DPP věnuje na Ukrajinu 20 tramvají a dva autobusy

V Praze vyřazené tramvaje T6A5 poslouží na Ukrajině. Pramen: DPPV Praze vyřazené tramvaje T6A5 poslouží na Ukrajině. Pramen: DPP

Tramvaje budou sloužit ve veřejné dopravě v Charkově, autobusy v západoukrajinském městě Chmelnický.

82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Nebylo by lepší počkat s dodávkou, tramvajì, až válka skončí ? Rusák už jednou na vozovnu bombu poslal a může to udělat znova …

Osamělý Vlk

Jo, to je v podstatě jediný rozumný důvod, proč to teď nedělat.

Michal Tvrdý

Určite, riziko tam je, ale na druhej strane napriek vojne tí ľudia musia nejako žiť a nejako sa dopraviť do práce, školy, … a aktuálne je ruSS vytlačený dosť Ďaleko od Charkova, tak hádam bezprostredné nebezpečenstvo nehrozí … uvidíme …

Leoš Konečný

Tak já nevím – říkali že to bude 40 tramvají a 7 autobusů

Bergham

Tleskám

Michal Tvrdý

Človek by si povedal, že toľko dezolátov sa tu ani nemôže stretnúť – poťažmo, keď je to odborný server a nie nejaký bulvár. Len tak na zamyslenie. Máte dom. Ožratý sused vám ten dom podpáli a Vám všetko zhorí do tla. Našťastie sa nájdu dobrí susedia a jeden donesie starší nábytok, druhý staršie hračky, tretí oblečenie, štvrtý veci do školy pre deti, nejaký stavebný materiál, atď. A dezoláti typu vyskytujúceho sa v tejto diskusii budú samozrejme frflať. Však sa ten nábytok dal možno ešte predať, však ten cement som mal na základy plota, však čo keď nejaká hračka bude chýbať… Číst vice »

Granja

Tramvaje jim hodně pomůžou, o tom není sporu, jenže je potřeba se zamyslet po čem se tam jezdí. Oni by potřebovali pomoci i s rekonstrukcí tratí, kde stav je přímo kritický.

Ondřej

Napsal jste to pěkně. Jen se obávám, že tu prskají spíš nepražáci. A taky proruští trollové, pár jich tu taky máme 😉

dopravopat

Dúfam že ostatné dopravené podniky sa budú inšpirovať. Škoda že Bratislava má na „odstrel“ iba K2S (6 ks je vyše pol roka odstavených a po dodávkach novách 29T a 30T – dokopy 40 kusov do konca roka 2023 – budú na odstrel aj T3M a možno T3G), je to atyp a neviem do akej miery by bolo možné upraviť podvozky na 1524 mm, hlavne stredné (Brno, Ostrava + prestavba?).

Jan

Z českých provozů by se dalo poskládat dost vyřazovaných T3. U trolejbusů pak máme Ústí a Brno, které mohou poslat 14TrM a 15TrM. Jestli to nechtějí udržovat stačí to poslat do města Rivne. Tam mají početnou flotilu 14Tr(M), kterou krásně udržují, zatím nevyřadili žádný vůz této řady.

PvvS

Těch 15Tr už v Brně u DP moc nejni . A 14tr taky moc ne. Navíc ty už jsou slíbený jinam.

dopravopat

Súhlasím. Bol by som rád, ak by DPB na venoval autobusy Citelis 12M č. 2331, 2332, 2345, 2353 a 4008, trolejbusy Škoda 14Tr 6278, 6285, 6310 a 6311, Škoda 15TrM 6621, 6632, 6634, 6635 a 6638, tramvaje T3SUCS 7821 a 7822, K2S 7117, 7102, 7122, 7101, 7124, 7115, 7108, 7104, 7105 a 7106 (+10 jalových podvozkov z Brna a Ostravy, aby išli prestavať na 1524mm, prípadne aj krané podvozky kvôli dielom) v rámci humanitárnej pomoci Ukrajine. Ale to je iba môj diletantský, idelistický názor, ovplyvnený nejakými tými Budvarmi. 😉

dopravopat

V Charkove mali 40 ks K2, takže by tam by teoreticky K2S ísť mohli. Jazdili až do 90. rokov 20. storočia, tak s nimi mali isté skúsenosti. Možno majú aj nejaké jalové podvozky pod kĺb.

Džamel

Co se zachovat s péčí řádného hospodáře a s veřejným majetkem naložit nejlépe… Tzn. formou aukce, obálek… Třeba by se našel zájemce a pokud ne, potom to tedy darovat…

Horal

Jo a kdo by to koupil? Já to považuji za správné. Pokud jim to může pomáhat proč ne. Přál bych vám zažít válku. Možná, že by jste ty hlouposti někdy neřekl…..

