DPP stáhl žádost o první razítko pro tramvaj do Bohnic, spojí ji s dalším úsekem do Podbaby

Vizualizace tramvají na Kobyliském náměstí. Foto: CedopVizualizace tramvají na Kobyliském náměstí. Foto: Cedop

Novou žádost plánuje DPP podat příští rok.

Dopravní podnik hl. m. Prahy na vlastní žádost stáhl z projednávání o vlivu stavby na životní prostředí (EIA) svůj záměr na novou tramvajovou trať z Kobylis do Bohnic. Neznamená to ale, že by projekt opustil.

Stažení dokumentace je zveřejněno v registru oznámení EIA. „Během zjišťovacího řízení se objevily připomínky, které se týkají navazující stavby z Bohnic do Podbaby. Proto jsme se rozhodli spojit záměry na obě stavby dohromady a proces EIA proběhne pro celý úsek Kobylisy – Podbaba najednou,“ řekl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík. Pro úsek do Podbaby aktuálně běží soutěž na projektanta, dokumentace pro proces EIA by měla být předložena příští rok.

Nová trať je označovaná jako severní tramvajová tangenta, která by propojila Prahu 6 a Prahu 8. Úsek z Kobylis do Bohnic je dlouhý 3,5 kilometru. Trasa novostavby je navržena dvoukolejně a je vedena uprostřed stávajících komunikací s jízdními pruhy po obou stranách. Na stávající tramvajovou trať v Kobylisích se napojí v Klapkově ulici, konečná zatím bude v Lodžské před křižovatkou Lodžská x Mazurská. Z Kobylis do Bohnic má vzniknout celkem sedm zastávek s pracovními názvy Katastrální úřad, Kobyliské náměstí, Písečná, Šutka, Dunajecká, Botanická zahrada-sever a Lodžská.

Mapa budoucí tramvajové trati Kobylisy - Bohnice. Foto: DPP

Tramvaje by v budoucnu měly nahradit autobusy, které propojují sídliště v Bohnicích s metrem C. „Autobusové linky jsou zejména ve špičkových obdobích již v současném stavu na hraně přepravní kapacity,“ uvádí DPP v dokumentaci. Přechod na tramvaje navíc pomůže městu splnit cíle Klimatického závazku, podle kterého se mají snížit emise CO₂ v Praze do roku 2030 o 45 % v porovnání s rokem 2010. Do roku 2050 pak chce město nulové emise.

DPP v dokumentaci plánuje zahájení v roce 2028, stavba má zabrat tři roky. Na tramvaj měla původně navázat i lanovka z Bohnic do Podbaby, pražský magistrát ale plány na její vybudování zamítl s vysvětlením, že by došlo k údajnému narušení krajinného rázu.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp EIA tramvaj Kobylisy - Bohnice
131 komentářů