LOT 3a leaderboard

Dopravní podnik předá dvě linky pražské MHD soukromníkům, chce optimalizaci

Autobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPPAutobusy DPP, ilustrační foto. Pramen: DPP

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) předá provoz dvou linek v Pražské integrované dopravě (PID) soukromým dopravcům. Jde o důsledek

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) předá provoz dvou linek v Pražské integrované dopravě (PID) soukromým dopravcům. Jde o důsledek nedostatku řidičů v Praze, kvůli kterým už od listopadu došlo k omezení provozu. Od 1. prosince podnik předá linku 192 (okružní linka po Malé Straně) společnosti About Me a od ledna linku 227 Háje – Nedvězí dopravci ČSAD Polkost.

Dohodli jsme se na předání výkonů dvou linek jiným dopravcům,“ potvrdil mluvčí DPP Daniel Šabík. V případě DPP jde o změnu přístupu: když vyšlo najevo, že dopravce nemá řidiče pro všechny výkony, nabídli se Ropidu jiní dopravci, DPP ale předání částí výkonů odmítal.

Podle odpovědi Ropidu na žádost o informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím dostal Ropid nabídku od tří dopravců: Valenta, Stenbus a Luděk Špacír. „Předání linek jinému dopravci je ovšem možné pouze za podmínky, že se původní dopravce aktivně provozování nějaké linky vzdá. Tento předpoklad zatím nebyl naplněn,“ uvedl v půlce října v odpovědi náměstek ředitele Ropidu pro městskou dopravu Martin Šubrt.

V případě linky 192 dojde od prosince ke spojení s linkou 194, která jezdí na pravém břehu Vltavy.

https://www.facebook.com/prazskaintegrovanadoprava/photos/a.252212371518395/3309101689162766/

O přesunu linky 227 ke společnosti ČSAD Polkost bylo rozhodnuto už dříve. Důvodem byla optimalizace některých svazků linek. „Kvůli očekávaným výhledovým změnám na lince 165 převzal DPP provoz na této lince a současně se vzdal provozu na lince 163, čímž umožnil optimalizovat provozní organizaci svazku linek 163 a 208. Se stejným cílem optimalizovat provoz na svazku linek 226 a 227 s tím, že ale požádal o kompenzaci výkonů, o které tímto krokem přišel. V rámci přípravy dopravního opatření ve Starých Letňanech byla tato kompenzace naplánována posílením provozu linky 158 v úseku Krausova – Letňany,“ dodal Šubrt.

Nedostatek řidičů může být i důvodem k přehodnocení stávajícího systému autobusových linek v Praze a okolí, na to tlačí především DPP. „Prosazujeme, aby se systém autobusových linek v Praze a v okolí optimalizoval komplexně, na základě skutečné poptávky a stávající nabídky spojů, aby se zohledňovala ekonomická stránka provozu dané linky, ale i technické či personální kapacity,“ řekl Šabík. Podle něj není ad hoc předávání linek z dlouhodobého hlediska řešením. „Pokud na dané lince v určitých částech dne není dostatečná poptávka a řidiči jednoho dopravce vozí v podstatě vzduch, například 4-5 cestujících standardním 12 m autobusem, tak po jejím předání bez jakýchkoliv dalších úprav intervalů a jízdních řádů jinému dopravci se tento stav nezmění,“ dodal Šabík. „Navíc je pro řidiče extrémně demotivující, pokud musí vstávat ve 3 ráno, dělat přesčasy, a přitom jezdit s téměř prázdným autobusem,“ podotkl. Podle něj by ubráním některých frekvencí vznikly technické i personální rezervy, které bude možné využít na navýšení spojů, kde je to naopak potřeba.

Objem ujetých kilometrů za posledních pět let u autobusů stoupl o 5,6 %.

 

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp nedostatek řidičů Pražská integrovaná doprava ropid
21 komentářů