Dopravní podnik předá dvě linky pražské MHD soukromníkům, chce optimalizaci
Autobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPP
Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) předá provoz dvou linek v Pražské integrované dopravě (PID) soukromým dopravcům. Jde o důsledek
„„Předání linek jinému dopravci je ovšem možné pouze za podmínky, že se původní dopravce aktivně provozování nějaké linky vzdá.“ – Co to je zase za šmelení? Nemáš vozy, nemáš řidiče, někdo jiný má – tak nazdar, proč by se měl něčeho vzdávat?
Jo, kéž by byla takhle napsaná smlouva…
Co zde ovšem moc nezaznělo, tyto linky DPP nepředává v rámci současné krize a současného tlaku na neomezování spojů. Obě tyto změny už jsou domluveny dlouho, a jak se píše, u 227 se jedná jen o přesuny výkonů na 158, žádní řidiči tedy ušetřeni nebudou.
Ja myslim ze spousta autobusovych linek jezdi zbytecne, stacilo by jich nekolik zrusit a usetrilo by se penez a mista na silnici
Hlavně v noční dopravě je většina autobusových linek vedených přes centrum města paralelně s tramvajemi velkou rozmařilostí (to se pochopitelně netýká spojení se sídlišti, kam jinak jezdí i ve dne jen metro), ale je pravdou, že jejich redukce by zase až tolik personálu neuspořila.
Opravdu dobrý nápad, přeložit lidí z busů do plných tramvají!
To opětovné sloučení dvou minibusových linek je zajímavý krok: původní jedna linka byla přece rozdělena mimo jiné kvůli nerovnoměrnému vytížení frekvencí a nepravidelnostem působeným velkým provozem a překážkám (nesprávné parkování IAD) v některých částech její trasy – to už teď tyto problémy vznikat nebudou?
Dříve jezdil midibus, nyní minibus. Dnes je tedy hlavně užší vozidlo. Obsazenost neumím posoudit.
Bude-li to fungovat spolehlivě a ve čtvrthodinovém intervalu, tak to smysl mít může, protože už by to nebyly jen „náhodné výstřely“, takže by to mohlo i přilákat nějakou (a to i „turistickou“) frekvenci – připomíná to ty linky po centru Vídně, takže by také bylo dobré pořídit na to nějaké malé elektrobusy. Jen je, myslím, docela škoda, že pro směr na Florenc nezřídili i zastávku „Malostranská“ někde v nájezdu na Mánesův most – jsem přesvědčen, že by tam ostatnímu provozu nevadila. Těmi dosavadními linkami jsem nikdy nejel, ale tuhle opětovně sloučenou budu muset někdy konečně projet, a to oběma směry.… Číst vice »
192+194 jsou jen šotohrátky, jiný význam ty linky nemají. Na nejbližší tramvaj to máte většinou tak do 5 minut.
No, třeba na Starém městě bydlí pořád dost už hodně starých lidí, tak proč jim nedopřát dostupnější veřejnou dopravu?
Tyto bus linky proplétající se historickým centrem rychlostí chůze jsou pozůstatkem a přítěží od minulého vedení Prahy – Filipa Dvořáka/ODS, Jiřího Veselého/TOP09 a O. Lomeckého/TOP09
Nejsem si jist, zda je ta trasa uplne stejna jako drive. Ale snad nebudou…
Jezdí se jinudy.
Pozor ale, About Me končí současně na 166 a 224, takže o navýšení u nich spíš nejde, pouze o změnu linkového vedení.
OMG, About Me, ty mají příšerný autobusy, jednou se mi stalo, že v něm přestalo fungovat automatické otevírání dveří a tak musel řidič každou zastávku otevřít přední dveře ručně, ale každopádně zajímavý zážitek. 😀
Mají převážně Sory, takže asi tak. Po pár letech provozu je to holt rozhrkaný šrot, který nedosahuje ani úrovně MB nebo citybusů z druhé ruky.
S About me jezdim na 203 z Chodovce . Smrad, nafta, nefunkci kde co, otrhane sedacky a obcas i nejede. O zpozdeni a ridicich ruznych narodnosti nemluvim. Jednou jsem volal na jejich dispecink a bylo mi pana dispecera lito. Vse mi potvrdil a rikal, ze uz u nich da vypoved. Tak snad v centru nasadi neco lepsiho a nebude to ostuda s jakou jezdi na Jiznim meste.
Dokud před ručním otevřením dveří řidič nemačkal půl hodiny páčku, tak to ještě snad šlo, ne? 😀
No,to je opravdu hrůza, když řidič musí na každé zastávce zmáčknout tlačítko pro otevření dveří sám. A přitom mi to na lince, kterou jezdím nepřipadá tak těžké. 😂
Asi jste mě nepochopil, v tom buse přestalo fungovat elektrické otevírání dveří, takže musel na každé zastávce otevřít přední dveře silou.