Metro

DPP testuje nové plastové sedačky do metra na lince C

Interiér soupravy metra C s novými sedačkami od firmy Ruspa. Foto: Lukáš Hampacher / DPP
Interiér soupravy metra C s novými sedačkami od firmy Ruspa. Foto: Lukáš Hampacher / DPP

V jedné soupravě  metra na lince C je dnes na první pohled něco jiného než jsou cestující zvyklí. Dopravní podnik hl. města Prahy dnes začal ve spolupráci se Siemensem testování nového typu plastových sedaček. Jde o stejnou soupravu, kde jsou zkušebně od předloňského roku laminátové sedačky.

Jde o sedačky typu Revo nové modelové řady od italské firmy Ruspa S.p.A. Sedačky pro pražské metro byly mírně upraveny s ohledem na prostorové uspořádání vlaku typu M1. Byly nainstalovány ve dvojím provedení: v přední části vozu jsou použita příčná sedadla bez madla na opěradle, v zadní části vozu pak sedadla s madly. K osazení byl záměrně vybrán vůz 4271, náležící soupravě 4147-4148 (jedná se o 3. vůz), protože ve voze 4270 té samé soupravy (2. vůz) již od června 2017 Siemens a DPP testují jiný typ laminátových sedaček od firmy MSV Interiéry, s. r. o.

Nové plastové sedačky jsou nasazeny záměrně v té samé soupravě, ve které už testujeme jiný typ laminátových sedaček, abychom mohli co nejlépe porovnat jejich opotřebení, náročnost na údržbu, nutnost oprav atd. Pro veřejnost je samozřejmě také lepší, když mají možnost vyzkoušet více variant sedaček v jednom vlaku, včetně těch původních. V tomto složení je budeme zkoušet minimálně rok,“ upřesňuje Jaroslav Kristen, vedoucí jednotky Správa vozidel Metro.

DPP zatím nerozhodl, který typ sedaček vybere. Plánuje výměnu sedaček při generální opravě, která je plánována po 20 letech provozu. První generální opravy mají začít už letos v srpnu a budou trvat postupně až pět let. Celkem jde o 53 souprav.

Po generální opravě nastane největší proměna v prostoru pro cestující. Současně s tím se zjednoduší údržba sedadel, protože v případě čalouněných verzí bylo nezbytné sedáky ze skořepiny vyjmout a odeslat výrobci k chemickému čištění, nebo k opravě či výměně v případě poškození nebo degradaci materiálu. U nového typu plastových či laminátových sedaček tento proces odpadne, údržbu sedaček to zefektivní, zrychlí, a v neposlední řadě také zlevní.

Detail nových plastových sedaček od společnosti Ruspa. Foto: Lukáš Hampacher / DPP
Detail nových plastových sedaček od společnosti Ruspa. Foto: Lukáš Hampacher / DPP
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Filemon44
Host
Filemon44

Takže když to shrneme,tak kvůli neplatícím čuňatům se sníží kultura cestování slušným platícím pasažérům.

Tonda
Host
Tonda

Do MHD podle mě patří pouze asi 10 sedadel na dopravní prostředek pro těhotné a důchodce. Zbytek sedadel je zbytečný na trasy do 15 minut. Ve světě už se příměstské jednotky produkují s velmi omezeným počtem sedadel na určitých místech (blízkost nástupních prostorů, dolní podlaží). Dost se tak zvyšuje kapacita dopravy.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Za mě nejlepší v MHD byla poslední generace „černých koženek“ (byť už na ni ten popis tak přesně neseděl, přesný popis neznám):comment image
Pěkně měkké, ale na rozdíl od předchozích typů jsem snad nikdy neviděl „prosezenou“ verzi (možná to ale bylo lepší údržbou). Cokoliv od té doby už mi připadá jenom jako low-cost, resp. snižování pohodlí ve jménu „aby se tam toho vmáčklo víc“ (nebo čeho vlastně).

