DPP věnuje na Ukrajinu 20 tramvají a dva autobusy
V Praze vyřazené tramvaje T6A5 poslouží na Ukrajině. Pramen: DPP
Tramvaje budou sloužit ve veřejné dopravě v Charkově, autobusy v západoukrajinském městě Chmelnický.
Tramvaje budou sloužit ve veřejné dopravě v Charkově, autobusy v západoukrajinském městě Chmelnický.
Nebylo by lepší počkat s dodávkou, tramvajì, až válka skončí ? Rusák už jednou na vozovnu bombu poslal a může to udělat znova …
Jo, to je v podstatě jediný rozumný důvod, proč to teď nedělat.
Určite, riziko tam je, ale na druhej strane napriek vojne tí ľudia musia nejako žiť a nejako sa dopraviť do práce, školy, … a aktuálne je ruSS vytlačený dosť Ďaleko od Charkova, tak hádam bezprostredné nebezpečenstvo nehrozí … uvidíme …
Tak já nevím – říkali že to bude 40 tramvají a 7 autobusů
Tleskám
Človek by si povedal, že toľko dezolátov sa tu ani nemôže stretnúť – poťažmo, keď je to odborný server a nie nejaký bulvár. Len tak na zamyslenie. Máte dom. Ožratý sused vám ten dom podpáli a Vám všetko zhorí do tla. Našťastie sa nájdu dobrí susedia a jeden donesie starší nábytok, druhý staršie hračky, tretí oblečenie, štvrtý veci do školy pre deti, nejaký stavebný materiál, atď. A dezoláti typu vyskytujúceho sa v tejto diskusii budú samozrejme frflať. Však sa ten nábytok dal možno ešte predať, však ten cement som mal na základy plota, však čo keď nejaká hračka bude chýbať… Číst vice »
Tramvaje jim hodně pomůžou, o tom není sporu, jenže je potřeba se zamyslet po čem se tam jezdí. Oni by potřebovali pomoci i s rekonstrukcí tratí, kde stav je přímo kritický.
Napsal jste to pěkně. Jen se obávám, že tu prskají spíš nepražáci. A taky proruští trollové, pár jich tu taky máme 😉
Dúfam že ostatné dopravené podniky sa budú inšpirovať. Škoda že Bratislava má na „odstrel“ iba K2S (6 ks je vyše pol roka odstavených a po dodávkach novách 29T a 30T – dokopy 40 kusov do konca roka 2023 – budú na odstrel aj T3M a možno T3G), je to atyp a neviem do akej miery by bolo možné upraviť podvozky na 1524 mm, hlavne stredné (Brno, Ostrava + prestavba?).
Z českých provozů by se dalo poskládat dost vyřazovaných T3. U trolejbusů pak máme Ústí a Brno, které mohou poslat 14TrM a 15TrM. Jestli to nechtějí udržovat stačí to poslat do města Rivne. Tam mají početnou flotilu 14Tr(M), kterou krásně udržují, zatím nevyřadili žádný vůz této řady.
Těch 15Tr už v Brně u DP moc nejni . A 14tr taky moc ne. Navíc ty už jsou slíbený jinam.
Súhlasím. Bol by som rád, ak by DPB na venoval autobusy Citelis 12M č. 2331, 2332, 2345, 2353 a 4008, trolejbusy Škoda 14Tr 6278, 6285, 6310 a 6311, Škoda 15TrM 6621, 6632, 6634, 6635 a 6638, tramvaje T3SUCS 7821 a 7822, K2S 7117, 7102, 7122, 7101, 7124, 7115, 7108, 7104, 7105 a 7106 (+10 jalových podvozkov z Brna a Ostravy, aby išli prestavať na 1524mm, prípadne aj krané podvozky kvôli dielom) v rámci humanitárnej pomoci Ukrajine. Ale to je iba môj diletantský, idelistický názor, ovplyvnený nejakými tými Budvarmi. 😉
V Charkove mali 40 ks K2, takže by tam by teoreticky K2S ísť mohli. Jazdili až do 90. rokov 20. storočia, tak s nimi mali isté skúsenosti. Možno majú aj nejaké jalové podvozky pod kĺb.
