DPP vypsal tendr na nové vozy pro lanovku na Petřín. Cenový předpoklad je 150 milionů

Lanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.Lanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.

Cílem je, aby se cestující poprvé svezli novými vozy nejpozději na jaře 2025.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vysehradsky jezdec

No hranaté mrkající lanovkové vozy v počtu 2 kusů za 150 miliónu. 🙂
A potom se každý diví, že v rozpočtu Prahy a státu chybí peníze.

PS: Doufám, že je to za oba vozy 🙂

U22

Doufám že s novými se začnou hlásit zastávky. Bylo to připravené a nahrané dopředu, ale nikdy k využití nedošlo, a to je podle mě škoda.

DavidS

Hlásit zastávky? Myslíte jako tu jednu? Není to poněkud zbytečné?

Filip Jirsák

Dvě. A ne, není to zbytečné. Když někdo chce jet lanovkou, není povinnen předem studovat její trasu a počet zastávek. Vám to připadá jednoduché, protože trasu znáte.

Marek

Bude to mát nátěr PID,?

U22

Evidentně ne, což mě trochu zaráží, protože s T3 a 15T, kterým zůstane původní lak, celá akce ztrácí smysl. Přitom se psalo, že všechny nové vozy budou mít nový nátěr.

Vlastimil Kocurek

To je doopravdy výtvor nějakého designerského studia, co je na obrázku ? A vítězný ? A na co obsluha, to budou čekat na nový zákon ? Vždyť v parlamentu je to samá obstrukce.
A ty nevítězné byly ještě horší ?

Vždyť to nemuselo mít krabicový vzhled.

U22

Chcete snad lanovku ve stylu T3?

mic

A byly by laminátový sedačky?

Vlastimil Kocurek

Chtěl jsem tím říct hlavně, že na té krabici je nulová kreativita, je to stejná krabice, jakých jsou a Alpách desítky. i když tam jsou zavěšené. Prostě na tom není vůbec nic kreativního. Mám představu, že lidé, kteří něco navrhují, by vždy měli přinést něco tvůrčího, a to i přesto, že podmínky pro to jsou značně omezeny.
A pokud se to nevejde do rozpočtu, tak raději odstoupit.

DavidS

A co si představujete za design aby to nebyla „krabice“? Navíc se musíte vypořádat s technickými parametry. Tady máte zbytek návrhů: https://www.praha.eu/file/3475462/Priloha___nove_vozy_lanovky.pdf

Štěpán Matějka

Tak to máte špatnou představu. Kreativity bylo snad už dost, konečně je čas na solidní a dobře odvedený design, s dobrými proporcemi a kvalitními materiály a krásnými detaily.

Facepalm

Pánovi se evidentně stejská po nějaký pořádný kotasovině.

Facepalm

Tolik slov a vět jen proto, abyste světu sdělil, že nemáte ahnung, co je to design…

Mariiscal Mariano Santamaria

Nedělala se sanace svahu nedávno? Není most u Nebozízku nový?

Jarda V.

Životnost 25 let, není to málo? Kolik je ten aktuálním, vršku bych řekl že 30 a kousek podvozkům už bude táhnout na stovku.

Jiří Kocurek

Co si představujete pod takovým slovem minimálně? Že to nesmí být více?

mlokXCM

Já si pod tím představím, že to nemusí být více.

XXXD

„Přepravní kapacita každého z vozů musí být minimálně 100 cestujících plus obsluha.“

Měl jsem pocit (i na základě vizualizací), že tam žádný prostor pro obsluhu nebude. Opravdu je dnes potřeba dělat v lanovce nějaké stanoviště pro obsluhu, když je její dráha zcela oddělená od okolí?

ABC

V dalších nevítězných návrzích bylo – mám pocit že tady prostě pro jistotu vyházeli vše, co by rušilo čistotu designu.
Prostor pro obsluhu samozřejmě bude, protože stávající legislativa neumožňuje jinak, prý má být v budoucnu demontovatelný.

David

Česká legislativa lanovku bez obsluhy neumožňuje. V momentě kdy se legislativa změná, pult pro obsluhu se odstraní a bude to čisté jako na těch vizualizacích.

ABC

Ovšem to nebude jen pult, stanovistě obsluhy bude muset být oddělené přepážkou jako dnes a mít vlastní dveře. Takže toho odstraňování bude více a na finalní vzhled s obsluhou jsem vážně zvědav

ABC

Česká legislativa lanovku bez obsluhy neumožňuje

…. ale možná by z toho mohli udělat výtah 🙂 Ten už obsluhu mít nemusí

Honza V.

Lanovka jistě obsluhu mít musí, ale to neznamená, že obsluha musí být v každém vozidle té lanovky. To by se třeba na sedačkových lanovkách hodně prodražilo.

Kulík

Věta „Česká legislativa lanovku bez obsluhy neumožňuje.“ není zcela přesná. Obsluha musí být v kabině lanovky, která přepravuje více než 50 cestujících. Tudíž na Ještěd obsluha být musela, ale v Ústí nad Labem díky nižší kapacitě kabin být nemusí.

David (Komi)

By mne zajímalo, zda by prostě nebylo jednodušší a zejména levnější, počkat a vyřešit vše legislativně, a žádný pult pro obsluhu ve voze nedělat… Protože, co si budeme. Velmi pravděpodobně se ještě dlouho nic v zákoně nezmění, a i kdyby jo, tak se na lanovky sahat stejnak nebude. Takže…. Řídící pult forever.

král j

Není to zbytečné. Stávající vozy nejsou tak špatné. stačila by jejich modernizace. Za ušetřené peníze koupit v Plzni nějakou tramvaj.

Tomáš H.

Jojo. Jednu. Nějakou pěknou. A hlavně barevnou! To by byla paráda.

král j

Už nejspíš v nátěru PID.

původní Jakub P

Podvozky těch stávajících mají sto let a už se prý dál moc opravovat nedají.

PvvS

Spíš nějakou tramvaj do Chomutova, tam mají nedostatek.