Ušatá
Host
Ušatá

Je to takové ustupování zlu. Látkové sedačky se likvidují hlavně kvůli nepřizpůsobivým cestujícím a pod. NOvé plastové však mají jeden problém, a to, že jsou vždy studené, takže pro řadu lidí nastávají problémy s močovými cestami, prostatou, bolestmi zad. To nevadí? Pokud by se měl udělat kompromis, tak opravdu ty původní „tlustá“ koženková sedadla byla nejlepší, zejména v autobusech, kde dnes díky podivné konstrukci se v autobusech nedá sedět, protože vše tvrdé, studené a pomalu snad i bez pérování. Jízda hrozná. Že by takové šetření? Ty plasty jsou zlo a v metru už vůbec. Navíc v původních T3 byla sedadla… Číst vice »

Štěpán
Host
Štěpán

Staré dobré sedačky z Karosy 🙂 . Dnešní hadrové fakt nic moc.

jiri
Host
jiri

staré dobré sedačky z Karosy, hlavně v dnešní době globálního oteplování v Karose bez klimatizace :))

Sunny
Host
Sunny

Tak na tomto se mi vždy sedělo blbě. To samé laminátky v T3. Podle mě byly tyto sedačky pohodlné pro menší lidi, ale já jsem postrádal oporu (pocit jak na dětské židličce).

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Pro veřejnost je hlavně lepší nechat to co je a nenahrazovat to něčím ještě horším (kolegové z Brna by vám mohli vyprávět). Kdo z vás si pamatuje, v jakém voze v metru seděl? 😀 Já jsem rád, že si pamatuju v kolik jsem kde vystoupil. Nebo jak jich mám „vyzkoušet co nejvíce“? Pokud vím, tak se mezi vagóny přecházet nesmí a už vidím ty lidi, jak si na každé stanici přestoupí do jiného vozu jenom aby si vyzkoušeli jinou plastovou sedačku.
Škoda, že ještě nepřišli na typ plastová sedačka se sedákem potaženým textílií 😐

MildaIV
Host
MildaIV

By mě zajímalo kolik automobilú by se prodalo s takovou sedačkou 🙂

otaznick
Host
otaznick

Jen aby v ramci uspor nezacli montovat cyklosedla. 😉

thegrid
Host
thegrid

Nyní obcházím vždy tak min. 3 sedadla, protože jsou vždy nějaká prochca…á. Podnik je očividně nestíhá čistit. Na těhle plasťákách jsem jel před dvěma měsíci a pro změnu byla tak tvrdá (3. třída dobytčák). že jsem si přestoupil do dalšího vozu. Proboha dejte tam sovětské koženkové sedačky. Snad se dá vymyslet něco nehořlavého. Tohle je o hemeroidy.

Ušatá
Host
Ušatá

Ona jsou špinavá i ta plastová sedadla. Při dobrém prozkoumání je tam zaschlých takových věcí, že se jeden nestačí divit. Základem musí být údržba a pravidelné a dokonalé čistění.

Kinov
Host
Kinov

Pohodlná a přesto dobře udržovatelná jsou sedadla z měchové gumy, potažené koženkou.

Romanero
Host
Romanero

Radši by se měli zaměřit na to, aby se do metra dostali jen slušní, platící cestující. A ne jim jako poděkování ubírat komfort..

Novotny
Host
Novotny

Dobry den, jsem pro ponechani puvodnich sedacek, i kdyz naklady na udrzbu budou vyssi nez u plastovych. Ale v cene provozu metra jde o zabedbatelnou minimalni castku. Na tech soucasnych ocenuji vysoke operaky, ktere pokryji zada i hlavu a kvalitni sezeni, ze ktereho neklouze zadek. U tech plastovych to tak neni. A to oceni zejmena cestujici, jedouci delsi vzdalenost. Vzdyt i ve vlacich, jedoucich na kratke vzdalenosti, nejsou plastove sedacky, ale bezne calounene s vysokymi operaky pro pohodli cestujicich!

Ušatá
Host
Ušatá

Jen to nepřivolávejte a nepiště o tom. Určitě se toho někdo moderní a pokrokový chytne a ty plasty budou i ve vlacích.

frost
Host
frost

Každý den jezdím C Kačerov – Prosek a jízda v sedačkách MSV Interiéry, s. r. o. tedy není žádná výhra. Chápu argument nižších nákladů na údržbu, ale nějaký komfort sezení je nutné zachovat.

