DPP odhalil další detaily k nové stanici metra a parkovišti na Zličíně. Rozšíří i depo
Depo Zličín. Foto: Michal Chrást
Rozšíření depa má umožnit zkrácení intervalů metra linky B.
Rozšíření depa má umožnit zkrácení intervalů metra linky B.
A dalo by tolik prace navazat z teto nove stanice metro linku na leticte? Podel stavajici silnice, zadna zastavba a relativne kousek?? Nez vymyslet ptakoviny jako vlak a pod.?
Relativně kousek to je, 6,5 kilometru vzdušnou čarou. Oproti vzdálenosti z Veleslavína je to ale o 1,5 km delší trať. A mějte na paměti, že klikatá je celsta osla nebo opilce.
Už se všichni mooooc těšíme – už aby to bylo hotový a byl rok 2025 !!!
Obávám se, že to tak rychle nebude. DPP a Praha má teda velký voči. Protože získat stavební povolení trvá v průměru 2 roky. A to se teď vybírá projektant. Když začne příští rok, tak 2023 bude stavební řízení u konce. Na výběr zhotovitele a zpracování dokumentace pro realizaci jsou to tedy 2 roky. Jakkoliv bych si přál, aby to bylo rychle, ti projektanti na tom umřou. 🙁
Tak a teďka ještě obnovit zkušební trať v tomhle úseku, kde někdo nechal chytře kolej vyškubat: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.2997710&y=50.0581743&z=17&base=ophoto&rm=9giXlxXnqTgU1gNAR0Q3QqRjP0SF6jSz6GSnNJS3KxgP.MQSWLxS1Lj8WLdTL
Myslíte vlečku? DPP se přece odřezal od železnice a vozí vše efektivně kamiony…
Nepovídejte. Kolejové napojení na železnici je vlečkou depo Kačerov – žst. Praha-Krč. A běžně železnici využívá. Do nedávna přepravy vozů mezi Plzní a Prahou, běžně třeba kolejnice atp.
Tam nikdy zkušební trať nebyla a ani být neměla. Končí tam kde končí a stačí to, je to i tak nejdelší zkušebka v Praze. Oblouk je příliš ostrý na to aby se hodil na zkušební trať. Ani jako vlečka nikdy nebyl použitelný kvůli majetkovým problémům a jiným provozovatelům (je tam jakási zanedbaná výsypka). Kolejově to bylo propojená naposledy před desítkami let před vybudováním zkušební trati, sloužilo to jako vlečka při výstavbě depa Zličín. Od té doby co tam je zkušební trať tam vozidla z velké dráhy nemohou kvůli průjezdnému profilu, o splítce se neuvažovalo a tak to je jak to… Číst vice »
Odpojená a snesená vlečka v Hostivaři byla používána do té doby, než byla na zkušební trať nainstalována napájecí kolejnice. Pak její využití pokleslo téměř na nulu. Vozy metra z CCCP se tudy začátkem devadesátých let přestaly také vozit, tak už nebylo vlastně co vozit. Krom toho je to v Hostivaři tak nevhodně uspořádáno, že i kdyby vlečka existovala a zkušební trať měla splítku, není kde vagony s nákladem, co by po vlečce přijely, možné v areálu depa Hostivař vyložit. Ve Zličíně by splítka udělat šla do míst, kde by šly vagony, co přijedou s nákladem po vlečce, vyložit. Ale asi… Číst vice »
Ano, v Hostivaři to byly především dodávky vozů ze SSSR a též ještě metro nebylo propojené dnešním způsobem. B nemělo depo a tak byl Kačerov přetížený, na A se ve spojce do depa stavěly nové stanice. Dnes to víceméně postrádá logiku a není problém z Kačerova převézt cokoliv kamkoliv. Napojení z vlečky Siemens vzniklo dodatečně pro dodávky M1 a většina se jich tudy skutečně do metra navozila. Pro propojení se železnicí jako trasování to bylo použito jen dvakrát. Při povodních, kdy bylo centrum nepůjezdné, tehdejší soupravy 81-71 s poměrně krátkými resursy se dojezdily a bylo potřeba udělat „swap“ za „čerstvé“.… Číst vice »
600 parkovacích míst je o ničem.
Není to sice nijak závratné číslo, ale blíž k centru Prahy je problém najít 1 parkovací místo.
Rovnou bych to protáhl až na nádraží v Rudné, céčko pak z Letňan na nádraží v Čakovicích. Pak by byl ten efekt větší i z pohledu parkovacích míst, protože auta Středočechů by zůstávala ve větší míře již na jednotlivých nádražích a zastávkách ve Středočeském kraji.
