Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Tramvaje Zprávy

DPP opraví trať v Černokostelecké ulici, tramvaje z vozovny bude přetahovat ráno a večer

Odstavné kolejiště DPP v Hostivaři. Autor: DPP/Petr Ludvíček
Odstavné kolejiště DPP v Hostivaři. Autor: DPP/Petr Ludvíček
Na Černokostelecké bude výluka tramvají. Z vozovny se budou přesouvat jen ráno a večer.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se v sobotu pustí do opravy přejezdu na křižovatce ulic Černokostelecká a Sazečská. Zhruba od půl jedné v noci proto přeruší na týden tramvajový provoz v úseku Černokostelecká – Ústřední dílny DP.

„Budou zde vyměněny kolejnice a dojde k úplnému nahrazení zbytků konstrukčně nepovedených železobetonových přejezdových panelů novým povrchem z litého asfaltu,“ uvedla mluvčí podniku Aneta Řehková.

Zároveň s opravou křižovatky dojde i k podbití tramvajové trati ve vyloučeném úseku strojní podbíječkou a údržbě trolejového vedení. Výluka přitom bude organizována tak, aby byl ráno a večer možný manipulační průjezd tramvají, které podnik vypravuje z areálu ústředních dílen.

Změny tras tramvajových linek
Linky č. 5 a 95 budou ve směru z centra zkráceny do zastávky Černokostelecká.

Náhradní autobusová doprava
V nepřetržitém provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava X5 v trase Nové Strašnice – Depo Hostivař – Ústřední dílny DP.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza D.

Ty konstrukčně nepovedené železobetonové přejezdové panely jsou ty samé, které spolehlivě již hodně let slouží v Hloubětíně na křižovatce Poděbradská x Průmyslová?

Tomáš Poledný

Tady by mohl vést bus pruh po tramvajovém pásu místo po silnici.

Anonymas

Proč?

Jiří Kocurek

A proč ne? Cestující pak nemusí přebíhat silnici v případě, že z autobusu přestupuje na tramvaj a naopak. Kromě „§1 nikdy se to tak nedělalo“ nevidím problém.

Anonymas

Nepovídejte, on autobus na koleje v Praze nikde nevjíždí? V tomto úseku je počet cestujících přestupujících na bus tram naprosto minimální, zabetonovávat či nedejbože znovu pokládat BKV panely je naprostý nesmysl.

Tomáš Poledný

Vidím několik důvodů. Jezdí tam málo tramvají, trať není zatravněná, autobus by tam mohl z Úvalské rovnou najet z bus pruhu, tramvajová smyčka bude na depo hostivař takže by tam taky mohl rovnou sjet.

libcha

Rád bych se dozvěděl, používá DPP areál ústředních dílen také jako běžnou vozovnu, tj zajede tam tramvaj navečer, nic se s ní nedělá, a ráno zase vyjede? Myslel jsem si, že Ústřední dílny slouží jenom k opravám tramvají a běžná každodenní deponie je starostí ostatních vozoven, například blízkých Strašnic…

Kalanis

Není dlouhodobě Hloubětín, v rekonstrukci jsou Strašnice, tak kam s těma tramvajema?