Souhlasím, v době výstavby byla jiná politická doba. Dnes se doba zmněnila, architekti ČVUT se nemusí bát jedné politické vedoucí strany. Pokud si vezmou příklad revitalizace metra z velkoměst EU bude jen dobře. Žijete v 21.století !!
Ty moderní eskalátory umí jezdit různými rychlostmi (narozdíl od těch původních). Ta, která je nastavena v pražském metru není nejrychlejší možná. Již několikrát se zde mluvilo a psalo o tom, že takto pomalu jezdí eskalátory z úsporných důvodů. Roční provoz všech moderních eskalátorů na průměrnou rychlost byl již před energetickou krizí o vyšší miliony levnější než na rychlost plnou.
třeba Petřiny sežerou 4min, národní třída 3-4min, karlovo nám po novém taky 4min… když vezmu třeba relaci Staroměstská-Petřiny tak je to časově nastejno jako tramvaj, jen na tu tramvaj nemusím lézt do hlubin
Zatímco na těch starých byste tam byl za pár vteřin, že. Zkuste nebýt tak sobecký, myslet i na ostatní a pokud vám přijdou pomalé, nic vám nebrání po nich jít jako po obyčejných schodech, nemusíte tam stát jak socha, když vám jejich pomalost tak vadí.
Eskalátory na Českomoravské mají cca 30 metrů.
Rozdíl mezi sovětskými a moderními schody je cca 10 vteřin, a to i pokud ty nové nejsou na maximální rychlosti.
Pokud ve vašem denním dojíždění rozhoduje 10 sekund o atraktivitě, pak máte patrně někde mnohem větší problém.
Je fakt, že stanice, kterou pravidelně procházejí davy lidí z celého Česka nebo i z celé Evropy na koncerty a zápasy v přilehlé multiaréně by trochu reprezentovat mohla.
Více depresivní než zánovní Stodůlky jsou stanice jako Českomoravská, Invalidovna, Křizíkova… Kde původní obklad a vůbec výtvarné zhotovení stanic, poškozené po povodních nějak nahrubo zalátali a od té doby se na to nešáhlo. Takže to vypadá odpudivě, navíc se to začalo zhoršovat (reznout, opadávat) a nikdo to evidentně moc aktivně neřeší. Což je na tom docela smutné.
Říkali jsme stanici Stodůlky, hned od otevření v 94, „bazén“. Tam můžete svítit, jak chcete, použité tmavé barvy toho moc nedorazí. Ale stísněně, nebo tak nějak, to tam nepůsobí. Na Floře taky máte pocit, že se tam nesvítí. No a buď začínám blbě vidět, nebo DPP kvůli úsporám snížil hladinu osvětlení v některých stanicích. Českomoravské by slušela úprava vestibulu a jeho okolí, včetně bus točny. A dole? Bohužel od povodní se na to nesáhlo a zub času je znát už nejen při detailním pohledu. Leckoho asi napadne architektonicky posílit prvky odkazující na industriální paměť lokality, jenže pamatuje to ještě někdo?… Číst vice »
Navštivte stanici Národní třída. Ta je tak nechutně přesvícená, navíc jedovatým studeným světlem, že si začnete vážit rozumněji (rozuměj: méně) osvětlených stanic.
ať tam aspoň nechají původní eskalátory, ty moderní pomalé jsou na nic
Souhlasím, v době výstavby byla jiná politická doba. Dnes se doba zmněnila, architekti ČVUT se nemusí bát jedné politické vedoucí strany. Pokud si vezmou příklad revitalizace metra z velkoměst EU bude jen dobře. Žijete v 21.století !!
Nenechají, protože to nelze. Moc žerou a nejsou už na ně díly (po invazi na Ukrajinu tuplem).
no predevsim to nesplnuje normy a uz dvakrat jsem videl, jak na nich clovek upldl a neni to hezky pohled…
Ale uvital byl zaroven i vystavbu vytahu…
Výstavbu výtahu bohužel dlouhodobě blokuje jeden ze dvou developerů, který bude stavět na povrchu (na pozemcích v majetku DPP…).
