DPP poprvé sveze cestující tramvají do Libuše, pravidelný provoz začne v sobotu
Tramvaje ve zkušebním provozu v Libuši. Foto: Ondřej Kubát / DPP
Pravidelný provoz začne od soboty, páteční odpoledne přinese mimořádné jízdy zdarma.
V Praze to začíná vypadat jak podle hlášky z jednoho slavného „cimrmanovského“ filmu: „Kachny…kachny….kachny“. Dřív si to člověk tolik neuvědomoval, když byly rozprostřeny po celé síti, ale jak se to teď koncentruje na pár linek, kde jsou úvraťové konečné, bije to hrozně do očí. Hlavně naštve, že už i v Brně jsou o kus dál a nakupují nové obousměrné tramvaje. Stálo to i za výlet do Brna, abych se tramvají Škoda 45T svezl, a i přes rýpání spousty zarytých odpůrců značky je to diametrální rozdíl a hodně velký posun vpřed oproti KT8 v jakékoliv modernizaci. Když se k tomu ještě… Číst vice »
ano, Brno má tramvaje z evropských dotací. Jinak by nebyly ani tam. Češi preferují levné jízdné.
Praha je může využít taky 😉
Nemůže, na tento typ dotací nedosáhne.
Tak ať se rodělí na dvě města a půjde to, před rokem 1929 to souměstí bylo – Praha a Královské Vinohrady. 😀
Praha má vypsané výběrové řízení na 200 tramvají i bez dotací. Jízdné je sice až moc levné, nicméně obnově to očividně nebrání. Proč alespoň část tramvají ze zakázky není obousměrná mi ale hlava nebere.
No, má výběrko. Jestli nějaké opravdu budou a kdy, to je otázka, peněz není nazbyt.
V loňském roce Praha skončila s přebytkem 15 mld. Kč. Dost z toho je kvůli zpoždění investičních akcí, ale i tak peníze jsou. Je ovšem potřeba se rozhodnout, do čeho se dají – například jestli nakoupit více a lepších tramvají, nebo třeba vybudovat více P+R.
No, víte třeba, že při snížení daní se obcím a krajům měnil koeficient pro RUD, aby náhodou o něco nepřišly? Protože dluhy ve státním rozpočtu nikomu nevadí. Bylo by pěkné, kdyby se to projevilo na obcích tak nějak přímo a hned.
Jinak ty peníze se šetří na metro D. Některý rok na investice nejde téměř nic, jindy se ten přebytek utratí.
S dotací z EU byly jenom Porsche, 45T a EVO už nikoliv, nebo se pletu?
5 vteřin dotazu do google: https://www.brnan.cz/udalosti/dopravni-podnik-v-brne-ziskal-dotaci-koupi-dalsich-15-tramvaji-45t
jojo, bohuzel vetsina pozitivniho efektu u novych tramvajovych trati je sezrana tim, ze se tam nasadi takovato predpotopni vozidla. humpolacky vyrobena, humpolacky zrekonstruovana (respektive ono z hovna bic neupletes).
Pri čítaní tejto diskusie som bol trochu zmätený, keďže u nás v Bratislave sa ako „kachny“ označujú K2S 🙂
Z jiných kolejí: Skvělá dnešní zpráva – Regiojet vyhrál soud v Polsku proti místnímu správci kolejí přidělujícímu kapacitu!!!
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/regiojet-wygral-w-sadzie-z-utk-113495.html
Linka 19 se údajně nevrátí na Lehovec z důvodu nedostatku obousměrných tramvají…odborníci z DPP.
Jen do podzimu, kdy bude hotová smyčka na Slivenci a na linku 5 se vrátí jednosměrné tramvaje.
Což je stejně blbý, zamíchá to s linkovým vedením dvakrát po několika měsících. Nevychází to snad o nějaké jednotky kusů do zálohy a jde přitom jen o pár měsíců, červen a září-říjen. Přes prázdniny budou intervaly delší, tak by se to vyjezdilo, XC zase bude jezdit přes víkend, kdy bude vozů dost. Je to škoda, protože KT8 už má DPP 55 vozů z toho 5 je v údržbě. Mohlo by být i více, pokud by si pospíšili se zprovozňováním rekonstruovaných exmaďarských kačen. Aktuálně se čeká na oživení 9106-9108.
Rekl bych, ze linkove vedeni se diky nejakym vylukam meni prakticky porad, takze nejaka dvoji zmena za par mesicu asi neni az takovej problem
Přesně tak. A hlavně ta odkloněná 7 má prakticky stejnou trasu jako původní 19, tak je to jedno.
Ono by to uz kazdopadne htelo hnout s trati kolem wilsonaku,…
Skoda, ze Slivenec nebyl zprovoznen o neco drive…
Ještě k té odbornosti. Koupili 60ks 14T kterým nezatáčí podvozky což ničí koleje v obloucích.Koupili 250ks 15T všechny jednosměrné.KT8 skupují ojeté pro Evropě k rekonstrukci. Tramvaj vyvinutá ještě za vlády jedné strany.Bez těch se Praha neobejde.
Tak zcela ideální to není, ale zase teď zažíváme rekord v počtu úvraťových konečných. Na Slivenci i na Nových dvorech časem smyčka bude, zůstane pak jen Pankrác a možná Bohnice, což oboje obslouží jediná linka.
