DPP začal rozmísťovat bezkontaktní terminály do metra, ověří i platnost kuponů

Automat pro bezkontaktní platbu. Autor: MastercardAutomat pro bezkontaktní platbu. Autor: Mastercard

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes začal do prvních stanic metra instalovat nové bezkontaktní terminály na nákup jízdenek. Cestující

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
AbCd

Mně se v Praze a obecně v zónách PID osvědčila appka, kde jenom zadám odkud kam a pak už jen zaplatím příslušnou jízdenku. Někdy by ty cesty ze zóny do zóny byly docela matematický oříšek. 🙂

A.R.

Jak je mozne, ze zrovna Praha je se vsim tak zaostala?

vydra

…i to má svoji světlou stranu:) člověk nemusí kromě platnosti jízdenky na nic myslet, a nikoho s tím pípáním nezdržuje. Sice to není taková moderna, ale třeba v centru Prahy si těžko dokážu ostravský výkřik techniky představit.

Xapadlo

Nevíte náhodou někdo, do jakých stanic DPP již tyto bezkontaktní terminály nainstaloval?

Haha

Tenhle systém (na fotce od Mastercardu 🙂 ) máme už snad 5 let v Plzni a osobně mi to přijde praktičtější než ostravské pípání, není problém koupit lístenk někomu jinému…

PetrD

Však to taky v Ove problém není

Jan

To je tak komplikované zmáčknout tlačítko „Spolucestující“? https://ibb.co/5YvLNnv

Tom

A ako budu kupovat cudzinci listky na PID ?

Josef22

Odpověď Vás určitě překvapí, ale v tomto bezkontaktním terminálu, kde je možnost vybrat i jazyk.

A.R.

Mnohem jednoduseji nez na BID.

Jarek

To, co je na fotce, asi není jeho výchozí obrazovka.

Ladislav

Ta fotka vůbec neni z Prahy

Josef J.

ale z Plzně, jste mohl rovnou napsat.

železničář v důchodu

Podle mě je to pro Prahu (a PID) jednoznačně lepší řešení než formy zvolené v Ostravě či v Brně – a začal bych to v dohodě s ČD urychleně osazovat i do „šukafonů“ a pdobných vozidel zajišťujících regionální dopravu na méně frekventovaných tratích v PID, minimálně v zájmu rychlejšího odbavování cestujících v mezilehlých tarifních bodech.

Samo

Jasné, nutnosť vopred si vyberať typ cestovného, riešiť tarifu a musieť riešiť papierový lístok je oveľa lepšia ako proste sa pípať.

A nie, výhovorka o nemožnosti zapojiť do „pípacieho“ systému vlaky a metro neobstojí, keďže v Londýne to ide bez problémov (a nie, nie sú všade turnikety). Ten ROPIDácky text o tom ako sa to nedá vychádza z úplne zlých premís a nepochopenia ako ten londýnsky systém funguje.

babilon

Ano, jednou koupit je pro mě rozhodně jednodušší než při čtyřech přestupech 6x pípat a riskovat pokutu, protože revizor mojí kartu v systému nevidí.

Ojedinělec zde

Dám příklad z Nizozemí – fungujou jejich vlastní předplacené ov-chipkaarty (cizinci jich hojně využívají) na principu pípnutí si při nástupu i výstupu z jakéhokoliv dopravního prostředku, turnikety jsou jen u metra a na vlakových stanicích, na vlakových zastávkách jsou umístněné stejné krabičky jako v autobusech a tramvajích. A systém funguje parádně a nikdy se mi nestalo, že by revizor neviděl to moje pípnutí na jeho terminálu (a to kontrolují docela často). Jen když si člověk zapomene odpínout, tak po nějaké době to systém zaznamená a naúčtuje mu to 4 €. To člověka donutí na to nezapomínat. 😉 A platí po… Číst vice »

Graylag

Jak často že v Ostravě dochází k tomu, že by revizor kartu neviděl? Myslím v současnosti, ne v počátcích provozu kdy ještě ne vše bylo vychytané. Já jsem o žádném takovém případu z poslední doby neslyšel.

Pokud odstraníte tenhle (populární) argument, už vám to bude vycházet rovnocenně (řešit předem co koupit, nebo jen pípat?). A pokud se opravdu bojíte pokut, je Ostravský systém vlastně i lepší, protože nemusíte řešit čas ani zóny.

Jarek

Čím je člověk starší, tím častěji chápe, že se některé věci nedají dělat skokově, což je asi i případ DPP. I když je tam ten blbej kus papíru, tak je to obrovský usnadnění a krok dopředu. A ve stínu Ostravy zůstává trochu nezaslouženě Plzeň, tam měli NFC už před 10 lety, nedlouho po Oyster Card a placení kartou na palubě mě tam taky pozitivně překvapilo. Co je na tom smutný je tříštění sil a jednotlivé dopravní svazy nemají mnohem intenzivnější komunikaci v nějakém „odbavovacím fóru“. Ono vyvinout intuitivně použitelnej systém a k němu i hezké a použitelné hardware není legrace… Číst vice »

Jarek

No to je dobrý, ale na ČD poměrně revoluční nápad. Současné řešení je zánovní, moderní (má LCD displej) a navíc z pohledu prakticky plně funkční.

Veselá příhoda, která na Nábřeží jistě vyvolá salvy smíchu: nedávno jsem se zaradoval, že ten krám vidím v provozu a pokusil jsem se v tom koupit jízdenku a kolo do Jakuszyc…

Závěr je ten, že ze sebe nebudu dělat idiota a žádného automatu ČD se už nikdy nedotknu.