cargo

DPP předělal deset let starý autobus na Retrobus, použije ho i na běžnou linku

Retrobus Dopravního podniku hl. města Prahy. Foto: DPPRetrobus Dopravního podniku hl. města Prahy. Foto: DPP

Dopravní podnik hl. města Prahy se rozhodl přelakovat deset let starý autobus Karosa Citelis do podoby, v jaké jezdily po

Zpět na článek
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xxyy

Moderní Citelis jako retro?? No to se fakt povedlo

Kuba

Autobus? S těmi malými výklopnými okny je to spíš pojízdná sauna 🙁

Antonin

Podle pražského magistrátu jezdí v centru okolo 150 těchto veteránů, které ale s historií nemají nic společného
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-policie-vyhlidkove-vozy-prohlidka-mesta-kontrola.A190726_123018_praha-zpravy_rsr

Martin

paradni kousek…

Martin

Kdyz vidim ty okna u tohoto trolejbusu, tak u toho naseho autobusu se to opravdu nepovedlo… Kdyz uz stare hranate, tak i s tem vyklopkami…

vydra

moc pěkné

Jiří Kocurek

Pěkný bus. Plus za ty kostky! Když retro, tak ne na asfaltu.

Martin

A ty lampy v pozadi 🙂

Martin

Me se to libi, tedy az na to reseni u vyklopnych okynek…

Mara

A karosy budou dal jezdit v beznych linkach ;-)) to bys nevymyslel

Tomáš

Karosy budou stejně do roka nebo do 2 let vyřazeny, takže na retrobus bych spíše uvítal nějakou Karosu, než Citelis.

Anonym

Omyl, Citelisy taky hnijou, tak je potřeba zareagovat rychle 😉

Antimolin

Surovsky ma fakt starosti 🙁

Pražák

Další „šotoušovina“ za veřejné peníze. DPP je tady od toho, aby vozil lidi (co možná nejefektivněji) a nikoliv proto, aby vyhazoval peníze za takovéhle nesmysly.

železničář v důchodu

Vždyť je to přece pouhá úplně normální reklama vlastní firmy, vytvořená v rámci běžné pravidelné opravy vozidla!

Pražák

A co tím chcete propagovat? DPP má na MHD prakticky monopol a jestli si někdo myslí, že někdo kdo MHD nepoužívá se po té co zhlédne tento paskvil se rozhodne strčit auto do garáže a jezdit MHD, tak nemá všech pět po hromadě. Prostě zbytečná šotoušovina.

železničář v důchodu

Třeba popagovat sbírky střešovického muzea. Navíc v rozdílu nákladů na obnocu vozidla je jiné výtvarné řešení nátěru či polepu jen naprostá drobnost – nebo snad je podle vás lepší místo toho vydat nějaký reklamní leták s debilním obsahem, jaké DPP umí vytvářet „velice dobře“? Ale jinak souhlasím s tím, že „retro nátěr“ z doby, kdy tento typ vozidla vůbec neexistovat, minimálně trochu úchylné je.

X 1

Souhlasím se Železničářem v důchodu. Jen ty důvody bych viděl krapet jinde. Za prvé: tím retrolakem si chce DPP připomenout svou vlastní historii. Za druhé: využití tohoto retrovozu při společenských akcích může na sebe DPP upozornit. A to v tom smyslu, aby lidé více využívali veřejnou hromadnou dopravu. A v neposlední řadě může konkrétní vůz sloužit k náborovým kampaním. Je totiž rozdíl pracovat v podniku, který se hrdě hlásí ke své stoleté historii, než ve sterilní, uměle vytvořené schránce, registrované někde na Kypru. Nebo u dopravce, který používá k získávání zakázek korupci či jiné mafiánské prostředky. Zvláště pokud nabízí shodné… Číst vice »

XXXD

Mám takový pocit, že byste si měl zjistit co to znamená slovo šotouš. Jelikož tady není absolutně žádná souvislost. Leda tak ve vaší hlavě.

Jiří Kocurek

Týjoo, to muselo stát milý Jardy miliardy. Nově nalakovat autobus. A nebo ho jenom polepit.

železničář v důchodu

Z čeho pramení vaše osočení, že jde o „starosti Šurovského“?_

Poudy

To je teda zvláštní paskvil, kdyby radši ten Citelis zrenovovali a hodili do laku, ale v původním nátěru tak by udělali líp, jednou by byl v muzeu dpp velmi oblíbený a krásně nostalgický. Pobavila mě ale ještě jedna věc. On je v tom nátěru z 30. let mnohem hezčí a modernější, než v laku jaký se používá dnes. Opravdu by se měli v dpp zamyslet nad nějakým jednotným a krásným vizuálem všech vozidel v dpp.

Martin Votava

Ano, kdyby radši (místo vyřazení) zrenovovali nějaký Citybus do podoby prvních kousků s potahy s motivy Prahy. To už by retro pro mnohé (jako já) bylo a navíc to vypadalo hezky a moderně.

Eskimo Joe

Že by Plochý začal fušovat do nostalgie už i u DPP?

železničář v důchodu

Stačí, když škodí v Bezdružicích – i pivo tam zakázal v neděli odpoledne čepovat v „bufeťáku“, prý aby náhodou nezbyl zbytek …

Karlosz

Když už retro, tak karosu nebo nějaké RTO. tohle je jen blbej vtip.

Zlínka

Jinak to tedy není Karosa Citelis, ale Irisbus Citelis. Asi v DP nevědí ani co mají.
U nás ve Zlíně je to Irisbus. KAROSA se to nikdy nejmenovalo.

Zlínka

Docela mě zaujalo těch 6 mínusů. Karosa Citelis je blbost, v TP nic takového není a nebylo.
Ale někteří mají pocit, že musí nesouhlasit se vším.

xxyy

Karosa byla Citibus tady v Praze jedny z prvních Renaultů – Karosa, toto bylo skutečně Irisbus Citelis, později Iveco Citelis

Jiří Kocurek

Karosa má být retro? Kdepak. RTO by mohlo už být retro, ale co takhle Tatra 400 nebo Škoda 8Tr? A nebo je libo předválečnou Pragovku, s karoserií od pana Sodomky?

Karlosz

vzhledem k tomu že jsem s nimi v dětství jezdil pravidelně to pro mě retro je. Tu vůni koženky z hlavy člověk nedostane 🙂