DPP začal stavět novou tramvajovou smyčku pod Jižní spojkou
Místo budoucí tramvajové smyčky Zahradní Město. Pramen: DPP - Petr Hejna
Tramvajová smyčka se na Zahradní Město vrací po 34 letech, ta poslední byla zrušena v roce 1987.
Takové šotošťournutí: ta původní smyčka nebyla v místě dnešní rampy z jižní spojky, ale v tom dnešním parčíku, jižně od Švehlovy ulice, tehdy tuším Komarovova.
Jen takové historické šťouchnutí do šotošťouchnutí: její část zasahovala jen do začátku toho parčíku, většina té smyčky byla v místech dnešní křižovatky Švehlovy a rampy z Jižní spojky, takže té rampě opravdu musela ustoupit.
Díky, byl jsem malý chlapec 🙂
https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/zahradni_mesto/s-zahradnimesto-plan-001.jpg
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041559
http://dveprahy.cz Pamatuju doby, kdy jsme v hospodě vedli diskuze, kde byla smyčka Kačerov. Dnes už bezpředmětné.
Sorry, tohle mělo být Kubrtovi.
Pod dnesni magistralou, takove namesticko s prestupem na busy, trat vedla Jihlavskou ulici… 🙂
Tak a teď už bude brzy nahraditelná smyčka Nádraží Hostivař alespoň pro přestupy z vlaku a může se město s dpp směle pustit do přestavby toho příšerného místa. V ideálním světě ještě k tomu protáhnout trať nahoru a propojit tak Prahu 15 kapacitní spolehlivou dopravou.
Nesmysl.
Hmm a co tu trať protáhnout středem Průmyslové až k Ústředním dílnám a zakruhovat to?
Tak úplně ideálně i to. To by bylo oproti Horním Měcholupům asi i relativně levné.
Je tam uzky podjezd pod zel. trati, musela by se zahloubit v tom miste, napr. ze smycky…
Levné a také s minimálním přínosem, snad kromě zatahování do dílen.
Celá ta přestavba připravovaná P15 je poměrně nekoncepční a je pro ti ní poměrně velký odpor tamních obyvatel. Dokonce s tou přestavbou má problém i magistrát, DPP a UK, protože to s nimi nikdo nekonzultuje a koalice si to tam švihá jak Baťa cvičky. Vzhledem k tomu, že magistrát už začal některé ty projekty shazovat, tak se ještě uvidí, jestli se tam vůbec něco bude stavět. Zrovna prodloužená tramvajová trať nikomu moc nevadí, teda kromě toho, že si ji radnice naplánovala na zrekonstruované hřiště UK.
A co tam tedy vadí?
Tam jde hlavně o to, že se tam mezi současnou zástavbou plánuje nová -výrazně vyšší. De facto by tam vznikla nová Pankrác, navíc jsou ty budovy plánované doslova nalepené na těch současných. Což se prostě lidem v Hostivaři, která si udržuje takový duch takové klidné okrajové části, prostě moc nelíbí.
Samozřejmě, že i tato úvaha jistě hraje roli, ale při uvedené kapacitě žádný zázrak … i když, pokud je myšlen vjezd z konce Ždánické proti Topolové (2. konec podle nádraží je už delší dobu zliquidován), může kapacitu v případě výluky do Hostivaře zvyšovat kus tramvajové trati včetně dosavadních zastávek „Zahradní Město“ (jen přímo u těchto zastávek druhé 4 soupravy, s dalšími úseky na Ždánické i Švehlově už to dostatečnou kapacitu dá)
Spolehlivou 😀
Kdysi byl plán táhnout tramvaj přes Hostivař a Měcholupy do Petrovic, naštěstí se tomu podařilo zabránit. Nikdo to tam nechtěl. Tramvaj, která nejede k metru a ještě to trvá déle než autobusem fakt není potřeba.