Radim

Péče řádného hospodáře ? Tento pojem v DPP neznají, ti znají jenom nataženou ruku pro dotace.

Gwann

Jasně a ty tanky jsme mohljbtaky nabídnout Rusům, možná by nám nějaký jidasuv stříbrnák dali.

Je mi z vás nevolno

Aleš

Mohl byste pane kolego nazývat věci pravým jménem a nebrat si rukavičky? Takové „nevolno“ tu v tomto případě nemá co dělat:-)

Jan

Ve válce není čas na byrokracii, ale pomáhat sousedům jak můžeme.

medical examiner

To vykládejte Polsku.
Ukrajina bude soused jedině v tom případě, že by anektovala Slovensko.
Do té doby bude mezi hranicemi ČR a Ukrajinou nejméně 270 km…

Jan

Ukrajina je soused stejně jako v mém domě bydlí sousedi i víc než jedno patro nad a pode mnou. A 270km na náš kontinent není taky žádná dálka. Prostě jsme obyvatelé Evropy a naši bezpečnost ohrožují pouze dva diktátoři na východě. Ukrajinci u nás dlouhodobě pracují, s narůstajícím počtem čechů už tvoří rodiny a tento rok jich tu máme ještě více jako uprchlíků. Jsou to naši sousedé ve více významech toho slova.

medical examiner

Tak tak…vsaďte se, že budou v příštích letech brečet jak nejsou peníze…
No nebudou no…jen tak vyhodit 140 milionů…

Jan

Zase omíláte ty vylhané kalkulace. 7 milionů není 140. Jde o staré vozy, které se stejně vyřadí nebo čekaly přímo na šrotaci. Jasně, je škoda, že si v soutěži nemůžete koupit na zahradu vyřazenou tramvaj za dva měsíční platy plus dopravu, ale podle mě bude víc užitečná při dopravě cestujících do práce v zemi, která teď mimořádně strádá. O tom co bude v přístích letech je předjímání. Brečí se i u nás, předchozí vláda promrhala celou polovinu covidové pomoci ve výši 500 miliard a my tady bojujeme za 7 milionů vyřazeného materiálu, který může být někomu užitečný. Mě to teda… Číst vice »

Poudy

A zůstane něco pro linku 23? Co někdo kolik jich vlastně ještě Praha má?

Poudy

Hele nechcete mě přestat minusovat a odpovědět? 😁 Normálně se ptám kolik jich zůstane v Praze protože mám pocit že už jich moc není. Byla by škoda nemít nakonec pár kusů pro muzejní účely. Nehledejte v tom proboha nepřejícnost, já už Ukrajině s přáteli poslal na zbraně tolik že by se z toho dala jedná T6 koupit, opravdu jim ty tramvaje přeju

Jan

Mě to taky zajímá, určitě to není blbá otázka. Tyhle vozy jsou vyřezené i z linky 23, většina jich skončila ještě před přiřazením na ní, pro 23 se zachovaly ty lepší kousky. Ano, taky bych rád viděl 23 v dvojicích, na Hrad to jezdí narvané a jeden vůz je málo. Nicméně ještě není všem dnům konec, máme tu kolem dvacítky T3M-DVC, kterým se blíží konec provozu. Dají se předělat na cedulové, mají novější skříně. Pokud bude ochota je použít, tak se snadno mohou nechat pro retroprovoz.

Pražák

Doufejme, že nikoliv a celý ten šoto nesmysl skončí.

Poudy

Když mi přijede T3 nebo kačena tak z toho neskákám radostí, osobně mám rád co nejmodernější vozy a proto rád cestuji v MHD na západě. Na druhou stranu linka 23 je asi ten nejlepší šotonápad posledních let a nápad muzeálního provozu na lítačku se mi líbí. Tohle je věc kterou zase na západě moc neuvidíme a byl bych rád kdyby linka 23 byla nesmrtelná 🙂 proto ta starost o tyhle kousky, jednou budou mít nevyčíslitelnou hodnotu. Ale třeba nějakou za 20 let koupíme z Ukrajiny zpět, až budou v EU tak dostanou na nové 😉

Pražák

Však říkám, zábava za veřejné peníze pro šotouše. Většina turistů o T3 v životě neslyšela a když vidí ten retro umakart a drážkovanou podlahu, kterou prakticky není možné vyčistit, tak rozhodně nejásají nadšením, ale myslí si něco o špinavém východu (vlastní zkušenost).
T3, budiž ji čest a sláva, patří do Střešovic a na komerční jízdy pro šotouše, ne do pravidelného provozu. O tom, že se na ten nesmysl ještě kupují vozidla, která v Praze nikdy nejezdila ani nemluvě. Prostě šotouši sobě za peníze nás všech. Něco jako šukafon do Mochova.