Ty moderní eskalátory umí jezdit různými rychlostmi (narozdíl od těch původních). Ta, která je nastavena v pražském metru není nejrychlejší možná. Již několikrát se zde mluvilo a psalo o tom, že takto pomalu jezdí eskalátory z úsporných důvodů. Roční provoz všech moderních eskalátorů na průměrnou rychlost byl již před energetickou krizí o vyšší miliony levnější než na rychlost plnou.
jen ta pomalost dost snižuje atraktivitu použití metra, ztratit klidně i 8min na nástup a výstup je hodně
8 minut? Kudy to proboha jezdíte?
třeba Petřiny sežerou 4min, národní třída 3-4min, karlovo nám po novém taky 4min… když vezmu třeba relaci Staroměstská-Petřiny tak je to časově nastejno jako tramvaj, jen na tu tramvaj nemusím lézt do hlubin
odectete cas, ktery trval s puvodnimi a zjistite, ze ten rozdim neni moc velky, prakticky casto do 1 min., navim myslete i na pomalejsi spoluobcany…
Zatímco na těch starých byste tam byl za pár vteřin, že. Zkuste nebýt tak sobecký, myslet i na ostatní a pokud vám přijdou pomalé, nic vám nebrání po nich jít jako po obyčejných schodech, nemusíte tam stát jak socha, když vám jejich pomalost tak vadí.
tak ono je zajimave, ze na Nam. Miru moc lidi nechodi a pohodlne si postoji,…
Eskalátory na Českomoravské mají cca 30 metrů.
Rozdíl mezi sovětskými a moderními schody je cca 10 vteřin, a to i pokud ty nové nejsou na maximální rychlosti.
Pokud ve vašem denním dojíždění rozhoduje 10 sekund o atraktivitě, pak máte patrně někde mnohem větší problém.
ztratí tam člověk mnohem víc než 10sekund
Je fakt, že stanice, kterou pravidelně procházejí davy lidí z celého Česka nebo i z celé Evropy na koncerty a zápasy v přilehlé multiaréně by trochu reprezentovat mohla.
Kromě opravy obkladů by ale měli udělat i bezbariérový přístup.
když tam jdu, mám pocit že jsem ve špatně umyté koupelně 😀
Mohli by taky předělat Stodůlky – nejdepresivnější stanice na západ od Moskvy 😀
Více depresivní než zánovní Stodůlky jsou stanice jako Českomoravská, Invalidovna, Křizíkova… Kde původní obklad a vůbec výtvarné zhotovení stanic, poškozené po povodních nějak nahrubo zalátali a od té doby se na to nešáhlo. Takže to vypadá odpudivě, navíc se to začalo zhoršovat (reznout, opadávat) a nikdo to evidentně moc aktivně neřeší. Což je na tom docela smutné.
No vidíte a na mě nejvíc depresivně působí Černý Most… A při tom je to povrchová stanice…
Náhodou 🙂 Stodůlky jsou podle mě jen špatně osvětlené. Jsou tam takové tmavé kouty, proto ta deprese…
neco jako Strasnicka…
Říkali jsme stanici Stodůlky, hned od otevření v 94, „bazén“. Tam můžete svítit, jak chcete, použité tmavé barvy toho moc nedorazí. Ale stísněně, nebo tak nějak, to tam nepůsobí. Na Floře taky máte pocit, že se tam nesvítí. No a buď začínám blbě vidět, nebo DPP kvůli úsporám snížil hladinu osvětlení v některých stanicích. Českomoravské by slušela úprava vestibulu a jeho okolí, včetně bus točny. A dole? Bohužel od povodní se na to nesáhlo a zub času je znát už nejen při detailním pohledu. Leckoho asi napadne architektonicky posílit prvky odkazující na industriální paměť lokality, jenže pamatuje to ještě někdo?… Číst vice »
Navštivte stanici Národní třída. Ta je tak nechutně přesvícená, navíc jedovatým studeným světlem, že si začnete vážit rozumněji (rozuměj: méně) osvětlených stanic.
Pokud jde o ty úpravy okolí stanice Českomoravská, tam se v nejbližší budoucnosti ničeho nedočkáme. Ale v dalším plánu ano, městská část má s celou lokalitou dost velké plány, viz např. https://forbes.cz/okoli-o2-areny-ceka-promena-za-miliardy-radnice-jde-do-souboje-s-developery/
Já tedy doufám, že v bezprostředním okolí stanice by se po rekonstrukci stanice něco mohlo začít dít. Viz https://zdopravy.cz/stanice-metra-ceskomoravska-projde-modernizaci-zajisti-ji-developer-39323/.
ano, pamatuje… uz ale den otevreni stanice to vypadalo jako spatny vtip…
za mě teda ještě Křižíkova, ty obklady v barvě vy-víte-čeho 😀