Ta trať vede k metru úplně stejně jako třeba modřanská. A ne všichni vždycky potřebují do metra. Navíc tady máte i přestup na vlak, který je v centru – pokud tam tedy chcete – rychleji než metro…
Jen si nikdo neuměl představit, že jednou budou linky S v intervalu 10-15 min, rychlostně srovnatelné s metrem.
Nic nového pod sluncem, o tomhle se nějakou dobu uvažuje v souvislosti s poněkud nešikovným přístupem na nástupiště žst. v odsunuté poloze, prostor by měl být „zlidštěn“ z betonové podoby na „náměstíčko“ a TRAM by pokračovaly dále ….
„poslední byla zrušena v roce 1987“ … Je to pravda, ale trochu nevhodně řečeno, pokud ta poslední byla také první a jediná.
Říkat stavbě smyčky rozšíření sítě? Možná u Depa Hostivař, kde to opravdu bude delší úsek určený cestujícím, ale tady na Zahradaku? To je tak akorát rozšíření technického zázemí, z pohledu cestujícího to nic nového nenabízí.
Smyčka podle DPP umožní přivést k novému přestupnímu uzlu všechny tramvajové spoje, které doposud končily na obratišti Radošovická.
Ono by stačilo ty spoje linky č. 22, které nyní končí v Radošovické, poslat až do obratiště Hostivaři, kde je stejnojmenná žst. Dříve tam jezdily alespoň ve špičce pracovních dnů. Zlepšila by se dopravní obslužnost Hostivaře, Měcholup aj., kde po „chytrém“ zrušení funkčních busů 271 a 154 jezdí ze Skalky jediný, jenž kvůli trase nemá šanci ve všední den projet načas. Dnes ze Zahradního Města do Hostivaře nejede bus žádný…
A proč by měly autobusy kopírovat trasu kapacitních tramvají?
Myslíte ten souběh na krátkém úseku o třech stanicích? Evidentně to tam vůbec neznáte…nebo jezdíte autem. Na tu trasu bus najede právě až v Zahradním městě a u konečné se zase odpojí. A obsluhuje další část Hostivaře, Měcholup, Petrovic aj.
Souběh na úseku o 4 stanicích Na padesátém (to ještě není Zahradní Město) – Obchodní centrum Hostivař (pravda, to už je také Hostivař) zřejmě myšlen a vytýkán není, myšleno je evidentně, že nevadí absence přímého autobusu ze Zahradního Města až na Nádraží Hositvař, když tam jezdí přímé tramvaje. Evidentně to tam moc neznáte … .
Tramvaj z Nádraží Hostivař do zastávky Zahradní město jede 7 min, do budoucí zastávky pod železnicí pojede 8/9. Všichni kdo budou potřebovat z vlaku na 22 pojedou vlakem o 2 minuty déle na Zahradní město a pak velmi pohodlně přestoupí na tramvaj. Vy můžete vystupovat už v Hostivaři, udělat si procházku k tramvaji a projet se Švehlovou ulicí. Každý nahlíží na čas jiným úhlem..
Další kdo tam byl jen prstem na mape.
Nepochopil jste mě. Mluvím o spojení tramvají na metro z Hostivaře. Když jedu vlakem, tak nepotřebuju jet tramvají k nově budované zastávce Zahradní Město, ale do centra Elefantem pojedu rovnou do centra. Nedostatečné je po velkých změnách v roce 2012 spojení Hostivaře a okolí s metrem na Skalce.
Tak ono projekt metra byl na Nádraží Hostivař, ale ukončením na Depu Hostivař se to asi nepohne dál, pokud se nezačne metro větvit.
Tak tak.
“ po „chytrém“ zrušení funkčních busů 271 a 154″
Jakém zrušení linky 271? Ta funguje už léta stále ve stejné podobě, akorát byla sloučena s linkou 125 a celá trasa nese toto číslo.
Jen od té doby není moc spolehlivá.
Změna čísla linky má vliv na spolehlivost?
