DPP poslal k posouzení tramvajovou trať na Strahov, hotova má být v roce 2025
Smyčka Dlabačov. Pramen: Hl. m. Praha
V dotčené oblasti se najdou i zvláště chránění savci, především plch velký.
V dotčené oblasti se najdou i zvláště chránění savci, především plch velký.
Evidentní, že projekt je součástí plánu Křetínskýho na nový stadion Sparty. Tramvaj mu postaví Praha, stadion jako Národní stadion stát.
Ta fotka je fakt hustá. Tu růžovofialovou nějak nikdy neumím uchopit. 🤣🤣🤣
Ten odstín je evidentně odpovědí DPP na modrou barvu Správy železnic.
Takhle ty schody nepřehlédnete ani kdyby jste chtěl 😁
tak ten lomikamen na rozpadajicich se schodech…ten mne pobavil
No, upřímně nevím, co je na tom zábavného, EIA má svoje pravidla, mezi který určitě patří zmapování všech chráněných druhů rostlin a živočichů v dotčené lokalitě. A je fakt jedno, jestli lomikámen roste na skále nebo na rozpadajících se schodech, stejně jako nemá třeba na ochranu sokola vliv, hnízdí-li na skalách v národním parku, nebo na kostelní věži uprostřed města.
Což ale nadělá víc škody než užitku.
Pokud tam ty ochránce něco zajímá, ať si to pochytá a přesadí na svoje…
V dotčené oblasti se najdou i zvláště chránění savci, především plch velký.
Na vozovce, na níž mají být položeny koleje určitě nevegetí ….
To jsou opravdu šibeniční termíny, hlavně na to projektování. Momentálně se všichni volní projektanti soustřeďují na trolejbusové linky v Praze.
No,, tak ta trať už by projekt měla mít, když je v EIA, ne?
Kolik se těch trolejbusových linek projektuje a kolik lidí to „sežere“? Já vím akorát o trati na letiště a o lince 134. Na obou jesou jen dílčí úseky bez složitých křížení jako na plně zadrátované trati.
Ta ulice vede celkem dost do kopce.
Hodně studentů směr Dejvice a Suchdol, část na Karlák.
V poslední době se tam celkem i dost staví.
Trénokové centrum Sparty
– ta tramvaj se tam určitě „uživí“
– beru to jako první etapu – počítám prodloužení z kopce dolu směrem na křižovatku u Anděla – byla by teprve druhá spojnice sever-jih v celé západní straně Prahy
– – další navazující projekt je dlouuuuuho uvažovaná tramvajová trať z Podbaby k univerzitnímu areálu nahoře na Suchdole..
Dolů z kopce to bude problém, protože tam jsou sklonové poměry velmi nepříznivé. I ty autobusy se tam dost zapotí. Spíš bych tam radši viděl trolejbus.
Jako tramvaj dolu serpentinama přes Hřebenka, to by byla slušná atrakce :))
Tramvají by to šlo delší cestou přes Klamovku, tam jsou sklony docela v klidu, ale zase by to nesmyslně zajíždělo 3 zastávky od cílového Anděla. Tady by byl top trolejbus a dole i nahoře hrana/hrana.
Ta 28 asi bude mít nějaký „nový“ rozsah provozu – nebudou špičky pracovních dnů, ani celotýdenně, ale jenom „dny školního vyučování“ a to v polovičním intervalu.
Jenom aby to ustála smyčka v Podbabě.
Alespoň by tu smyčku mohli předělat, udělat tam nástupní/výstupní a lávku přes silnici okolo mostu přímo na peron. Toto řešení je fakt zlo.
Počkej, až do toho ještě přijde lanovka do Bohnic 😉
Je fakt, že výstupní by mohla být ve smyčce, na úkor té předjízdné koleje, která se prakticky nevyužívá. Stávající nástupní bych ponechal (zároveň s novou ve smyčce), přestup bus-tram je šikovný a využívaný.
Mám takový dojem, že pokud si pražští piráti nechtějí politicky pohoršit ještě víc, tak nápad na lanovku nyní schovají někam hodně hluboko.
Proč?
Scheinherr není Pirát a těžko si to schová, když už to radní schválili. Navíc se to celé dělá kvůli vedení Prahy 8 (koalice ODS – TOP 09 a STAN – Patrioti pro Prahu 8), která si nepřála zavádět tramvaje místo autobusů, ty už tam dnes být nemusely a mohlo se pracovat na mostě přes řeku.
A nedělá ono se to celé hlavně proto, že to dává smysl pro lidi a je to asi tak 100x snazší na projednání než trambaj a most?
Než bude ta lanovka…to taky potrvá nějaký ten uherský měsíc…
kolik lidi denne tam jezdi?
Dost studentů na Dejvickou
Hotové závěje, protože hned za rohem jsou budovy a tím i části ČVUT, VŠCHT…a kousek dál KTF UK, a kus směrem k Podbabě je Národní technická knihovna.
