DPP vybaví všechny tramvaje zařízením, které umožní sledovat jejich polohu s přesností 3,5 metru
Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) vypsal novou zakázku, ve které chce koupit do všech tramvají nové vícefrekvenční přijímače s
Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) vypsal novou zakázku, ve které chce koupit do všech tramvají nové vícefrekvenční přijímače s
Je asi potřeba úplně zbytečně vyhodit 20 miliónů. Neznám nikoho, kdo by potřeboval nutně vědět, kde je právě konkrétní tramvaj nebo autobus. Tyto zbytečně vyhozené peníze by mohly být využity podstatně lépe.
Velmi trefný článek na toto téma napsal pan Fendrych – https://nazory.aktualne.cz/komentare/znat-polohu-tramvaje-s-presnosti-na-1-5-metru-fascinujici-ma/r~d9734f60aafd11ea95caac1f6b220ee8/
tahle zakázka je ale důležitá pro integraci s dalšími službami, otevření dat o poloze prostředků MHD je důležité pro komunitní plánování rozvoje a nikoliv to nechat pouze na jedné firmě, která na datech sedí. Fendrych si rád vybírá pouze argumenty, které chce, tohle bere pouze z pohledu cestujícího čekající na spoj.
Hradec Kralove ma jiz 10 let na zastavkach MHD u jizdnich radu uvedeny cas u kazdeho autobusu ,ktery se meni dle vzdalenosi od stanice a neni trba mit aplikace
Víte, na tohle se snad (brzy) bude dát napsat: „DPP data zpřístupňuje data o poloze vozidel pomocí otevřeného API, které mohou využívat nejrůznější aplikace, takže není nutné řešit nějaké displeje či jiná zobrazovadla na jednotlivých zastávkách.“
A hádejte, co bude ve výsledku levnější – zvláště s ohledem na počet stanic v Praze… Navíc displej Vašeho mobilu většinou tak snadno nepoškodí nějaký vandal.
Ale jestli toto řešení pro Vás není dost dobré, v pohodě, buď můžete zůstat v Hradci, nebo ho používat. 🙂
Takžýe nekdo kdo nemá aplokátor pro běh oné aplikace bude míst sůlu. Rozkrok nezastavíš!
Chtěl bych jen naznačit, že brněnská MHD tuto možnost má již delší dobu. Praha jen dohání jiná města. S pozdravem Brňák😄
Tak Praha používá jiný systém lokalizace tramvají a nejsem si upřímně jistý, jestli právě „GPS“ bude takovým přínosem, jak se může teď zdáti DPP a Magistrát dnes slibuje.
Ale snad to mají spočítané a „satelitní pozice“ bude mít i jiný přínos, než jen informace pro cestující..
Pro skutečně operativní řízení je znalost skutečné polohy vozu opravdu přínosem – viz Brno, už 19 let ;).
To nerozporuji. Jen upozorňuji na skutečnost, že Praha určuje polohu tramvají jiným způsobem, toť vše.
Brno používá systém Galileo? Fakt? A používalo ho ještě dříve, než začal existovat?
A je pro uživatele důležitý jestli je to Galileo nebo jestli to funguje?
Nerad bych vás urazil napovídáním, ale systém Galileo byl zřejmě vybudován proto, že má oproti těm dosavadním dostupným systémům nějaké přednosti. Například tu přesnost.
V Praze nebyl ani tak problém s technologií pro lokalizaci, ale hlavní problém byl v licenční smlouvě, která údajně neumožňuje publikovat polohové údaje ze systému doris. https://cs.wikipedia.org/wiki/DORIS
Jenže vy máte jen šaliny 😉
občas prostřídaný nějakým šmirglem.
Kdybych chtěl rýpat, tak kdekoliv v síti asi přesnost na 3,5 metru nedosáhnou. Heslo “barrandovské tunely”. 😀
Protože doplnit to o inerciální navigaci se nesmí.
To že většina mapových podkladů nepočítá s výškou nad terénem je jedna věc. Ale z podstaty GNSS systémů to lze určit.
Tak Panoramix spíš narážel na to, že na Barrandově skutečně jedou tramvaje v tunelu, nikoli na výšku nad terénem na estakádě…
Kdyby chtěli, tak do tunelů nainstalují repeatery. Podobné řešení používa v tunelech Waze, viz waze beacons.
Waze beacons nejsou repeatery. Ale jinak máte pravdu :).
Skvělá zpráva. Snad to vyjde a brzo to bude integrované i do IDOSu.
Hlavně aby to bylo přístupně VŠEM, ne zase jen IDOSu, jak je tomu už půl roku u dat z autobusů DPP…