DPP vypsal tendr na nové vozy pro lanovku na Petřín. Cenový předpoklad je 150 milionů

Lanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.Lanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.

Cílem je, aby se cestující poprvé svezli novými vozy nejpozději na jaře 2025.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) aktuálně vypsal tendr na dodavatele dvou nových vozů pro lanovou dráhu na Petřín. Vozy budou vyrobeny v souladu s designovým návrhem studia Anna Marešová designers, který loni zvítězil v designové soutěži. Předpokládaná hodnota vozů je 150 milionů korun, dopravní podnik očekává vyhlášení vítěze tendru a podepsání smlouvy v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku.

Přepravní kapacita každého z vozů musí být minimálně 100 cestujících plus obsluha. DPP požaduje životnost minimálně 25 let.

„Všechny kroky budou koordinovány tak, aby během doby, co se budou vyrábět nové vozy, mohl DPP zrealizovat sanaci petřínského svahu a zrekonstruovat trať. Cílem je, aby se první cestující svezli petřínskou lanovkou už novými vozy na nové trati nejpozději na jaře 2025,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib.

Lanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.Míjení lanovky na Petřín podle vítězného návrhu. Foto: Anna Marešová DesignersLanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.Lanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.Lanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.

Vítěz bude moci zahájit výrobu vozidel až po schválení dokumentace Drážním úřadem. Výrobní dokumentace vznikne na základě spolupráce výrobce a designérského studia.

Kabiny vozů se musí přizpůsobit prostorovým podmínkám obou stanic lanové dráhy Petřín. Délka vozu ve vodorovné rovině nesmí přesáhnout 1230 cm, sklon vozů 250 ‰, šířka skříně pak 245 cm. Skříň vozu bude rozdělena na čtyři oddíly pro cestující, které budou od sebe odděleny, tedy nebudou průchozí.

Hlavním kritériem v soutěži je cena s váhou 45 procent. Po 20 procentech mají dvě dílčí kritéria: zkušenosti hlavního inženýra projektu a doba realizace zakázky. Posledním hodnoticím kritériem s váhou 15 procent je délka záruční doby, přičemž DPP požaduje minimálně 60 měsíců.

Tagy dpp lanová dráha na Petřín
31 komentářů