DPP testuje nové plastové sedačky do metra na lince C

Interiér soupravy metra C s novými sedačkami od firmy Ruspa. Foto: Lukáš Hampacher / DPPInteriér soupravy metra C s novými sedačkami od firmy Ruspa. Foto: Lukáš Hampacher / DPP

V jedné soupravě  metra na lince C je dnes na první pohled něco jiného než jsou cestující zvyklí. Dopravní podnik

V jedné soupravě  metra na lince C je dnes na první pohled něco jiného než jsou cestující zvyklí. Dopravní podnik hl. města Prahy dnes začal ve spolupráci se Siemensem testování nového typu plastových sedaček. Jde o stejnou soupravu, kde jsou zkušebně od předloňského roku laminátové sedačky.

Jde o sedačky typu Revo nové modelové řady od italské firmy Ruspa S.p.A. Sedačky pro pražské metro byly mírně upraveny s ohledem na prostorové uspořádání vlaku typu M1. Byly nainstalovány ve dvojím provedení: v přední části vozu jsou použita příčná sedadla bez madla na opěradle, v zadní části vozu pak sedadla s madly. K osazení byl záměrně vybrán vůz 4271, náležící soupravě 4147-4148 (jedná se o 3. vůz), protože ve voze 4270 té samé soupravy (2. vůz) již od června 2017 Siemens a DPP testují jiný typ laminátových sedaček od firmy MSV Interiéry, s. r. o.

Nové plastové sedačky jsou nasazeny záměrně v té samé soupravě, ve které už testujeme jiný typ laminátových sedaček, abychom mohli co nejlépe porovnat jejich opotřebení, náročnost na údržbu, nutnost oprav atd. Pro veřejnost je samozřejmě také lepší, když mají možnost vyzkoušet více variant sedaček v jednom vlaku, včetně těch původních. V tomto složení je budeme zkoušet minimálně rok,“ upřesňuje Jaroslav Kristen, vedoucí jednotky Správa vozidel Metro.

DPP zatím nerozhodl, který typ sedaček vybere. Plánuje výměnu sedaček při generální opravě, která je plánována po 20 letech provozu. První generální opravy mají začít už letos v srpnu a budou trvat postupně až pět let. Celkem jde o 53 souprav.

Po generální opravě nastane největší proměna v prostoru pro cestující. Současně s tím se zjednoduší údržba sedadel, protože v případě čalouněných verzí bylo nezbytné sedáky ze skořepiny vyjmout a odeslat výrobci k chemickému čištění, nebo k opravě či výměně v případě poškození nebo degradaci materiálu. U nového typu plastových či laminátových sedaček tento proces odpadne, údržbu sedaček to zefektivní, zrychlí, a v neposlední řadě také zlevní.

Detail nových plastových sedaček od společnosti Ruspa. Foto: Lukáš Hampacher / DPP

Detail nových plastových sedaček od společnosti Ruspa. Foto: Lukáš Hampacher / DPP

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp metro C Ruspa Top
31 komentářů