DPP začal s hledáním firem pro zbudování trolejbusové tratě na letiště
Nový trolejbus pro DPP. Autor vizualizace: Solaris Bus & Coach a Škoda Transportation
Velkokapacitní tříčlánkové trolejbusy by na novou trať měly vyjet začátkem roku 2024.
Ještě, že jsou volby za pár týdnů.
Tahle šílenost snad už nemá šanci projít.
Důvod ? Trolejbus je najednou FUJ ?
Jestlipak to bude soutěžit ještě Hlubučkovo-Redlova parta? 😀
Japonsko: https://youtu.be/MnxQDvyP8Lc
CR po 30 letech: tak teda… zkusime ty trolejbusy?
To ovšem není vnitroměstské spojení na letiště, že. Je to zkušební trať a základ Čúo Šinkansenu co sleduje nejfrekventovanější trať na světě, což jsou trochu jiné podmínky. Otevřen má být někdy za 10 let tuším. Navíc to staví na své riziko sám dopravce!
No, zatim Cesko dohani Bulharsko :-))
To bych neřekl, asi jste nejel v Bulharsku vlakem. :-). Jakkoliv je tady neskutečná halda věcí ke zlepšení a trať na letiště k nim patří, tak zase hodně věcí se podařilo posunout oproti dezolátnímu stavu dřívějšímu.
Trolejbus na letiště v trase budoucí železniční tratě je naprostá pitomost a peníze vyhozené oknem. Úsilí všech zúčastněných by se mělo soustředit na tu trať a ne plýtvat silami i penězi na nekoncepční provizorní řešení. Je to ale typický přístup současného vedení Prahy ke strategickým investicím.
Já bych řekl, že vedení Prahy prostě už zlomilo hůl nad Správou Železnic. Již několik desetiletí v Praze posloucháme, že se už za pár let začne stavět. Tak se nedivte magistrátu, že se rozhodl vyřešit problém alespoň provizorně. Ono to provizorium může klidně trvat několik desetiletí.
To je jedna věc, druhá věc je, že ta trolejbusová trať se tam bude hodit i po dokončení železnice. Vlak bude skvělej na velký množství lidí ve špičkách. A trolejbusy (už menší, ty tříčlánkový po dokončení vlaku může město snadno převést na jinou trať, kde se využije jejich kapacita) můžou vykrejvat sedla, kdy tam nemá smysl hnát těch vlaků moc, pokrýt víc částí areálu (včetně těch, kam se potřebuje dostat personál a ne cestující, takže o dost míň lidí, atd.).
Na jakou jinou trať může město tříčlánkové trolejbusy snadno převést? Ani jedna z uvažovaných trolejbusových linek nemá takový dopravní proud, aby tam velkokapacitní trolejbus měl smysl.
Zoologická zahrada?
Nevím jestli je v plánu, ale určitě se řeší kapacita, a taky je dost času, než ty trolejbusy na letiště nebudou potřeba.
trolejbus má životnost cca 15-20 let. To si jako fakt myslíte, že než mu skončí životnost, tak bude vlak? V Genthu také zrušili trolejbus, že bude obnovena tramvaj v trase, v jaké ji kdysi začal suplovat trolejbus a nemá tak smysl kupovat nové vozy. Ty tehdy nové vozy by teď šly pomalu do šrotu a tramvaj je kde? Stále na papíře a zbytky té původní v dlažbě… To samé Innsbruck, Basilej… Plno keců, jak se zruší trolejbus a bude nahrazen tramvají. OK, s touto ideou souhlasím, ale desetiletí uteklo a nic z toho. Jen Innsbruck začal pokukovat po trolejbusech…
Jo, ale problém je zrovna tady spíše v Praze 6, tam by si soudruzi měli udělat pořádek.
Každý způsob obsluhy letiště má svůj význam. Vlak představuje „dálkovou dopravu“, podobně jako METRO, trolejbus / tram / bus představují dopravu „místní“ a zajišťují rozvoz / návoz klientely pro dálkovou dopravu ……
Proč ? Trolejbus, na rozdíl od vlaku, zastavuje (může zastavovat) u každé vrbičky ….
Nechte tomu prosím číslo 119.
Vidite ja bych zase uvital 59, kdyz uz ne 50…
To přečíslování je úplně zcestné a formalistické. Žádného cestujícího nezajímá jestli je to parciální trolejbus a nebo elektrobus, je mu jedno, že to nemá SPZ a řidič musí mít trochu jiné zkoušky. Dvě cifry pro to co jezdí po kolejích a tři cifry pro to co po silnici mi přijde lepší rozlišovací prvek než dynamické vs. statické dobíjení.
Upřímně, většinu cestujících dnes nezajímá, jaké číslo dopravní prostředek má, natož pak jestli je dvouciferné nebo tříciferné.
Budete se divit, ale v takovém tom běžném domlouvání to důležité je. Pokud někomu, kdo žije v Praze řeknete „jeď dvaadvacítkou na Karlák“ tak bude hledat podvědomě tramvaj a když „jeď stoosmdesátkou do Motola“ tak bude hledat autobus a to přitom ty linky nemusí vůbec znát.
To si nemyslim, v minulosti to take nikomu nevadilo, navic v ruznych mestech to je jinak,…
Budete se divit, ale pamatuji si, odpoved: „Jedte jednickou, ta vas doveze az na Kovarnu a odtam je to kousek pesky… – Myslena byla 221…
Musim souhlasit s Davidem, většina lidi v Praze má zažité 1-X9 tramvaje(dvouciferné začínající devítkou,jsou noční linky), 100-200 autobusy, 900 jsou noční autobusy, 300 příměstské autobusy, atd..
