DPP otevře všechny dveře v tramvajích i autobusech, navýší večerní provoz
Tramvaj 14 T v Praze na křižovatce ulic Patočkova a Střešovická. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od pondělí ruší omezení nástupu předními dveřmi do svých autobusů a tramvají. Pro cestující
Kdyby si odpustili ty kecy v metru o zakrytych ústech, bylo by to taky fajn.
Nechápu, proč se zde mluví pouze o DPP. Stejná opatření od dneška zavádí všichni dopravci. K obnovení večerního provozu lze dále zmínit, že zbylí dopravci obnovili všechny linky už před 14 dny, DPP je nepochopitelně poslední, který obnovuje po malých hrstkách.
To asi bude tím, že to řeší ROPID a ne DPP.
Jak to myslíte? V tomto článku je zmiňován pouze DPP, nikoli Ropid, ač se opatření týká všech dopravců, které objednává Ropid.
Pak přijde jeden nakažený a frčí to jak v Dárkově.. Bez klimosky bysme to este prezily..
Jistě, cestující v tramvaji stráví 6 až 7 hodin jako havíř na šichtě. Ona je totiž taky důležitá doba expozice, ovšem panikář je panikář. Na něj stačí kýchnout přes řeku.
Je na tohle vlastně vůbec nějaká směrnice, že řidič musí použít poptávku, nebo je to čistě na jeho uvážení?
Vidím, že tam stále chybí obnovení standardního večerního provozu na Suchdol – nechápu, proč mají lidé při půlhodinovém intervalu čekat od 3 spojů metra v intervalu 10 minut na jediný kloubový autobus a v něm si pak vzájemně chrchlat do obličejů, protože hygienou doporučená protinákazová opatření nelze v této situaci ani náhodou dodržet. Ale hlavně, že tam někdo pořád prosazuje výstavbu tramvajové trati – pro koho, když podle ROPIDu a DPP na druhou stranu stačí půlhodinový interval linky č. 107 a večer zrušená linka č. 147?
DPP a náměstek pro dopravu se bohužel rozhodli, že budou šetřit na nové vozy skrze omezování provozu. Ropid vznesl požadavek na obnovení večerního provozu všech linek už před 14 dny – všichni dopravci souhlasili, kromě DPP, který si vybírá postupně hrstky linek, které obnoví. U ostatních dopravců jsou už těch 14 dní obnovené všechny. Takhle ale funguje nastavená smlouva s dopravci, dopravce musí každou změnu JŘ odsouhlasit.
No z mojí zkušenosti do toho stejně dobrá půlka lidí bušila i doteď, jako by jim šlo o život. Obzvlášť, když nastala třeba dvouvteřinová prodleva mezi zastavením a otevřením. Nejvíc jsem trnul, když jsem u dveří čekal na otevření, a místo doporučeného dvoumetrového odstupu mi někdo skočil na záda a snažil se to přese mě zmáčknout.
To víte, on ne každý má čas sledovat stránky DPP,aby věděl zda už se tlačítka mackaji nebo ne… Je v tom kocoukrov i bez koronaviru, a nejvíc mě baví, jak si tam někteří řidiči stěžují, že u autobusu typu XY lidi mackaji špatne tlačítko, a u autobusu typu YX zase špatnou předvolbu dveří… Možná pracovní demence, že jim nedojde, že lidi fakt nezajímá, zda u Citibusu mají mačkat stop a u Sorky předvolbu dveří, mají fakt jiné starosti než zkoumat tlačítka a typy autobusu
Tak v Praze snad už je to všude zapojené tak, že je jedno, jaké tlačítko zmáčknete. O to víc žasnu v některých jiných městech, kde pořád ještě musí člověk mačkat před vystoupením postupně dvě různá tlačítka. Ovšem nejdokonalejší jsou stejně záchodová tlačítka v Regionově.