DPP zahustí víkendový provoz na letiště, pro linku 119 chystá nákup 20 nových vozidel

Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan SůraAutobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra

Dopravní podnik hl. m. Prahy posílí sobotou počínaje provoz na autobusové lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Praha. Od

Zpět na článek
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Jediná možnost do budoucnu je na letiště zavést vlak, nic jiného.

Jiří

„Interval 7,5 minut se zkrátí na polovinu“ … a to tam ještě jezdí další linky…

Takhle se dělá obsluha letiště – ne jak tady v ostravě dají jednou za tři hodiny vlak na mošnov a pak se diví, že jim z tama nikdo nechce lítat 🙂 Jo vlastně ještě autobus 6x denně. Nebo teda i častěji, ale s okružní vyhlídkovou jízdou po ms kraji 😀

Gogo

Ono to na počet příletů a odletů na Mošnově stačí.

a8n

Spíš ještě přebývá. 🙂

Asdf

S bude tam konečně místo na zavazadla?

Jva

Je opravdu nutné posílat směrem na letiště 2 vozy ve stejném čase? Z metra to není přestup hrana-hrana, takže rozložením na pravidelný interval by byl jeden bus pro „spěchače“, ten za 3 minuty pro pomalejší, případně obtížené zavazadly. Takhle to půlce ujede a budou čekat půl intervalu navíc. Navíc 2 kloubáky za sebou nedělají dobře ani křižovatkám ani zastávkám (když se k nim přimíchá nějaká další linka).

Jan K.

Jak je vidět tak by měli dostavět co nejrychleji metro na letiště. Ta železnice si myslím že tomu moc nepomůže protože intervaly vlaků budou o hodně delší než autobusů a taky než se postaví tak to bude trvat několik let.

železničář v důchodu

Tam by asi nejjednodušší a nejlevnější byla tramvajová rychlodráha (většinově na samostatném tělese), ale mimo zástavbu = trasou mimo sídliště – ale osobně jsem spíše zastáncem parciálních trolejbusů částečně se samostatnou jízdní dráhou. Prodloužení metra bude drahé a pomalé, když Bém zakázal i jen uvažovat o možném odbočení jeho trasy u nádraží Veleslavín a „přihrál“ metro tomu superlotrovi Jančíkovi směrem do Prahy 5.

A.R.

Trolejbusy jsou na tom stejně jako autobusy. Ty taky mohou jet po vlastní dráze. Ale vzhledem k tomu, že chybí spousta řidičů a na linku na letiště by jich byla děsná spotřeba, je ideální vlak. A nejen z toho důvodu.

železničář v důchodu

Já samozřejmě nemám v principu nic proti jakékoli kolejové dopravě, jen uvažuji o tom, co lze postavit co nejrychleji a pokud možno i levně, a co přitom co nejméně zatíží životní prostředí v tom prostoru – a z toho mi vycházejí jako nejvýhodnější právě ty parciální trolejbusy a rozšířené silnice se vyhrazenými jízdními pruhy pro VHD: železnice na letiště jen těžko povede před rokem 2030, řešení pomocí kapacitní a v místě ekologičtější nekolejové dopravy by bylo možno zařídit rychleji a i levněji – a v případě železnice bych dal rozhodně přednost Kladnu, které ji podle mě potřebuje víc.

MildaIV

Klasická tramvaj asi ne, ale rychlotramvaj, což je něco na pomezí tramvaje a vlaku by snad mohla vyhovovat.

A.R.

Metro se na letiště nehodí. V našich podmínkách určitě ne.

MildaIV

S pohledu cestujícího se určitě hodí, ale přepravní proudy nebudou dostatečné pro tak drahý zpúsob dopravy.

Ušatá

O to víc je nepochopitelné, že rekonstruovaná trať na Kladno dávno není, včetně odbočky na letiště. Jak jsem již dříve psal, řeší se to 50 let! Neměl by za to někdo nést odpovědnost? I za to, že se v souvislosti s Negrelliho viaduktem ihned nezačala tato přestavba tratě? Za rok už se mohlo jezdit dvoukolejně minimálně do Hostivice a to i bez těch nesmyslných tunelů! A za podstatně menší peníze.

Lkprak

Jen taková drobnost – na to Kladno nejezdí jen linka 322, to je takový courák přes vesnice a cesta letiště – Kladno je s touto linkou velmi zdlouhavá. Naopak hojně využívaná a mnohem rychlejší je linka č. 324 ze Zličína na Kladno. Ta sice v areálu letiště na rozdíl od linky č. 322 nestaví u terminálů, ale na zastávce U Hangáru, odkud je to však k terminálům 1 a 2 10-15 minut pěšky (nebo jednu či dvě zastávky klasickou MHD).

železničář v důchodu

Takže cestovní doba je ve výsledku skoro stejná, navíc s přestupem či pěším pochodem – ale je pravda, že linka č. 324 zase aspoň jezdí častěji.

Libor

Je reálné, že budou nakoupené autobusy od výrobce z Číny? Třeba hybridní Byd? Podle vyjádření DPP to není zcela nemožné.

Ondra

Pokud má železnice definitivně vyřešit dopravu na/z letiště, počítá se s ní také s intervalem 3 minuty? Počítá se zrušením autobusů nebo k autobusům nakonec přibydou další náklady na financování provozu vlaků z rozpočtu města?

