Dopravní podnik předá dvě linky pražské MHD soukromníkům, chce optimalizaci

Autobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPPAutobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPP

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) předá provoz dvou linek v Pražské integrované dopravě (PID) soukromým dopravcům. Jde o důsledek

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

„„Předání linek jinému dopravci je ovšem možné pouze za podmínky, že se původní dopravce aktivně provozování nějaké linky vzdá.“ – Co to je zase za šmelení? Nemáš vozy, nemáš řidiče, někdo jiný má – tak nazdar, proč by se měl něčeho vzdávat?

Aslanex

Jo, kéž by byla takhle napsaná smlouva…

Aslanex

Co zde ovšem moc nezaznělo, tyto linky DPP nepředává v rámci současné krize a současného tlaku na neomezování spojů. Obě tyto změny už jsou domluveny dlouho, a jak se píše, u 227 se jedná jen o přesuny výkonů na 158, žádní řidiči tedy ušetřeni nebudou.

Leoš Konečný

Ja myslim ze spousta autobusovych linek jezdi zbytecne, stacilo by jich nekolik zrusit a usetrilo by se penez a mista na silnici

dopravák

Hlavně v noční dopravě je většina autobusových linek vedených přes centrum města paralelně s tramvajemi velkou rozmařilostí (to se pochopitelně netýká spojení se sídlišti, kam jinak jezdí i ve dne jen metro), ale je pravdou, že jejich redukce by zase až tolik personálu neuspořila.

Prt

Opravdu dobrý nápad, přeložit lidí z busů do plných tramvají!

dopravák

To opětovné sloučení dvou minibusových linek je zajímavý krok: původní jedna linka byla přece rozdělena mimo jiné kvůli nerovnoměrnému vytížení frekvencí a nepravidelnostem působeným velkým provozem a překážkám (nesprávné parkování IAD) v některých částech její trasy – to už teď tyto problémy vznikat nebudou?

Tom

Dříve jezdil midibus, nyní minibus. Dnes je tedy hlavně užší vozidlo. Obsazenost neumím posoudit.

dopravák

Bude-li to fungovat spolehlivě a ve čtvrthodinovém intervalu, tak to smysl mít může, protože už by to nebyly jen „náhodné výstřely“, takže by to mohlo i přilákat nějakou (a to i „turistickou“) frekvenci – připomíná to ty linky po centru Vídně, takže by také bylo dobré pořídit na to nějaké malé elektrobusy. Jen je, myslím, docela škoda, že pro směr na Florenc nezřídili i zastávku „Malostranská“ někde v nájezdu na Mánesův most – jsem přesvědčen, že by tam ostatnímu provozu nevadila. Těmi dosavadními linkami jsem nikdy nejel, ale tuhle opětovně sloučenou budu muset někdy konečně projet, a to oběma směry.… Číst vice »

Pacička

192+194 jsou jen šotohrátky, jiný význam ty linky nemají. Na nejbližší tramvaj to máte většinou tak do 5 minut.

dopravák

No, třeba na Starém městě bydlí pořád dost už hodně starých lidí, tak proč jim nedopřát dostupnější veřejnou dopravu?

Dushan

Tyto bus linky proplétající se historickým centrem rychlostí chůze jsou pozůstatkem a přítěží od minulého vedení Prahy – Filipa Dvořáka/ODS, Jiřího Veselého/TOP09 a O. Lomeckého/TOP09

Martin

Nejsem si jist, zda je ta trasa uplne stejna jako drive. Ale snad nebudou…

Radek

Jezdí se jinudy.

Radek

Pozor ale, About Me končí současně na 166 a 224, takže o navýšení u nich spíš nejde, pouze o změnu linkového vedení.

Big Fat Fabulous Woman

OMG, About Me, ty mají příšerný autobusy, jednou se mi stalo, že v něm přestalo fungovat automatické otevírání dveří a tak musel řidič každou zastávku otevřít přední dveře ručně, ale každopádně zajímavý zážitek. 😀

Ondros

Mají převážně Sory, takže asi tak. Po pár letech provozu je to holt rozhrkaný šrot, který nedosahuje ani úrovně MB nebo citybusů z druhé ruky.

Michal

S About me jezdim na 203 z Chodovce . Smrad, nafta, nefunkci kde co, otrhane sedacky a obcas i nejede. O zpozdeni a ridicich ruznych narodnosti nemluvim. Jednou jsem volal na jejich dispecink a bylo mi pana dispecera lito. Vse mi potvrdil a rikal, ze uz u nich da vypoved. Tak snad v centru nasadi neco lepsiho a nebude to ostuda s jakou jezdi na Jiznim meste.

55p

Dokud před ručním otevřením dveří řidič nemačkal půl hodiny páčku, tak to ještě snad šlo, ne? 😀

Kevis

No,to je opravdu hrůza, když řidič musí na každé zastávce zmáčknout tlačítko pro otevření dveří sám. A přitom mi to na lince, kterou jezdím nepřipadá tak těžké. 😂

Big Fat Fabulous Woman

Asi jste mě nepochopil, v tom buse přestalo fungovat elektrické otevírání dveří, takže musel na každé zastávce otevřít přední dveře silou.