DPP vypíše znovu soutěž na velkokapacitní busy, na letiště pojedou v létě dva za sebou

Téměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPPTéměř 21 metrů dlouhý autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: DPP

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) si namísto dlouhodobého pronájmu nové velkokapacitní autobusy koupí. Během několika týdnů chce vypsat soutěž

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) si namísto dlouhodobého pronájmu nové velkokapacitní autobusy koupí. Během několika týdnů chce vypsat soutěž na pořízení až dvaceti autobusů delších než 19 metrů. K nákupu se rozhodl poté, co soutěž na pronájem skončila kvůli nezájmu výrobců.

Soutěž vypíšeme v příštích týdnech. Budeme poptávat autobusy nejen s klasickým naftovým motorem, ale i s hybridním pohonem,“ řekl generální ředitel Petr Witowski. Podle něj totiž výrobci považují u těchto autobusů čistě dieselový motor už za spíše výběhový.

Nových autobusů má být do dvaceti kusů, jezdit mají hlavně na lince 119 na Letiště Václava Havla. „Z jednání se SŽDC vyplývá, že kolejové napojení letiště nebude dříve jak v roce 2028. I kdyby vlaky začaly jezdit dříve, máme dostatek linek, kde bychom mohli takové autobusy využít,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Podle něj kvůli nedostatečné kapacitě stávajících kloubových autobusů bude muset DPP přes letní sezónu provozovat zdvojené spoje.  „Není v tuto chvíli jiné řešení, jak vyřešit dopravu cestujících i lidí, kteří na letišti pracují,“ dodal Scheinherr.

Jeden hybridní (ale ne velkokapacitní) autobus DPP už testuje. Je od Volva. Podle Witowskeho zatím údaje z provozu ukazují úsporu zhruba 25 % nákladů.

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp velkokapacitní autobusy
20 komentářů