DPP odstavuje všechny nové autobusy Iveco Streetway. Uniká z nich palivo, výrobce nestíhá dodávky

První autobus Iveco Streetway 12M pro Prahu. Foto: Ondřej Kubát / DPPPrvní autobus Iveco Streetway 12M pro Prahu. Foto: Ondřej Kubát / DPP

Odstavení se týká celkem 94 vozů. Další přestal podnik od dodavatele přejímat.

172 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jaroslav-toman

Rozhodně to jezdí 100x líp než SOR a vůbec nevrže.

Honza

A kéž by už ani nevyjely. U kloubové verze odhaduji tak o 10 sedaček méně jen v přední části. Už mě není dávno 20 let a posilovat s taškou v ruce čtvrt hodiny u tyče mně teda nebaví. Za mě velký špatný 🙁

Dascher

Líbí se mi, že se Praha s ničím nepáře. U nás máme velké problémy s novými vozidly SOR a to je poprava, nejhorší šroty v naší republice a podnik nic nezajímá…i reklamace SOR zamítá u NOVÝCH aut….Praha to bere od podlahy a tak to má být !

MHD

Souhlas. Praha je náročný zákazník a domáhá se svého práva. Tak to má být.
Vzpomínám jak Karosa opruzuje všechny své odběratele s akustickým znamením při otevírání dveří. Jen Praha si dupla, že tenhle akustický smog nepotřebuje a převzala vozidla až poté, co ho odstranili.

Josef

Když si vybrali kvalitu za rozumnou cenu, ták uturecký autobus je turecký autobus.

XXyy

Náhodou ale ty Otokary nejsou špatný busy, problém asi bude ten zplácanec Otokar a Iveco, že každý si tam něco montuje

Cartman

Bavorština pro pokročilé:
I ve co (vyslovuje se I we ko, ‚wenn ich kann‘ znamená pokud mohu)
kaf I ma an MAN.
(Koupím MAN)

Gregyros

je to jen můj subjektivní pocit nebo jsou Solarisy 4. generace nejlepší autobusy pro MHD co jdou dnes koupit?

platamond

V Letňanech se u soukromníků objevují nové MANy, zejména ty na 375 jsou nejen pěkné (už žádná jednoduchá krabice), ale příjemné na jízdu.

Lukáš F.

MAN mi přijde ještě o kus lepší. Ale možná je to i tím, že Solaris by uměl vyrobit interiér i v jiném provedení než šedé obložení + studené bílé osvětlení jak v márnici, ale zákazník (DPP) to tak chce.

Radosto

Tak, aby tu nebyla jenom kritika (nedokáži ji posoudit, seděl jsem v tom jednou a zároveň tu kritiku nechci nijak snižovat či posuzovat její oprávněnost), tak musím říct, že se mi líbí rozvržení sedaček (zdá se mi více míst k sezení) a to, že jsou všude tlačítka na zastavení. Tedy v tomto typu vozu nebudu mačkat tlačítko ke každé zastávce (jako protest proti zavedení té zhovadilosti), ale jen tam, kde chci vystoupit.

MHD

Těch více míst k sezení se vám opravdu jen zdá. Kloubová verze má nejméně míst, co kdy v Praze kloubový bus měl.

Juraj

A díkybohu za to, protože takový SOR NB sice má papírově těch sedadel spoustu, ale na nízké podlaze nejsou skoro žádné a ten zbytek je tak špatně dostupný, že i při volných sedačkách stále spousta lidí stojí (a stojí úplně blbě).

Leinad

A nedá se na nich sedět. (Na čtyřce můžu okopávat kolena s někým naproti)

Radosto

V kloubovém jsem neseděl. Vždyť tedy mluvíte o jiném autobusu.

DavidS

A nechcete protestovat nějak jinak? Víte, aby si o vás ostatní nemysleli něco nepěkného, jestli to bude dělat.

Radosto

Nechci. 🙂 Mně je jedno, co si myslí ostatní. DPP zhoršuje služby, tak musí počítat s následky. Ostatně nejsem sám.

Kamil Novotný

Když má někdo v hlavě duto, může akorát mačkat primitivně tlačítka. Kdybych takového primitiva, co zbytečně zastavuje autobus potkal, tak mu to pěkně před celým autobusem vysvětlím. Doufám že jsi k tomu ještě ten ekomagor, co by zachraňoval planetu a pak jak primitiv zbytečně zastavuje autobus.
A nejezdi do zahraničí a třeba Ústeckého kraje. Tam se taky mačká všude.
Ale to by jsi asi nepochopil.
A to že je ti jedno, co si myslí ostatní, to o Tobě značí že jsi …

Radosto

Porušujete pravidla diskuse. Je zajímavé, že o duté hlavě hovoří lidé, kteří jsou hloupější jako Vy, Kamile. Netykáme si. Já si s lidmi, kteří jsou pod moji úroveň netykám. DPP udělal změnu, která jde proti cestujícím. Já DPP platím, tak volím vhodnou formu protestu. Zachraňuji většinou důchodce, kteří nedostanou na tlačítko, protože DPP nebyl schopen před změnou tlačítka přidat. Začal jsem hned potom, co jsem viděl paní spadnout, když se k tlačítku chtěla dostat za jízdy.

Radosto

Mimochodem zatím mně lidi za to děkovali, když nedosáhli na tlačítko nebo měli plné ruce. Takže si o mně spíš myslí něco pěkného. Něco nepěkného si myslí o DPP.

Frantík

Mně se zase zmáčknutí tlačítka líbí jako tichý signál, že budu vystupovat, pro mé spolucestující, ať se přes ně netlačím (oni někdy bohužel přes mě ano… nechápu).

DavidS

Jo a potom vstala celá tramvaj a zatleskala… No každopádně když je vám jedno, co si ostatní myslí, tak vám může být jedno, že si myslím, že jste dement. Ale třeba ještě dostanete rozum.

Radosto

Vy jste neskutečně hloupý a neohleduplný. Já rozum a inteligenci mám. Kdybych neměl, tak nemám VŠ a svou práci. Já si DPP platím, proto mám taky právo využít tomu, co DPP hlásí, tedy stisknout tlačítko pro zastavení. Jakmile budou tlačítka přístupná i pro staré lidi a oni nebudou kvůli tomu padat, tak přestanu.

DavidS

To skoro vypadá, jak kdyby vám záleželo na tom, co si o vás ostatní lidi myslí, když máte potřebu se takto hájit. Sice nevím, jestli VŠ a vaše práce má něco společného s tím, jestli dostanete rozum a přestanete se chovat, jak ublížené děcko, ale co už. 1) ti lidé si mohou říci ostatním, aby ho zmáčkli (to dělám občas já) 2) copak ta tlačítka nejsou přístupná pro staré lidi? 3) očividně v každém vašem autobusu padají desítky lidí, podle toho jak to píšete. 4) je hezké, že to, co provádíte, se snažíte omluvit bohulibým záměrem 5) ano, máte na… Číst vice »

Radosto

Nic jsem se nedozvěděl. Jenom plácáte nesmysly. DPP udělal změnu, která zhoršila cestujícím komfort. Já ji kompenzuji. Autobus musí teoreticky zastavit, pokud jede dříve, tak zastavení nikomu nevadí. Pokud mačkám tlačítko, tak tím nikomu neubližuji, nikdo kromě několika šotoušů na těchto stránkách si o mě nic zlého nemyslí a jen pomáhám lidem a DPP s touto absurditou, kterou si někdo v DPP nebo nějaký náměstek pro dopravu vymyslel, aby lidem znechutil jízdu v MHD. Kdybych byl neohleduplný nebo hloupý, tak se chovám jako děcko a urážím tu neznámé lidi v diskusi za jejich bohulibý postoj jako to děláte Vy. Já… Číst vice »

DavidS

Skromnost vám očividně neschází. Přečtěte si znova bod č. 5, prosím.

Máte velmi zvláštní definici slov rozumný a dospělý očividně. Dá se říci, že naprosto opačnou jejich významu. Já naopak doufám, že takových „rozumných a dospělých“ lidí bude co nejméně.

Radosto

Mně jsou nějaké Vaše body jedno. Moje definice slov je úplně stejná jak ji vnímají lidé. Nenarodil jsem se v totalitním státě, aby si smluvní partner mohl dělat co chtěl a měnil podmínky. Využívám ostatně jen to, co hlásí. Pro zastavení stisknu tlačítko. Čím víc nás bude, tím dřív začne DPP jednat jako řádný hospodář a jako slušný partner. Zastávka na znamení má být výjimečně na místech s nízkým počtem lidí. Nikoliv naopak všude.

Zbyněk

Vaše trucovité chování zbytečně zvyšuje emise, tedy se nám všem hůře dýchá a více lidí bude nemocných. Stále se domníváte, že se chováte rozumně?

Zbyněk

Každé zastavení a rozjezd znamená nejen čas, ale hlavně opotřebení brzd a vyšší spotřeba paliva, tedy v součtu zbytečné emise, pokud nikdo nepotřebuje vystoupit ani nastoupit. Pokud nadřazujete komfort cestujících nad ekologii, tak jste hloupý a nic na tom nemění ani diplom, který bohužel dnes získává kde kdo (není to důkaz vysokého IQ a už vůbec ne EQ).

Radosto

btw. porušil jste pravidla diskuse.

Erik

Asi to odstaveni nebude tak horke.. prave v nem sedim a misto klimatizace to topi.. desnej sunt.

Náhodný Kolemjdoucí

Ráno jsem ho asi viděl na 110, ale tu snad jezdí nějaké ČSAD, ne DPP.

Guest

Nebude to Street od ČSAD Střední Čechy?

Tomáš V.

Téměř jistě to tak bude, ani dopoledne, ani teď není vypraven ani jeden (překvapivě). Ale hlavně, že se vyjádřil.

Venda

Kup si Iveco nejezdi daleko

MHD

Sice tyhle autobusy moc nemusím, ale byl jsem rád, že alespoň jezdí něco s klimatizací.
Tak hlavně aby tento výpadek byl čím nahradit.

Pan průvodčí

Jsou prázdniny, tak nebude prozatím problém sníženou výpravu pokrýt.

PetrMetr

Jel jsem třikrát l.124, uvnitř pekelné horko a klima nejela…

Jiří

Zlaté časy Karosy Vysoké Mýto. Autobusy se vyvážely i do světa, některé typy jsou dnes historickými perlami. Místo další modernizace šla firma do kopru. Jako mnoho dalších u nás. Nedávno jsme jeli okolo a smutný pohled. Stejně dopadly i naše tramvaje a vozy metra. Vlastně i vagóny a lokomotivy.

smasska

Co to melete, v Mýtě se vyrábí nejvíce autobusů v historii a kapacita nestačí.

Frantisek X

Jenže ne Karosa. Kdo ví, třeba i ta kvantita jde na úkor kvality (byť si netroufám soudit, zda Karosy byly špičkové).

JindraLne

Ne, nejde. Sedmistovky byly ke konci výrobního cyklu beznadějně zastaralé a první devítistovky spíš znouzectnost. Přechod na skeletovou koncepci, nové technologie lakování, svařování a kataforéza přišly až s novým investorem.

Jinak na úkor kvality to fakt není. První Crosswaye sice trpěly na dětské nemoci, ale co vím, dnešní produkce je co do QC úplně v pohodě.

Y.K.

Vám fakt sedmistovky někdy připadaly jako extra kvalitní výrobek? Jako doma legendární jo, ale že by to byl nějaký strojírenský šperk, to se zrovna říci nedá.

To že má nová řada problémy je obvyklé (bohužel). Bylo to vždy a je to i teď. I SORy si prošly řadou úprav.

Twix

Poslední co si pamatuju jako Karosu pro MHD byly vysokopodlažní busy, které DPP kupoval jako nové ještě v roce 2007…

Eso363

Myslíte Citybus? To byl v podstatě Renault, který se u nás dal sehnat s logem Karosa.

Tomáš V.

Ne. Myslí B951E.

XXyy

Ty byly dobrý náhodou, to byl docela fičák, motory Iveco a automat, lepený okna jen chyběla klima

JindraLne

Do kopru? Továrna v Mejtě je vlajkovou lodí celého Iveco Bus už jen svojí koncepcí a kapacitou. Snad jednen z největších a nejlíp řízených závodů na výrobu autobusů v Evropě.

MartinS.

Autobusy se ve Vysokém Mýtě vyrábějí ve velkém, dokonce na několika místech ve městě, jen už se nejmenují Karosa, ale IVECO a vyvážejí se minimálně do celé Evropy. Tramvaje se ve Škodě také vyrábějí ve velkém a vyvážejí i do zahraničí. Vozy metra za 1,3 mld. Kč dělala Škoda naposledy pro Varšavu a dělá je pro Sofii. A vagóny? ComfortJety pro ČD vyrábí Škoda se Siemensem. Co takhle komentovat jen něco, o čem aspoň něco víte? Zlaté časy RVHP opravdu nebyly zlaté..

hroch.obojzivelny

Sorry, už jste to napsal přede mnou, přehlédl jsem…

hroch.obojzivelny

Výroba ve Vysokém Mýtě jede naplno. Tramvaje se z ČR vyváží do celé Evropy ve velkém. Soupravy metra, vagóny a lokomotivy se na našem území rovněž vyrábí.

A všechno to výše uvedené se prodává na volném trhu, tedy proto, že je to zboží, o které je opravdu zájem a zákazník si jej vybere. Nikoliv proto, že je to přikázáno v rámci RVHP a v konkurenci západu by neobstálo.

Kdybyste napsal, že za komárů to bylo lepší, protože se vytěžilo víc uhlí, tak to beru. :-)) Ale v diskutovaném oboru rozhodně ne.

Zlámalík

Dnes je horko, chápu. Ta vaše Karosa je jen ukradená a znárodněná firma Sodomka. Komunisti nebyli za ty léta ani schopní prodloužit výrobní halu, takže ty vaše historické perly měly jen 11 metrů namísto povolených 12. A rozmach a investice přišly až s Ivecem, které tam dnes vyrábí o hodně víc než dříve. Kdybyste nepodporoval komouše, nemuseli jsme to tak mít.

XXyy

To snad nebyly ani autobusy ty krámy, smrděla všude ta emulzní nafta, věčné problémy s těmi vyklápěcími dveřmi a byla to taková papundeklová ošklivá krabice

Machy

Od IVECA jsem nikdy nic dobrého neviděl jelikož na dodávkách a nákladních autech dělávám servis…

Juraj

A ty stovky Crosswayů, co brázdí příměstské linky den co den?

Neonym

Velice často jimi jezdím (15m) a z pohledu cestujícího je obdobná Setra lepší v mnoha ohledech. Jedinou výhodou Iveca je částečná nízkopodlažnost, ale jinak jsou hlučnější, mnohem hůř větrané, při rychlosti nad 50 km/h se celé třesou, průměrně vysoký člověk vzadu kouká přímo do lišty v oknech, na šířku je na sedadlech méně místa (nevím, zda to lze vylepšit konfigurací), nemají pásy (asi zase konfigurace?), atd. Jsou to asi maličkosti (až na ten třes), ale dělá to rozdíl mezi lepším a horším autobusem.

Neonym

Ještě jsem zapomněl na zimní provoz, kdy Setry jsou v pohodě a Iveca mají zamlžena všechna okna, jako stará karosa. Navíc těmi lištami, přes které není dobře vidět ven, v zimě dost táhne dovnitř (jsou to pak jediná místa na oknech, která nejsou zamlžena).

Artaban

Dobrý den,
Jsem řidič Arriva a jezdím právě s Crosswayem a máte pravdu s tím mlžením oken, mne to také neskutečně vadí, ale je to dáno tim, že Setry mají dvojité okna kdežto Iveco jen jedno a tím je to vše dané, dvojitá okna lépe izolují v zimě, teplo udrží lépe a v létě nepustí tolik horko z venku a drží chlad z klimy. A orosená až mokrá okna je fyzika, venku zima, uvnitř tepleji a vydechovaný vzduch od cestujících se nutně sráží na jednoduchém okně.

Cuba

No ale ta nízkopodlažnost je přece naprtosto zásadní rozdíl. Stačí mít kočárek, větší zavazadlo nebo churavý nohy (nedejbože vozík) a jakýkoliv vysokopodlažní bus bude prokletím…

Tomáš

Mají stejný problémy i ty kousky v Blavě??

slsp

Nie, tie maju svoje vlastne problemy.
Ale podla pamatnika prvym bratislavskym Urbanwayom v rokoch 2014/2015 vo velkom praskali palivove nadrze.

Milan R.

Aké problémy majú prosím bratislavské Otokary? Je možné aspoň naznačiť?
Lebo ich vypravenosť je vysoká.
Z pohľadu cestujúceho majú Otokary lepšie riešený interiér ako SORy NB 18, v Otokaroch je kde stáť bez toho, aby som prekážal vo dverách. Výhodami sú aj dobrá klimatizácia a v Bratislave zatmavené okná.

slsp

Kurenie, klima, celkovo vzduchotechnika. Cirkulacia vzduchu uplne na draka, je v tom dusno a vydychany vzduch, rosi sa to aj za slnecneho pocasia – to som doteraz videl len v Troligach. Klima tomu pomaha…ak funguje. Len ona dost casto nefunguje.
V zime ten kram naopak zacne do salonu kurit tak tri hodiny po vyjazde.
Nie je to nieco, zaco by sa tie vozy odstavovali, ale cestujuci si to vsimne, a radost z toho nema.
A mat 10 percent dvojrocnych vozidiel dlhodovo odstavenych fakt nie je vysoka vypravenost. Teda na pomery lacneho ostblockscheissu mozno, ale inak vazne nie.

Radek

Vozy měly taky problém s klimatizací, doufám, že se bude řešit i toto.
Jinak okem ekonoma DPP je jistě vše dokonale OK. Bylo to levné a ještě tečou do podníky desítky milionů na penále.

Martas

Pochybuji, musí udržovat staré autobusy, což už budou jiné částky, než jen měnit olej. Navíc jestli takhle pojede DPP dál, tak jak psal někdo níže, mohou začít dostávat pokutu za stáří vozového parku, případně i za nevypravení, když to nebudete mít čím nahradit.

Náhodný Kolemjdoucí

A komu tu pokutu budou platit?

LK

Ropidu, potažmo objednateli.

Náhodný Kolemjdoucí

Nejsou ROPID i DPP oba vlastnění Prahou?

Lukáš F.

ROPIDu.

Vladimír

To jsou snad nejstrašnější autobusy, co DPP provozuje.
Bydlím hned u stanice, takže když tenhle vehikl přijede, jdu domů, počkám na další spoj a doufám, že přijede normální autobus.

jva

…a tohle se objevuje s každým novým typem vozu (nejen busu, snad jen M1 vyla výjimka).

Tom

Mohl byste, prosím, napsat, co je na autobusu taak hrozného, že nejde vydržet cesta 15 min k metru? MHD nejezdím, zvenku vypadá autobus docela hezky.

Kuba2

Vydržet jde leccos, ale je otázka, jestli je to ten pocit, který má cestující z jízdy mít. Streetway je šílený dobytčák, skoro si není kam sednout a když ano, tak jsou sedačky nepohodlné a místa na nohy minimum. Nikdy bych nečekal, že to napíšu, ale zlatý SOR.

Juraj

V tom se třeba neshodneme. Takový SOR NB působí jako plný, i když je poloprázdný. Sedadel má o něco víc, ale v naprosto idiotském uspořádání, včetně nelogických extra dveří, takže stojící lidé přirozeně hned zablokují všechna úzká místa.

A to nemluvím o cestě s kočárkem, kdy Streetway i Urbanway jsou obrovský upgrade.

Jiří

No právě, vy MHD nejezdíte. Uvnitř méně sedadel, navíc malých a nepohodlných. Vedro a nedýchatelno a k tomu ještě uvnitř velký hluk. Krása není všechno.

MHD

Těch míst k sezení je fakt málo.

Tom

Autobus má být fajn, nicméně Vladimír psal, že je to tak hrozné, že čeká na další autobus, tak na to jsem se ptal.

Milan R.

Menší počet míst k sezení považuji ve městě za výhodu, i v poměrně plném Streetwayi / Otokaru mám dost místa ke stání, aniž bych překážel. Pro mě jako cestujícího jsou SORy NB mnohem horší, kamkoliv se postavím, musím pořád uhýbat spolucestujícím, co vystupují nebo nastupují.

Frantisek X

Co když nejezdí 15 minut a nejezdí k metru? 🙂

Jakub

Opravdu by byly SOR NS tak špatnou volbou pro Prahu?

Náhodný Kolemjdoucí

SOR NS v Praze jezdí s jinými dopravci, ale Iveco prostě vyhrálo veřejnou zakázku u DPP.

Radek

A dobře jim „DPP“tak.

jva

Obávám se, že při nastavení nákupu z veřejných peněz je dopravce ten poslední, co by si vybíral. Napíše požadavky (obecně – přání, logika a selský rozum jsou diskriminační) a někdo vyhraje. Ber nebo zruš…

Juraj

Jak chcete do výběrka definovat „selský rozum“ tak, aby VŘ nebylo diskriminační?

Frantík

Historie výrobce dle stížností…
Pro novovýrobce s žádnou historií by to byl prostě neutrální.

Juraj

Jeden testovací NS18 (5998) jezdí i u DPP.

Antonín

Tak první problém – elektrobusy, kde Škoda použila turecké karoserie – problém právě na nich. Druhý problém – opět turecké, ale autobusy a únik paliva. Věřím, že DPP si rozmyslí koupit levné turecké trolejbusy, byť vyhrály soutěž a nějakým způsobem ji buď zruší, nebo přehodnotí, jinak větřím třetí problém. Ono je snad lepší zaplatit víc za osvědčené vozy, když už ne od Škody, tak aspoň jiného evropského výrobce.

Miloš

Pravda je, že Škoda Plzeň dává elektrické pohony a řízení úspěšně mnoho let i do karosérií různých výrobců. Ty z Turecka měl být pokus od majitele ušetřit.
Asi nejlepší zkušenosti mají s Solarisem.
Praha má již tří článkové na letiště a kratší verze nejsou problém.
Jistě by bylo daleko jednodušší provozovat stejnou značku…

MP22

Tak teď nás čekají přímo turecké trolejbusy 🤭

Twix

Takže místo elektrobusů od Škody chcete něco osvědčeného třeba od Škody? Tu tureckou kastli vybrala sama Škoda, vlastní nedělá.

Juraj

No a obě výběrka vyhrály české firmy, tak co teď? Nebo preventivně vyřadíme do budoucna i Škodu a Iveco?

Mimochodem, máme jistotu, že únik nafty je z “turecké” části autobusu? 😊

Poskok

Jojo, akorát ten únik je teda z části, co s Tureckem nemá skoro nic společného, jelikož je tam pohonný řetězec od Iveca…

Přestaneme nakupovat MANy, Connecta a další, protože jsou z Turecka taky?

Zajímavé taky je, že plně turecké Otokary s tímto problém nemají.

Michal.S

DPP ušetřil na špatném místě opět.

Roman

DPP nemohl postupovat jinak, pokud dodavatel splnil podmínky a nabídl nejnižší cenu. A ve výsledku je to pro DPP docela dobrý obchod, pokud vyrobce již zaplatil penale 79 milionů korun.

David

Jo, ale Magdeburg dokáže za veřejný peníze koupit MANy.

Hlavně, že si pak na radnicí věší tibetský vlajky a ne třeba Jezídské či Arménské.

Daniel Jablonecký

Jak s tématem souvisí vlajky? Nebo to je jen výkřik dezolátův?

Juraj

Tak zrovna pár MANů v PIDu jezdí u jiných dopravců a nějaký extra výkřik techniky to není. A co mi říkal známý z vedení velkého dopravce, oproti Setře nebo Ivecu je s MANem dost špatná domluva.

LiborV

Několik dalších možností jak ovlivnit výběrové řízení DPP měl. V minulosti již použil místo nákupu vizù na nejnižší cenu, soutěž na nejnižší náklady životního cyklu. Používal to i v minulosti. Jestli teď nevím. Ve specifikaci produktů, požadují prodlouženou záruku, tu požadují již od doby nákupu Soru NB. Těch klubových kdy jim praskaly rámy. Tento požadavek odmítají například u Mercedesu a do výběrových řízení (se svými tureckými modely) nehlásí. Podobně jako to odrazuje zatím čínské značky. Zapracovat lze i na zadávací dokumentaci. Při cestách do zahraničí (hlavně a západ od nás) běžně potkáte známé značek autobusů s viditelnými úpravami dle poptávky… Číst vice »

JindraLne

Jsem rád, že někdo konečně přišel s produktem, co nás naučil nedělat si starosti a mít rád SORku. Zajímavé, že zrovna Iveco Bus, co za časů Irisbusu mívalo rozumnou produkci městských busů na kontinentu…

Roman

Ono má pořád 😉 Ale made in CZ… Ne made in TR…

Ale ty nové hybridní Iveca co přijdou jsou v pohodě 😀 To je odzkoušené jako T3 😀

JindraLne

Tak městské nízkopodlažní busy Mejto nedělalo nikdy, ne? Buď závod v Annonay, nebo Itálie, co vím. I Citybusy se v Mejtě blahý paměti jen kompletovaly.

