DPP postaví další výtah do metra. Za čtvrt miliardy na Karlově náměstí

Výtahy do metra na Andělu. Foto: DPPVýtahy do metra na Andělu. Foto: DPP

Stanici metra Karlovo náměstí čekají kromě výměny eskalátorů další velké stavební práce. Sdružení firem Hochtief a Energie – stavební a

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym

Naprostá zbytečnost. Téměř na Karlák už vede výtah z Národní, ale co, aspoň bude výstup přímo do pekárny. Já to platit nebudu 🙂

Prngr

Čtvrt miliardy? Si dělají kozy?
By se vyplatilo živit spíš čtyři siláky na telefonu ….
Beru to jen pro vozíčkáře, kočárek eskalátor zvládne

Smichovak

Mám poněkud obavy k designovému provedení výtahu ve stanici. Stačí se podívat do stanice Anděl. Tam nechápu věc, proč do stanice, která je celá z mramoru, byl postaven výtah, který je ze skla a oceli. A navíc přesně doprostřed hlavní lodě, kde svojí přítomností nejenom brutálně rozbíjí architektonické ladění celé stanice (je na první pohled znát, že tam opticky nepatří), ale ve špičce překáží davu lidí směřující k výstupu směr Anděl. U Karlova náměstí se, řekněme vzhledem ke skleněným obkladům design stanice dalším sklem a ocelí estetika o moc nezhorší, avšak otázkou zůstává dostatečná průchodnost směrem k přestupnímu uzlu. Jako… Číst vice »

Poolman

A lze to provést dodatečně aniž by se narušila statika stanice? Pokud ano,lze to provést za provozu? Treba by se musely tunely podchytit takovou konstrukcí,která by znemožnila průjezd vlaků a byl by vyloučen provoz v centru. Něco jiného to bylo budovat na Muzeu A pri stavbě stanice než to dělat dodatečně. Ze stanic tohoto typu už zbývá jen Náměstí Republiky kde se na výtah zpracovává studie. Můžete přijít s návrhem aby se tato možnost řešení prověřila. Myslím že je správný okamžik. Objednatel studie je Dopravní podnik.

0xDEADBEEF

Proč se stále dělají výtahy dělené s přestupní chodbou? Šikmé výtahy jsou přece už technicky zvládnuté.

Poolman

Místo vyústění na povrchu nelze vetšinou realizovat v podélné ose stanice ale někde vedle. Průnik šikmé šachty do střední lodi pod jakýmkoli úhlem by byl znacně problematický z prostorového a statického hlediska. Samozřejmě závisí na konfiguraci konkrétní stanice a úhlu průniku. U jednovestibulovych stanic, které maji ve střední lodi přípravu na druhý vestibul, by to problém nebyl. Tam by to byl jako druhý eskalátorový tunel. Ale u stanic dvouvestibulových je problém kam s ním. Pokud je to možné udělá se výtah přímý jako na Muzeu A a pravděpodobně tak bude i Hradčanská pokud už někdo nezašmelil potřebné pozemky. V ostatních… Číst vice »

Démon

Protože je to strašně drahé.

xyz

Již samotný nadpis je tendenční. Nejde o „výtah pro vozíčkáře“, ale o „výtah mj. pro vozíčkáře“ (kromě nich též pro osoby s jiným pohybovým omezením – pro které je jízda na eskalátorech doprovázena možnou obavou z úrazu při nástupu na eskalátor či výstupu z něj; dále též pro osoby s kočárky).

Jackub

Honzo, uživateli xyz se nelíbí nic a prostestuje proti všemu, je to zbytečné hnidopišství. Nenechte se rozhodit! 😉 Já si Vaší práce vážím, jsem rád, že web, jako je ten Váš, vůbec existuje a přeji Vám hodně zdaru, úspěchů i radosti (nejen) z práce! 😉

Juraj

Nie je to super zásadné, ale určite si dokážem predstaviť nadpis:
„DPP postaví další výtah do metra. Za čtvrt miliardy“

On to určite nebol zámer, ale znie to maličko bulvárne. Vozíčkari, vy mrchy, ako tu na vás utrácame!

xyz

„Nie je to super zásadné, ale určite si dokážem predstaviť nadpis:
„DPP postaví další výtah do metra. Za čtvrt miliardy““
Ano, takto to zní mnohem přesněji.

A O. K., do této podoby nakonec nadpis byl dodatečně upraven.