Xaver
Host
Xaver

To je ten hnus od Kotase?

Kubze
Host
Kubze

Nechci zase rýpat, ale první věta nedává žádný smysl. Špatné skloňování, chybějící část textu…

Xaver
Host
Xaver

Nejlepší plastové sedačky jsou v rekonstruovaných T3. Do nich člověk krásně zapadne a nikde to netlačí narozdíl od 15T.

Filip
Host
Filip

Velmi dobré jsou i nové v T14

Mirek
Host
Mirek

Tohle je hnus, ty čalouněné jsou mnohem hezčí. Ale chápu, že z praktického a ekonomického hlediska jsou laminátové lepší.

Xaver
Host
Xaver

No je jen zajímavé, že např. v Nizozemí mají ve všech dopravních prostředcích co jsem viděl jen polstrované. A to jak v metru, tak v tramvajích. Evidentně tam s tím nemají problém.

czhunter
Host
czhunter

Ani Praha s tím nemá zásadní problém – zatím jsem viděl asi tak 100 000x víc příspěvků na internetu o „sedáčkách poch*aných od bezďáků“, než skutečně podobně znečištěných sedaček.

Z tohohle čpí lacinost na sto honů.

Poudy
Host
Poudy

No jelikož asi nejezdíte nonstop všemi vozy, tak je dost pravděpodobné, že osobně můžete potkat třeba jen tisícinu těchto incidentů, ne-li méně. Víte, ono vám to asi za život stačí jen jednou, si horlivě sednout na takové sedadlo, třeba při cestě do práce nebo na druhé straně Prahy. Toto si pak budete pamatovat celý život 🙂

Martin
Host
Martin

Proto by spis melo byt zamezeno cestovani lidem se zaspinenym oblecenim, typicky mazaci vyhybek v monterkach od oleje, s kyblem oleje, zamestnanci DP jezdi v tramvajich, nekteri delnici a stavebnici v monterkach,…. Prepravni podminky to zakazuji….
Jen jeste dodam, popijeni alkoholu a obecne konzumace potravin je take zakazana, ale zatim jsem nevidel zasahnout ani revizora a ani dozorce stanice ci policii proti temto lidem…

Kdyby se tohle dodrzovalo, tak znacne ubyde znecisteni ve vozech…

Ušatá
Host
Ušatá

Vzhledem k agresi řady cestujících a nedostatečné ochraně těch, co zasahují – ještě jsou za zákroky postihováni a lumpové jsou omlouváni – se nikdo do nějakého zákroku nehrne, natož cestující, který riskuje úhonu na zdraví. Je potřeba změnit postupy a přitvrdit.

Ušatá
Host
Ušatá

Ono už nejde jen o sedačky, ale já jsem již několikrát zažil pozvracené vozy v metru a jiné chuťovky od některých cestujících. On už tam snad není žádný dozor, natož nějaké opravdu citelné postihy. A chování cizinců stojí také za to. Vozy bývají – zejména večer – plné odpadků, dokonce jsem opakovaně několik dní jel ve vozech, které neměly vyčistěné podlahy. Bylo tam stejné znečistění a ještě to lepilo a páchlo. Takže je otázkou, jak a jak často se vůbec ty vozy čistí.

thegrid
Host
thegrid

Tak si zkuste jet na céčku, každý den tam obcházím sedačky, protože ano, jsou prochcané. Je to hnus. Stejně jako sedět na plastu tohohle typu. To jsem zkusil a bolí z toho pérdel. Jak kdyby nejezdili lidi, ale doslova prasata co muzou preci sedět ve špíně na tvrdým.

bkp
Host
bkp

Sedačky v soupravách M1 jsou výborné, nahrazovat je nějakým plastem není dobře.

Qěcy
Host
Qěcy

DPP zřejmě spolu s dopisem a Prahou hodlá cestujícím diktovat, co je pro ně pohodlné. Za mě jediné polstrované s podhlavniky, může to být s omyvatelný povrchem. Ale v metru je jeden problém. Netopí se tam a v zimě ty plastiky příšerně studí.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll