DPP prodal do Sofie patnáct tramvají T6A5, po bulharské metropoli jich bude jezdit již 55
Tramvaj T6A5 v Sofii. Foto: Michal Chrást
První tramvaje do bulharské metropole už odjely.
První tramvaje do bulharské metropole už odjely.
V Praze je na čase začít realizovat výberko na další nové tramvaje. Ty T3 bude potřeba nahradit.
Zatím není kam spěchat, do roku 2050 času dost.
Proč? Je hlavně na čase provést očistu na magistrátu, aby nové tramvaje nedodávala Škoda Peněz, jinak to budou další železářství a skleníky…
To že byla 15T nehorázně předražená je fakt ale i Škoda dokáže vyrobit tramvaj za přijatelnou cenu viz obousměrná 40T pro Plzeň za 55 milionů
To uz se mi vice libi 35T, dulezite je spise to, aby mohli jezdit i v noci na novych tratich…
Jediná tramvaj od Škody která se mi líbí je Artic. Nicméně vzhled je subjektivní a každý na to ma jiný názor. Jen jsem chtěl ukázat že už ani škodovka nevyrábí tak drahý stroj jako bylo 15T a přišlo mi vhodné srovnání s jinými vozem stejného výrobce dodaným (v budoucnu) na český trh
Samozrejme, o vzhledu to neni, resp. melo by se to do Prah hodit…
Stačí výběrko na nějakou modernizaci T3. Nejlépe nějaké spřátelené firmě
chcel som napisat, ze riadna rarita vidiet T6A5 na 22ke nez som si vsimol popis ze fotka nie je z Prahy 🙂
Ale tak zákaz vjezdu koňských potahů bude brzo i v Praze aktuální, to aby autíčkáři neobcházeli zákaz vjezdu tím, že pojedou bezmotorovým vozidlem.
Spojení „tramvaje T6B5 a T6A2 pro úzkorozchodné tratě“ je trochu zavádějící, pro úzkorozchodné tratě jsou pouze ty T6A2, zatímco mastodonti T6B5 jezdí na normálním rozchodu. Nemá někdo přehled, kde všude v Německu ještě jezdí T6? Pořád jsou v Berlíně, Magdeburgu a Rostocku? A kam všude kromě Štětína se prodávaly?
Myslím, že v Německu už T6A2 nejezdí.
T6A2 jsou prodane z Berlina do Štětína (KT4Dt taky).
Dneska jeden z posledních Mohykanu na lince 5 8739+8658. Od rána jezdí za mnou. Z pohledu komfortu je t6 pro řidiče lepší, technicky však mají navrch rekonstrukce t3, ale co nechápu je řízení na nohy. Ten řadič by to hodil do vyššího level, přitom školní t3rp mají i řadič a jízda na rp s řadičem je fakt o něčem jiném.
Bohužel v DPP je pár šotoušů zpátečníků kterým nestačí celé muzeum, T2, T3, T3M, linka 23 atd. Pro ně je T3 s ruční řadičem sprosté slovo a jejich jediná snaha je znepříjemnit práci řidičům prehistorickým ovládáním z padesátých let.
100% souhlas, nožní ovládání je přežitek, jak z hlediska citlivosti ovládání, rychlosti reakce a ergonomie.
Tak to jsem asi málo šotouš…
Můj návrh na modernizaci (pod označením T3R.N) totiž zahrnuje novou elektrovýzbroj, 37 míst k sezení, klimatizaci, max. rychlost 85 km/h a ovládání řadičem…
Dopravní společnost je APB Plzeň,nikoliv ABP
Super. Konečně taky prodáváme šrot.
Dobré ráno. Tramvajový šrot prodávají různé DP už čtvrt století.
Přesně tak a ne jenom tramvaje.
Pořád tady jsou města, která penezi moc nedisponují
a ojeté stroje ještě využijí.
bez obav, este starsie T3 budu jazdit dalsich par desiatok rokov, kedze ludia v DPP pre ne maju fetis
Eh? Vždyť 14T bylo vyřazeno pouze 5 po různých nehodách. Nebo ne?
