DPP začal s hledáním firem pro zbudování trolejbusové tratě na letiště

Nový trolejbus pro DPP. Autor vizualizace: Solaris Bus & Coach a Škoda TransportationNový trolejbus pro DPP. Autor vizualizace: Solaris Bus & Coach a Škoda Transportation

Velkokapacitní tříčlánkové trolejbusy by na novou trať měly vyjet začátkem roku 2024.

Zpět na článek
52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Ještě, že jsou volby za pár týdnů.
Tahle šílenost snad už nemá šanci projít.

XYYY

Důvod ? Trolejbus je najednou FUJ ?

Hádej

Jestlipak to bude soutěžit ještě Hlubučkovo-Redlova parta? 😀

MajsterN

Japonsko: https://youtu.be/MnxQDvyP8Lc
CR po 30 letech: tak teda… zkusime ty trolejbusy?

Y.K.

To ovšem není vnitroměstské spojení na letiště, že. Je to zkušební trať a základ Čúo Šinkansenu co sleduje nejfrekventovanější trať na světě, což jsou trochu jiné podmínky. Otevřen má být někdy za 10 let tuším. Navíc to staví na své riziko sám dopravce!

MajsterN

No, zatim Cesko dohani Bulharsko :-))

Y.K.

To bych neřekl, asi jste nejel v Bulharsku vlakem. :-). Jakkoliv je tady neskutečná halda věcí ke zlepšení a trať na letiště k nim patří, tak zase hodně věcí se podařilo posunout oproti dezolátnímu stavu dřívějšímu.

Caracas

Trolejbus na letiště v trase budoucí železniční tratě je naprostá pitomost a peníze vyhozené oknem. Úsilí všech zúčastněných by se mělo soustředit na tu trať a ne plýtvat silami i penězi na nekoncepční provizorní řešení. Je to ale typický přístup současného vedení Prahy ke strategickým investicím.

David

Já bych řekl, že vedení Prahy prostě už zlomilo hůl nad Správou Železnic. Již několik desetiletí v Praze posloucháme, že se už za pár let začne stavět. Tak se nedivte magistrátu, že se rozhodl vyřešit problém alespoň provizorně. Ono to provizorium může klidně trvat několik desetiletí.

původní Jakub P

To je jedna věc, druhá věc je, že ta trolejbusová trať se tam bude hodit i po dokončení železnice. Vlak bude skvělej na velký množství lidí ve špičkách. A trolejbusy (už menší, ty tříčlánkový po dokončení vlaku může město snadno převést na jinou trať, kde se využije jejich kapacita) můžou vykrejvat sedla, kdy tam nemá smysl hnát těch vlaků moc, pokrýt víc částí areálu (včetně těch, kam se potřebuje dostat personál a ne cestující, takže o dost míň lidí, atd.).

Caracas

Na jakou jinou trať může město tříčlánkové trolejbusy snadno převést? Ani jedna z uvažovaných trolejbusových linek nemá takový dopravní proud, aby tam velkokapacitní trolejbus měl smysl.

Frantík

Zoologická zahrada?
Nevím jestli je v plánu, ale určitě se řeší kapacita, a taky je dost času, než ty trolejbusy na letiště nebudou potřeba.

Zdeněk Sýkora

trolejbus má životnost cca 15-20 let. To si jako fakt myslíte, že než mu skončí životnost, tak bude vlak? V Genthu také zrušili trolejbus, že bude obnovena tramvaj v trase, v jaké ji kdysi začal suplovat trolejbus a nemá tak smysl kupovat nové vozy. Ty tehdy nové vozy by teď šly pomalu do šrotu a tramvaj je kde? Stále na papíře a zbytky té původní v dlažbě… To samé Innsbruck, Basilej… Plno keců, jak se zruší trolejbus a bude nahrazen tramvají. OK, s touto ideou souhlasím, ale desetiletí uteklo a nic z toho. Jen Innsbruck začal pokukovat po trolejbusech…

Hádej

Jo, ale problém je zrovna tady spíše v Praze 6, tam by si soudruzi měli udělat pořádek.