Co se zachovat s péčí řádného hospodáře a s veřejným majetkem naložit nejlépe… Tzn. formou aukce, obálek… Třeba by se našel zájemce a pokud ne, potom to tedy darovat…
Jo a kdo by to koupil? Já to považuji za správné. Pokud jim to může pomáhat proč ne. Přál bych vám zažít válku. Možná, že by jste ty hlouposti někdy neřekl…..
Péče řádného hospodáře ? Tento pojem v DPP neznají, ti znají jenom nataženou ruku pro dotace.
Jasně a ty tanky jsme mohljbtaky nabídnout Rusům, možná by nám nějaký jidasuv stříbrnák dali.
Je mi z vás nevolno
Mohl byste pane kolego nazývat věci pravým jménem a nebrat si rukavičky? Takové „nevolno“ tu v tomto případě nemá co dělat:-)
Ve válce není čas na byrokracii, ale pomáhat sousedům jak můžeme.
To vykládejte Polsku.
Ukrajina bude soused jedině v tom případě, že by anektovala Slovensko.
Do té doby bude mezi hranicemi ČR a Ukrajinou nejméně 270 km…
Ukrajina je soused stejně jako v mém domě bydlí sousedi i víc než jedno patro nad a pode mnou. A 270km na náš kontinent není taky žádná dálka. Prostě jsme obyvatelé Evropy a naši bezpečnost ohrožují pouze dva diktátoři na východě. Ukrajinci u nás dlouhodobě pracují, s narůstajícím počtem čechů už tvoří rodiny a tento rok jich tu máme ještě více jako uprchlíků. Jsou to naši sousedé ve více významech toho slova.
Tak tak…vsaďte se, že budou v příštích letech brečet jak nejsou peníze…
No nebudou no…jen tak vyhodit 140 milionů…
Zase omíláte ty vylhané kalkulace. 7 milionů není 140. Jde o staré vozy, které se stejně vyřadí nebo čekaly přímo na šrotaci. Jasně, je škoda, že si v soutěži nemůžete koupit na zahradu vyřazenou tramvaj za dva měsíční platy plus dopravu, ale podle mě bude víc užitečná při dopravě cestujících do práce v zemi, která teď mimořádně strádá. O tom co bude v přístích letech je předjímání. Brečí se i u nás, předchozí vláda promrhala celou polovinu covidové pomoci ve výši 500 miliard a my tady bojujeme za 7 milionů vyřazeného materiálu, který může být někomu užitečný. Mě to teda… Číst vice »
A zůstane něco pro linku 23? Co někdo kolik jich vlastně ještě Praha má?
Hele nechcete mě přestat minusovat a odpovědět? 😁 Normálně se ptám kolik jich zůstane v Praze protože mám pocit že už jich moc není. Byla by škoda nemít nakonec pár kusů pro muzejní účely. Nehledejte v tom proboha nepřejícnost, já už Ukrajině s přáteli poslal na zbraně tolik že by se z toho dala jedná T6 koupit, opravdu jim ty tramvaje přeju
Mě to taky zajímá, určitě to není blbá otázka. Tyhle vozy jsou vyřezené i z linky 23, většina jich skončila ještě před přiřazením na ní, pro 23 se zachovaly ty lepší kousky. Ano, taky bych rád viděl 23 v dvojicích, na Hrad to jezdí narvané a jeden vůz je málo. Nicméně ještě není všem dnům konec, máme tu kolem dvacítky T3M-DVC, kterým se blíží konec provozu. Dají se předělat na cedulové, mají novější skříně. Pokud bude ochota je použít, tak se snadno mohou nechat pro retroprovoz.
Doufejme, že nikoliv a celý ten šoto nesmysl skončí.
Když mi přijede T3 nebo kačena tak z toho neskákám radostí, osobně mám rád co nejmodernější vozy a proto rád cestuji v MHD na západě. Na druhou stranu linka 23 je asi ten nejlepší šotonápad posledních let a nápad muzeálního provozu na lítačku se mi líbí. Tohle je věc kterou zase na západě moc neuvidíme a byl bych rád kdyby linka 23 byla nesmrtelná 🙂 proto ta starost o tyhle kousky, jednou budou mít nevyčíslitelnou hodnotu. Ale třeba nějakou za 20 let koupíme z Ukrajiny zpět, až budou v EU tak dostanou na nové 😉
Však říkám, zábava za veřejné peníze pro šotouše. Většina turistů o T3 v životě neslyšela a když vidí ten retro umakart a drážkovanou podlahu, kterou prakticky není možné vyčistit, tak rozhodně nejásají nadšením, ale myslí si něco o špinavém východu (vlastní zkušenost).
