DPP poslal k posouzení tramvajovou trať na Strahov, hotova má být v roce 2025

Smyčka Dlabačov. Pramen: Hl. m. PrahaSmyčka Dlabačov. Pramen: Hl. m. Praha

V dotčené oblasti se najdou i zvláště chránění savci, především plch velký.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Jan

Evidentní, že projekt je součástí plánu Křetínskýho na nový stadion Sparty. Tramvaj mu postaví Praha, stadion jako Národní stadion stát.

Ryk Mat

Ta fotka je fakt hustá. Tu růžovofialovou nějak nikdy neumím uchopit. 🤣🤣🤣

Facepalm

Ten odstín je evidentně odpovědí DPP na modrou barvu Správy železnic.

medical_examiner

Takhle ty schody nepřehlédnete ani kdyby jste chtěl 😁

Gwann

tak ten lomikamen na rozpadajicich se schodech…ten mne pobavil

Facepalm

No, upřímně nevím, co je na tom zábavného, EIA má svoje pravidla, mezi který určitě patří zmapování všech chráněných druhů rostlin a živočichů v dotčené lokalitě. A je fakt jedno, jestli lomikámen roste na skále nebo na rozpadajících se schodech, stejně jako nemá třeba na ochranu sokola vliv, hnízdí-li na skalách v národním parku, nebo na kostelní věži uprostřed města.

medical_examiner

Což ale nadělá víc škody než užitku.
Pokud tam ty ochránce něco zajímá, ať si to pochytá a přesadí na svoje…

Miroslav Zikmund

V dotčené oblasti se najdou i zvláště chránění savci, především plch velký.

Na vozovce, na níž mají být položeny koleje určitě nevegetí ….

robert

To jsou opravdu šibeniční termíny, hlavně na to projektování. Momentálně se všichni volní projektanti soustřeďují na trolejbusové linky v Praze.

Radek

No,, tak ta trať už by projekt měla mít, když je v EIA, ne?

Jan

Kolik se těch trolejbusových linek projektuje a kolik lidí to „sežere“? Já vím akorát o trati na letiště a o lince 134. Na obou jesou jen dílčí úseky bez složitých křížení jako na plně zadrátované trati.

Jarda 2

Ta ulice vede celkem dost do kopce.
Hodně studentů směr Dejvice a Suchdol, část na Karlák.
V poslední době se tam celkem i dost staví.
Trénokové centrum Sparty
– ta tramvaj se tam určitě „uživí“
– beru to jako první etapu – počítám prodloužení z kopce dolu směrem na křižovatku u Anděla – byla by teprve druhá spojnice sever-jih v celé západní straně Prahy
– – další navazující projekt je dlouuuuuho uvažovaná tramvajová trať z Podbaby k univerzitnímu areálu nahoře na Suchdole..

V. K.

Dolů z kopce to bude problém, protože tam jsou sklonové poměry velmi nepříznivé. I ty autobusy se tam dost zapotí. Spíš bych tam radši viděl trolejbus.

Facepalm

Jako tramvaj dolu serpentinama přes Hřebenka, to by byla slušná atrakce :))

Dzejejc

Tramvají by to šlo delší cestou přes Klamovku, tam jsou sklony docela v klidu, ale zase by to nesmyslně zajíždělo 3 zastávky od cílového Anděla. Tady by byl top trolejbus a dole i nahoře hrana/hrana.

Frantík

Ta 28 asi bude mít nějaký „nový“ rozsah provozu – nebudou špičky pracovních dnů, ani celotýdenně, ale jenom „dny školního vyučování“ a to v polovičním intervalu.
Jenom aby to ustála smyčka v Podbabě.

Dzejejc

Alespoň by tu smyčku mohli předělat, udělat tam nástupní/výstupní a lávku přes silnici okolo mostu přímo na peron. Toto řešení je fakt zlo.

Kubrt

Počkej, až do toho ještě přijde lanovka do Bohnic 😉
Je fakt, že výstupní by mohla být ve smyčce, na úkor té předjízdné koleje, která se prakticky nevyužívá. Stávající nástupní bych ponechal (zároveň s novou ve smyčce), přestup bus-tram je šikovný a využívaný.

P_V

Mám takový dojem, že pokud si pražští piráti nechtějí politicky pohoršit ještě víc, tak nápad na lanovku nyní schovají někam hodně hluboko.

Facepalm

Proč?

Jan

Scheinherr není Pirát a těžko si to schová, když už to radní schválili. Navíc se to celé dělá kvůli vedení Prahy 8 (koalice ODS – TOP 09 a STAN – Patrioti pro Prahu 8), která si nepřála zavádět tramvaje místo autobusů, ty už tam dnes být nemusely a mohlo se pracovat na mostě přes řeku.

Facepalm

A nedělá ono se to celé hlavně proto, že to dává smysl pro lidi a je to asi tak 100x snazší na projednání než trambaj a most?

medical_examiner

Než bude ta lanovka…to taky potrvá nějaký ten uherský měsíc…

Georg

kolik lidi denne tam jezdi?