XYYY

Každý způsob obsluhy letiště má svůj význam. Vlak představuje „dálkovou dopravu“, podobně jako METRO, trolejbus / tram / bus představují dopravu „místní“ a zajišťují rozvoz / návoz klientely pro dálkovou dopravu ……

XYYY

Proč ? Trolejbus, na rozdíl od vlaku, zastavuje (může zastavovat) u každé vrbičky ….

tradiční cestující

Nechte tomu prosím číslo 119.

Martin

Vidite ja bych zase uvital 59, kdyz uz ne 50…

David

To přečíslování je úplně zcestné a formalistické. Žádného cestujícího nezajímá jestli je to parciální trolejbus a nebo elektrobus, je mu jedno, že to nemá SPZ a řidič musí mít trochu jiné zkoušky. Dvě cifry pro to co jezdí po kolejích a tři cifry pro to co po silnici mi přijde lepší rozlišovací prvek než dynamické vs. statické dobíjení.

jkjk

Upřímně, většinu cestujících dnes nezajímá, jaké číslo dopravní prostředek má, natož pak jestli je dvouciferné nebo tříciferné.

David

Budete se divit, ale v takovém tom běžném domlouvání to důležité je. Pokud někomu, kdo žije v Praze řeknete „jeď dvaadvacítkou na Karlák“ tak bude hledat podvědomě tramvaj a když „jeď stoosmdesátkou do Motola“ tak bude hledat autobus a to přitom ty linky nemusí vůbec znát.

Martin

To si nemyslim, v minulosti to take nikomu nevadilo, navic v ruznych mestech to je jinak,…
Budete se divit, ale pamatuji si, odpoved: „Jedte jednickou, ta vas doveze az na Kovarnu a odtam je to kousek pesky… – Myslena byla 221…

BDT

Musim souhlasit s Davidem, většina lidi v Praze má zažité 1-X9 tramvaje(dvouciferné začínající devítkou,jsou noční linky), 100-200 autobusy, 900 jsou noční autobusy, 300 příměstské autobusy, atd..

původní Jakub P

Není to ovšem tak dávno, co ty noční linky nezačínaly devítkou, ale pětkou. Ale bylo potřeba uvolnit 5XX pro příměstský busy. A celkem rychle jsme si zvykli.

Zdeněk Sýkora

Plno pražáků ještě pamatuje trolejbusy s řadou 5x a 6x… Je to jen o zvyku. V Budapešti také jezdí trolejbus a autobus se stejným číslem a to nepočítám státy ex SSSR, kde klidně velde sebe může stát autobus, tramvaj i trolejbus na lince 1 a u stanice metra, také 1…

XYYY

Za předpokladu, že je domorodý pražák & okolí a má buňky pro dopravní cit ….
Naproti tomu cizinec, jak tuzemský nebo „zahraniční“ tohle vůbec nevnímá …..

Pražák

Souhlas, vážně nechápu k čemu je to dobré.
Leda, aby v tom měli šotousi z ROPID „pořádek“.

Kubrt

Samozřejmě je to čistá šotoušovina, jiný důvod není.

Jiří Kocurek

Dvě cirfry? Tak to bude někomu vadit, že noční rozjezdy v Brně nejsou kolejová vozidla. 😀

Bilbo.cz

A nebo, hm, všechny autobusové linky v Brně?

Martin

Zajima me, zda fakt nejsou zkratit terminy ve stavebnich zakazkach…? Co se tyce pripravy samozrejme…

Miloš Zikmund

Čím více trolejí na trase, tím méně problémů při dopravě.

Anonym ze severu

Časem na to snad přijdou…

Anna Kournikova

Dobrý počin. Hlavně i to navýšení přepravní kapacity, díky plánovaným tříčlánkovým trolejbusům.

