DPP začal s hledáním firem pro zbudování trolejbusové tratě na letiště
Velkokapacitní tříčlánkové trolejbusy by na novou trať měly vyjet začátkem roku 2024.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vyhlásil výběrové řízení, jehož vítěz zbuduje novou trolejbusovou trať mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla. Předpokládaná hodnota zakázky je 350 milionů korun. Výstavba má začít podle plánů DPP v posledním čtvrtletí, hotovo má být před koncem příštího roku.
DPP projekt nazývá elektrifikací autobusové linky 119, trolejbusy by následně měly nést číslo 59. Troleje budou instalovány v úseku mezi autobusovým terminálem Nádraží Veleslavín a zastávkou Terminál 3, což je zhruba polovina trasy, na zbylém úseku trolejbusy pojedou na baterii. Na koneční na letišti se budou moci dobít.
Vítěz tendru zajistí vedle stavby stožárů, trolejového vedení a pokládky kabelů také výstavbu tří nových měníren (Nádraží Veleslavín, Letiště Praha a garáže Řepy) a vybaví technologií novou měnírnu na Dědině, která vznikne v rámci projektu nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. Měnírna na Dědině bude sloužit trolejbusům i tramvajím.
Trolejbusy by na novou trať měly vyjet začátkem roku 2024. „Cestující se mohou těšit na vyšší kapacitu vozidel, ve kterých bude dostatek místa i pro objemnější zavazadla, kočárky či cestující s omezenou schopností pohybu,“ uvedl technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský. Trolejbusy, které budou tříčlánkové, dodá česko-polské sdružení Škoda-Solaris. Jde o první kontrakt na tříčlánkové trolejbusy v České republice; za 20 vozidel zaplatí DPP 623 milionů korun.
Elektrifikace linky 119 má od začátku roku stavební povolení.