JindraLne

Tak beru zpět (po rychlé konzultaci s lepším zdrojem :-D). Nějaké kusy Citelisů se v Mejtě nejspíš skutečně dělaly komplet. Což by dávalo smysl – tamější závod je koncipován tak, aby tam šlo v souběhu efektivně vyrábět mnoho typů busů současně.

Mikuláš Pelíšek

Nejen Citelisy, Urbanwaye určitou dobu také. Bylo to v letech 2010 až 2016.

Jakub

Ano je odzkoušené že to je jezdící masa mlátícího plastu

Krachbumente

Dostali to, za co zaplatili. Turecká kvalita. Město Magdeburg loni koupilo 120 autobusů MAN. Je radost vidět, že jezdí bez poruch. Také interiér je ve srovnání s autobusy IVECO jako z jiného světa.

JindraLne

Však samozřejmě. Tuším, že to byl Alan Shepard, kdo na dotaz novinářů, na co myslí při odpočtu na rampě během mise Mercury-Redstone, odpověděl „Na to, že každá jedna součástka v této kabině byla vysoutěžena za nejnižší cenu.“

slsp

Co si mam predstavit pod frazou „dodavatel podle nich nenabízí systémové řešení problému“? Ze Iveco mieni iba platat co sa rozsype a inak na to kasle?

Roman

Tipuji hra na konec záruky a opravy toho co se rozsype….

-mm

Jak dlouhé jsou záruky na autobusy? To máme pořád nevýhodné smlouvy s krátkou zárukou?
Třeba v Helsinkách Variotram od Bombardieru. Víceméně identická situace jako 14T v Praze. Jenže veškeré problémy musel řešit výrobce. Po 9 letech od počátku dodávek musel Bombardier převzít údržbu a platit penále za každou neprovozní tramvaj. A po 19 letech Helsinky všechny tramvaje vrátily a dostaly zpět část kupní ceny.

LiborV

Proto požaduje DPP již léta prodlouženou záruku.

SYN

Logické… akorát to pootevírá dvířka hádkám právníků co všechno ještě spadá pod záruku a co je „nesprávné používání“ ale to tam bylo vždycky, jen delší doba zvyšuje význam takových rozporů…

-mm

Pokud vím, tak v Helsinkách ani nebyl soudní spor

Martas

DPP se rozhodl, že místo provozovatele autobusů bude galerií a bude nám ukazovat, co je nového ve světě v těchnice, resp. v podstavcích z Turecka a potom nám pošle 15 starou vyhrkanou SORku, která teda aspoň přijede 😀

Martin Lér

Zlatý sorky. Z toho streetway jsem jako kaštan docela smutný, přijde mi to jako downgrade

Daniel Jablonecký

Zlatý! 👍

Martas

V pohodě, docela strašný, na to jak se na Sorky nadávalo, ale jsem to bral, že takový autobus by si zasloužil jít do muzea, na ten podstavec, ale DPP ho mučí v provozu…

JindraLne

Mně vždycky přišlo, že libchavská produkce je sice low-cost s naprosto otřesným designem, ale zato přiznaný a poměrně poctivý low-cost, co v rámci životnosti tak nějak jezdí. Tyhle turecké produkce (snad vyjma Daimleru), jsou pak při bližším ohledání kolikrát strašný peklo, co sice vypadá líp, než co zrovna vypadne z pastelky zasloužilého umělce Kotase, ale jezdí výrazně hůř.

Jiří Kocurek

No prostě je to taková Fabie Junior, ale není to tamagoči.

JindraLne

Spíš Dacia Duster. Na netu se nad tím téměř povinně ohrnuje nos, ale službu odvede a v konečném důsledku to ve své kategorii bývají spíš lepší vozidla.

Fabie Junior byla škrcená na výbavě, což SORky nebývají. U nás v kraji právě jezdily Mercedesy madam Kratochvílové v dosti spartánském provedení (dlužno dodat, že objednávka víc nepožadovala). SORky BusLinu / ZDARu, co je nahradily, bývají vybavené líp, včetně klimy.

Ondřej

No, tak teď jsou prázdniny, to nějak zvládnou vykrýt. Aspoň to bude mít DPP s pěknou slevou, 11% už je dost. To už se musí blížit tomu, kdy na tom výrobvce prakticky nevydělá, ne?

MP22

Doufejme že na tom škaredě prodělá a dá si příště pozor s tím, co do soutěže posílá.

Lukáš F.

Podstatné je, kolik na tom prodělá DPP. Když SOR s Cegelecem nebyli schopní dodat TNS 18, psalo se, že DPP musí nákladně opravovat autobusy, které by jinak šly do šrotu, aby bylo čím jezdit. Takto tedy zase bude potřeba držet při životě dožilá vozidla, a ještě může DPP teoreticky nafasovat nějakou pokutu od ROPIDu za nedodržení stáří vozidel.

