DPP zrekonstruuje trať na Rašínově nábřeží, auta budou jezdit po náplavce

Praha, Rašínovo nábřeží. Autor: Mister No, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=59708102Praha, Rašínovo nábřeží. Autor: Mister No, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=59708102

Tramvajová trať na Rašínově nábřeží mezi Palackého náměstím a Výtoní byla naposledy rekonstruována v roce 1979.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne v úterý 15. února s rekonstrukcí téměř 43leté tramvajové trati na Rašínově nábřeží v úseku Palackého náměstí – Výtoň dlouhém zhruba 570 metrů. Rekonstrukci provede DPP vlastními silami, práce potrvají do pátku 1. dubna.

Kvůli rekonstrukci bude obousměrně přerušen tramvajový provoz v úseku Palackého náměstí – Výtoň, linky 2, 3, 4, 7, 17, 24 a 92 budou jezdit po změněných trasách a linka 21 bude zrušena. Objízdná trasa pro individuální automobilovou dopravu ve směru z centra bude do 8. března 2022 vedena po náplavce, pro pěší a cyklisty tam zůstane vyhrazen pruh.

Tramvajová trať na Rašínově nábřeží mezi Palackého náměstím a Výtoní byla naposledy rekonstruována v roce 1979, v krátkých úsecích navazujících na kolejová křížení pak v letech 2004 a 2007. Úsek z roku 1979 DPP v roce 2012 opravil a prodloužil tím životnost tratě o 10 let.

„Stávající trať je na konci životnosti, nelze ji donekonečna opravovat, DPP ji musí letos zrekonstruovat. Také rozšíříme nástupiště zastávek Palackého náměstí a Výtoň, čímž zvýšíme komfort a bezpečnost cestujících, zastávky vybavíme novým mobiliářem,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr.

Akce na náplavce, zejména farmářské trhy, by přitom měly zůstat zachovány. „Po dobu výluky budou probíhat v neomezeném rozsahu, budou pouze posunuty proti proudu. Začínat budou u železničního mostu a pokračovat směrem k limnigrafu na Výtoni,“ sdělil Dušan Sahula, správce náplavek ze společnosti Trade Centre Prague.

Rekonstrukce tratě si vyžádá celkem 2 276 metrů nových kolejnic (125 tun), 460 nových betonových pražců, 1 100 m³ betonu, 3 700 m² antivibračních rohoží, 1 150 metrů betonových L profilů, 3 600 m² litého asfaltu, 370 metrů kabelů a 450 metrů oddělovacích tvarovek, tzv. bumlíků.

Změny tras tramvajových linek po celou dobu rekonstrukce

Linka 2 je ve směru od Sídliště Petřiny zkrácena do zastávky Malostranská (na nábřeží Edvarda Beneše), odkud je vedena přes zastávku Právnická fakulta do zastávky Malostranská (u metra)
a zpět směr Sídliště Petřiny.

Linky 3 a 92 jsou v úseku Moráň – Výtoň odkloněny přes zastávky Botanická zahrada a Albertov.

Linka 4 je ve směru od Sídliště Barrandov zkrácena do zastávky Smíchovské nádraží.

Linka 7 je v úseku Palackého náměstí – Koh-i-noor odkloněna přes zastávky Karlovo náměstí, I. P. Pavlova, Náměstí Míru, Jana Masaryka a Čechovo náměstí.

Linka 17 je v úseku Národní divadlo – Výtoň odkloněna přes zastávky Národní třída, Karlovo náměstí, Botanická zahrada a Albertov.

Linka 21 je zrušena.

Linka 24 je v provozu celodenně, včetně víkendů:
• v pracovní dny od 6:00 do 20:00 je ve směru od Kobylis ze zastávky Otakarova odkloněna přes zastávky Nádraží Vršovice, Bohemians, Koh-i-noor a Slavia do zastávky Kubánské náměstí.
• v pracovních dnech po 20:00 a o víkendech je vedena v trase Bílá labuť – Masarykovo nádraží – Václavské náměstí – Karlovo náměstí – Albertov – Otakarova – Nádraží Vršovice – Bohemians – Koh-i-noor – Slavia – Kubánské náměstí.

Tagy dpp náplavka Rašínovo nábřeží rekonstrukce tramvajové trati
53 komentářů