Autobusy Doprava ve městě

DPP objednal u SOR Libchavy dalších 190 autobusů za více než miliardu korun

Autobus SOR NB12. Foto: Šjů/Wikimedia Commons
Autobus SOR NB12. Foto: Šjů/Wikimedia Commons

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) objednal u společnosti SOR Libchavy dalších 40 kloubových autobusů a 150 klasických dvanáctimetrových autobusů pro městskou dopravu.

Jde o  plnění rámcových smluv, které SOR Libchavy loni a letos u DPP získal. SOR z nových kontraktů zatím dodal 110 vozů.

Objednávka dalších autobusů vyplývá z informací v registru smluv. DPP má rámcovou smlouvu na dodávku celkem 150 kloubových autobusů SOR NB 18, 60 z nich je už dodáno, dalších 40 si nově objednal v prováděcí smlouvě za cenu 286 milionů korun bez DPH. 

Dodání celkem 40 kusů je rozplánováno v dílčích dodávkách v průběhu celého roku 2019,“ řekla mluvčí DPP Aneta Řehková.

Podstatně větší objednávkou je smlouva na dodání 150 autobusů NB 12, těch si objednal DPP v prováděcí smlouvě za cenu 749 milionů korun bez DPH. Podle smlouvy má dvacet přijet do Prahy do konce letošního roku, zbytek příští rok.

DPP se SOR uzavřel loni a letos tři rámcové smlouvy, jeden z tendrů řešil několik měsíců antimonopolní úřad. DPP mohl mít dvanáctimetrové autobusy levnější, nabídku od společnosti Iveco ale vyřadil. Pokračuje tak éra autobus SOR v Praze.

Ze tří smluv už je dokončená první na částečně nízkopodlažní BN 12: všech padesát autobusů již bylo dodáno. V případě kloubových autobusů bylo dodáno 60 kusů, dodávka dvanáctimetrových NB 12 teprve začne.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Je prekvapivé, že keď už Praha odoberá krátke SORky, súťažili sa NB12 a nie NS12. Jasne, pod kapotou to asi bude veľmi podobné, ale človek by čakal, že aspoň bude snaha odoberať najnovší model.

      • Má to i jinou stránku: při zahoření Kb Citybusů podnik všechny najednou odstavil a kontroloval. Nedávno byly dočasně odstaveny nové NB18 s klimou kvůli potížím s elektroinstalací. V obou případech šlo o několik desítek vozů.

        Jednotný vozový park znamená stovky vozů z několika málo sérií. Už vidíte protilogiku? 🙂 Vše má pro a proti.

    • Tohle mě taky udivuje. Ty NB12 mají už zastaralý design. Nemluvě o nepohodlných sedačkách, na které permanentně nadávám.

    • To, že nebudou NS12, mi ale vůbec nevadí. Vzhledově mi přijdou jako fakt nepovedená snaha vytvořit něco moderního. Čistě vzhledově preferuji Urbanway před jakýmkoliv modelem Sor a o to víc mi vadí, že bylo Iveco pro mě z nepochopitelného důvodu vyřazeno a že to už nikoho netrápí.. nějak to vyprchalo:/

      • No vidíte, a pro mě Urbanway je jeden z nejošklivějších autobusů. Ten design vytvářel někdo bez smyslu pro estetiku.

    • Je to jednoduché, SORka, ačkoliv možná mohla nabídnout NS12 (přeci jen nabídky na rámcovou smlouvu se podávaly na jaře loňského roku či kdy), tak nabídla NB12. Teoreticky by SORka mohla teď nabídnout NS12, ale je otázkou, zda by se jí chtělo za stejnou cenu jako NB12 a zda NS12 splňují zadání.

Newsletter

Partneři


Výběr editora