DPP napojí kusé koleje v Opletalově ulici, bude tam zastávka náhradní tramvajové dopravy
Na jaře 2021 DPP zbudoval odbočku do Opletalovy ulice. Pramen: ROPID
V Opletalově ulici vznikne zastávka, která bude sloužit náhradní dopravě mezi Hlavním nádražím, Vltavskou a Nádražím Holešovice.
A nestálo by za to to dostat aspoň před halu nádraží? Je to kousek a dalo by se to hned aspoň částečně pro to nádraží využívat.
stalo.
jen nahlednete do územního plánu, zda tam už trať je (domnívám se ze ještě ne) a i pokud by byla…tak…územní řízení, stavební řízení, vyberko, stavba. do roku 2028 máte co dělat.
Je to kousek ale už to není jen oprava staré trati, je to stavba nové a to se hned postavit nedá.
Už je to nějaký čas, ale ta odbočka tam byla. Občas jsem tam na těch slepých kolejích viděl nějakou technickou tramvaj.
Na Mapách.cz je vidět pořád. Jenom tam nejsou troleje.
Už nějakou dobu je tam jen zbytek kolejí bez jakéhokoliv napojení na zbytek sítě, takže se tam nic odstavovat ani nedalo. To už muselo být dost dávno.
No, řekl bych, že ještě někdy kolem 2003 to napojené bylo.
Tuší někdo, co se přesně na té Florenci bude dít? Pokud vím, byly tu zájmy nějakých developerů postavit nějakou další výškovou budovu přímo na místě vestibulu metra u Billy. Takže se příští rok začne vestibul bourat a metro na Florenci nebude několik let zastavovat, jako tomu bylo v minulé dekádě na Národní třídě?
Florenc je přestupní stanice. Nedovedu si představit, že by tam soupravy nestavěly.
Pokud se bude stanice opravovat nebo něco stavět na povrchu nad ní, tak to asi úplně bez omezení nebude.
Ale je fakt, že Florenc má narozdíl od Národní dva výstupy, takže by to nemusel být problém.
Podle článku se musí rekonstruovat stropní deska stanice a bude se to dělat za provozu s občasnými víkendovými výlukami…
no, pokud se bude hrabat do stanice linky C, tak se obávám obří díry. protože stanice byla dle mého hloubena. a mimo jiné, tím pádem asi půjde do kelu i podstatná část podchodu, ktery je nad ni.
Jen linka C, ci bx pak dělali kaštani z Béčka….
Je to napsané ve čtvrtém odstavci v článku…
Nebylo by lepsi uz konecne zrusit hlucne a tezke tramvaje a nahradit je trolejbusy, bylo by to i levnejsi na provoz a udrzbu, a ten skoro bezhlucny provoz !
Úplné rušení tramvají určitě ne, ale jsou místa, kde je plánovaná výstavba TT, přestože trolejbusy nebo elektrobusy by byly mnohem lepší řešení. Jsou tišší, nezpůsobují takové otřesy ve městě, mohou objíždět překážky a přitom projíždí úplně stejnými místy a přes stejné křižovatky.
1. Výdaje na zrušení TT a nahrazení trolejbusy by byly enormní a těžce by se to nevyplatilo.
2. Tramvaj má mnohem větší kapacitu než trolejbus a nedokážu si představit, jak by se cestující linek 9 nebo 22 aj. narvali do trolejbusů.
A místo jedné tramvaje pojedou tři trolejbusy….
Nebylo.
(facepalm)
Tramvaje nejsou hlučnější než trolejbusy pokud jsou tratě dobře odhlučněné. (Např. travnatými pásy mezi kolejemi).