Pink

Kdyby neotočili metro z Veleslavína doleva, ale nechali ho na původní trase, nemuseli by vymýšlet voloviny. Veleslavín v původní verzi byla jen malá zastávka metra. Nejdřív na Veleslavíně nebyly ani eskalátory a brigádníci vynášeli kufry těm, kdo jeli na letiště, ručně po schodech. Pak tam dali eskalátory, ale protože nebylo dost místa, tak tam dali eskalátory úzké, na kterých se kufr + příruční zavazadlo lehce zašprajcuje. Vloni zkoušeli ty super dlouhé autobusy, a zase ticho po pěšině. Jedna blbost za druhou. O vlaku na letiště ani nemluvě.

Kubrt

Fakt vám nedochází, že vedení Prahy se od časů „otočili metro doleva“ poněkud obměnilo?

jerry

V zemi, kde ještě před rokem mnozí tvrdili, že za všechno špatné, může vláda, čili Kalousek, tohle nepřekvapí.

XYYY

Především od doby, kdy vládla zločinecká klika Antonín Kapek & spol. zničivší téměř dokonalou tramvajovou síť v centru ….
Následky neseme dodnes …..

Geralt

Metro na letiště může pokračovat z Motola. Leteckému cestujícímu co strávil hodiny v letadle/na letištích je fakt jedno, jestli metro do centra jede o pět minut déle nebo ne.

David K

Prodloužení Áčka z Motola na letiště je zaneseno v openrailwaymap, ale nevím jak jsou ty stránky důvěryhodné. Kdyžtak díky za upřesnění, jestli o těch stránkách někdo ví víc.

Georg

je to vyborny zdroj – openstreetmap provozuje carodejnice hogata a vesti do nich budoucnost.

Hádej

To není schválený projekt, z OSM by to správně mělo zmizet, ale asi si to nikdo smazat nelajzne…

XYYY

Nikdy neříkej NIKDY …. DALŠÍ generace to třeba realizuje ….

Y.K.

Žádná původní trasa metra není. Prostě našli nějakou trasu aby měla zátěž a to nepřekvapivě je cesta min na sídl. Petřiny. Poněkud více odehnutí je nemocnice Motol, ale i to je potřebná zátěž. Metro nemůže vozit vzduch, to je drahá sranda. Nevím co v metru znamená „malá zastávka“. Je to normální stanice připravená na to být železniční terminál. To že nebyl eskalátor na výstupu k autobusům bylo projektové šetřílkovství, které se řešilo už před stavbou a rychle ukázalo být na špatném místě (šak je tam výtah, no ni?). Autobusy nad 18 m byly jen půjčené aby se vidělo. Jak vidíte,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Vlak je hlavně potřeba do Kladna. Regionovy na příměstské dopravě na jediné koleji. Za trest.

Georg

tak ty regionovy tam davno byt nemusely, zeano…

Y.K.

Měla tam být Desira, ale kde nic tu nic, jezdí tam místo toho někdy až impozantní Regiondolína. Teď už fakt ta elektifikace.

Frantík

Hlavně to metro na letiště byl jenom předvolební tah

Vladimír

Metro by bylo asi super, ale když je v noci kvůli údržbě zavřené, problém by neřešilo.
24/7 by stejně nefungovalo.

Jiří Kocurek

Jo, mohlo to být 100x dražší, ještě by to nebylo hotové, ale nemusely by se dělat kraviny…

Martin

…budete se divit, ale vevtsine lidi z letiste by pomohl prave vlak… idealne nadrazi s dalkovymi vlaky nebo zel. stanice s-bahn s dopravou na nadrazi…

BDT

Tak ono cele nádraží Veleslavín je postaveno nešťastně, doteď jsem nepochopil, proč neudělali jeden vjezd na nádraží před křižovatkou, když jsou dole závory na přejezdu vznikají občas zajímavé situace.