T3, budiž ji čest a sláva, patří do Střešovic a na komerční jízdy pro šotouše, ne do pravidelného provozu. O tom, že se na ten nesmysl ještě kupují vozidla, která v Praze nikdy nejezdila ani nemluvě. Prostě šotouši sobě za peníze nás všech. Něco jako šukafon do Mochova.
Čím je sotous horší člověk než cutalista, milovník umění nebo podnikatel, co dostane dotaci?
Proč se nemůže platit hračka pro sotouse, ale cutaliste se dotovat můžou?
Já nechci dotovat ani ty fotbalisty. Nicméně jistý rozdíl tu je, DPP tu není od „dotování“ (reálně o dotaci nejde, je to klasický příklad nehospodarného řízení veřejné firmy), narozdíl od MŠMT, které má dotace sportovním klubům v popisu práce. Má snad DPP v popisu práce zábavu pro sotouše?
Když to DPP zadal či odsouhlasil vlastník, tedy hlavní město Praha. Tudíž to má v popisu práce i DPP.
Dotované je v DPP cokoliv. Protože si vydělá tak max na pokryti 20% nakladu.
Jak dobře či špatně je řízen, já nevím. Ale rozhodne funguje lépe než Správa železnic
Nehospodárná je akorát odporová regulace jízdy. Ale kupodivu takových tramvají jezdí na chudé Ukrajině spousta a nestežují si. Třeba proto, že zase údržba je hodně levná. Nehospodárné může být využívání turistických bodů pro linky 41, 42, které jsou sice více historické, ale taky více ztrátové.
Koukněte do USA na provoz PCC. Jsou to prehistorické vozy, ještě starší než naše T1-T3 a jak tam pěkně jezdí, turistů mají plno. San Francisco si dovezlo modely z různých koutů země a teď je vyhlášené pro návštěvy z celého světa i kvůli tramvajím, jednak těm na lanový pohon a druhak kvůli PCC. Co je lepším mementem kulturně-technického dědictví naší země než živý provoz ikonických exemplářů českých tramvají za posledních 120 let, soustředěný převážně do jednoho města? Je to kompletnost, rozsah sbírky a pravozuschopnost různých typů vozů, které dělá Prahu vyhlášenou destinací z hlediska tramvajového provozu. Tlející vozy zapadlé kdesi… Číst vice »
Ve Střešovicích v muzeu pár T3 v různých variantách je. Včetně té původní 6101.
Tak to se neshodneme…třeba já mám nejradši KT8 a T3M(2DVC)…
A nikdo si ničeho nevšimne, protože T3 a KT8 obstarají většinu provozu.
Vyjma 1, 11, 13 – ty se nechají 15T a 12, 17, polovina 20 – které obstarají 14T…
Něco se vždycky najde…řekněme T3M a T3M2DVC.
A nevím kdo tvrdí, že musí nějaká 23 jezdit.
To jsem zvědavý, jestli bude tento dar 140 milionů Kč DPP v budoucnu nějak kompenzován…
Krom toho mám pocit, že by jim v tuto dobu více pomohlo spíš 53 000 pistolí CZ 75 nebo podobně…
7 milionů je celková hodnota, tedy nikoli 140.
Nevím jestli má DPP nějaké použité pistole, které by mohl darovat. Ledaže by revizoři přezbrojovali na novější model.
😆😆😆👌👏👏👏👍
V momentě, kdy se přejde na přísný model zbraňové politiky…tak se jich uvolní daleko víc…
???
To jste včera na schůzi Strany Pomocných Dělníků lili víc než obvykle?
O tom nevím nic…já jsem abstinent s MBTI INTJ…
1) Pistole lidi do práce nedovezou,
2) V této válce se bojuje stylem muž proti muži naprosto minimálně
3) Ukrajinci mají útočné pušky včetně našich Bren 2, k čemu jim byly pistole?
Toto se nelíbí dopravnímu podniku města Brna
ani dopravnimu podniku mesta liberce.
Proč? Že by ty T6A5 koupili?
Liberc nic koupit nemůže. Potřebuje love na lanovku.
Lanovka patří ČD.