Kdyby šotouši v DPP věděli, že design T5, z nichž T6 vychází, navrhoval také dopravní Bůh Kardaus, tak by se na všechno nahlíželo třeba jinak … Svojí užitností pro cestující je T3 fakt dneska už někde jinde. V šedesátkách to byl proti Ringhofferům ohromný pokrok, ale dneska jsme sakra už někde jinde.
Velkým pokrokem byla už T1 a později T2. Mezi T2 a T3 až tak velký rozdíl není, viděno z prostoru pro cestující prakticky žádný.
Je, a podstatný! V brněnských T2 jsem se na zadním představku u okna mlátil do hlavy, T3 tam mají vysoký strop. A T2 neměly na sezení laminátové mušle.
A T2 mají na zádi sedačky, T3 tam nemá nic.
Záleží na míře úprav pro GO. Takže někde jen vykuchali zadní lavici, jinde dali i laminátové sedačky, mnohde třeba ovládací pult z T3 či dokonce upravili rámy oken pro T3 skla (ostravské T2R).
ja sa teda mlatim do hlavy vsade v T3 narozdiel od 15T
Laminátové mušle nemelo ani prvnich cca 150 vozů T3. Většina jezdila s koženkovymi celou dobu…
Na hranicu – upalit! Pisat tu nieco ine ako ody na nase milovane neklimatizovane vysokopodlazne hlavutrieskajuce T3! Ta najkomfortnejsia jazda pre cestujuceho aku clovek v Prahe zazije.
S tím komfortem nelze nesouhlasit, protože T3 a KT8 tak strašně nevrzají na četných pražských křižovatkách jako 15T…
To snad ne. Modernejsi tram se prodávají ven a nechavame si T3 ma wany 🙁
Je otázkou co je vlastně modernější?
T3 progres s rekuperací a nízkopodlažní nebo T6 bez rekuperace a morálně i technicky zastaralá v okamžiku kdy opouštěla výrobní linku v porovnání se západní produkcí
T6 je lepší. Je třeba se zbavit šrotu T3.
Taky mám radši T6 než T3 ale musíme si nalít čistého vína tím že T3 prošla řadou rekonstrukcí je prostě použitelnější vozidlo v současné době. Mohl bych napsat tolik věcí co mi vadí na T3R.PLF od nožního ovládání až po nedostatečný výkon ale T6 je na tom z pohledu finanční bilance ještě hůř
T6 se financne nevyplati modernizovat…
Lepší v čem konkrétně? Maximálně že má o trochu prostornější zadní plošinu. Půlka pražských zase měla dvojsedačky, což se do velkého provozu nehodí, dá se mnohem hůř projít ode/ke dveřím. Ostatně to je i neduh 14T a 15T.
A taky se dá během stání koukat z okna, u T3 vidíte už jen kus stropu a reklamy. Zase je to ale lepší pro čtení informací pro cestující, v T6 se to bez lámání krku nedalo (ideální byly boční stěny u kloubů KT8).
Akorát že 15T má dvousedadla vlevo(na správné straně), ale T6 vpravo(u dveří)
No to teda ani náhodou není. Už jen ten nástup jak do ruského vlaku.
Wany jsou nové tramvaje, které se maskují jako T3.
No právě. 2/3 stejně vysoká podlaha, chůze po schodech za jízdy. Jediný rozdíl, že T6 prý nešla na tuto prolézačku tak snadno přestavět.
A co rekonstrukce po vzoru ruských LM99?
T6A5 má asi o třetinu víc míst pro cestující, dveře lépe těsní, v interiéru je citelně menší hluk, jízda je plynulejí. Z hlediska cestujícího je volba jednoznačně pro T6A5. Osobně se T3, jako aktuálně nejhorší pražské tramvaji, cíleně vyhýbám, když jedu delší trasu.
Zajímalo by mě kde se ta třetina vezme když rozdíl v délce je jen 0,7m ano můžeš argumentovat tím že T6A5 je širší ale to tu třetinu nedá a jako bonus má podstatně větší kabinu řidiče.
