DPP prodal do Sofie patnáct tramvají T6A5, po bulharské metropoli jich bude jezdit již 55

Tramvaj T6A5 v Sofii. Foto: Michal ChrástTramvaj T6A5 v Sofii. Foto: Michal Chrást

První tramvaje do bulharské metropole už odjely.

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

V Praze je na čase začít realizovat výberko na další nové tramvaje. Ty T3 bude potřeba nahradit.

Anonymas

Zatím není kam spěchat, do roku 2050 času dost.

medical_examiner

Proč? Je hlavně na čase provést očistu na magistrátu, aby nové tramvaje nedodávala Škoda Peněz, jinak to budou další železářství a skleníky…

Luděk

To že byla 15T nehorázně předražená je fakt ale i Škoda dokáže vyrobit tramvaj za přijatelnou cenu viz obousměrná 40T pro Plzeň za 55 milionů

Martin

To uz se mi vice libi 35T, dulezite je spise to, aby mohli jezdit i v noci na novych tratich…

Luděk

Jediná tramvaj od Škody která se mi líbí je Artic. Nicméně vzhled je subjektivní a každý na to ma jiný názor. Jen jsem chtěl ukázat že už ani škodovka nevyrábí tak drahý stroj jako bylo 15T a přišlo mi vhodné srovnání s jinými vozem stejného výrobce dodaným (v budoucnu) na český trh

Martin

Samozrejme, o vzhledu to neni, resp. melo by se to do Prah hodit…

jano

Stačí výběrko na nějakou modernizaci T3. Nejlépe nějaké spřátelené firmě

Xyz

chcel som napisat, ze riadna rarita vidiet T6A5 na 22ke nez som si vsimol popis ze fotka nie je z Prahy 🙂

Jiří Kocurek

Ale tak zákaz vjezdu koňských potahů bude brzo i v Praze aktuální, to aby autíčkáři neobcházeli zákaz vjezdu tím, že pojedou bezmotorovým vozidlem.

Twix

Spojení „tramvaje T6B5 a T6A2 pro úzkorozchodné tratě“ je trochu zavádějící, pro úzkorozchodné tratě jsou pouze ty T6A2, zatímco mastodonti T6B5 jezdí na normálním rozchodu. Nemá někdo přehled, kde všude v Německu ještě jezdí T6? Pořád jsou v Berlíně, Magdeburgu a Rostocku? A kam všude kromě Štětína se prodávaly?

Kubrt

Myslím, že v Německu už T6A2 nejezdí.

Vojtěch

T6A2 jsou prodane z Berlina do Štětína (KT4Dt taky).

Jan Kostka

Dneska jeden z posledních Mohykanu na lince 5 8739+8658. Od rána jezdí za mnou. Z pohledu komfortu je t6 pro řidiče lepší, technicky však mají navrch rekonstrukce t3, ale co nechápu je řízení na nohy. Ten řadič by to hodil do vyššího level, přitom školní t3rp mají i řadič a jízda na rp s řadičem je fakt o něčem jiném.

Anonymas

Bohužel v DPP je pár šotoušů zpátečníků kterým nestačí celé muzeum, T2, T3, T3M, linka 23 atd. Pro ně je T3 s ruční řadičem sprosté slovo a jejich jediná snaha je znepříjemnit práci řidičům prehistorickým ovládáním z padesátých let.

Jan Kostka

100% souhlas, nožní ovládání je přežitek, jak z hlediska citlivosti ovládání, rychlosti reakce a ergonomie.

medical_examiner

Tak to jsem asi málo šotouš…
Můj návrh na modernizaci (pod označením T3R.N) totiž zahrnuje novou elektrovýzbroj, 37 míst k sezení, klimatizaci, max. rychlost 85 km/h a ovládání řadičem…

Potěmkin

Dopravní společnost je APB Plzeň,nikoliv ABP

Někdo

Super. Konečně taky prodáváme šrot.

Chronosphere

Dobré ráno. Tramvajový šrot prodávají různé DP už čtvrt století.

Vlk

Přesně tak a ne jenom tramvaje.
Pořád tady jsou města, která penezi moc nedisponují
a ojeté stroje ještě využijí.

Xyz

bez obav, este starsie T3 budu jazdit dalsich par desiatok rokov, kedze ludia v DPP pre ne maju fetis

medical_examiner

Eh? Vždyť 14T bylo vyřazeno pouze 5 po různých nehodách. Nebo ne?

