DPP vypsal tendr na tramvajovou trať do Libuše, předpokládané náklady činí 350 milionů
Tramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: Metroprojekt
Nová trať o délce 1,7 kilometru bude mít čtyři páry zastávek. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany.
Čtyři páry zastávek. Pozoruhodné obohacení českého (technického) jazyka …
Taky mi to zní divně, spíš čtyřmi páry nástupišť nebo stanovišť.
Alespoň to všechno pojede po trati!
Chápu to správně, že se nad novým metrem bude budovat ještě tramvajová trať? To bude to metro taky tak nepoužitelně hluboko jako v Karlíně, že bude pro místní obsluhu naprosto k ničemu? Nebylo by lepší směřovat stavbu tramvají někam, kde skutečně přinesou zlepšení obsuhy a ne tam, kde budou jen dublovat jiný kolejový systém? Not a bene, když ve zmiňované etapě nedojedou ani k nemocnici, jakožto prvímu aspoň-trochu-cíli?
Jestli to bude Dolinkovo metro, tak ta tramvaj bude lokální vrstva a můžou ji protáhnout klidně až na Pangrác z jedný strany a do Písnice z druhý, protože Dolinkova vize metra byla, že bude všude projíždět, protože kde se nebude stavět, tak tam se nebude stavět… (pozn. pro méně důvtipné – stavět jako stavět a stavět jako stavět, no víte jak to myslím…).
Jde o napojen9 Modřan na metro D.
Na to ale není potřeba tahat tramvaj až na Nové Dvory.
A lidé mezi Libuší a ND budou chodit pěšky? Jedná se o 1,5 km na němž jsou v tuto chvíli 2 autobusové zastávky (Přírodní, Chýnovská), pokud se chceme v této lokalitě zbavit autobusů (a chceme, aby TT k něčemu byla) musíme zajistit náhradu i v tomto úseku.
Ano, je, protože metro má zcela jiný smysl obsluhy území než tramvaj.
Docela by mě zajímaly důvody, proč nebyly obě etapy spojeny. Smyčka jako druhá etapa? Kdo ví, jestli k ní vůbec dojde. Nehledě na to, že do Libuše měly tramvaje vést už dávno.
Pro pražské rejpaly jen dodám, že na Libuš a do Libuše jsou oba tvary správně. 😉
Nebyl by jako dočasné řešení jednodušší triangl než smyčka?
Osobne si myslim, ze by bylo obe stavby lepsi spojit, nebo alespon navazat, tedy dokoncit stavbu az u Domyna (Nove Dvory) s blokovou smyckou…
Byl bych i radeji, kdyby se uvazovalo i o prodlouzeni k Nem. Krc…
A pak se to rovnou může prodloužit až na Kačerov a z Kačerova je to zase kousek dolů k plynárně. Takže ideální by bylo určit s přípravou co nejdříve protože takový trať by smysl měla. Po spojce Slavie – Chodovec by se o vytížení být nemusela.
To už by pak chtělo prodloužit až k nějaké trati směrem do centra, jinak v tom nevidím moc smysl.
Tam povede metro. Tohle bude napaječ sídliště k metru/od metra. Aby ta trať konečně dostala trochu větší smysl.
Pokud vim tak existuje i studie to vest do Novodvorskou dolu na Lhotku, ale pry to asi nevyjde z hlediska vytizenosti. Osobne to nechapu, protoze cela Lhotka a cast Kamyku tim padem zustava pouze na autobusech. Navic do NovoPlaza jezdi opravdu cele okoli. Laicky bych rekl ze nejvetsi dopravni zatez v okoli je prave na krizovatce Marianska/Novodvorska kde se tedy zadne vylepseni nechysta. Prodlouzeni na Nove Dvory bude pouze kopirovat metro D – nechapu jaktoze to bude kapacitne v poradku a prodlouzeni dolu ne… Nicmene data k tomu neznam, takze nevim…
Bude tam dočasná smyčka, i když v projektu je postaru ještě úvrať.
Neříká se do Libuše , ale na Libuš.
Vidíte a tohle mě vždycky zajímalo, ale nikdo mi to zatím nevysvětlil: podle jakého gramatického pravidla se rozhoduje, zda „do“ nebo „na“? Podobně jako Vy s Libuší já třeba neznám nikoho, kdo by jezdil „do Kladna“, ale vždycky jen „na Kladno“. Poradíte jaký klíč použít? Pokud to tedy není jen místní zvyklost.
