DPP si pospíšil s opravou, tramvaje pustí na Národní třídu už od úterý
Tramvaj na zastávce Moráň na Karlově náměstí. Foto: Praha.eu
Výluka tramvajového provozu na páteřní trati mezi Lazarskou a Újezdem v Praze nebude tak dlouhá, jak se původně předpokládalo. Dopravní
Zajímavé, že výluka není zapracována do vyhledávání spojení na Idos, potažmo app Cg transit. Včera (ne, 9.9.) jsem hledal spojení a oběma směry se vyhledávač tvářil, že 9 jezdí přes Národní tříduy dnes to samé.
Buď nestíhá „CHAPS“, nebo nedostal včas podklady – ono jejich zpracování také chvíli trvá, a když to začalo až koncem pracovního týdne, tak už to nikdo zapracovat do dat, s nimiž vyhledávače pracují, nestihl (a o víkendu „CHAPS“ nepracuje): možná to obsahuje zpětně aspoň pondělní aktualizace dat, ale nezkoumal jsem ji …
Nojo, to je ten CHAPS. Jízdní řády od Seznamu, který na to mají vlastní tým, který 1) funguje i o víkendech; 2) reaguje na podněty lidí; 3) sleduje změny sám; mají data v pořádku 🙂
Bohužel spojení ve vyloučeném úseku přes víkend nabízela i oficiální aplikace PID Info.
Tu ovšem asi připravuje (včetně dat) také CHAPS …
Mě zase zaráží, že to musí spadnout takhle do havarijního stavu, a jakoby najednou se to začne rychle řešit. Výlukové jízdní řády přes víkend naprosto nepřipravené, jezdí se chaoticky, cestující neinformovaní, zmatení, turistí už jsou vůbec bez informací. Vždyť o stavu kolejového svršku se přece ví a snad ho i někdo pravidelně kontroluje, když už se aspoň nedbá na hlášení řidičů, kteří tam několikrát denně jezdí. Proč to nemůže být naplánováno předem jako řádná oprava s připravenou výlukou a informovanou veřejností dopředu? Nové koleje evidetně připravené byly, začaly být pokládány už během soboty, což je prakticky první den výluky. Totéž… Číst vice »
Nepřipomíná vám to situaci na železnici? Opravujeme až když se to celé sesype… Obecně údržba infrastruktury je u nás katastrofická. Jinde ty koleje nějak vydrží do doby než se celá trať z gruntu vymění. Tady ovšem nevydržely. V tom zatížení je zázrak, že vydržely tak dlouho.
Já myslím, že v případě pražských (a možná nejen pražských) tramvajových tratí jsou ty opravy prohlášené (často spíše jen formálně) za „havarijní“ bohužel asi nutností: ti, kdo za stav tratí odpovídají, jej určitě dobře znají, ale provést opravu jako řádně předem naplánovanou v takovém termínu, aby mezitím skutečně havarijní stav nenastal, je kvůli nemožnosti dohody toho velkého množství účastníků řízení asi v praxi nemožné – podle mě to ostatně nenápadně naznačil i Mirek Penc (který v tom už dávno určitě dobře „umí chodit“), jen to vyjádřil tak obratně, že to připomíná spíše „řitilezecké“ poděkování těm, kdo by jinak předem řádně… Číst vice »
Tentokrat rekonstrukce Spalene byla planovana, ale planovana byla az po skonceni jinych uzavirek, jenze to nevydrzelo, takze si myslim, ze ted doslo k oprave te havarie, ale planovana rekonstrukce presto jeste jednou probehne…
Pamatujeme sice provádění výměn celých komplikovaných konstrukcí tramvajových křižovatek během pouhých víkendových výluk, ale rekonstrukce celé trati v celé délce Spálené ulice za pouhý prodloužený víkend je nemyslitelná – to je práce na minimálně tak asi 2 – 3 týdny i v případě nasazení mimořádných kapacit a bez jakýchkoli nepředpokládaných komplikací, takže v praxi a při běžném režimu je to výluka minimálně na měsíc či ještě delší, protože v noci není po 22. hodině dovoleno rušit klid hlučnými pracemi. Je otázkou, jak nezbytné je provedení takové „komplexní rekonstrukce“ v „historicky krátké“ době a zda právě odstranění toho údajného havarijního stavu… Číst vice »
Oprava byla plánovaná, akorát ji plánovali provést až později. Teď v létě se jim už nechtělo, protože shora asi dostali instrukce, že těch oprav je přes léto v Praze až moc a že by Pražáci z toho zase mohli být moc zpovykaní a to by před volbami nemuselo být optimální…
Pokud jde o opravy v centru, byly naplánované už na loňský rok. Ale bohužel došlo k neplánovanému prodloužení opravy kanalizace v Malé Vodičkově, kde je jednosměrný provoz. V Lazarské se bohužel pohnulo i podloží pod kolejemi a je nutný větší zásah, který by od Myslíkovy dále omezil na nejméně 2×10 dní příjezd aut a obecně zásobování do oblasti centra. S opravou vrcholu Lazarské ve směru Národní se měl současně opravit vrchol křižovatky Národní divadlo do Národní a oblouk u Máje. To ale zase znemožňuje přístup přes Národní třídu do celého zbytku oblasti. Takže se předpokládalo, že oprava v Malé Vodičkově… Číst vice »
Hurá! Aspoň budu v práci dřív ( na Hradě v katedrále), ale turistů bude ale hodně ve 22, ale pojede linka 23, tou jezdím rád. Jo Kardaus byl genius.Turisté s tím nechtějí moc jezdit , aspoň tam není tolik lidí.
Jinak opravu to chtělo , a že to bylo tak rychle smekám.
Akorát mínus pro DPP, žádný informátor a informaci pouze v češtině, někde byla angličtina.
Vyzkoušel jsem taky nostalgickou linku 41, zážitek.