Tak Cakovice maj do stredoceskyho kraje celkem daleko, narozdil od rudny… A navic kde tam postavit u nadrazi p+r, nemyslitelny…
To jsme se nepochopili. Nešlo mi ani tak o ta dvě zmiňovaná nádraží, ale o zvýšení atraktivity železničních tratí díky přivedení metra k vlakům, což by způsobilo, že by u každého nádraží a zastávky parkovalo ještě více aut než teď a v Praze by se snížil tlak na výstavbu dalších záchytných parkovišť.
To přeci ale může i bez metra, vždyť ty vlaky také pokračují do města. Ano, rozšířily by se možnosti pro cesty do Jihozápadního a Severního města, zajišťované dnes přestupem na autobusy.
Raději bych prodloužil linku C na sídliště Letňany. Protože současná stanice Letňany která končí v polích je úplně k ničemu. Myslím že by to mělo větší přínos než nová stanice na Zličíně.
No jo, ale tohle je snazší a sfoukne se s tím rekonstrukce depa, která se jinak voličům blbě prodává. To nemyslím nějak hanlive.
Nic proti Letňanům, ale v Praze jsou místa, která by potřebovali metro mnohem víc, např. Žižkov, Zahradní město, Hostivař, Štěrboholy.
Potřeba je vyřešit nové předměstské čtvrti v oblastech západ a jih – dělnický východní čtvrti nejsou priotita.
Ano, ale Letňany potřebují taky a jsou blízko od nejbližší stanice metra.
No tak ještě kousek a jsme na letišti. A v klidu po povrchu.
– Po povrchu to celé určitě nepůjde a to ani u železniční tratě
– Budou se muset pořídit soupravy s topením
– Do centra to bude zoufale pomalé (na Masaryčku 40 místo 25 minut?)
– Těžko řešitelný pásmový provoz (ve špičce bude potřeba souprava ze Zličína 1,5 min před soupravou z letiště, což ale udělá problémy na druhém konci trasy), takže hrozí prázdné/narvané soupravy
– Jak to řeší Kladno?
To že to je na dohled neznamená, že to je kousek. 🙂 Vzdušnou čarou je to 6,4 km k terminálu, z toho dva v perimetru letiště, kde by to bez tunelů nešlo. Vzdušnou čarou by to trasovat nešlo, kolem okruhu a s zavedením mezi terminály (řekněme bez nutnosti hlubinné ražené stanice) už je to 8 km. Jako čistě obsluha letiště metrem bez čehokoliv jiného se mi to jeví provozně neekonomické. Nebo jít přes Hostivici? Pro ně by to byl kauf. Metro na venkov. 🙂
https://mapy.cz/s/horelacamo
A kčemu by tam bylo? Při 4minutovém intervalu by během jedné hodiny odvezlo všechny obyvatele. Ikdyby chtěli jinam. A při 15 minutovém intervalu ve špičce je zase nesmysl stavět metro.
4minutový interval je overkill i pro letiště. Metro tam nevidím ekonomicky logické.
Ze Zličína ano, ale z Veleslavína 4minutový interval pro letiště v ranní špičce rozhodně overkill není, to je naprosto adekvátní interval. Vždyť při dvouminutovém intervalu na Veleslavíně ráno vyjde z dost plné soupravy většina lidí ven a na Petřiny jede akorát vzduch. A většina z těch lidí jede… ano, na letiště.
ano to je pravda – ale velmi mnoho lidí jezdí taky do Motola do nemocnice – přece jenom je to největší nemocnice v ČR a zároveň je i v jejich prostorech ?3?lékařská fakulta Univerzity Karlovy
Zvláště, když je Motol spádová nemocnice pro celé Jihozápadní Město, které je na trase B.
Spádovost? Co to je? V Motole je spousta klinik, které jsou spádové pro celou ČR. A pan ředitel se nechal kdysi slyšet, že pokud se dozví, že byl nějaký pacient odmítnut s odkazem na nějakou spádovost, bude to považovat za hrubé porušení pracovní kázně… 🙂
Ne, 3. určitě ne, jde o 2. lékařskou fakultu.
Ale jinak potvrzuji – těch lidí do Motola i z Motola jezdí celkem dost. Také jsem se bál, že to metro do Motola bude trochu nevytížené, ale asi to nakonec trochu překonalo očekávání. Navíc dost lidí tam také přestupuje na autobusy, co pak pokračují na všechna ta velká sídliště jako Stodůlky, Řepy, etc. Asi je to pro ně do centra rychlejší, než trasa B, nebo třeba dojíždí do práce někam, co je poblíž trasy A…
Ne letiště se jezdí převážně tágem 😉
Na
No to nevím kudy teda.
