DPP začal jezdit po Praze s vlastním trolejbusem, patnáct let staré vozidlo z Plzně má nový lak
Trolejbus 24Tr V Praze. Foto: DPP
Po Praze začal jezdit vlastní trolejbus DPP. Poslední nakupoval pražský dopravní podnik před 60 lety.
Tak jen pro autora tohoto článku http://trolejbusyvpraze.net/tb_historie.htm …………….Proslovy, přestřižení pásky, Tatra T 400, tentokrát s nápisem „trolejbusy se vítají s Prahou, Praha se vítá s trolejbusy“ se dává s hosty do pohybu vstříc proseckému kopci, následovaná obsazeným parciálním Acumariem, za početného zástupu přihlížejících nadšenců, pamětníků, fotografů, nebo jen zvědavců… A od této chvíle už tomu nikdo jinak než trolejbus neřekne. …….
No a vidíte můj syn 6 let tomu trolejbus neříká říká tomu Baterkobus. Když jsem se jej zeptal proč. Odpověď byla trolejbus má dráty z konečné na konečnou.
A autorovy ještě jedna připomínka. Nerozumím logice kdy v ose Metra Kobylisy-Ládví se provozuje souběžně Metro-Tramvaj-autobus a v ose Metra Kobylisy-Ládví-střížkov-prosek se provozuje souběžně Metro-Autobus a vy tam chcete přidávat trolejbus. Pochopil bych třebas trasu z Proseka na Střížkov s odbočkou k Poliklinice Prosek dále pak okolo konečné Sídliště ďáblice přes Kobylisy do Čimic. V Čimicích by byla možná spojka do Bohnic a tato trasa by se dala použít i jako manipulační pro busy jedoucí do garáže Klíčov. Oblast Bohnic by měli trasy k metru Kobylisy. Koneckonců z Kobylis po Střelničné by baterkobusy mohli přejet manipulačně při jízdě na Klíčov… Číst vice »
Vaše úvaha o provozu autobusů na Proseku plně odpovídá tomu, že zde evidentně nebydlíte a neznáte přepravní proudy. Linky 152 a 177 nemají s metrem C nic společného. Každý směr má svou poptávku. Obě autobusové linky plní především lidé jedoucí v ose Bohnice – Vysočany (resp. se startem a cílem v jedné z destinací) a pro místní obsluhu. Metro plní lidé jedoucí z/do centra. Přesně tato lokalita se stala už klasickým klišé, kdy se lidé neznalí místní poptávky podívají na mapu a vidí nad sebou dvě čáry metro/bus a hned by šmahem rušili..je potřebné vnímat, že cca 600-800 lidí za… Číst vice »
Ještě s dovolením doplním, že na Proseku byly od roku 2016 už zrušeny 136 a 182, tudíž v ose Střížkov – Prosek omezení o 40% proběhlo.
Tak trolejbusům v Praze to přeji. jenže Prosecká asi nebyla ideální volba. V dolní části Prosecké je ten problém, že kanalizační stoka je neustále vymílána a jsou zde i propady komunikace v podstatě po pár letech další oprava z mnoha desítek co tu pamatuji. Druhý problém je ten, že jsem zaregistroval, že dráty řidiči trolejbusů – baterkobusů zejména při jízdě směrem na Palmovku ignorují. (a to i v době kdy trasa nebyla omezena pracemi v pravém pruhu v dolní části Prosecké) Úplně jsem nepochopil proč. Jinak tomuto počinu fandím. Pokud by se to udělalo v jakékoliv trase třebas Palmovka –… Číst vice »
Ten směr dolů: zkoušely se různé režimy, ono vůz se dobíjí ve směru dolů rekuperací, dobíjení z troleje by mělo smysl spíš při stání v zastávkách nebo v koloně.
S vysočasnkou radiálou je problém na Vysočanské – podjezd pod tratí. Dle aktuální normy se tam nesmí ani se staženými sběrači.
Koukám, že pražáci jedou v modernizaci dopravy.
To je teda kauf !!!
A někde je na celý trase linky trolejový vedení?
Pokud vím, taková trasa není (aspoň ne veřejná), ani po třech letech nebyl DPP schopen prodloužit troleje až na Prosek. Dosavadní trolejové vedení je pouze v úseku Kundratka-Kelerka.
Na prodloužení se pracuje. Od známého vím, že je hotový projekt pro stavební povolení. Ono to trochu trvá, samo se to nenakreslí a lidí, kteří umí tohle kreslit, v Česku moc není.
1) Taky potřebujete napájecí stanice s patřičným napětím a výkonem ke trolejím po trase.
2) Po obou stranách Tupolevovy ulice jsou inženýrské sítě a do země se tu nesmí zasadit ani strom natož sloup.
3) Pod Proseckou je kanalizační stoka, která se před lety zbortila. X let se to už opravuje ručně, protože to jinak nejde. Průjezd je tedy omezen.