Když už vyzdvihuješ ty klady T6A5 tak proč taky nenapíšeš že podlaha je výš a schody jsou taky vyšší
T6A5 má sedadla ve třech řadách. Vyšší schody neregistruju, proto nezmiňuji.
Ty tři řady sedáků byly jen v poslední (nejmenší) sérii. Koukám, že lidi nějak zapomínají.
A taky byly původně v asi 20 vozech T3 SUCS. 🙂
Aha. Tramvaje jezdí jen pro vás?
Zdaleka ne všechny T6A5 mají sedadla ve třech řadách a dokonce některé T3 mají sedadla ve třech řadách a třetí řada sedadel spíš místo ubírá
No jak na které spoje. Rozhodně je pohodlnější méně míst s větším podílem sezení než stojící tlačenice, ale někdy to nejde.
T3 s 3 radmi? kde sa to da vidiet?
V ČR v současnosti asi nikde ale historicky toto uspořádání vážně existovalo
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040822
Stačí?
pisali ste, ze niektore T3 MAJU sedadla, nakoniec sa dozviem ze nemaju, leda tak niekde v muzeu
Jelikož to byla verze hlavně pro sovětský trh tak je asi logické že se na ní v ČR nenarazí a jelikož jsem nikdy po území bývalého sovětského svazu necestoval tak ani nevím jestli ještě někde jezdí
obe su horolezecky vystup pre starsieho cloveka, choreho cloveka ci cloveka s malymi deckami (aj ked T6A5 ma aspon jeden clanok nizsi), no a v lete niet nad 40 a viac stupnov, to je ta prava finska chutovka
To je individuální. Řada straších lidí zase špatně snáší u nízkopodlažních tramvají tu blízkost země. Máma se raději vyšplhá u wany nahoru, než by seděla u silnice.
no vsak tam toho miesta v nizkopodlaznej wane ani nie je nez pre par ludi, 6 ak si dobre pamatam
Modernější jsou pouze tím, že mají ruční řadič, to je vše.
Wana je v podstatě nová tramvaj, na které jsou nejstarší ty papíry, na které jezdí, a design Kardausova čela z T3. Pokud by wana dostala jiné, moderní čelo a tím nemyslím ani to Pelikánovo, tak by to byla prostě nová, částečně nízkopodlažní tramvaj. Potom by těžko mohl někdo tvrdit, že T6A5 je modernější. Takže je to jen o designu v případě wan a o zbytečných nákladech, kdyby se měly T6 po najetí milionu km jakkoliv rekonstruovat.
Teoreticky: Dá se postavit Wana na papírech tramvaje T6? Podotýkám, že při „wanizaci“ T3 není nutno dodržet rozměry vozové skříně ani design čela vozu.
K čemu by to bylo, jestli z T3 nebo z T6, když výsledek by furt byl ta samá wana.
nebola by sirsia a dlhsia?
Jakou kastli si DP objedná takovou dostane.
Octopusovi by to udělalo radost. Wana z T6 by byla modernější 😀
Mě taky. Bylo by to přehlednější..
Hranaté čelo = vozy s částečně nízkou podlahou
Oblé čelo = vysokopodlažní vozy
Hranaté čelo na 13T? No to by bylo něco.
Ne,nebyla. T6 má podlahu ještě výš než T3. Někdy si vyzkoušejte-změřte.
Takže pokud chceme zachovat výšku nízkopodlažní části,tak promítačka ještě strmější.
Prolízačka,ne promítačka. Stále na nás stroje nemají.
to bude tim, ze se to jmenjuje prolezacka, s e… 🙂
Ale bylo, DP si objednal kastli VarCB3LF, ta má nějaké parametry, žádnou jinou pro T6 nikdo nevyrábí, takže je úplně bezpředmětné debatovat jak má vypadat nízkopodlažní skříň pro T6.
Stejně tak se mohly udělat nové kastle ve stylu T6, to je jedno.