Je to místní zvyklost.
Srdce systematikovo pláče. Alespoň že se ty výjimky nemusí děti učit jako vyjmenovaná slova. Díky za osvětlení.
Obecně se dá říci, že „na“ se říká tam, kam se musí do kopce, ale neplatí to rozhodně stoprocentně.
A právě proto je zcela v zájmu zachování psychického zdraví místní výjimky ignorovat – do Kladna, do Libuše, v Nymburku, v Zábřehu.
Ne je to špatně v Kladně, v Libuši.
Do Petřína!
Do Petřína, a pak do Pohořelce, do Letný a večer zakončit v Žižkově!
Tak jestli vaše psychické zdraví ohrožujeto , že se jezdí „na Kladno“, pak by si nebylo od věci obrátit se na příslušného specialistu a v krajním případě se na čas nastěhovat do vypolstrovaného pokojíku.
Nejde o „psychické“ zdraví, to ohrožují zdravému rozumu odporující „protiepidemiologické“ výstupy z ministerstva zdravotnictví.“
Původní prosba zněla – vysvětlit pravidlo „logicky“ si odporujících výrazů „na“ a „do“ …
Zvyklost – spíše „specifika“ neobyčejně bohatého českého jazyka … (do rozboru jazykově příbuzné slovenštiny se pouštět nemíním). Jezdí se „na Moravu“, „na Slovensko“, ale „do Čech“. Nicméně v případě Slovinska (správně ovšem Slovenska – anglicky Slovenien) se jezdí „do Slovinska (Slovenska). Na Moravě budou přeháňky, na Slovensku bude silný vítr, v Čechách klesnou místy teploty k nule … V případě Francie jedete „do Francie“, ale „na Riviéru“, na Korsiku, v případně „do Itálie“, ale na Sardinii do Cagliari) , na Sicílii (do Catanie) … „Jedeme na Slovensko, do Tater, na Štrbské Pleso / Hrebienok – ale do Starého Smokovce, do… Číst vice »
Bydlím v sousední čtvrti – Modřanech, a říkáme „do Libuše“.
Já tam prožil větší část života a říkám “ na Libuš“ 😉
Mohu potvrdit, žil jsem v Modřanech 20 let a co si pamatuju, vždycky „na Libuš“.
Jinak k věci, mám radost, že se věci hýbou, o prodloužení tramvaje „na Libuš“ se v době zprovoznění TT do Modřan hovořilo jako o hotové věci, tak se snad konečně dočkáme.
Normálka, používají se dva tvary, oba jsou správně. Jen někdo z toho dělá žabomyší válku o budoucnost galaxie.
Tak jsem si vzpomněl… Vzdálenost dřevěné konstrukce od tělesa komína musí být
a) nejméně 5 cm
b) alespoň 5 cm
c) minimálně 5 cm
Je rozdíl mez i mluvnickou správností a zažitou praxí.
Z jazykového hlediska nejméně, alespoň a minimálně jsou synonyma,
Ale zase se spíš říká „na Kamýk(u)“ než „do Kamýku/v Kamýku“ … což asi bude tím, že je to kopec 🙂
„na Kamýk“ = do čtvrti Kamýk
„do Kamýku“ = do lesa Kamýk
„Do lesa Kamýk“ jsme říkali „do Lesíku“ (velké L proto, že slovem „Lesík“ se myslel jediný konkrétní malý les v Česku)
Ale určitě nemám patent na to jak je to správně – bydlel jsme tam jen pár let 🙂
Z čehož ovšem jasně vyplývá, že tam asi nebydlíte moc dlouho. Vždycky se říkalo „na Libuš“ a dle tvaru „do Libuše“ se vždy spolehlivě poznal novousedlík. Podobně, jako se pozná na Brdech lufťák podle toho, že jede do Jinců, když se odkjaktěživa jezdí „do Jinec“. 🙂
Moje maminka se narodila NA Libuši 🙂 Pravda, už to je pár dekád.
U nás se říká „do Sapy“ 🙂
To znamená „na Písnici“, nebo „do Písnice“??
Domů, do Prahy, do Podolí, ….
Co použít neutrální Malá Ha Noi?