DPP skupoval secondhand KT8 hlavně proto, že pořád ještě splácí nákup 15T (a ještě rok bude). Praha jakožto bohaté město nedosáhne na tento typ dotací. Jediný reálný problém je tu kapacita dílen, takže část nových kačen nestihla vyjet do června, aby pomohly s prodloužením 19 zpátky na Lehovec.
Zanedlouho bude ale obousměrných tramvají zase nadbytek.
V Bohnicích mají být dvě linky.
Hlavne ta 19 ma v budoucnu jezdit prave do Bohnic… a na Lehovec se ma vratit 16,…
Takze by par vozu mohli usetrit i tim, ze by docasne 19 krouhli k depu Hostivar, 7 k UDDP a 16 uz na Lehovec trvale…
Zachvili budou KT8 k dispozici snad všude Plzeň, Brno a jednosměrné Ostrava… KT8D5N by mohly taky v Praze udělat krásu, KT8D5R.N1 by mohly sloužit jako náhrada jednosměrných tram Škoda 14T a většině T3…. Typy: DPMB KT8D5N+RN2, PMDP KT8D5.RN2P a Ostrava KT8D5R.N1
Tramvaje v Brně a Ostravě mají jinou polaritu, než Praha, Plzeň, Most, Liberec, Olomouc.
Nečinilo by to problém?
Jsem docela zvědavý na Hřiba, jak se v rozvoji tramvajové sítě pochlapí.
Pořád se sklízí úroda Adama Scheinherra. V posledním volebním období se dalo hodně impulsů kam stavět, ať už to jsou Štěrboholy, Suchdol, Strahov nebo trať přes Vinohradskou nemocnici. Věřím, že by to bývalý náměstek dotáhl, tak uvidíme co Hřib.
Však Adam Scheinherr skončil před 4 měsíci 🙂 a Hřib byl btw jeho primátor. Upřímně myslím, že kromě Strahova jsou to ostatní zatím pouze myšlenky. Scheinherr opravdu řadu věcí rozjel, ale většinou už to byly x desítek let plánované projekty, na kterých se alespoň něco udělalo. V tomhle volebním období bych to viděl na Václavské náměstí/hlavní nádraží a nový most. V tom dalším pak asi nové developerské projekty jako Nádraží Žižkov či propojení Holešovic a Letné novou čtvrtí plus prodloužení z Libuše a možná ten Strahov.
Ještě ve výčtu chybí trať z Divoké Šárky na Dědinu a prodloužení z Barrandova na Slivenec, přičemž obě trati jsou ve výstavbě.
A Pocernicka
A jeste trat do Zdib a Sedlce…
Jasně, tyto dvě tratě už se staví, tak je považuji za vyřízenou věc 🙂
> propojení Holešovic a Letné novou čtvrtí
???
Jestli myslíte Zátory, tak nejsou mezi H. a L. 😉
Spíš myslel oblast nádraží Bubny, kolem dnešní Vltavské.
Však jo, zátory, tam rozhodně žádná nová MHD nebude, není ani kde ,,,
Také mohli rovnou použít Bubny (rozprostírající se kolem Vltavské stanice a možná někdy později filharmonie, smíchovské Vltavské ulici navzdory), Letná je snad až nahoře na kopci, a navíc je pořád součástí Holešovic.
Jste puntičkář 🙂
Nicméně pokud se podíváme na Rozvoj linek PID v Praze, tak Václavské náměstí chronologicky „předbehlo“ Hlavní nádraží (teď je v první sekci, zatímco Hlavák v druhé)
Protože Václavák se projektuje = postupuje, ale hlavák má tvůrčí diskuzi = každý kecá, ale nikdo nic nedělá, sám DP odhadl, že tyto tvůrčí diskuze zpozdí stavbu minimálně o 2-3 roky…
Schválně jsem se díval na plán rozvoje schválený bývalou radou MHMP (zatím aktuální). Vypadá to, že nejbližší velká věc bude Dvorecký most, který by se mohl otevřít ještě v tomto volebním období.
Ve výhledu do roku 2026 už je tam pak jen TT Václavské náměstí, což by taky mohlo být reálné.
V delším výhledu jsou tam stálice jako TT Malovanka – Strahov, Podbaba – Suchdol, Kobylisy – Bohnice, Sídliště Malešice atp. Je ale možné, že kvůli výstavbě dostane přednost trať na Jarov.
Sám jsem zvědavý.
U odbočky TT směrem na Sídlště Malešice se teď hodně staví n- takže nová zastávka by byla honě využívaná, pak se porojeded vilami z první republiky do prostoru sídliště Malešice a tam je prostor na 2 zastávky a zastávku na točně. Hlavně zastávku u Lidlu pod tím novým věžákem s hodinami – jediný supermarket na hlavní třídě – viz fotka: https://mapy.cz/zakladni?source=ward&id=14956&gallery=1&sourcep=foto&idp=3145442&x=14.0949293&y=59.1439877&z=2
Libuš – Nové Dvory se má začít stavět za dva roky, takže zprovoznění 2026, pokud to půjde hladce.
Jarov je velmi reálný a bude brzo. Taky se prodlouží TT na Pankráci.
Docela mě mrzí, že z plánů úplně vypadla tramvaj ze Spořilova na Jižní město. Pokud by se poté povedlo i propojení z Michle na Slavii, tak to by byl opravdu velký posun k lepšímu.
A taky trať Jeremenkovou chybí.