Od zastávky Praha – Ruzyně je to podstatně blíž. A také po povrchu.
No, je to cca 800 m od stanice Zličín, takže závěrečný pocuk jen proto aby se parkovalo v novém domě místo na parkovištích hypermarketů? Současné parkoviště severně od depa je zcela nedostačující pro případ přímého přestupu na metro, takže parkovací dům o několika patrech je zcela na místě. pro další halu je místo jižně od současné haly depa. Jenže: Kolik lidí asi dnes parkuje na Zličíně u hypermarketů nejen proto, aby použili metro do centra, ale současně aby po návratu z centra nakoupili v hypermarketech a snad se i navečeřeli? Tamní hyperparkoviště jsou sice nacpaná, ale majitelé hypermarketů jistě dobře… Číst vice »
Lidi si vyberou, kde pro ně bude výhodnější zaparkovat, nech to na nich. Uplatní se všechna parkoviště.
Tam to číslo o kapacitě ujelo trochu v řádu. Správná kapacita totiž je 6000 vozidel.
Pak že Ing. Šaijher uvedl, že od takového čísla očekává, že to běžný občan v ulicích opravdu pozná.
Vam asi trochu ujela realita prostorovych i financnich naroku takove kokotiny.
Vsechno neco stoji. Od toho jsou politici aby rekli, jestli chteji tolik aut v centru, nebo na nějaké periferii. A jistě, 6000 je overkill, ale kdyby bylo na Zličíně 3000 stání P+R, tak by to smysl dávalo,
Parkovací dům pro 6000 aut je fantasmagorie. U parkovacích domů vychází náklady na jedno parkovací místo cca 100 000 korun, takže si to vynásobte.
Bude to 10x víc než pro 600 aut. Celková částka asi 1 % ze sumy vybrané každoročně na spotřební dani z PHM. Očekávám životnost stavby přesahující 50 roků.
Jojo, bylo by to drahé. Jenže potřebné. 600 aut je jak když plivne.
Taky lze náklady alespoň zčásti přenést na parkující.
A nebo takový parkovací komplex postavit někde opodál a vybavit ho nějakými službami jako pošta/výdejny všemožných online kšeftů/restaurace/autoservis/myčka apod… Třeba by pomohly se snížením těch nákladů…
Jenže ve svý podstatě je tohle špatně, je třeba investovat do mdoerních technologií jako velocipéd, komunitní zahrádka a další hipsterský píčoviny.
Větším argumentem je, kolik prostoru by muselo takové parkoviště zabírat.
Uděláte 5 podzemních pater, vyženete to do 8 snížených nadzemních… Je snad lepší to parkovat na Smíchově v ulicích??
Asi jste přehlédl ten nákres.
To by šlo, bude tam stanice metra a depo, ten parkovací dům může být všude nad tím…. Do výšky snad v těch polích stavět taky lze… Plus rampa z D5, ať to nezruší dopravu na přilehlých ulicích, a opravdu půl dojíždějících ze západu do Prahy může nechat auto tam…
Parkovací mrakodrap? 😀
na Zličíně je zakázáno stavět budovy o výšce 4-5 pater, takže pokud by parkovací dům měl mít větší kapacitu tak by musel jít do hloubky a to jak víme je zdaleka nejdražší část každého projektu, takže tudy cesta nepovede.
Na nákresu u článku je 5 nadzemních podlaží bez podzemí.
Účel světi prostředky. Pointa je, že 600 je směšné. Lepší než drátem do oka, ale vo ničem.
Jo kdyby bylo 600 na Stodůlkách, 600 na Butovicích, 600 v Jinonicích, 600 na Radlický… možná by to byla podle vás menší magorie… ale pointa je stejná.
Číslo 600 je správně (několik zdrojů), žádných 6000 nikde není.
Jo, to číslo je správně, což je ten největší problém celého projektu…
Jinou variantou řešení problému by mohla být úprava tamějších železnic pro nějaký regiotram provoz a zaústit je k metru. Autisti by pak mohli parkovat u nejbližší vhodné zastávky té příměstské tramvaje a nezacláněli by ve stísněném městě. A spousta lidí by se k té nejbližší tram zastávce dostala i pěšky a nebo na kole. Vhodných tratí je v té oblasti několik.