DPP po dvou letech obnoví provoz nostalgické linky 23 s tramvajemi T2
Tramvaje T2 ve střešovické vozovně. Foto: Daniel Šabík
Linka 43 bude zajíždět do Opletalovy ulice do zastávky Hlavní nádraží, kam se po 44 letech vrátí pravidelný provoz tramvají.
Příjemné posílení vytížené linky č. 22, snad si někdy i sednu….
T2 do Prahy stejně nepatří. To je tramvaj pro všechna jiná města, hlavně pak pro Ostravu, Brno, Plzeň a Liberec. 🙂
Stejně tam je jen jedna.
Já si teda pod pojmem pravidelný provoz představuju něco jiného a pravidelnějšího než linku jezdící dva měsíce v roce, jeden den v týdnu a pouze pár spojů odpoledne.
80 minut je opravdu geniální interval na to, jak si zapamatovat, v kolik to v kterou hodinu pojede. To už nemohli dát 90?
Ostatně, 41 to má stejně debilně 🙁
(Jednou jsem letěl na letiště v Itálii, ze kterého odjížděl do města vlak v intervalu 55 minut, a v poledne ještě jeden spoj nejel… také geniální).
Tak pro nepravidelné cestující jsou tu stejně vyhledávače spojení.
Na webu DPP včetně PDF jízdních řádů je na 41/42 uvedeno jen celodenní jízdné za 250 Kč, jednotlivé jízdné 100 Kč uvedeno není. Jak to tedy je v praxi?
Nedíváte se dost pořádně. U linky 41 platí jednotlivé jízdné 100 Kč a celodenní za 250 Kč – to platí i na lince 42. A na lince 42 platí jenom celodenní (zároveň platné na lince 41), jednotlivé jízdné za 100 Kč se neprodává.
Kdyby sem zavítal nějaký insider, mohl bych poprosit o info zda se dá nějak zjistit, který spoj v daný den pojede T2?
V daný den se to dá zjistit na mapa.pid.cz
Profil Muzeum MHD na soc. sítích obvykle anoncuje dopředu nasazení svých vozů na přidělené linky.
Jak se budou obracet?
Budou tam jezdit historické obousměrné vozy.
Slyšel jsem že na 23 mají jezdit jen sóla, je tomu tak doopravdy?
Predpokladám že na 23 bude premávať aj dvojčlánkový voz z produkcie ČKD Tatra.
K2 bude někdy kdo ví kdy, ale to fakt nazachrání tu údajnou posilu linky 22 s jedním vozem v drtivé většině. Anebo to DPP hraje klasicky salámovou metodou: prosadil si obnovení linky 23 jen v sólech, aby to vypadalo levněji, ale po prvním/několika týdnech, kdy to bude přecpané, tak ochotně doplní druhý vůz.
Stejně se to těžko bude mprokládat, když za 15 minut by měly jet dvě 22 a jedna 23. Čili ten „příprc“ s 23 bude stejně nenarvaný, a tedy dává smysl v sólech.
Možno by to chcelo doplniť vozidlá linky 23 aj o „dobové“ atrakcie v podobe smradľavého pomočeného bezďáka. Potom by to asi také narvaté nejazdilo.