PetrH

Mimo téma, ale dnes jsem viděl linku 154 a vypadala jako elektro, už jsou zase v provozu?

Hafan

(Bohuzel) ano. Uvidime, na jak dlouho, snad uz duvody k odstavkam cele flotily nebudou a aspon to nejak doklepe v provozu dyl, nez jen do konce zaruky.
Budu doufat, ale ocekavam opet prusvih.

Radek

Omezeně se jezdí, párkrát byla vypravena i cca polovina vozů:-)

Geralt

Kdyby kupovali baterkobusy, z těch by nafta neunikala.

LiborV

Mohl by tam být zase jiný problém.

Náhodný Kolemjdoucí

To je sarkastická narážka na Škoda 36BB?

Jan

Z těch chtějí uniknout celé baterie.

Roman

Ty nejezdí taky 😀 Viz linka 154 😀

Rudolf Tuček

Už asi 14 dní jsou zpátky.

Anonymous

Že mi to nepřekvapuje. Nejdřív elektrobusy z Turecka, teď Turecká Iveca Streetway. Jojo, ať žije „Turecká kvalita“. A to DPP vysoutěžil trolejbusy, kde vyhrálo opět co? Turecko. Tak to budou taky vyřazeny kvůli poruchám. Stačí se podívat na elektrobusy, které byly min. 3x vyřazeny z provozu, naposledy půl roku. Teď Iveca Streetway.

smasska

A že by se nad tím někdo zamyslel systémově a vyhodil diletanty z DPP, kteří si neumí stanovit takové technické požadavky, aby byla zohledněna i kvalita a spolehlivost, popř. náklady za životní cyklus? A oblíbenou mantru o nutnosti soutěžit na cenu neberu, zákon samozřejmě umožňuje stanovit si další kritéria dle uvážení.

MartinS.

Jak v soutěži ošetříte, že z vozů nebude unikat palivo? Tu dodávku zajišťuje Iveco Bus. Kde ty autobusy vyrábí musí být DPP jedno, na to se soutěžit nedá. A vzhledem k dosavadní smluvní pokutě to vypadá, že smlouvu má DPP ošetřenou celkem dobře. Víc nic nenaděláte.
Měli jsme podobný případ ve firmě. Měli jsme na testování zařízení… skvělé… koupili jsme pár kousků… skvělé, spokojenost… koupili jsme hodně kousků… všechno špatně… prostě se výrobci jedna série nepovedla… Ale to prostě nemůžete dopředu vědět a musíte mít dobře smluvně ošetřenou záruku a servis.

Kuba1

DPmHK soutěžil nové naftové autobusy společně s hybridními autobusy, jediný zájemce byl Iveco Bus, vše Urbanwaye. Vyšlo to sice dráž a asi by tohle v Praze neprošlo nebo by to bylo terčem kritiky.

Pája

Zrovna jsem se chtěl zeptat, zda ty závady nemůžou souviset s montáží vozů v jisté zemi, ale nevím, jak to napsat, aby to prošlo cenzurou 🤔

Kubrt

A co Mercedesy montované v Turecku? Bavíme se o zemi, nebo o několika různých továrnách/firmách v jedné zemi?

Jan

Asi stejně jako v Číně platí, že vám vyrobí kvalitu jakou si zaplatíte, případně nastavíte a zkontrolujete. Třeba Tesla ze své čínské pobočky dodává kvalitněji zpracované vozy než ze svého domácího Fremontu. Ale to je taky tím, že je to nová továrna postavená na míru a ne předělaný 40 let starý závod od GM.

vlachjan

On ten závod ve Freemontu jednu dobu fungoval jako joint venture mezi GM a Toyotou a zde vyráběné Toyoty s kvalitou problém příliš neměly. Asi je to hodně i o managementu.

Pája

No právě…..tuhle značku jsem ani nechtěl zmiňovat…..

Emanuel

Sméčko a ještě podpora genocidní diktatury za veřejný peníze. Snad si radní za ty ušetřený peníze koupí něco hezkého.

Tomáš R.

„Jsem rád, že se nám podařilo vysoutěžit nákup nových dieselových autobusů bez zbytečných průtahů a za velmi příznivé ceny.“
GŘ DPP po vyhlášení výsledků tendru.

Ono když se soutěží hlavně na cenu , tak se pak musí šetřit i na hadicových svorkách a takhle to dopadá.

Ferda

Další slevu pak taky máte v tom penále… 😉

Pražák

Jo, ale potřebujete mít staré SORy NB, aby to mělo odjezdit. A to se vyplatí!

Náhodný Kolemjdoucí

Ty jsou tak nákladné na provoz, že je to zásadní problém?

Pražák

Ne, ale mít více autobusů než potřebuješ, a to jen proto, že ty nové nefungují a tak se nemohu zbavit těch starých a musím je dál udržovat je přeci ekonomicky výhodné. 😉

Pražák

Turecká kvalita a pak že je Otokar v pohodě.

Jiří Kocurek

Nebyl ten spor o trolejbusech Bozankaya vs. Temsa?