Koleje jsou asi pro 5000 studentu a ty vetšinou míří do Dejvic.
Je tu také treningove centrum Sparty a za pár let se sem nejspíš přestěhuje stadion Sparty z Letné, takže smysl to dává.
A zruší se pak i zastávka Sparta?
Od Špejcharu na Korunovační by se zrychlení na 60 km/h dalo zrealizovat…
Sparta = Letenská pláň.
Možná se přejmenuje 🙂
Kapacita koleji je cca 5000, pricemz prevazna vetsina miri smerem do Dejvic, smer na Andel a na Karlak je vyrazne slabsi. Plus nejaci ti zamestnanci koleji, deti do treninkovyho centra Sparty a obyvatele z druhy strany kopce nebo navstevnici na Petrin.
Dokonce max. Kapacita je cca 7500 studentů
Kloubové autobusy co pár minut věčně narvané k prasknutí.
Proti tomu, jak se jezdilo v 90., je dnešní vytížení 143 (+149) slabý odvárek 😀 (Tím neříkám, že některé spoje 143 nárazově nepřetékají.) Otázka do pranice: co budou vozit tramvaje v měsících 7-8 (ale i v některé další), kdy je zde poptávka o řád nižší a odveze to standardní autobus á 7,5-20 minut. A co se týká živočichů: potvrzuju veverky a potkany, plcha nepoznám, nebo se umí schovat.
Teď je tam o prázdninách (polo)mrtvo, ale už to tu zaznělo – Strahov nebude na věky věkův jen koleje a stadion. Studie, jak s tím územím dál, probíhají.
No…pak tam bude les…😈
Pořád se tam může dát sólo vůz T3, když bude slabší období.
Třeba když bude poztřeba někdo vyvést na Petřín a lanovka nepojede…
Ona nulová poptávka tam není ani v době, kdy jsou na univerzitách prázdniny. Řada studentů dneska při studiu pracuje a platěj si proto koleje i přes léto, jeden nebo dva bloky myslím přes léto fungujou jako hostel. Jo, intenzita v těch prázdninových měsících klesá výrazně a prázdninovej jízdní řád zrovna tam namístě bude. Ale těch zbylejch deset měsíců stavbu trati rozhodně ospravedlní… A na prázdniny se tam holt prodlouží interval a případně nasadí méně kapacitní tramvaje, pokud je Praha bude mít.
Pokud bude někdo potřebovat vyvést, stačí, když si najde někoho, kdo ho povede. Do tramvaje poleze, pokud bude potřebovat vyvézt.
Tak pojede autobus, no. Stejně tak třeba o víkendech může jezdit nezkrácená 149.
Bude to jezdit 1xT3M/T3SUCS, aby se tam třeba přitáhlo něco turistů 😂
Překvapivě poměrně dost. Linka č. 143 je vyloženě studentská od kolejí ke kampusu v Dejvicích. Část studentů jezdí i směr Karlovo náměstí právě od nového obratiště, ale ten hlavní přepravní proud opravdu povede dolů na Kulaťák. Skoro mě mrzí, že už tam nebydlím, tohle bude fajn vylepšení.
Věřte, že mrzet nemusí, ty koleje jsou jedna velká deprese.
Deprese záleží na preferencích. Já jsem na kolejích Strahov žil 7 let (inženýrské a doktorandské studium) a byl to pro mě ideál. Dokonce bych si takové bydlení představoval i v seniorském věku. Na snídaně, obědy i večeře jsem chodil do menzy. Na další jídlo jsem potřeboval jen rychlovarnou konvici a sušenky. Jinak jsem jen sportoval a chodil do školy. Případně na kulturu. Teď sice bydlím v rodinném domku, ale klidně bych ho dal dětem a na Strahov se vrátil. Starat se o dům mě nebaví, zahrádka mě otravuje, uklízet byt mě taky nebaví, vařit taky ne… Jo takhle dát si… Číst vice »
Neříkejte dvakrát, nějaký developer to už chtěl za těžké miliardy od ČVUT odkoupit.
7 let?
Tehdy se to studovalo 4+3 roky nebo jste změnil střechu nad hlavou?
to je celkem jedno, otázka je kolik lidí by tam jezdit mohlo, koleje i stadion jsou dávno vyžilé, i přes dílčí opravy a rekonstrukce, čas řešit redevelopment celého území byl už dávno, ale vždy lepší dneska než nikdy
Vždy je lepší počítat s tramvají před tím, než re-development započne.
Přesně, dnes se horko těžko protlačuje, aby projekt tramvaje na nákladové nádraží Žižkov byl hotov dřív než za deset let, přičemž první developer začíná stavět. Mít půl sídliště hotové bez zajištění dopravní obslužnosti je krajně nevhodné.
Pro dříví v lese bude přítomnost MHD zcela marginální…😈