Gwann

Čím je sotous horší člověk než cutalista, milovník umění nebo podnikatel, co dostane dotaci?

Proč se nemůže platit hračka pro sotouse, ale cutaliste se dotovat můžou?

Pražák

Já nechci dotovat ani ty fotbalisty. Nicméně jistý rozdíl tu je, DPP tu není od „dotování“ (reálně o dotaci nejde, je to klasický příklad nehospodarného řízení veřejné firmy), narozdíl od MŠMT, které má dotace sportovním klubům v popisu práce. Má snad DPP v popisu práce zábavu pro sotouše?

Gwann

Když to DPP zadal či odsouhlasil vlastník, tedy hlavní město Praha. Tudíž to má v popisu práce i DPP.

Dotované je v DPP cokoliv. Protože si vydělá tak max na pokryti 20% nakladu.

Jak dobře či špatně je řízen, já nevím. Ale rozhodne funguje lépe než Správa železnic

Jan

Nehospodárná je akorát odporová regulace jízdy. Ale kupodivu takových tramvají jezdí na chudé Ukrajině spousta a nestežují si. Třeba proto, že zase údržba je hodně levná. Nehospodárné může být využívání turistických bodů pro linky 41, 42, které jsou sice více historické, ale taky více ztrátové.

Jan

Koukněte do USA na provoz PCC. Jsou to prehistorické vozy, ještě starší než naše T1-T3 a jak tam pěkně jezdí, turistů mají plno. San Francisco si dovezlo modely z různých koutů země a teď je vyhlášené pro návštěvy z celého světa i kvůli tramvajím, jednak těm na lanový pohon a druhak kvůli PCC. Co je lepším mementem kulturně-technického dědictví naší země než živý provoz ikonických exemplářů českých tramvají za posledních 120 let, soustředěný převážně do jednoho města? Je to kompletnost, rozsah sbírky a pravozuschopnost různých typů vozů, které dělá Prahu vyhlášenou destinací z hlediska tramvajového provozu. Tlející vozy zapadlé kdesi… Číst vice »

Robert Pražák

Ve Střešovicích v muzeu pár T3 v různých variantách je. Včetně té původní 6101.

medical examiner

Tak to se neshodneme…třeba já mám nejradši KT8 a T3M(2DVC)…

medical examiner

A nikdo si ničeho nevšimne, protože T3 a KT8 obstarají většinu provozu.
Vyjma 1, 11, 13 – ty se nechají 15T a 12, 17, polovina 20 – které obstarají 14T…

medical examiner

Něco se vždycky najde…řekněme T3M a T3M2DVC.
A nevím kdo tvrdí, že musí nějaká 23 jezdit.

medical examiner

To jsem zvědavý, jestli bude tento dar 140 milionů Kč DPP v budoucnu nějak kompenzován…
Krom toho mám pocit, že by jim v tuto dobu více pomohlo spíš 53 000 pistolí CZ 75 nebo podobně…

Moza14

7 milionů je celková hodnota, tedy nikoli 140.

Dizgrafyq

Nevím jestli má DPP nějaké použité pistole, které by mohl darovat. Ledaže by revizoři přezbrojovali na novější model.

Pája

😆😆😆👌👏👏👏👍

medical examiner

V momentě, kdy se přejde na přísný model zbraňové politiky…tak se jich uvolní daleko víc…

Pražák

???
To jste včera na schůzi Strany Pomocných Dělníků lili víc než obvykle?

medical examiner

O tom nevím nic…já jsem abstinent s MBTI INTJ…

Jan

1) Pistole lidi do práce nedovezou,
2) V této válce se bojuje stylem muž proti muži naprosto minimálně
3) Ukrajinci mají útočné pušky včetně našich Bren 2, k čemu jim byly pistole?

Jiřík

Toto se nelíbí dopravnímu podniku města Brna

Georg

ani dopravnimu podniku mesta liberce.

medical examiner

Proč? Že by ty T6A5 koupili?

Horal

Liberc nic koupit nemůže. Potřebuje love na lanovku.

Robert Pražák

Lanovka patří ČD.

Lukáš F.

Ale ty už je nechtějí.

