DPP prodá další tramvaje T6 do Sofie
Tramvaj T6A5 v Sofii. Foto: Michal Chrást
V Sofii už jezdí všechny tři základní řady tramvají T6. V Praze je už nepotřebují.
V Sofii už jezdí všechny tři základní řady tramvají T6. V Praze je už nepotřebují.
Srov. tento prodej (a nejen jej) s argumentací některých lidí ve smyslu „Česko se stává šrotištěm/popelnicí západní Evropy“ (mj. v narážce na prodeje řady 628 DB do rukou nestátních českých železničních dopravců). 🙂
Co by pak měli říkat např. v Bulharsku. 🙂
Zajimal by me duvod proc stare t3 stale jezdi a proc t6 se pomerne dost vyrazuji? Je to diky spolehlivosti, nakladum na provoz, ci neco jineho?
Ty T3, co ještě v Praze jezdí, jsou T3RP s „novou“ výzbrojí Cegelec. T6 mají problémy s náhradními díly.
T3 v Praze je něco jako double-decker v Londýně.
Tvrdilo se tuším, že výklopné dveře (či jak se to jmenuje, nejsem v tom študovaný) kolidují s moderními zastávkovými obrubníky.
Jo jo, jenže u prvních kusů byly ještě dveře stahovací harmoniky jako na T3, tohle je pozdější úprava. Nemělo to kousat lidi, tak to jen okopává holeně.
To nastalo kdysi (před 20 lety?) v Brně, když při rekonstrukci ulic zvýšili hranu nástupišť, aby se lidem do šalin lépe nastupovalo. No a pak se přišlo na to, že tenhle typ předsuvných dveří, který se objevil třeba na prvních rekonstrukcích T3, s těmi zvýšenými nástupišti koliduje. 🙁
Tak ony v Praze staré T3 nejezdí. Jsou modernizované na T3R.P. Ač změna pro cestující a řidiče velká není, ve vzhledu také ne, tak provozně to je vozidlo s velmi spolehlivou a relativně moderní IGBT výzbrojí a s rekuperací, což T6 nemá. „PCC“ podvozky se také ukázaly jako mnohem spolehlivější. A modernizovat dnes T6 se dnes zřejmě nedá obhájit (T3R.P se dělaly v době přednízkopodlažní).
To takhle vezmete tuctový automobil z roku 1955. Motor pryč. Převodovka pryč. Podovzek pryč. Kastli opravíte, dáte tam motor z Corvette (výroba 1997-2002), převodovku i podvozek a brzdy z téhož vozu. Uděláte nový interiér v původním stylu.
Laik nepozná, že to není originální vůz. https://www.youtube.com/watch?v=S8r_zFvxyL
A podobně je to s reko T3, někdy je u nich i kastle nová.
Vržou totiž, že Vám z toho mrazí v zádech ještě dva dny potom, zvlášť v zimě! 🙂
Upřímně, já bych byl radši, kdyby se místo T3 opravovaly T6 a část se udělala nízkopodlažní. Ale bohužel, to není v mé komepetenci rozhodnout. Tak snad budou hezky sloužit v hlavním městě Bulharska! 🙂
Měl jsem stejné myšlenky, ale pak jsem se někde dočetl, že u T6 je „reko“ na nízkopodlažní téměř nemožná, tak proto se dělají T3.
Neumím posoudit, jak nemožná by byla, ale ta LF skříň je stejně komplet nová.. Spíš si myslím, že je to dáno časovou posloupností – když se začaly v Praze dělat vany (2005), byly ještě T6 poměrně nové (1995-1997) a z T3 se používaly jen podvozky, zbytek šel do šrotu. Další vlna vanizací v Praze bude spočívat v nových skříních, ale už s použitou výzborjí Progress z dnešních T3RP. Výzbroj TV3 z T6 už má problémy s dostupností náhradních dílů, nemá smysl jí někam nově zastavovat.
A pak už se nepoužívaly ani podvozky. Já jsem z toho pochopil, že nejcennější na T3 je její technický průkaz. Vše ostatní se dá nahradit.
T.Pal – Vozy T3 se střední nízkopodlažní částí jsou kompletní novostavby vozové skříně. Jsou tam užity jen původní podvozky z tramvaje T3. U vozů T6 by se tedy taky musela vyrábět kompletně nová skříň se střední nízkopodlažní částí. Bohužel vyrábět nové skříně typu T6 teď nikdo hromadně neumí.
Ale uměl by. Když dokážou vyrobit úplně novou kastli jen podle výkresu, tak vyrobit 30 let starou kastli jen podle výkresu nebude problém. Jenom ji nikdo nidky nezadal do výroby. Ostatně Honecker (vagon Bdmtee) je na tom podobně. Taky nikdo nechce tupovat tohle, když je na trhu mnohem lepší výběr.
Jsem si myslel, že ještě něco urve Kamjanské ( Dněprodžedžinsk) , tam jich došlo jenom pět a už všechny po opravě jezdí.
Už jsem se lekl, že zase obohatí Brno. To už fakt ne.
Těchto tramvají je škoda. Pěkné, pohodlné, na jízdu příjemné a pro nižší frekvenci ideální namísto těch nových roztřesených monster.
Tak alespoň, že nejdou pod autogen, ale budou ještě vozit lidi.
No já s nimi moc rád tedy nejezdil. Kousek to šlo, ale při cestě s Anděla na Řepy už to nebylo nic příjemného. Nepříjemný zvuk signalizace ukončení výstupu (opravdu to trhalo uši), úzké sedačky (myslím Faisa) a k tomu charakteristický zvuk zřejmě tyristorové regulace výkonu.
+ vysoké schody
+ omezený prostor v těch, kde je uspořádání 1+2
Sedačky byly Fainsa.
Já je pocitově měl rád, ale objektivně byly out už v době dodávek.
Některé byly vyloženě pro kulatá záda, nic moc. Zvuk bzučáku by se dal odladit, uspořádáni se dvojsedáky je i v modernizované KT8D5, záleží na nasazení, někdy je to fajn pro cestu ve dvou. Na některých tratích při vyšších rychlostech se ale nepříjemně vrtěly.
Ano, třeba u Krejcárku když se rozjely na plnou rychlost tak to z řidičem divoce házelo až jsem se obával jestli vůbec dojedeme aspoň pár dalších zastávek.
No třesení je následek požadavku na plnou nízkopodlažnost. Pokud je tramvaj plně nízkopodlažní, tak logicky musíte cítit otřesy více, než když má tramvaj vysokou podlahu.