Ale ty už je nechtějí.
Brno si mohlo koupit víc, nebo tyhle vozy nebyly nikdy nabízené k prodeji? Buď jsou to vozy naposledy vyřazené anebo jsou v horším stavu, že je podnik ani do prodeje nenabízel.
Mohlo být víc trojčat.
Na stavění barikády dobrý.
Pozdravuji do Ruské federace doufám že dobře plati
Jasně, když někdo řekne něco proti Ukrajině (a toto není ani nijak proti Ukrajině) a hned je placený z Ruska.
Trochu ubohé myšlení ne?
Nic nového pod sluncem, už soudruh Gottwald říkával – „Kdo nejde s námi, jde proti nám.“
Když se někdo vysmívá obětem války, kterým se chystáme trochu pomoct, tak lze předpokládat, že to pochází od fanoušků agresora. Kdo jiný by se takhle uboze vyjadřoval?
Mi to přišlo celkem vtipné. A to jsem druhý den války vyvěsil ukrajinskou vlajku takže za fanouška agresora se nepovažuju.
Chybí tady prostě neutrální pohled.
To je právě ten problém, neutrální pohled v takéto jednoznačné válce být nemůže, neboť i nečinnost je podpora agresora. Tím neříkám, že nemůže být věcná kritika nebo vtípky, to určitě být může. Ale nerad vidím laciné shazování takovéto chvályhodné iniciativy.
Tak to jim tam mohli dát nepojízdné 9164 a 9127…
Pokud jste nezaznamenal, tak v této oblasti jsou zrovna zralí na stavění barikád spíš Rusové v Belgorodu, do Charkova nikdy ruské jednotky nepronikly (nepočítaje zcela zlikvidovanou průzkumnou kolonu) a minulý týden byli okupanti z okolí Charkova vytlačeni za hranici.
Smazáno pro tupost
Nezlobte se, ale pokud lze podle psaného projevu aspoň částečně odhadovat příjem, tak zrovna vy jste na ty tramvaje moc nepřispěl.
Jo a nezapomeňte se prosím označit za slušného člověka – to je v těchto nepřejících kruzích velmi oblíbené.
Smazáno za tupost. 😀 Musím uznat, že komentář moderátora této diskuze mě pobavila. 😀
Fi mne taky pobavila 😆 To neberte osobně, jen jsem si vybavil jeden vejšplecht, který se mi „podařil“ díky automatickým opravám. Uhláky jsem tak neúmyslně překřtil na huhláky…
Ty T3 jsou zajímavé. Čekal bych, že všechny dobré kusy se nechaly na linku 23, tedy že zbyly jen nepojízdné a rozpadající se vozy.
Viděl jste co jezdilo v Charkově?
Já ne. Co?
Pojízdný šrot.
https://youtu.be/RQ0LM7ZIbsM
Nojo, to tam přijede šotouš a přece nebude točit něco slušného, když tam ještě jezdí šroty z půlky Evropy (paralela honu na 14Tr v Brně). Takže pak je z toho „nezkreslený“ obraz.
Bych řekl,že svršek byl v dezolátním stavu než tramvaje
Na tom by šla postavit reklama. Třeeeeebaaaa třeeeebaaaa
Tatra 8×8 T3 projede všude
Ano, já jsem tam byl i osobně. Jezdí tam různé vozy, původně dodané, koupené z Rigy a hodně vozů od nás. Mají tam pražské T3, T3M, T6A5 a ty jsou v pěkném stavu. Před válkou proběhla další dodávka funkčních T6A5, které jsme pak viděli roztřískané od ruského ostřelování. Mě jde o to, že se na ukrajinu posílají vozy, které ani nebyly vypravené na linku 23, zřejmě z důvodu špatného technického stavu. No oni si tam s tím poradí, ale nerad bych Ukrajině posílal jen šrot, který sami doma nechceme. Charkov před válkou měl problémy hlavně s kolejovým svrškem, ale opravy… Číst vice »
Dobře
Ale aby pak nenaříkali že nejsou peníze…
20×7 milionů není žádný pakatel…
Těch 7 mega je za vše, ne za jeden kus…
To 20*7 je matematika vystudovaná na VŠŽ…
Ale zní to dobře…profesor algebry na VSZ
lépe než profesor organologie na AMU?
No tak…tak to jo…to je něco jiného…