Na první pohled by to mělo být jednoduché, ale …….
Přesně tak. Jenže vysvětluj tady místním „odborníkům“, že to není taková sranda, jak si myslí.
Nemá už DPP ve vlastnictví nějaké trolejbusy v muzeu ve Střešovicích?
Ma, mel jsem tu cest jet T400 a musim rici, ze ma slusnej odpich do kopce…
Prazaci objevili Ameriku. 😀 Kdyby si je ti jelimani nezrusili, nemusely se tak slozite zavadet zpatky.
A co je na tom opětovném zavádění složitého? Troleje se pověsí jen někde a budou modernější konstrukce než ty před 50 lety, kdy existovalo dost více i méně rozumných argumentů pro jejich zrušení.
Složitého je na tom to, že třeba na Tupolevově ulici není možné nasázet sloupy tak, jak jsou dneska sloupy s osvětlením. Kvůli tomu, že mezi vestibulem metra Letňany a povrchem vozovky je pouhý 1 m pevného podloží. Kvůli tomu, že na Veleslavíně je toho podloží ještě méně. Pokud znáš mechanický výpočet toho, jak jsou sloupy tahově zatížené a pokud umíš vypočítat i statiku zeminy a základu, tak bys měl vědět, že i kdybych měl sloup přidělaný na ploché desce, budu muset rozebrat podstatnou část povrchu nad metrem. To si vyžádá uzavírku a bude to šíleně drahé. A to vše jen… Číst vice »
A co jej zalozit o kus dale mimo vestibul, pokud to jde,…?
Nebo udelat ctyrnozky typu eiffel, nebo pripevnit je na strechu vestibulu,… Sloup nemusi byt zrovna jen tyc nastojato…?
Neslo by udelat brany a na ty zavesovat trolej, podobne jako jsou znacky nad silnici…?
Ev. v danem miste take mit zavesenou trolej – jako je tramvajova v Modranech, tim se zvetsi vzdalenost mezi sloupy…?
Podrobnosti neznam, ale nespokojim se s tim, ze reseni neni mozne, nebo ze je nutne to stave az tak draze…
To je právě ono – pokud to jde. Taky jsem měl stejný nápad, ale narazilo se na pozemky cizích vlastníků. Čtyřnožky se zpravidla nedělají, zabírají příliš mnoho místa a sloupy s takto širokou patou dopravní podnik nechce. Střecha vestibulu mě napadla taky, ale narazili jsme na potíže se statikou a stabilitou. Brány jako u řetězovky nepřipadají v úvahu, protože zrovna v Modřanech tu řetězovku dopravní podnik ruší, protože je údržba příliš nákladná.
Je dobře, že jsi nespokojený. Tak v tom případě zajdi do Pragoprojektu, nech se zaměstnat jako projektant a ukaž, co v tobě je. A to myslím smrtelně vážně.
Nejsem si jisty, ze by v Pragoprojektu meli radi cloveka s mymi nazory… :-D, navic jeste nespokojeneho…
Ale ano, bavilo by me to, rad hledam vyzvy, ale nejsem si jisty, ze bych tu praci zvladl s mym vzdelanim…
Jinak s tou retezovkou a branama ne to napadlo v souvislosti se soucasnym zastresenim a japonskem, byva tam celkem casto zastreseni propojene nad trati, takze je to „bytelna“ konstrukce,… ale take chapu, ze bysme si nepomohli,…
Tak pozor, na Berlín Praha nemá, tam se zrušily už 5x, byť ne vždy ve stejné oblasti😉
Jen by mě zajímalo,proč se kdysi v Praze rušila trolejbusová doprava?
Je dobré začít tim, proc se zaváděly (v Praze, v jinych městech to takto platit nemuselo). Město rostlo, tramvaj se nedala natáhnout všude (a bylo by to dražší), tehdejší autobusy nezvládaly jizdu do stoupání uspokojivou rychlostí, už se řešilo životní prostředí. Postupem času se schopnosti autobusů zlepsovaly a více vynikaly nevýhody trolejbusů- zejména fixace na troleje (opravy silnic, nemožnost využití jako evakuacniho vozidla). Životní prostředí se moc neřešilo, nafta byla „zadarmo“, měď se kupovala za dolary…
http://trolejbusyvpraze.net/tb_historie.htm
Taky by ten článek mohli aktualizovat o tuto 24
Protoze politici. Chteli penize na neco jineho. Ted je videt, jak pitomy to byl napad.
já myslel že tenkrát vládl pracující lid…
Prostrednictvim nikym nevolenych politiku, no… ale trolejbusova historie je v Praze mnohem starsi,…
Tak už ne úplně Garáž, ale i Vozovna Klíčov.
Je jedno asi jake slovo se pouzije, Depo je z anglictiny, Garaz je z francouzstiny, Vozovna mi prijde ceske, ale kdo vi…