Marian

Kdyby šotouši v DPP věděli, že design T5, z nichž T6 vychází, navrhoval také dopravní Bůh Kardaus, tak by se na všechno nahlíželo třeba jinak … Svojí užitností pro cestující je T3 fakt dneska už někde jinde. V šedesátkách to byl proti Ringhofferům ohromný pokrok, ale dneska jsme sakra už někde jinde.

Jiří Kocurek

Velkým pokrokem byla už T1 a později T2. Mezi T2 a T3 až tak velký rozdíl není, viděno z prostoru pro cestující prakticky žádný.

Martin V.

Je, a podstatný! V brněnských T2 jsem se na zadním představku u okna mlátil do hlavy, T3 tam mají vysoký strop. A T2 neměly na sezení laminátové mušle.

medical_examiner

A T2 mají na zádi sedačky, T3 tam nemá nic.

jva

Záleží na míře úprav pro GO. Takže někde jen vykuchali zadní lavici, jinde dali i laminátové sedačky, mnohde třeba ovládací pult z T3 či dokonce upravili rámy oken pro T3 skla (ostravské T2R).

Xyz

ja sa teda mlatim do hlavy vsade v T3 narozdiel od 15T

ArFi

Laminátové mušle nemelo ani prvnich cca 150 vozů T3. Většina jezdila s koženkovymi celou dobu…

Xyz

Na hranicu – upalit! Pisat tu nieco ine ako ody na nase milovane neklimatizovane vysokopodlazne hlavutrieskajuce T3! Ta najkomfortnejsia jazda pre cestujuceho aku clovek v Prahe zazije.

medical_examiner

S tím komfortem nelze nesouhlasit, protože T3 a KT8 tak strašně nevrzají na četných pražských křižovatkách jako 15T…

Octupus

To snad ne. Modernejsi tram se prodávají ven a nechavame si T3 ma wany 🙁

Luděk

Je otázkou co je vlastně modernější?
T3 progres s rekuperací a nízkopodlažní nebo T6 bez rekuperace a morálně i technicky zastaralá v okamžiku kdy opouštěla výrobní linku v porovnání se západní produkcí

Struhadlo Spravedlnosti

T6 je lepší. Je třeba se zbavit šrotu T3.

Luděk

Taky mám radši T6 než T3 ale musíme si nalít čistého vína tím že T3 prošla řadou rekonstrukcí je prostě použitelnější vozidlo v současné době. Mohl bych napsat tolik věcí co mi vadí na T3R.PLF od nožního ovládání až po nedostatečný výkon ale T6 je na tom z pohledu finanční bilance ještě hůř

Martin

T6 se financne nevyplati modernizovat…

Jan

Lepší v čem konkrétně? Maximálně že má o trochu prostornější zadní plošinu. Půlka pražských zase měla dvojsedačky, což se do velkého provozu nehodí, dá se mnohem hůř projít ode/ke dveřím. Ostatně to je i neduh 14T a 15T.

Frantisek

A taky se dá během stání koukat z okna, u T3 vidíte už jen kus stropu a reklamy. Zase je to ale lepší pro čtení informací pro cestující, v T6 se to bez lámání krku nedalo (ideální byly boční stěny u kloubů KT8).

medical_examiner

Akorát že 15T má dvousedadla vlevo(na správné straně), ale T6 vpravo(u dveří)

Chronosphere

No to teda ani náhodou není. Už jen ten nástup jak do ruského vlaku.
Wany jsou nové tramvaje, které se maskují jako T3.

Frantisek

No právě. 2/3 stejně vysoká podlaha, chůze po schodech za jízdy. Jediný rozdíl, že T6 prý nešla na tuto prolézačku tak snadno přestavět.

medical_examiner

A co rekonstrukce po vzoru ruských LM99?

Kalina

T6A5 má asi o třetinu víc míst pro cestující, dveře lépe těsní, v interiéru je citelně menší hluk, jízda je plynulejí. Z hlediska cestujícího je volba jednoznačně pro T6A5. Osobně se T3, jako aktuálně nejhorší pražské tramvaji, cíleně vyhýbám, když jedu delší trasu.