Panda

Při kapacitě 2 Elefantů (resp. jejich novodobé náhrady) by i 10 minut v letní špičce mohlo stačit na nahrazení 119… Vzhledem k nedostatku řidičů a zvyšujícímu se počtu busů na 119 bude nahrazení vlaky pro město finančně optimálnější než se mohlo ještě nedávno zdát…

Gogo

Dá se logicky očekávat že na/z letiště budou lidé cestovat se zavazadly a s kufrem vám nikdo do horního patra v elefantu nepoleze, tam by byl lepší panter optimálně buď dva tří-vozové nebo rovnou jeden pětivozový bez první třídy každých 15 minut.

Panda

Souhlas, zvlášť na takto krátké trase… Elefanty jsem spíš uváděl pro představu o kapacitě – předpokládám, že jejich novodobá náhrada bude v jednopodlažní (letiště, Kralupy, příp. další kratší/městské linky) i dvoupodlažní verzi…

Martin

Ne kazdy co vlakem pojede, bude cestujici, vlakem pravdepodobne pojedou i zamestnanci a cestujici na Kladno, takze horni patro bude vyuzite dost… pokud bude dvoupatrak petivozovy, tak i na kufry muze byt mista dole dost…

železničář v důchodu

Nepředpokládám, že by někdo nakonec přece prosadil „kladenský diametr“, takže nerozumím dost dobře tomu, proč by cestující na Kladno měli využívat vlaků na letiště, které na Kladno nepojedou – můžete to upřesnit?

železničář v důchodu

Všechny autobusy samozřejmě zrušit možné nebude, protože vlak (bude-li vůbec někdy za nejméně 10 roků už jezdit) nepokryje všechny lokality, které teď obsluhují autobusy (a jichž spíše ještě přibude) – ale tříminutový interval, v jakém jezdí autobusy ve špičkách nyní, určitě nezůstane.

Ondra

Celkem zajímavé by bylo srovnání nákladů na dosavadní řešení dopravy a plánované, s tím, že náklady klesnou zřejmě jen u autobusů, metro bude muset jezdít dál, jen o dost méně využité.

železničář v důchodu

Hlavní frekvencí v metru („A“) rozhodně nejsou cestující na a z letiště – kdyby ubyli, ti pravidelní každodenní uživatelé metra by to ovšem rozhodně jen přivítali.

Ondra

Ano, přesně zmiňuju, k dosavadním nákladům přibydou další, ve výši srovnatelné s provozem metra. A já se nedomnívám, že vlak na letiště přitáhne víc turistů, aby jejich útraty tyto náklady kompenzovaly. Každodenní život Pražanů/daňových poplatníků se tím nezlepší. Naopak, může to přispět k budoucímu zdražení jízdného MHD.

Martin

Tak je otazkou, zda cestujicich nebude jeste pribyvat, kdyz letiste potrebuje dalsi pristavaci drahu…

A.R.

Jestli je tomu tak, doprava na letiště by měla mít prioritu č. 1. Nechápu, proč se uspokojivé řešení dopravy na letiště tak dlouho odkládá.

železničář v důchodu

To už se tady přece probíralo = že je nesmysl nasazovat 2 vozy na spoj, a že by bylo lepší zavést pro ty „druhé“ vozy separátní přímou linku (nejspíše po dálnici) bez nácestných zastávek, což by leteckým cestujícím zkrátilo přesun a navíc mohlo vést i k úspoře vozů i řidičů …

Kubrt

Souhlas, až na tu dálnici – tam to často spíš stojí než jede, jízda po ulici k letišti je sice pomalejší, ale spolehlivější.

železničář v důchodu

Nevím, já se tam dostanu jen velice zřídka, ale že bych nějak často slyšel o problémech na „D7“ ve směru z Prahy ven, to mi nepřipadá – o směru do Prahy ale asi máte pravdu.
Možná by nejlepším řešením byla jednosměrná rychlíková linka Nádraží Veleslavín – letiště, která by se pro cestu zpět „převlékla“ do zastávkové linky č. 119 a rozpůlila její interval tak, jak je navrhováno – to by využilo obou výhod.

Butrusik

Stojí to tam mnohdy rano a pravidelně odpoledne. A dokud bude na čtyřproudé silnici semafor, nezlepší se to

železničář v důchodu

I ve směru z Prahy? Co vlastně brzdí výjezd z Evropské na D7? V tom směru snad přece žádný semafor navíc (proti trase linky č. 119) není, a pak už by nic nemělo překážet až k letišti, ne?

Milan

tento semafor: https://goo.gl/maps/QZDYHZXuBEToQKtR9
bohužel nehody se tam stávají velmi často a zdržení na semaforu je také snad pravidlem

železničář v důchodu

No, to je tedy pěkné zvěrstvo – to mi nějak uniklo (skutečně tudy cestuji jen výjimečně). Ale vybudovat tam lávku, když ty příčné cesty jsou na niveletě dálnice, by asi stejně příliš nepomohlo: určitě by se našlo „hafo“ lidí, kteří by dálnici stejně přebíhali, a bylo by to ve výsledku nebezpečnější než ten přechod se semaforem – asi jediným přijatelným řešením by byl podchod dálnice, ale je otázkou, zda by jej bylo možné odvodnit.

Kuba

Semafor je v lokalitě Na Padesátníku, kde přes dálnici vede přechod a je tam rychlost snížena na 50 km/h. Děje se tam často typická rázová vlna, kdy auta rychle zpomalí a nezřídka se kolona úplně zastaví.

železničář v důchodu

No, tam lze problémy pochopit …