DPP může začít projektovat proměnu žižkovské tepny, zastávky se posunou
Seifertova ulice, Praha-Žižkov. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
V souvislosti s modernizací tramvajové trati na dolním Žižkově chce IPR celkově proměnit ulice Seifertova a Táboritská.
Zcela nepochopitelné jsou ty termíny na celkem jednoduchou věc. KOlik let se o tom mluví a začne se až z dva roky???? To jsou už snad stavby století.
Nejde o prostou opravu, ale o rekonstrukci, kde se mnoho věcí změní. Takže bylo nejprve třeba najít shodu na tom, jak ulice má vlastně vypadat a teď se vše musí vyprojektovat a projednat, jehož výsledkem bude především stavební povolení a následně se rozjede výběrové řízení na zhotovitele. Ovšem někteří jednodušší ušatí jedinci to nemají šanci pochopit…
Hlavne, ze se neco deje. 🙂
Docela mne podivuje, jak tu vsichni vychvalujete presun zastavek? Videl nekdo zvas vysledky pruzkumu? Oba dva jasne prokazaly, ze si mistni presun, vice jak50% dotazovanych si nepreje.. a porad se to bude protlacovat a vyzkumy zatajovat. Jako mistni Zizkovak s tim take nesouhlasim a jsem proti. Neprinese to zadne zlepseni mistni obsluhy.
Nejlepší ny bylo mít zastávky 3, ať si lidi vyberou.
Ono zalezi i kolik lidi se do toho pruzkumu zapoji a jak je delanej. Muze to byt tak, ze ti, kdo jsou pro ten presun, nemaj moc motivaci se do nej zapojovat. Druha vec pak je, ze ty tramvaje tam pouziva i spousta lidi, kteri nejsou mistni. Zejmena tu u VSE. A jejich nazory nemusi pruzkum mezi mistnimi vubec zjistit.
Klidně proti buď, ale tato záležitost nestojí jen na místních. Studenti a zaměstnanci VŠE na věc budou mít jiný názor a o ně tu právě jde.
Jj, chudaci studaci,pln sily a energie potrebuji mit zastavku primo pred VSE. Ale, ze starym lidem, ktery jezdi na urad se zneprijemni cesta vam jedno. Bravo.
Pokud na ty úřady chodí denně, pak je chyba někde jinde…
I studovat se dá dálkově, obzvlášť dnes…
Jako největší výhodu posunu zastávek vnímám lepší propojení s důležitými občanskými stavbami, jako je u Viktorie Žižkov Vysoká škola ekonomická a na Lipanské Gymnázium Karla Sladkovského. Na celkovou revitalizaci ulice se moc těším, bude se zde například konečně pořádně pracovat se zelenomodrou infrastrukturou a voda bude sváděna ke stromům, místo do kanalizace.
Přesně tak, doufám, že ty přesuny zastávek nakonec opravdu projdou. Zajistí daleko lepší obsluhu hlavního nádraží tramvají i z druhé strany, v článku zmíněné propojení a metrobusem 135, o Vysoké škole ekonomické nemluvě.
Tak doufám, že to nedopadne jako na Bělohorské, kde se také měla zastávka U Kaštanu posunout tak aby lépe obsluhovala oblast a nakonec do toho hodila radnice P6 vidle (po nátlaku několika málo lidí co u zastávky bydlí) a tak doteď naprostá většina lidí odchází ze zastávky přebíháním silnice na jejím konci a míří zpět směrem k přirozeným cílům (obchod / poliklinika / pošta / lékárna).
To je bohužel ta škoda no… že nakonec kvůli pár křiklounům tyhle koncepční změny neprojdou. Viz i rozšíření zastávek na znamení alespoň u autobusů, o kterém už se teď raději vůbec nemluví a bylo zřejmě odloženo na neurčito, přitom by to ten provoz zrychlilo i zlevnilo.
Kdyby se u autobusů dalo skutečně zmáčknout tlačítko odkudkoli (např. pod sedadlem), tak bych souhlasil.
To bych neřekl že je hlavní problém, hlavní je když člověk nic nečeká a hele, „tady přece nikdy nebylo potřeba mačkat“!
No, a co pravidelnost provozu/jízdní řád? Má to cenu vynechat zastávku a pak na další čekat dvojnásobek, nebo (obzvlášť večer) podjíždět JŘ?
Ale když už tak se s tím musí cvičit naprosto ojediněle, tak jednou za 10+ let, a ne zrovna jak který názor dopravního odborníka získá převahu…
U Prahy 6 toto obzvlášť zamrzí.
Stačí se podívat a je jasné, že mezi sousedními zastávkami je ta vzdálenost nějaká nevyrovnaná…
Doufám že to bude k lepšímu a ne zase k horšímu jako Bělehradská, Nuselská a Francouzská kde to je katastrofální!
Hlavní věcí co je potřeba je oddělení tramvají od aut a klidně zrušení parkovacích míst a zavedení pouze chodníku, pak pruhu pro auta a pak tramvaje. Zastávky všechny ostrůvkové aby stojící tramvaj neblokovala auta a naopak.
Takových „povedených“ zastávek je v Praze povícero. Za mě třeba Lazarská. Ty se fakt „povedlaů!
Tak na obnovu tramvaje v dolním Žižkově stále marně čekáme, a ani vidu, ani slechu.
Hlavně že museli přejmenovávat Husineckou, když se stejně bude rušit…
mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako obvykle…
Husinecká byla přejmenována proto, že u ní nově končí linka 101, tak aby obsahovala název čtvrti ve které leží.
nechci rejpat, ale bez toho by ten autobus jako nenastartoval? i když je pravda, že mezi sporosté cestující je potřeba vnést občas zmatek hlaváčku. změny linkového vedení už nikoho nerajcujou, většina lidí co nejede obvyklou trasu už jezdí podle nějaký aplikace a holt jim k tomu ještě přibude že si zastávku vyberou z mapy. jen si říkám, zda-li je toto jednání nutné…
Samozřejmě že by autobus nastartoval, ale jde o zobrazování konečné zastávky na autobuse. Když tam bude svítit název Husinecká, tak nemusí každý vědět, že je to na Žižkově. Právě z tohoto důvodu byly v posledních letech přejmenovány např. zastávky Ratibořická, Černokostelecká, Otěšínská atd.
Např. v Letňanech ex Krausova na Sídliště Letňany. Je to mnohem srozumitelnější.
A „Žižkov, Husinecká“ nebo „Husinecká (Žižkov)“ to by nešlo? Taky dvouslovní…
Než k tomu dojde, bude už Husinecká zapomenuta 🙂
Vždyť bude pořád, jenom na jiném místě ne? A právě dál od Husinecke ulice
Myslím, že posun zastávek je rozumný. Jako člověk, který zde léta bydlel, to vnímám jako správný krok.
Nebude chybět Lipanská v současné poloze? Nově bude vzdálenost mezi zastávkami na Sladkovského náměstí a Olšanském náměstí (tedy v hustě obydleném území) zhruba 600 metrů, tedy víc než mezi Hlavním nádražím a náměstím W. Churchilla, kde mezi nimi nic není. Radši bych viděl přesun opačným směrem – Hlavní nádraží posunout z Bolzanovy na nám. W. Churchilla. Přestup na vlak je to podobně dlouhý, ale v Bolzanově nic moc není a je blízko Jindřišské.
Není 600 m jako 600 m – ty ze Sherwoodu na Churchillák se na světlech u Bulhara dokážou pěkně protáhnout…