Jan

Brno si mohlo koupit víc, nebo tyhle vozy nebyly nikdy nabízené k prodeji? Buď jsou to vozy naposledy vyřazené anebo jsou v horším stavu, že je podnik ani do prodeje nenabízel.

Pája

Mohlo být víc trojčat.

liposh

Na stavění barikády dobrý.

Paolo

Pozdravuji do Ruské federace doufám že dobře plati

Pajoš

Jasně, když někdo řekne něco proti Ukrajině (a toto není ani nijak proti Ukrajině) a hned je placený z Ruska.
Trochu ubohé myšlení ne?

Slosor

Nic nového pod sluncem, už soudruh Gottwald říkával – „Kdo nejde s námi, jde proti nám.“

Jan

Když se někdo vysmívá obětem války, kterým se chystáme trochu pomoct, tak lze předpokládat, že to pochází od fanoušků agresora. Kdo jiný by se takhle uboze vyjadřoval?

Pajoš

Mi to přišlo celkem vtipné. A to jsem druhý den války vyvěsil ukrajinskou vlajku takže za fanouška agresora se nepovažuju.
Chybí tady prostě neutrální pohled.

Jan

To je právě ten problém, neutrální pohled v takéto jednoznačné válce být nemůže, neboť i nečinnost je podpora agresora. Tím neříkám, že nemůže být věcná kritika nebo vtípky, to určitě být může. Ale nerad vidím laciné shazování takovéto chvályhodné iniciativy.

medical examiner

Tak to jim tam mohli dát nepojízdné 9164 a 9127…

SaulGoodman

Pokud jste nezaznamenal, tak v této oblasti jsou zrovna zralí na stavění barikád spíš Rusové v Belgorodu, do Charkova nikdy ruské jednotky nepronikly (nepočítaje zcela zlikvidovanou průzkumnou kolonu) a minulý týden byli okupanti z okolí Charkova vytlačeni za hranici.

Jan Blahut

Smazáno pro tupost

Juraj

Nezlobte se, ale pokud lze podle psaného projevu aspoň částečně odhadovat příjem, tak zrovna vy jste na ty tramvaje moc nepřispěl.
Jo a nezapomeňte se prosím označit za slušného člověka – to je v těchto nepřejících kruzích velmi oblíbené.

Jan Hojsák

Smazáno za tupost. 😀 Musím uznat, že komentář moderátora této diskuze mě pobavila. 😀

Pája

Fi mne taky pobavila 😆 To neberte osobně, jen jsem si vybavil jeden vejšplecht, který se mi „podařil“ díky automatickým opravám. Uhláky jsem tak neúmyslně překřtil na huhláky…

Jan

Ty T3 jsou zajímavé. Čekal bych, že všechny dobré kusy se nechaly na linku 23, tedy že zbyly jen nepojízdné a rozpadající se vozy.

Roman Soudný

Viděl jste co jezdilo v Charkově?

Radim

Já ne. Co?

Roman Soudný

Pojízdný šrot.
https://youtu.be/RQ0LM7ZIbsM

jva

Nojo, to tam přijede šotouš a přece nebude točit něco slušného, když tam ještě jezdí šroty z půlky Evropy (paralela honu na 14Tr v Brně). Takže pak je z toho „nezkreslený“ obraz.

Apten

Bych řekl,že svršek byl v dezolátním stavu než tramvaje

Pája

Na tom by šla postavit reklama. Třeeeeebaaaa třeeeebaaaa
Tatra 8×8 T3 projede všude

Jan

Ano, já jsem tam byl i osobně. Jezdí tam různé vozy, původně dodané, koupené z Rigy a hodně vozů od nás. Mají tam pražské T3, T3M, T6A5 a ty jsou v pěkném stavu. Před válkou proběhla další dodávka funkčních T6A5, které jsme pak viděli roztřískané od ruského ostřelování. Mě jde o to, že se na ukrajinu posílají vozy, které ani nebyly vypravené na linku 23, zřejmě z důvodu špatného technického stavu. No oni si tam s tím poradí, ale nerad bych Ukrajině posílal jen šrot, který sami doma nechceme. Charkov před válkou měl problémy hlavně s kolejovým svrškem, ale opravy… Číst vice »

Vtvt

Dobře

medical examiner

Ale aby pak nenaříkali že nejsou peníze…
20×7 milionů není žádný pakatel…

Ferda

Těch 7 mega je za vše, ne za jeden kus…

BND30

To 20*7 je matematika vystudovaná na VŠŽ…

Gwann

Ale zní to dobře…profesor algebry na VSZ

medical examiner

lépe než profesor organologie na AMU?

medical examiner

No tak…tak to jo…to je něco jiného…