jako 300 kg/m2, navrhují se takto chodby a schodiště.

Jan

Tak jasně, stojící auto toho moc nepoškodí. Tady jde o provoz na dlažbě a cestě, na které se nepředpokládal tranzit aut z centra do Podolí. Nějaký vliv to mít může, pokud není povrch v dobrém stavu.

Pražec

Dynamické zatížení?
Vibrace?

Haim Bloch

Tech 1500 kg neni na 10m2, ale na plochu 4 dlani, tj. spodku 4 pneumatik. To ma dohromady stezi 1m2, spise mnohem mene. Plus dynamicke tlaky a vibrace.

dejf

náplavka je dinenzovaná na vykládku říčních člunů a podobně, aut si tak robustní stavba ani nevšimne. samozřejmě musí zvládnout i provoz těžkých náklaďáků. je to technická stavba, hype v podobě lidí s kelímkem pití to zažívá až posledních pár let.

Rudolf Tuček

U železničního mostu bývala na naplavce skládka písku a pohyboval se tam 35 tunový lanový bagr.

medical examiner

Leda tím že zahučí do Vltavy…