Nezměnilo se jen číslo. 271 se zrušila a o její trasu se prodloužila 125.
271 jezdila Skalka – Háje. 125 jezdí Skalka – Háje – Smíchovské nádraží. Po Jižní spojce a Barrandovském mostě, kde je to denně zasekané auty.
Spoje „z Radošovické“ budou končit na Zahradním Městě …
> až do obratiště Hostivaři, … Dříve tam jezdily alespoň ve špičce pracovních dnů.
A dnes tam nejezdí?
A to nějak rozšiřuje síť kolejí? Cestující se dostane na nové místo po kolejich?
Bylo by vhodné, kdyby k článkům tohoto typu vždycky přidali i mapu… pro lidi co to tam znají jen orientačně tj. cestují tam občas, to pak působí zmatečně.
Nebo, lépe řečeno plánek… Trošku hnout zadkem v redakci no snad nechce člověk toho tak moc !
https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/zahradni_mesto/s-zahradnimesto-projekt-006.jpg
je niekde k dispozicii schema ako bude vyzerat uzol zahradni mesto, myslim hlavne akym sposobom budu rozsirene cesty/chodniky od krizovatky na padesaten
Taky to nemůžu nikde najít….
schemy su k dispozicii tu
https://hostivar-hlavni.rajce.idnes.cz/210511/
Nemyslím si že by by byla smyčka úplně bez kolejí…
Aneb o jedno očko sítě víc …
A tramvaje primárně slouží nákladní dopravě nebo k čemu? Na jaká nová místa se cestující dostane? Smyčka, budoucí, do Depa Hostivař určitě je rozšířením sítě, ale tato na Zahradaku je pouze novým technickým zázemím. Z pohledu cestujícího nevzniká nová obslužnost po kolejích, protože ty nové kolej budou sloužit pouze k otočení tramvají. Nebo za rozšíření sítě máme nově počítat i nové vozovny a kolejiště v nich? Nebo vy to berete tak, že tu a tam se stane, že řidiči se nechce z kabiny a tak se nějakému opilci, ospalci nebo bezdakovi v druhém voze podaří tu smycku projet? Jednou jsem… Číst vice »
Ano … na parkoviště P+R, pokud nebude nahrazeno právě tou smyčkou, a pokud na smyčce bude umožněn výstup a nástup. A možná by tam bylo blíž do Mitasu …
Nevím jestli je to rozšíření sítě když je to náhrada smyčky Radosovicka, která se má zrušit.
Smyčka Radošovická se má rušit? Proč? Každá smyčka se někdy může hodit.
Už by byla zbytečná
Takže obnova 19 bez šance. I když lepší bylo, když jezdila klasicky z Kubáně směrem ke Stráše. Ale tam se nevejde.
A jako co? Přece se ní nic nestane, i když po ní jezdí auta. Viz Radlická.
Jediné zdržení jsou ty výhybky.
Jestli potom ale není levnější provozovat obousměrné tramvaje, než udržovat smyčku co dvě zastávky (byť některé jsou nepochybně zajímavé).
Nevím nevím…obousměrné tramvaje mají podstatně menší kapacitu k sezení…
Nemá, jen bude bez trvalé obsluhy.
nema, myslim ze som cital ze ju chcu dalej pouzivat pre nocne spoje
Co nabízí cestujícím smyčka u depa ve Strašnicích zvaného pro zmatení Hostivař? Jo, vyhlídkovou projížďku na cestě od dílen dále do města, tak to je to prodloužení. 🙂 (Přitom stačilo stanici umístit až na původní konec kolejí k Černokostelecké, a podobné výlety by nebyly potřeba; jen ta smyčka by asi byla menší a možná na druhé straně.) Jinak v obou případech chválím (konečně!) prodloužení linek v jednom případě k vlaku a ve druhém k příměstským autobusům, na které šlo kdysi přestoupit u původní smyčky.