Určitě. Fakt chytrý nápad, když o bytí na nebytí elektrické dopravy rozhoduje každý trolejový drát navíc…
Nebylo … TRAM má samostatné provozní těleso, trolejbus je součástí standardního pouličního provozu, včetně kolon. Ne všude mohou být vyhrazené pruhy …. Tram potřebuje jeden trolejový drát, trolejbus dva … Trolejbusy mám rád, ale jako náhrada tram ne …
Tak že trolejbus má dráty dva je co za argument? Tramvaj má zase nákladný spodek. A kde byla tramvaj segregovaná, tam může po jejím tělese jet trolejbus a bude mimo kolony též. To nejsou argumenty, ale výplody zmateného politika.
Základní argument je kapacita a k němu se přidávají další okolnosti.jako náhrada je to samozřejmě blbost.
a nebylo lepsi pockat na trat pres Washingtonovu a udelat to najednou ?
V dnešní době je těžké se něčeho dočkat.
A odkládat rekonstrukci Florence?
Tak to jsem zvědavý, kdy začne někdo počítat, kolik parkovacích míst se obnovením kolejí „zrušilo“. Přesně tak, jak se mnozí rozčilují u tramvajové trati na Pankráci.
Redukce parkovacích míst v ulicích na a kolem Václaváku je skvělá zpráva.
Jako já chápu význam té trati a nemám problém s tím, že se kvůli ní zruší nějaká parkovací místa. Ale proč je podle vás ta redukce samotná skvělá zpráva?
Minimum parkovacích možností v samotném centru znamená minimální traffic. Vzhledem ke skvělé dostupnosti veřejné dopravy na území centra vymezené na severu a západě Vltavou, na jihu Nuselákem a na východě magistrálou, je vjezd do něj pro soukromé účely vlastně zbytečný.
Parkovat se dá navíc pohodlne hned na několika místech v okolí
být obyvatelem nebo podnikatelem v té části (zrovna daleko to nemam, ale už se necítím jako obyvatel úplnýho centra), tak bych byl strašně rád, kdyby mi někdo říkal co je zbytečný a co ne.
Být v centru města podnikatelem a spoléhat jen nebo převážně na klientelu přijíždějící auty je jak bych to řekl…
jen tak bez přemejšlení z první vypálím třeba: právník?
Velká kancelář orientovaná na velkofiremní klientelu? Bude spíš jezdit za velkými zákazníky do jejich kancelářských budov, než aby oni jezdili za ním.
Orientace na jednotlivce? Bude pro něj důležitější dostupnost pro klienty veřejnou dopravou.
sorry jako. ale advokát moc za klienty nejezdí. je to časově neefektivní. pro advokáta. když mu platíte 2000-20000 kc/hod, tak fakt kvůli hodinovému jednání nepojede kdo ví kam. max. na začátek kšeftu.
Jasně, vždycky asi záleží i na tom, s kolika lidma a jak postavenejma je potřeba v tý firmě mluvit. Plus řada věcí bude nejspíš hlavně o předávání dokumentů, což může zařídit kurýr, pokud to z nějakýho důvodu nejde elektronicky.
A taky je vždycky možnost zavolat si taxíka, když potřebuju k advokátovi, u kterýho se blbě parkuje a nechce se mi MHD.
A jo, měl jsem uvést i ty v moderních kanclech s podzemním parkováním a místama pro klienty. Bral jsem to jako samozřejmost a myslel spíš na ty, jejichž klienti by potřebovali zaparkovat v Opletalce. Mea culpa
Tam nezaparkuji ani ted…
Když mám na právníka, mám i na taxi. Nejlepší právník nesedí na Praze 1 – to je takové zaostalé myšlení z 90. let.
allen overy – seděli či furt sedí v celnici.
dentons – v celnici
hkdw – Prikopy
havel – florentinum
clifford – jungmannova
white & čase – dřív příkopy, předpokládám že furt tamtez
vše praha 1.
takže nevykladejte pohádky.
PS: nad vozenim si zadku kamarádem co bydlel ve vodičkově…na pankrác…kde dělal…jsem masivně nechápal. jen užívejte vhodné argumenty. jako např to, že tihle advokáti mají obvykle pro klienty nějaká vyhrazena parkovací místa, většinou v podzemních garazich
A on nebo jeho zákazníci nemohou chodit pěšky či jezdit veřejnou dopravou? Oni s tím mají nějaké problémy, třeba zdravotní?
promiňte, ale nepřehánějte to s tím rovnostarskym zápalem. generální ředitel banky či větší podnikatel MHD nepojede. buď taxi nebo vlastní auto. advokát jak kdo a jak kdy.