Není to ovšem tak dávno, co ty noční linky nezačínaly devítkou, ale pětkou. Ale bylo potřeba uvolnit 5XX pro příměstský busy. A celkem rychle jsme si zvykli.
Plno pražáků ještě pamatuje trolejbusy s řadou 5x a 6x… Je to jen o zvyku. V Budapešti také jezdí trolejbus a autobus se stejným číslem a to nepočítám státy ex SSSR, kde klidně velde sebe může stát autobus, tramvaj i trolejbus na lince 1 a u stanice metra, také 1…
Za předpokladu, že je domorodý pražák & okolí a má buňky pro dopravní cit ….
Naproti tomu cizinec, jak tuzemský nebo „zahraniční“ tohle vůbec nevnímá …..
Souhlas, vážně nechápu k čemu je to dobré.
Leda, aby v tom měli šotousi z ROPID „pořádek“.
Samozřejmě je to čistá šotoušovina, jiný důvod není.
Dvě cirfry? Tak to bude někomu vadit, že noční rozjezdy v Brně nejsou kolejová vozidla. 😀
A nebo, hm, všechny autobusové linky v Brně?
Zajima me, zda fakt nejsou zkratit terminy ve stavebnich zakazkach…? Co se tyce pripravy samozrejme…
Čím více trolejí na trase, tím méně problémů při dopravě.
Časem na to snad přijdou…
Dobrý počin. Hlavně i to navýšení přepravní kapacity, díky plánovaným tříčlánkovým trolejbusům.
Kdyby neotočili metro z Veleslavína doleva, ale nechali ho na původní trase, nemuseli by vymýšlet voloviny. Veleslavín v původní verzi byla jen malá zastávka metra. Nejdřív na Veleslavíně nebyly ani eskalátory a brigádníci vynášeli kufry těm, kdo jeli na letiště, ručně po schodech. Pak tam dali eskalátory, ale protože nebylo dost místa, tak tam dali eskalátory úzké, na kterých se kufr + příruční zavazadlo lehce zašprajcuje. Vloni zkoušeli ty super dlouhé autobusy, a zase ticho po pěšině. Jedna blbost za druhou. O vlaku na letiště ani nemluvě.
Fakt vám nedochází, že vedení Prahy se od časů „otočili metro doleva“ poněkud obměnilo?
V zemi, kde ještě před rokem mnozí tvrdili, že za všechno špatné, může vláda, čili Kalousek, tohle nepřekvapí.
Především od doby, kdy vládla zločinecká klika Antonín Kapek & spol. zničivší téměř dokonalou tramvajovou síť v centru ….
Následky neseme dodnes …..
Metro na letiště může pokračovat z Motola. Leteckému cestujícímu co strávil hodiny v letadle/na letištích je fakt jedno, jestli metro do centra jede o pět minut déle nebo ne.
Prodloužení Áčka z Motola na letiště je zaneseno v openrailwaymap, ale nevím jak jsou ty stránky důvěryhodné. Kdyžtak díky za upřesnění, jestli o těch stránkách někdo ví víc.
je to vyborny zdroj – openstreetmap provozuje carodejnice hogata a vesti do nich budoucnost.
To není schválený projekt, z OSM by to správně mělo zmizet, ale asi si to nikdo smazat nelajzne…
Nikdy neříkej NIKDY …. DALŠÍ generace to třeba realizuje ….
Žádná původní trasa metra není. Prostě našli nějakou trasu aby měla zátěž a to nepřekvapivě je cesta min na sídl. Petřiny. Poněkud více odehnutí je nemocnice Motol, ale i to je potřebná zátěž. Metro nemůže vozit vzduch, to je drahá sranda. Nevím co v metru znamená „malá zastávka“. Je to normální stanice připravená na to být železniční terminál. To že nebyl eskalátor na výstupu k autobusům bylo projektové šetřílkovství, které se řešilo už před stavbou a rychle ukázalo být na špatném místě (šak je tam výtah, no ni?). Autobusy nad 18 m byly jen půjčené aby se vidělo. Jak vidíte,… Číst vice »
Vlak je hlavně potřeba do Kladna. Regionovy na příměstské dopravě na jediné koleji. Za trest.
tak ty regionovy tam davno byt nemusely, zeano…
Měla tam být Desira, ale kde nic tu nic, jezdí tam místo toho někdy až impozantní Regiondolína. Teď už fakt ta elektifikace.
Hlavně to metro na letiště byl jenom předvolební tah
Metro by bylo asi super, ale když je v noci kvůli údržbě zavřené, problém by neřešilo.
24/7 by stejně nefungovalo.
Jo, mohlo to být 100x dražší, ještě by to nebylo hotové, ale nemusely by se dělat kraviny…
…budete se divit, ale vevtsine lidi z letiste by pomohl prave vlak… idealne nadrazi s dalkovymi vlaky nebo zel. stanice s-bahn s dopravou na nadrazi…
Tak ono cele nádraží Veleslavín je postaveno nešťastně, doteď jsem nepochopil, proč neudělali jeden vjezd na nádraží před křižovatkou, když jsou dole závory na přejezdu vznikají občas zajímavé situace.