DPP zrekonstruuje tramvajovou trať v Badeniho ulici, zmizí záhadné „esíčko“
Tramvaj v zastávce Chotkovy sady. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons
V rámci akce DPP vybuduje nový ostrůvek a přemístí na něj zastávku Chotkovy sady ve směru do centra.
Trochu mě zaráží, že technickým ředitelem je někdo, kdo si neumí zjistit, proč tam to esíčko je
Kam tam chtějí ten ostrůvek ve směru do centra umístit? Naproti ostrůvku z centra na něj místo není?
Ještě by to chtělo něco udělat s místem na dolním konci Mariánských hradeb, kde se auta v krátkém úseku musejí také cpát na koleje. Nejlépe rozšířit ulici, ale i vybočení trati na sever by mohlo pomoci.
Mariánský hradby by se měly ideálně zbavit aut téměř kompletně. Mít takovou rušnou tranzitní zkratku pro auta přímo kolem hradu nedává naprosto žádnej smysl. V podstatě je to stejnej případ jako Smetaňák-Křížovnická nebo průtah Malou Stranou. Řidiči aut maj v tomto úseku k dispozici Blanku i prostor nad ní, kterej se bohužel ponechal v parametrech skorodálnice. Dávat jim k tomu k dispozici ještě Mariánský hradby je nebezpečnej nesmysl.
Tak mně to nějak extrta nebezpečné nepřipadá, ale dobrý obrázek to asi turistům nedělá, když musí přecházet přes semaforový přechod na tramvaj…
„Esíčko vzniklo při poslední přestavbě křižovatky Badeniho s Chotkovou ulicí v roce 1995 a nikdy nebylo vysvětleno, proč vůbec vzniklo. Po rekonstrukci trati zde budou mít auta více prostoru pro bezpečný průjezd kolem tramvají,“
___________
A není to proto, aby v opačném směru vznikl prostor pro nástupní ostrůvek zastávky Chotkovy sady?
https://mapy.cz/s/mafufehucu
A teďka to bez toho esíčka najednou jde.
Vídeňská zastávka? To už umíme, jen je asi práce to leckde prosadit.
Vídeňské zastávky byla krátkodobá móda, která se moc neosvědčila, a místo toho se pak začaly dělat zastávkové mysy. Kus vozovky, co vypadá jako chodník, je docela nebezpečné řešení.
Hmm…já bych potřeboval vůbec vysvětlit, jak si to s touhle křižovatkou představují…
By trochu pomohlo, aby na zastávce mohla stavět i 22, ale rozumím, že je tam docela složitá situace…
Ta by musela stavět na druhé větvi k letohrádku. Dneska by to šlo, protože auta počkaj ..
To má DPP najednou tolik volných ridičohodin, že můžou honit tramvaje odklonama? Řekl bych, že 18 a 20 budou vozit vzduch
Tak na tramvaje to je určitě lepší než na busy…
Ten odklon je cca 4-5 minut navíc a asi 0,5 km navíc, takže opravdu nebudou vozit vzduch a řidiče budou potřebovat navíc maximálně jednoho na každou linku, ale možná to jen zkrátí čekacími dobami na konci a v zastávkách, takže nic.
Nacházíme se v samém středu naší civilizace. Když jste dříve zadali do plánovače tras mapy.cz jako cíl Praha bez další konkretizace, navedlo vás to automaticky do Badeniho ulice. Teď už to není ono, protože to změnili na terminál u hl. nádraží…
Já myslel, že ten je na Dívčích hradech. Tam je na mapách vždy nápis PRAHA.
Myslím si, že tam jsou taky počítány km vzdálenosti z dálniční sítě do Prahy, které se např. u D1 liší vždy o 10 km proti žlutým kilometrovníkům přímo na dálnici. Z nultého km D1 na Kačerově je to právě 10 km do této ulice…
Vzdyt to moc nedava smysl, aby ten rozdil byl fixnich 10km, ne? Jestli ma byt uzus staniceni vzestupne od D0, tak se vzdalenosti D0xDn s Badeniho ulici budou lisit (a u D1 je D0 na 10. km).
Neříkám že ze všech směrů, tohle platí pro D1…
na mapách možná, ale všude jinde to vždy byl prostor mezi Muzeem a IPP
Místo zas tak dobře neznám a esíčka se zastávat nechci. Nicméně při pohledu do mapy a na SW: není tam proto, že byl třeba vyřešit přechod z osy Chotkovy do osy Badeniho? Neříkám, že to je šťastné řešení, ale důvod nejspíš ano.
a semafor umoznujici odboceni tramvajim doleva by vzniknout nemohl?
Asi ne. A protože přikázaný směr rovně v Milady Horákové by byl neprůchodný…
Ví někdo, jestli zmizí i jedna z posledních EOV?
Konečně! Zmizí tam ty strašný kostky, nebo ty zůstávají?
někde v jiném článku jsem četl, že v jízdních pruzích pro auta bude převážně asfalt, tramvajové pásy zadlážděny a chdníky z tzv. pražské mozajky.
No konečně.
Takovou dobu jsem po tom volal až jsem se dočkal.
Proč to zase začíná stejně s opravou Barrandovského mostu. Ach jo.
A tyhle dvě akce, jejich dopady, spolu nějak korelují?
Ano. Jezdím.z Ořechovky přes Smíchov na Roztyly. Na Smíchově zastavuji. Když jsou regulovany tunely, tak se dá jezdit přes Strahov, kde je nyní Na Hrebenkach kyvadlovy provoz se SSZ. Nebo přes Malou Stranu.. Všichni teď budou muset kolem hradu, když bude Badeniho zavřená. Šlo to naplánovat lépe.
Oprava Barrandovského mostu znamená, že se stopnou opravy kolejí v centru?
To je ještě v klidu, ale jak teprve ovlivní dopravu přes Barrandovský most oprava Stadtbahn v Berlíně?
Neraďte mu radši. Důvod zanadávat si Tom vždy najde, ať to má logiku nebo ne.
Prý 30 let. A co se tam tedy dělalo mezi 28. září 2013 do čtvrtka 24. října 2013? Nebo mezi 2.1.2019 a 5.1.2019?
Výhybky, ne trať v Badeniho.
Oprava a rekonstrukce jsou velmi vzdálené termíny….
Opravovat je potřeba stále, nejlépe neustále a úplně všechno.. Je to už nějaká mánie a asi má Praha peníze doslova na vyhazování.
Zmizí tam konečna ta šílená dlažba?
Cyklistickým aktivistům už vadí i dlažební kostky v památkové zóně????
Jel si někdy po té cestě? Nejde o to, že je to dlažba, ale v jakém je stavu.
Ano
No nejvíc vadila autům a proto ji v Chotkově odstranili už dávno.
On taky mohl vadit hluk a vibrace místním obyvatelům.
Hluk je zřetelný pouze při otevřeném okně, a i tak to není nijak strašné. Nicméně doufám, že v rámci rekostrukce přibude přechod v ústí Badeniho ulice do křižovatky, před odbočkou na Baštu Sv. Ludmily.
Kterým? Jediný obyvatel ulice Chotkova je pomník lva v zatáčce.
To vêřím, on je to totiž velice účinný způsob vynucení povolené rychlosti…