Ale Otokar dělá taky vojenské věci, tak si možná mysleli, že nevadí u tanku, nevadí jinde.

LiborV

Nepamatuji si kdy byla nová vozidla (nový typ v majetku) pro DPP bez úvodních problémů. Jedno od jakého výrobce. Jsou na tom jiné DP lépe?

Pražák

Zdá se, že ano, např. různé DP teď celkem houfně zavádějí SOR NS a žádné velké problémy, které by vedly až k odstavení jsem nezaznamenal.

Náhodný Kolemjdoucí

Místo pražských TNS jednu dobu jezdily převážně NB, takže se SOR se Praha spálila také.

Pražák

Což byl problém v dodavateli elektrovýzbroje, nikoliv v podvozku a kastli.

Juraj

Ne-e, s elektrovýzbrojí souvisely opožděné dodávky, ale ne už tak moc výpadky během prvních týdnů. Tam to bylo spíš o sběračích a správném zaškolení personálu.

Twix

V podvozku a kastli to nebylo, ale ve spolehlivosti výzbroje taky ne (to je taková obecně rozšířená legenda). Jen trvalo ji dodat.

Pražák

Co tu kastli? Ty byly i s podvozky dávno vyrobené a stály v SORu na dvoře, čekalo se na Cegeleg.

OndraS

Jsem téže skeptický ke kvalitě výrobků jistých proveniencí; no ale jak víme, že za únik paliva může zrovna Turek? Taková nešťastná svolávačka se může stát i u osvědčené automobilky vyrábějící drahá auta. Může být na vině klidně nějaký díl, na který Turek ani nesáhl; vadná šarže, chybná konstrukce nově zavadeného dílu, atd. Od koho to má vlastně motor?

Pražák

Jenže ono to není jen o tom, byť únik paliva je celkem vážná věc. Ale těch problémů je tam více.

Jiří Kocurek

Mercedes A šel přes boudu při losím testu. To byl tehdy veliký průser. OndraS má pravdu.

Pražák

Unikající palivo a z tím pádem nebezpečí požáru je jistě banalita. O s tím má společného osobni auto?

Hafan

@OndraS: Motor by mel byt Cursor primo od Iveca (jen s rozdilnym naladenim vykonu SD/KB).
https://www.ivecocr.cz/clanek/streetway – viz technicke listy

Poskok

Motor od Iveca 🙂

Romino

Truci vyrábajú pre seba kvantá autobusiov a jazdí to tam v iných teplotách ako tu. Takže tým to nebude. Bratislavské Otokoary jazdia v pohode už 2-3 roky, nie sú s nimi problémy ale montovali sa nakomplet tam. Keďže vnútro robilo IVECO ČR, vrátane rozvodov paliva a motora, tak asi nebude problém v karosérii z Turecka…

MajsterN

Přesně tak. Palivo sice uniklo, ale zapálit se to už nedokázalo. Nekvalitní systém, v SORu to funguje líp.

Maty

Všem „odborníkům kritikům“ – jen pro info – Iveco Streetway má… světě div se… motory Iveco v současnosti vyráběné v Číně…. Stejné motory nakupuje od Iveca SOR. Je možná těžké si to přiznat, ale hlavním viníkem je dle mého montáž v Turecku. Mimochodem v minulosti montoval své autobusy v Turecku i Mercedes. Po pár letech raději tuto výrobu přesunul do Maďarska (dřívější továrna Ikarus)….. velmi levná pracovní síla není všechno…..

Kubrt

Autobusy Mercedes se v Turecku stále vyrábějí.

Romino

Ale v Tuerecku sa vyrába len karoséria. Je to v článku, stačí čítať s porozumením:
„Vyrábí se v Turecku ve společnosti Otokar, který dodává karosérii, motory a rozvody paliva si však Iveco montuje do vozů vlastní.“
Mimochodom bratislavské Otokary sa robili nakomplet v Turecku, jazrda už 2-3 roky a takéto probémy s nimi nie sú. „Kdepak udělali soudruzi chybu?“

David

Dostal jsem tenkrát fungl nový cn, tekla z něj nafta a to dost, nebyl to problém jediného vozu, ale části flotily. Stačilo aby bylo venku teplo a po dotankování to fouklo odvětráním ven, ta hadička byla strčená do jeklu pod okny, tím to teklo až dopředu na přední kolo a prolínalo na celý bok od zadních dveří po přední kolo 😀

Mates

Zaujímavé, že v Bratislave s Otokarmi problémy nemáme.

slsp

Ale mame, to vies ze mame…

Milan R.

Aké problémy sú s Otokarmi v Bratislave? Aktuálne je ich vypravenosť dobrá, zo 71 vozov je k dnešku iba 6 odstavených viac ako 2 týždne.

Jirka K.

To snad není úplně dobrý poměr… To bych hodnotil podstatně hůř.

Romino

V Bratislave jazdia kĺbové Otokary už niekoľko rokov a nemajú tento problém. Ale montovali sa komplet v Turecku. Tu asi chcel niekto ušetriť a črevá sa montújú v ČR a dopadlo to takto…