Luděk

Zajímalo by mě kde se ta třetina vezme když rozdíl v délce je jen 0,7m ano můžeš argumentovat tím že T6A5 je širší ale to tu třetinu nedá a jako bonus má podstatně větší kabinu řidiče.
Když už vyzdvihuješ ty klady T6A5 tak proč taky nenapíšeš že podlaha je výš a schody jsou taky vyšší

Kalina

T6A5 má sedadla ve třech řadách. Vyšší schody neregistruju, proto nezmiňuji.

Radek

Ty tři řady sedáků byly jen v poslední (nejmenší) sérii. Koukám, že lidi nějak zapomínají.

Frantisek

A taky byly původně v asi 20 vozech T3 SUCS. 🙂

Chronosphere

Aha. Tramvaje jezdí jen pro vás?

Luděk

Zdaleka ne všechny T6A5 mají sedadla ve třech řadách a dokonce některé T3 mají sedadla ve třech řadách a třetí řada sedadel spíš místo ubírá

Frantisek

No jak na které spoje. Rozhodně je pohodlnější méně míst s větším podílem sezení než stojící tlačenice, ale někdy to nejde.

Xyz

T3 s 3 radmi? kde sa to da vidiet?

Luděk

V ČR v současnosti asi nikde ale historicky toto uspořádání vážně existovalo
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040822
Stačí?

Xyz

pisali ste, ze niektore T3 MAJU sedadla, nakoniec sa dozviem ze nemaju, leda tak niekde v muzeu

Luděk

Jelikož to byla verze hlavně pro sovětský trh tak je asi logické že se na ní v ČR nenarazí a jelikož jsem nikdy po území bývalého sovětského svazu necestoval tak ani nevím jestli ještě někde jezdí

Xyz

obe su horolezecky vystup pre starsieho cloveka, choreho cloveka ci cloveka s malymi deckami (aj ked T6A5 ma aspon jeden clanok nizsi), no a v lete niet nad 40 a viac stupnov, to je ta prava finska chutovka

Strýček

To je individuální. Řada straších lidí zase špatně snáší u nízkopodlažních tramvají tu blízkost země. Máma se raději vyšplhá u wany nahoru, než by seděla u silnice.

Xyz

no vsak tam toho miesta v nizkopodlaznej wane ani nie je nez pre par ludi, 6 ak si dobre pamatam

Anonymas

Modernější jsou pouze tím, že mají ruční řadič, to je vše.

MartinS.

Wana je v podstatě nová tramvaj, na které jsou nejstarší ty papíry, na které jezdí, a design Kardausova čela z T3. Pokud by wana dostala jiné, moderní čelo a tím nemyslím ani to Pelikánovo, tak by to byla prostě nová, částečně nízkopodlažní tramvaj. Potom by těžko mohl někdo tvrdit, že T6A5 je modernější. Takže je to jen o designu v případě wan a o zbytečných nákladech, kdyby se měly T6 po najetí milionu km jakkoliv rekonstruovat.

Jiří Kocurek

Teoreticky: Dá se postavit Wana na papírech tramvaje T6? Podotýkám, že při „wanizaci“ T3 není nutno dodržet rozměry vozové skříně ani design čela vozu.

Anonymas

K čemu by to bylo, jestli z T3 nebo z T6, když výsledek by furt byl ta samá wana.

Xyz

nebola by sirsia a dlhsia?

Anonymas

Jakou kastli si DP objedná takovou dostane.

Jiří Kocurek

Octopusovi by to udělalo radost. Wana z T6 by byla modernější 😀

medical_examiner

Mě taky. Bylo by to přehlednější..
Hranaté čelo = vozy s částečně nízkou podlahou
Oblé čelo = vysokopodlažní vozy

Jiří Kocurek

Hranaté čelo na 13T? No to by bylo něco.

Chronosphere

Ne,nebyla. T6 má podlahu ještě výš než T3. Někdy si vyzkoušejte-změřte.
Takže pokud chceme zachovat výšku nízkopodlažní části,tak promítačka ještě strmější.

Chronosphere

Prolízačka,ne promítačka. Stále na nás stroje nemají.

Georg

to bude tim, ze se to jmenjuje prolezacka, s e… 🙂

Anonymas

Ale bylo, DP si objednal kastli VarCB3LF, ta má nějaké parametry, žádnou jinou pro T6 nikdo nevyrábí, takže je úplně bezpředmětné debatovat jak má vypadat nízkopodlažní skříň pro T6.

Frantisek

Stejně tak se mohly udělat nové kastle ve stylu T6, to je jedno.