55p

Dost studentů na Dejvickou

medical_examiner

Hotové závěje, protože hned za rohem jsou budovy a tím i části ČVUT, VŠCHT…a kousek dál KTF UK, a kus směrem k Podbabě je Národní technická knihovna.

yxc

Koleje jsou asi pro 5000 studentu a ty vetšinou míří do Dejvic.
Je tu také treningove centrum Sparty a za pár let se sem nejspíš přestěhuje stadion Sparty z Letné, takže smysl to dává.

medical_examiner

A zruší se pak i zastávka Sparta?
Od Špejcharu na Korunovační by se zrychlení na 60 km/h dalo zrealizovat…

Frantík

Sparta = Letenská pláň.
Možná se přejmenuje 🙂

Puvodni Jakub P bez tecky

Kapacita koleji je cca 5000, pricemz prevazna vetsina miri smerem do Dejvic, smer na Andel a na Karlak je vyrazne slabsi. Plus nejaci ti zamestnanci koleji, deti do treninkovyho centra Sparty a obyvatele z druhy strany kopce nebo navstevnici na Petrin.

Jindra

Dokonce max. Kapacita je cca 7500 studentů

dopravak

Kloubové autobusy co pár minut věčně narvané k prasknutí.

Dachs

Proti tomu, jak se jezdilo v 90., je dnešní vytížení 143 (+149) slabý odvárek 😀 (Tím neříkám, že některé spoje 143 nárazově nepřetékají.) Otázka do pranice: co budou vozit tramvaje v měsících 7-8 (ale i v některé další), kdy je zde poptávka o řád nižší a odveze to standardní autobus á 7,5-20 minut. A co se týká živočichů: potvrzuju veverky a potkany, plcha nepoznám, nebo se umí schovat.

Kubrt

Teď je tam o prázdninách (polo)mrtvo, ale už to tu zaznělo – Strahov nebude na věky věkův jen koleje a stadion. Studie, jak s tím územím dál, probíhají.

medical_examiner

No…pak tam bude les…😈

Jan

Pořád se tam může dát sólo vůz T3, když bude slabší období.

Frantík

Třeba když bude poztřeba někdo vyvést na Petřín a lanovka nepojede…

původní Jakub P bez tečky

Ona nulová poptávka tam není ani v době, kdy jsou na univerzitách prázdniny. Řada studentů dneska při studiu pracuje a platěj si proto koleje i přes léto, jeden nebo dva bloky myslím přes léto fungujou jako hostel. Jo, intenzita v těch prázdninových měsících klesá výrazně a prázdninovej jízdní řád zrovna tam namístě bude. Ale těch zbylejch deset měsíců stavbu trati rozhodně ospravedlní… A na prázdniny se tam holt prodlouží interval a případně nasadí méně kapacitní tramvaje, pokud je Praha bude mít.

Facepalm

Pokud bude někdo potřebovat vyvést, stačí, když si najde někoho, kdo ho povede. Do tramvaje poleze, pokud bude potřebovat vyvézt.

Frantík

Tak pojede autobus, no. Stejně tak třeba o víkendech může jezdit nezkrácená 149.

medical_examiner

Bude to jezdit 1xT3M/T3SUCS, aby se tam třeba přitáhlo něco turistů 😂

Daniel

Překvapivě poměrně dost. Linka č. 143 je vyloženě studentská od kolejí ke kampusu v Dejvicích. Část studentů jezdí i směr Karlovo náměstí právě od nového obratiště, ale ten hlavní přepravní proud opravdu povede dolů na Kulaťák. Skoro mě mrzí, že už tam nebydlím, tohle bude fajn vylepšení.

Maršál

Věřte, že mrzet nemusí, ty koleje jsou jedna velká deprese.

Franta

Deprese záleží na preferencích. Já jsem na kolejích Strahov žil 7 let (inženýrské a doktorandské studium) a byl to pro mě ideál. Dokonce bych si takové bydlení představoval i v seniorském věku. Na snídaně, obědy i večeře jsem chodil do menzy. Na další jídlo jsem potřeboval jen rychlovarnou konvici a sušenky. Jinak jsem jen sportoval a chodil do školy. Případně na kulturu. Teď sice bydlím v rodinném domku, ale klidně bych ho dal dětem a na Strahov se vrátil. Starat se o dům mě nebaví, zahrádka mě otravuje, uklízet byt mě taky nebaví, vařit taky ne… Jo takhle dát si… Číst vice »

55p

Neříkejte dvakrát, nějaký developer to už chtěl za těžké miliardy od ČVUT odkoupit.

medical_examiner

7 let?
Tehdy se to studovalo 4+3 roky nebo jste změnil střechu nad hlavou?

pony

to je celkem jedno, otázka je kolik lidí by tam jezdit mohlo, koleje i stadion jsou dávno vyžilé, i přes dílčí opravy a rekonstrukce, čas řešit redevelopment celého území byl už dávno, ale vždy lepší dneska než nikdy

Jiří Kocurek

Vždy je lepší počítat s tramvají před tím, než re-development započne.

Jan

Přesně, dnes se horko těžko protlačuje, aby projekt tramvaje na nákladové nádraží Žižkov byl hotov dřív než za deset let, přičemž první developer začíná stavět. Mít půl sídliště hotové bez zajištění dopravní obslužnosti je krajně nevhodné.

medical_examiner

Pro dříví v lese bude přítomnost MHD zcela marginální…😈