DPP tři týdny po odstavení vyjel opět s elektrobusem, Škoda odstranila u prvního závady

Nové elektrobusy Škoda E’City 36 BB v garážích Vršovice. Foto: Petr Hejna / DPPNové elektrobusy Škoda E’City 36 BB v garážích Vršovice. Foto: Petr Hejna / DPP

DPP vyhodnotí provoz prvního elektrobusu po opravách příští týden.

Do pražských ulic se po více než třítýdenní pauze vrátil elektrobus od Škody. Dopravní podnik hl. m. Prahy vrátil na linku 154 první ze čtrnácti elektrobusů Škoda 36 BB E’CITY. Odstavil je kvůli závadám na konci března.

Jeden vůz ev. č. 3004 je uveden do zkušebního provozu s cestujícími po odstranění závad výrobce v rámci záručního servisu. Příští týden vyhodnotíme výsledky a podle toho budeme dále postupovat,“ řekl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík. Na návrat elektrobusů upozornil jako první server Československý dopravák. „Některé nedostatky ovšem bohužel přetrvávají – celý salon elektrobusu je například i nadále postižen odchlipujícími se plastovými lištami a nadměrným vrzáním,“ uvedl server.

Elektrobusy s tureckou karosérií Temsa Avenue vydržely bez závad jezdit jen pár týdnů, 25. března DPP všechny odstavil. Důvodem byly závady v mechanické části. „Po koordinaci se zákazníkem byl dočasně pozastaven provoz elektrobusů z důvodu chybného fungování automatického vyrovnávání podvozku. Nejedná se o nedostatek, který by mohl ohrozit bezpečnost provozu, nicméně pro zajištění bezproblémového fungování bude nezbytná úprava řídícího softwaru,“ uvedl po odstavení mluvčí Škody Transportation Jan Švehla.

Škoda Electric na zakázce pracovala se sesterskou společností Temsa z Turecka. Temsa pro elektrobus dodává karoserii, kterou Škoda následně vybavila elektrickou výzbrojí včetně baterií. Celková hodnota zakázky včetně opcí (například na nákup nových akumulátorů) je 207 milionů korun. Z toho 85 procent pokrývá evropská dotace.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp E’CITY 36BB Škoda 36BB E’CITY Škoda Electric Škoda Transportation Temsa
14 komentářů