Jo na Praze 1 by chtěl podnikat a bydlet každý. A socky by chtěly mit všechno zdarma.
Tak tak. Před hlavním nádražím sedne do tramvaje…a dostane se skoro všude.
No pro návštěvníky ano, MHD je mnohdy i rychlejší než auto a sám ji rád využívám. Ale jsou také lidé, co tam bydlí – a zase kolem Václaváku jich tak málo nebude, tam to ještě není takový skanzen jako třeba u Staromáku. A ti teda myslím celkem pochopitelně asi v okolí svého bydliště parkovat potřebují.
Nepotřebují. Pokud něco, tak chtějí. Nemusí mít každý auto a nemusí ho mít zaparkované přímo před barákem.
Správně! Kdo má kvartýr v centru, nemá co mít auto. Protože je … resp. bylo a zase bude … mnohem lepší ten byt dát do placu do airbnb a přestěhovat se někam, kde bude větší klid a menší pakárna.
Takhle jste to nějak myslel.-)))?
Jen houšť a větší kapky.
Třeba ve formě toho, že se tam ta automobilová doprava vůbec zarazí…
Hmmm … a jste si fakt jist, že s tím místní souhlasí? Nebo im to prostě v zájmu vyššího dobra, svého vyššího dobra:-), dáte befélem a bude? Vždyť co oni do toho mají co kecat, že jo? Dyť tam jen bydlí a/nebo vlastní nemovitost. Ať sou rádi, že jim VLK nebo občanský výbor nepřeměří nadměrné metry a nešoupne jim tam nájemníka:-). Aby bylo jasno, do centra autem jsem nejel už hodně let, tak min 7-10, a pevně doufám, že mi to nejmíň tak dlouho vydrží. Ale tyhle kecy za druhé, co tam bydlí, nebo tam musí … to je fuck… Číst vice »
Jde o to, že to redukce de facto není, pouze navrácení do původního stavu. Ty parkovací stání jsou tam namalovány dodatečně a (snad) dočasně.
Mimochodem jeden z důvodů, proč v centru Prahy bydlí už jen minimum lidí a automobilová doprava se tedy přemístila také jinam.
Já bych radši spočítal, kolik by těch parkovacích míst je potřeba, aby jich bylo tolik co bytů. 😀
Super, mám radost, jak se stavba tramvajových tratí konečně posouvá dopředu ❤️ Tady ale úplně nerozumím, proč se při té nedávné výluce zřídila jen odbočka ze směru Masarykova nádraží nebo Jindřišské, když ve výsledku by měla být Opletalova napojena trojúhelníkem i do směru na Žižkov… Ale jinak vážně super!
Oblouk na Žižkov bude možno zřídit až po zrušení tohoto dočasného obratiště . křížový přejezd je zrovna tam, kde bude napojení oblouku.
Díky za vysvětlení! V tom případě tedy bude nejspíš tramvajová zastávka poměrně blízko ústí Opletalovy ulice.
Jojo…a co teprve obnova tramvaje přes Celetnou a Pařížskou – to bude teprve blahobyt…
trať celetnou se zrušila především kvůli vibracim tramvaji, které hrozily staticky narušit domy v celetné.
Dnes už není problém odhlučnit trať tak, že si toho obyvatel ani nevšimne, tramvaj pod okny zašumí a je to. Snad ještě míň hluku a vibrací než když projede osobní auto.
Úzké uličky … spíše se vrátit do ulice 28. října a Na příkopy a od Muzea na Můstek … do podoby tratí, které ve 20. a 30.letech minulého století vymysleli naši „pra…dědové“ ….
