DPP vypsal designovou soutěž na proměnu stanice metra Českomoravská

Metro B, stanice Českomoravská. Foto: Petr Hejna /DPPMetro B, stanice Českomoravská. Foto: Petr Hejna /DPP

DPP chystá velkou rekonstrukci stanice.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petrof

ať tam aspoň nechají původní eskalátory, ty moderní pomalé jsou na nic

stanik

Souhlasím, v době výstavby byla jiná politická doba. Dnes se doba zmněnila, architekti ČVUT se nemusí bát jedné politické vedoucí strany. Pokud si vezmou příklad revitalizace metra z velkoměst EU bude jen dobře. Žijete v 21.století !!

Y.K.

Nenechají, protože to nelze. Moc žerou a nejsou už na ně díly (po invazi na Ukrajinu tuplem).

Martin

no predevsim to nesplnuje normy a uz dvakrat jsem videl, jak na nich clovek upldl a neni to hezky pohled…
Ale uvital byl zaroven i vystavbu vytahu…

q89

Výstavbu výtahu bohužel dlouhodobě blokuje jeden ze dvou developerů, který bude stavět na povrchu (na pozemcích v majetku DPP…).

LiborV

Ty moderní eskalátory umí jezdit různými rychlostmi (narozdíl od těch původních). Ta, která je nastavena v pražském metru není nejrychlejší možná. Již několikrát se zde mluvilo a psalo o tom, že takto pomalu jezdí eskalátory z úsporných důvodů. Roční provoz všech moderních eskalátorů na průměrnou rychlost byl již před energetickou krizí o vyšší miliony levnější než na rychlost plnou.

Petrof

jen ta pomalost dost snižuje atraktivitu použití metra, ztratit klidně i 8min na nástup a výstup je hodně

Y.K.

8 minut? Kudy to proboha jezdíte?

petrof

třeba Petřiny sežerou 4min, národní třída 3-4min, karlovo nám po novém taky 4min… když vezmu třeba relaci Staroměstská-Petřiny tak je to časově nastejno jako tramvaj, jen na tu tramvaj nemusím lézt do hlubin

Martin

odectete cas, ktery trval s puvodnimi a zjistite, ze ten rozdim neni moc velky, prakticky casto do 1 min., navim myslete i na pomalejsi spoluobcany…

Butrusik

Zatímco na těch starých byste tam byl za pár vteřin, že. Zkuste nebýt tak sobecký, myslet i na ostatní a pokud vám přijdou pomalé, nic vám nebrání po nich jít jako po obyčejných schodech, nemusíte tam stát jak socha, když vám jejich pomalost tak vadí.

Martin

tak ono je zajimave, ze na Nam. Miru moc lidi nechodi a pohodlne si postoji,…

Juraj

Eskalátory na Českomoravské mají cca 30 metrů.
Rozdíl mezi sovětskými a moderními schody je cca 10 vteřin, a to i pokud ty nové nejsou na maximální rychlosti.

Pokud ve vašem denním dojíždění rozhoduje 10 sekund o atraktivitě, pak máte patrně někde mnohem větší problém.

petrof

ztratí tam člověk mnohem víc než 10sekund

Jakub

Je fakt, že stanice, kterou pravidelně procházejí davy lidí z celého Česka nebo i z celé Evropy na koncerty a zápasy v přilehlé multiaréně by trochu reprezentovat mohla.

krystof.bohm1

Kromě opravy obkladů by ale měli udělat i bezbariérový přístup.

Petrof

když tam jdu, mám pocit že jsem ve špatně umyté koupelně 😀

Dusanh

Mohli by taky předělat Stodůlky – nejdepresivnější stanice na západ od Moskvy 😀

Pavel

Více depresivní než zánovní Stodůlky jsou stanice jako Českomoravská, Invalidovna, Křizíkova… Kde původní obklad a vůbec výtvarné zhotovení stanic, poškozené po povodních nějak nahrubo zalátali a od té doby se na to nešáhlo. Takže to vypadá odpudivě, navíc se to začalo zhoršovat (reznout, opadávat) a nikdo to evidentně moc aktivně neřeší. Což je na tom docela smutné.

MaT

No vidíte a na mě nejvíc depresivně působí Černý Most… A při tom je to povrchová stanice…

Jakub

Náhodou 🙂 Stodůlky jsou podle mě jen špatně osvětlené. Jsou tam takové tmavé kouty, proto ta deprese…

Martin

neco jako Strasnicka…

Dachs

Říkali jsme stanici Stodůlky, hned od otevření v 94, „bazén“. Tam můžete svítit, jak chcete, použité tmavé barvy toho moc nedorazí. Ale stísněně, nebo tak nějak, to tam nepůsobí. Na Floře taky máte pocit, že se tam nesvítí. No a buď začínám blbě vidět, nebo DPP kvůli úsporám snížil hladinu osvětlení v některých stanicích. Českomoravské by slušela úprava vestibulu a jeho okolí, včetně bus točny. A dole? Bohužel od povodní se na to nesáhlo a zub času je znát už nejen při detailním pohledu. Leckoho asi napadne architektonicky posílit prvky odkazující na industriální paměť lokality, jenže pamatuje to ještě někdo?… Číst vice »

Lukáš F.

Navštivte stanici Národní třída. Ta je tak nechutně přesvícená, navíc jedovatým studeným světlem, že si začnete vážit rozumněji (rozuměj: méně) osvětlených stanic.

Jakub

Pokud jde o ty úpravy okolí stanice Českomoravská, tam se v nejbližší budoucnosti ničeho nedočkáme. Ale v dalším plánu ano, městská část má s celou lokalitou dost velké plány, viz např. https://forbes.cz/okoli-o2-areny-ceka-promena-za-miliardy-radnice-jde-do-souboje-s-developery/

Jan P.

Já tedy doufám, že v bezprostředním okolí stanice by se po rekonstrukci stanice něco mohlo začít dít. Viz https://zdopravy.cz/stanice-metra-ceskomoravska-projde-modernizaci-zajisti-ji-developer-39323/.

Martin

ano, pamatuje… uz ale den otevreni stanice to vypadalo jako spatny vtip…

Petrof

za mě teda ještě Křižíkova, ty obklady v barvě vy-víte-čeho 😀