Autobusy Doprava ve městě Tramvaje

DPP otevře všechny dveře v tramvajích i autobusech, navýší večerní provoz

Tramvaj 14 T v Praze na křižovatce ulic Patočkova a Střešovická. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Tramvaj 14 T v Praze na křižovatce ulic Patočkova a Střešovická. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od pondělí ruší omezení nástupu předními dveřmi do svých autobusů a tramvají. Pro cestující se uvolní i doposud zablokované přední řady sedadel.

Jde o další krok k návratu do běžného režimu. Ze všech omezení a opatření zůstává ještě nutnost cestovat s rouškou a zákaz prodeje jízdenek u řidiče.

Do původního stavu před pandemií se vrací i otevírání dveří. Řidiči je nebudou automaticky otevírat v každé zastávce, cestující si pro výstup či nástup a otevření dveří musí opět zmáčknout příslušné tlačítko.

Od pondělí DPP rovněž obnoví večerní provoz autobusových linek č. 149, 150, 170 a 176. „Ukončení režimu centrálního otevírání všech dveří na každé zastávce navazuje na uvolnění opatření zavedených v souvislosti s pandemií covid-19 a současně zohledňuje postupný nárůst venkovních teplot. Dosavadní doporučený režim otevřených oken a automatického otevírání všech dveří totiž značně snižuje účinky běžící klimatizace, která pak nestačí ochlazovat vnitřní prostor vozidel,“ vysvětlila mluvčí DPP Aneta Řehková. Při nástupu či výstupu si cestující v autobusech i tramvajích budou muset pro otevření dveří od 8. června 2020 opět zmáčknout tlačítko tak, jak byli zvyklí před pandemií covid-19. V metru zůstane automatické otevírání dveří ve všech stanicích zatím zachováno.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vnější pozorovatel

Kdyby si odpustili ty kecy v metru o zakrytych ústech, bylo by to taky fajn.

Aslanex

Nechápu, proč se zde mluví pouze o DPP. Stejná opatření od dneška zavádí všichni dopravci. K obnovení večerního provozu lze dále zmínit, že zbylí dopravci obnovili všechny linky už před 14 dny, DPP je nepochopitelně poslední, který obnovuje po malých hrstkách.

Tommy

To asi bude tím, že to řeší ROPID a ne DPP.

Aslanex

Jak to myslíte? V tomto článku je zmiňován pouze DPP, nikoli Ropid, ač se opatření týká všech dopravců, které objednává Ropid.

Zabakovec

Pak přijde jeden nakažený a frčí to jak v Dárkově.. Bez klimosky bysme to este prezily..

Jiří Kocurek

Jistě, cestující v tramvaji stráví 6 až 7 hodin jako havíř na šichtě. Ona je totiž taky důležitá doba expozice, ovšem panikář je panikář. Na něj stačí kýchnout přes řeku.

Kamui

Je na tohle vlastně vůbec nějaká směrnice, že řidič musí použít poptávku, nebo je to čistě na jeho uvážení?

Suchdolák

Vidím, že tam stále chybí obnovení standardního večerního provozu na Suchdol – nechápu, proč mají lidé při půlhodinovém intervalu čekat od 3 spojů metra v intervalu 10 minut na jediný kloubový autobus a v něm si pak vzájemně chrchlat do obličejů, protože hygienou doporučená protinákazová opatření nelze v této situaci ani náhodou dodržet. Ale hlavně, že tam někdo pořád prosazuje výstavbu tramvajové trati – pro koho, když podle ROPIDu a DPP na druhou stranu stačí půlhodinový interval linky č. 107 a večer zrušená linka č. 147?

Aslanex

DPP a náměstek pro dopravu se bohužel rozhodli, že budou šetřit na nové vozy skrze omezování provozu. Ropid vznesl požadavek na obnovení večerního provozu všech linek už před 14 dny – všichni dopravci souhlasili, kromě DPP, který si vybírá postupně hrstky linek, které obnoví. U ostatních dopravců jsou už těch 14 dní obnovené všechny. Takhle ale funguje nastavená smlouva s dopravci, dopravce musí každou změnu JŘ odsouhlasit.

Jenda

No z mojí zkušenosti do toho stejně dobrá půlka lidí bušila i doteď, jako by jim šlo o život. Obzvlášť, když nastala třeba dvouvteřinová prodleva mezi zastavením a otevřením. Nejvíc jsem trnul, když jsem u dveří čekal na otevření, a místo doporučeného dvoumetrového odstupu mi někdo skočil na záda a snažil se to přese mě zmáčknout.

PetrN

To víte, on ne každý má čas sledovat stránky DPP,aby věděl zda už se tlačítka mackaji nebo ne… Je v tom kocoukrov i bez koronaviru, a nejvíc mě baví, jak si tam někteří řidiči stěžují, že u autobusu typu XY lidi mackaji špatne tlačítko, a u autobusu typu YX zase špatnou předvolbu dveří… Možná pracovní demence, že jim nedojde, že lidi fakt nezajímá, zda u Citibusu mají mačkat stop a u Sorky předvolbu dveří, mají fakt jiné starosti než zkoumat tlačítka a typy autobusu

Bob

Tak v Praze snad už je to všude zapojené tak, že je jedno, jaké tlačítko zmáčknete. O to víc žasnu v některých jiných městech, kde pořád ještě musí člověk mačkat před vystoupením postupně dvě různá tlačítka. Ovšem nejdokonalejší jsou stejně záchodová tlačítka v Regionově.