Tam se to rozumí samo sebou…návrat tramvají…
Akorát ten přestup z Hlaváku na tramvaj bude pořád stejná otrava během výluky. Na druhou stranu, kdyby to odjezdily autobusy, zase by byl problém s přestupem na Florenci/Vltavské.
Pokud to udělaj minimálně tam, kam vedou ty starý koleje v Opletalce, bude to od výlezu z metra v hale míň jak 200 metrů. I kdyby ta zastávka byla v ústí Opletalky, furt by to bylo pod 300. To fakt není nic hroznýho a v porovnání s nutností zajíždění busů na Florenc/Vltavskou prkotina. Důležitý bude samozřejmě udělat tu cestu z haly k zastávce a zastávku samotnou v noci dobře osvětlenou a přehlednou.
Na Florenci by to od zastávky na magistrále bylo blíž než od tramvajové zastávky Těšnov. Na Vltavské by ten bus musel trochu kroužit (asi ulicí u Topíren), ale furt by najel míň jalových kilometrů než ta tramvaj (kam s ní – na Palmovku nebo Výstaviště?). Každopádně by to bylo o dost rychlejší než motání kolem Masny.
Tak obávám se, že zastávku na magistrále vám nikdo nepovolí, takže hezky sjet dolu, a pak se zase nějak elegantně vrátit. Blbý je, že buď to bude zajížďka, kde se toho dost propálí. Reálně tedy ta tram je lepší, v trase Hlavní nádraží – Těšnov(v podstatě na Florenci) – Vltavská – Strossmayerovo náměstí – Nádraží Holešovice – Kobylisy. (S linkou 17 není problém, protože ta převezme část zátěže, neb nabízí přímý přestup na linku A, a též je zde i krapet jednodušší přestup na linku B).
Přece na „Vyšehradě“ zastávka byla teď při výluce metra, takže na magistrále bez problémů.
Není třeba obav, ta zastávka tam fyzicky je a náhradní doprava za metro ji v minulosti normálně využívala.
https://mapy.cz/s/dogubepuva
Ano…příhodné…
Ale kdo říká, že je ta samotná magistrála tak životně nutná?
Eh, tak nevím, jestli bych to jako zastávku používal. Blbý je, že to je v odbočovacím i připojovacím pruhu, takže busy by dělaly docela bordel, zvlášť pokud by bus jel na Vltavskou, takže přejezd na koleje(u busů směr sever).
Běžně se sjíždělo na Florenc po trati na Těšnov a návrat přes Bulhara, to mi fakt přijde lépe ta tramvaj.
A bezbariérová…
Bude záležet, jak přesně ty výluky budou vypadat. Pokud se skrz Florenc bude jen projíždět, tak tramvaj kolem Masaryčky stačí, protože tím pojedou jen lidi, kteří potřebují někam do okolí, případně přestoupit na béčko. Pokud bude vyloučený provoz v celém úseku, tak kyvadlovou dopravou z Pražského povstání až na Hlavní nádraží se to nevyjezdí, čili tak jako tak budou jezdit nějaké náhradní busy a to by pak mohly z Hlavního nádraží jet expresně do Holešovic, zatímco Florenc a Vltavskou obslouží tramvaje.
Na Florenci záleží, kam půjdou. z části směrů je ten Těšnov blíž, z části dál a má významnej bonus v tom, že není po schodech.
Pro přestup z metra B se při tramvajový variantě nabízí neblbnout s přestupem na Florenci, ale vystoupit na Náměstí Republiky, směrem na Masaryčku a na náhradní dopravu přestoupit tam.
Navíc tramvajový variantě o dost míň hrozí uvíznutí v zácpě. Vím, že to bude jen o víkendech, ale nedělní večer na magistrále může být výživnej.
a myslíte jako, že lidi by lozili dolů z magistrály takovym tím velmi lákavým schodištěm? jako inovativní, jen trošičku bariérove a značně opruzivni i pro zdrave
Z haly kolmo do Opletalky před popisné číslo 33/35 je to blíže než do Bolzanky …..