DPP vypíše znovu soutěž na velkokapacitní busy, na letiště pojedou v létě dva za sebou

Téměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPPTéměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPP

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) si namísto dlouhodobého pronájmu nové velkokapacitní autobusy koupí. Během několika týdnů chce vypsat soutěž

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Nejlepší by bylo prodloužit na letiště metro B ze Zličína po polích podél okruhu. Bohužel taková varianta ale není v územním plánu…

železničář v důchodu

Nejlepší rozhodně ne, ale z „kolejových“ řešení zjevně asi nejsnazší (a možná aktuálně i nejlevnější).
Vůbec nejsnazším a nejrychlejším řešením by bylo co nejrychlejší nasazení parciálních trolejbusů (o čemž údajně uvažuje i Steinherr) a vyhrazení samostatných jízdních pruhů pro VHD v co největší možné délce, případně někde i jejich dostavba.

petr.r

taxikáři v tych pruhách by to stejně brzdili. To metro by bylo vhodnější aji možná lepší a rychlejší jak vlak.

AAA

a netvrdil tu minule někdo že naše metro není uzpůsobeno k jízdě na povrchu?

Honza

A co třeba prodloužit tramvajovou trať z Divoké Šárky. Ty nové zvládají v pohodě jet i 60 km*h^(-1). Je to asi 6,5 kilometrů nové tratě. Navíc teď existuje BUS pruh, místo kterého by tam šlo dát tramvajový pás.

MartinS.

To je dobrý nápad, ale určitě nevyřeší letní sezónu 2019, protože už jen prodloužení tramvaje na Dědinu a Dlouhou Míli se řeší dlouho a ještě se myslím nekoplo.

Robert

Nebudou to spíše než linky zdvojené spoje?

A.R.

Budou. To si zase někdo plete linku se spojem.

Robert

On s tím má autor problémy dlouhodobě…

MartinS.

Řešení, jak vyřešit dopravu cestujících i lidí, kteří na letišti pracují se nabízí. Rozdělit 119 na dvě linky. Jednu expresní na letiště pro cestující se zastávkami Veleslavín – Divoká Šárka – Terminál 1 – Terminál 2 a druhou zastávkovou pro personál. Ano, ono by se to v nich trochu pomíchalo, ale myslím, že by si každý našel to svoje. A ještě by mohly z Veleslavína každá odjíždět z jiného stání. U výstupu z metra by stavěla expresní, aby do ní nalezli cestující, pro personál by stála o 25 metrů dál a nebyla by označená letadélkem. Potom by se jízdní řády… Číst vice »

železničář v důchodu

Můstek není u většiny leteckých cestujících tím pravým zdrojem či cílem dopravy – tím je spíše hlavní nádraží, a v tom případě je už v použití tras metra „A“ a „B“ časový rozdíl (a i rozdíl v pohodlnosti přestupů) významnější.

Milan

Já vidím rozdíl 5 minut na letiště z hlavního nádraží: – 12:02 až 12:46, 2 přestupy, 44 min ze stanice Hlavní nádraží, 12:02 Metro Cédo stanice Muzeum, 12:03. . – Přesun pěšky asi 2 minuty . . ze stanice Muzeum, 12:09 Metro A do stanice Nádraží Veleslavín, 12:22. . – Přesun pěšky asi 4 minuty . . ze stanice Nádraží Veleslavín, 12:31 Bus 119 Terminál 1, 12:46 – 12:00 až 12:49, 2 přestupy, 49 min ze stanice Hlavní nádraží (ul.Bolzanova), 12:00 Tram 26 do stanice Masarykovo nádraží, 12:02. . – Přesun pěšky asi 3 minuty . . ze stanice Náměstí… Číst vice »

železničář v důchodu

To rozdělení linky č. 119 na dvě = expresní a zastávkovou je samozřejmě výborný nápad a nechápu, proč to tak ROPID už dávno nezorganizoval: je nesmysl zdržovat letecké cestující přesunem zastávkovými autobusy – do Kladna z Veleslavína také jezdí linky „rychlíkové“ i „zastávkové“, takže když to funguje tam, nevidím důvod, proč by to podobně nemohlo fungovat i k letišti (když tam navíc už teď jezdí i „expresní“ linka „AE“ – i na ni by se ostatně parciální trolejbusy dobře hodily …).

Dragoo

„Nových autobusů má být do dvaceti kusů,“
Takže kolik jich nakonec bude? Půjde o rámcovou smlouvu zahrnující opci na odebrání max. 20 vozidel?

Jarda

Sláva…. 10 let budou jezdit na letiště a pak do Suchdola na 107. Vlastně ne, 20 let na letiště a pak do šrotu. Ale správný přístup. Že to nešlo na první dobrou.

Lukáš F.

Jenže do Suchdola se ten dlouhý autobus nevyškrábe, pokud bude mít klasicky jen jednu nápravu hnanou.

Martin V.

Proč myslíte? Kamýcká není až tak prudká, má 9% stoupání a normálně tam jezdí kamiony z mrazíren v Sedlci. Klasická „eurosouprava“ má dvounápravový tahač s jednou poháněnou nápravou. Tedy adhezně 11,5 tuny ze 40 t. Mercedes-Benz CapaCityL má celkovou hmotnost 32 tun a taky jednu poháněnou nápravu. K mému překvapení udávají 13 tun na nápravu, což pokud se nepletu není u nás na veřejných komunikacích povoleno (i když typické sklápěče to jako „technicky přípustné“ zatížení mají běžně). https://www.mercedes-benz-bus.com/cs_CZ/models/capacity/facts/technical-data.html

Rozhodně ho na lince 107 testovali, to jsem osobně viděl.

Poudy

No hurá že je to napadlo.

MichalM

Nehura. Jeden z tech autobusu mel vyrazit na letiste po dalnici a bez zastaveni.

Ale do 2-3 let je to napadne a jeste se pochvali, jak usetri na rychlejsi trase 5 autobusu…

Mezitim se vsichni polochame nacestnymi zastavkami, kruhacky, semafory a dalsimi atrakcemi linky 119…

Poudy

Jasně, v tom s vámi souhlasím. Jenže já to myslel trochu jinak. Mám radost z nápadu zakoupit ty busy do vlastnictví, nikoliv do pronájmu, jak se to neúspěšně soutěžilo v zimě.