DPP musel odstavit nové autobusy od SOR s klimatizací

Bus v pražské MHD. Autor: DPP - Petr HejnaBus v pražské MHD. Autor: DPP - Petr Hejna

Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) musí řešit nepříjemnou komplikaci s provozem nových kloubových autobusů od SOR Libchavy. Firma v

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Proc se u techto busu oslabila klima, pokazde kdyz jsem s nim jel, tak bylo v salonu prijemne chladno,… ale po vraceni do provozu jsem uz 3x jel timto busem a klima fouka teply vzduch, neni tak jako venku, ale preci jen je ve voze tepleji a ne moc prijemne…

Cartman

To by se nestalo MAN nebo Mercedesu.

Petr.R

ale stává. V menších městech mají svoje dílny a tak to opraví a netahají to k vyrobci, protože čas jsou peníze. Vy když máte nějaký problém s osobákem, tak jedete do servisu?

Jan

Velká města mají samozřejmě taky svoje dílny, ale pokud se jedná o záruční opravy nebo přímo reklamace výrobních vad, tak to samozřejmě musí řešit výrobce. Nejsou blbí, aby si opravovali nové vozidlo za svoje náklady. Dopravce (hlavně ten státní/městský) má taky nějaké rezervy, aby dokázal pokrýt takovéto výpadky, soukromníci tohle odbývají. Viz odstavení všech 14T, i když to bylo za cenu obnovení provozu již nedávno vyřazených vozů, ale zvládlo se to.

Cartman

To by se nestalo MAN nebo Mercedesu

čech

Koukám, řiďme se typicky českým „jezdím autobusem, tak neznám většího odborníka na autobus než sebe“ :)) Jako jsou všichni Češi odborníci na hokej, fotbal, tak bohužel i na veřejnou dopravu.

Démon

V rámci úspory energií klimatizaci v MHD zrušit. Stejně většina cestujících smrdí. Lepší když to větrá než klimatizace.

Jan

Snad nejsi ten samej Démon jakej dělá u DPP. Poslední vozidlo co pořádně větralo je T3, což je dnes již třicetileté vozidlo (plus nějaké ty modernizace. Zbytek je pojízdný skleník s většími či menšími okny a větrá to naprosto minimálně, je z toho jen horký vánek, což není příjemné nikomu.

Milan

Hlavně by měl DPP u těchto autobusů znemožnit otvírání okýnek cestujícími. Jel jsem tímto busem asi 2x a většina okýnek otevřených, takže klimatizace prakticky jen brala výkon, ale účinek minimální. U tramvají 15Tf už většinou okna bývají zavřená a zamknutá, ačkoli taky ne vždy.

Jan

Zamknutá snad nejsou, spíš se lidi naučili to správně používat. Ze začátku taky otvírali okna všude nehledě na ceduli vedle, dnes to spíš někdo zavře, pokud to předtím jný cestující nerozvážně otevřel.

Martin

Ani nejdou zampknout, jsou to jen vyklopky, ale taky obcas narazim na individuum co to okenko otevre…

Horsi jsou ty neklimatizovane, u kterych DPP kazde druhe okno zalepil, aby neslo otvirat (u nekterych typu jdou otvirat i ta bez madelka, v jinych nejdou otevirat ty s madelky), .. Vse v ramci vykriku, ze kdyz jsou okna otevrena, tak tramvaj spatne vetra a ze s klimatizaci spatne brzdi, jako tehdejsi vymluvy proc to s klimatizaci nejde…

Martin

Myslim, tramvaje 15T…

U autobusu tohle nastesti neprobehlo…

Zajinmave je, ze DPP testuje novy elektrobus od SOR na lince 109 a v tech vedrech jezdil s vypnutou klimou jen s otevrenymi okenky a vedro jako v krematoriu….

Jan

U autobusů jako Citybus je to ještě horší: miniaturní okénka a je jich po celém voze jen pár. Tam není problém jezdit s teplotou 40-50 stupňů vevnitř.

thegrid

Zamykat nedoporučuji. On když si to autobusák rozmyslí, tak ji vypne a je po ptákách.

Vojtěch

Hm. A divíte se? Nebýt výběrových řízení postavených jen na základě nejlevnější nabídky, SOR může vyvážet tak do Ruska, Bangledéše, Konga či KLDR; v žádných západních vyspělých zemích by nikdo inteligentní, kdo jezdí denně autobusem (případně kdo ho řídí či opravuje), by nikdy nic takového jako SOR nekoupil… Bohužel výběrová řízení existují, ve většině případů jsou postaveny jen na nejlevnější nabídce a úředníci nic jako šířka uliček, velikost sedadel, odpružení, podvozek; pohodlí a pracovní podmínky řidiče; kvalitu provedení neřeší… V Teplicích se SORy vysoutěžené Ústeckým krajem začaly rozpadat po třech letech (upadaly opěradla u sedadel, přední nárazníky, desky kryjící elektroinstalaci… Číst vice »

Milan

Z pohledu cestujícího jsou ale SORy o úroveň lepší než Karosy (př. Citybus, ten jako by snad neměl odpružení).

xxxyyy

To raději pojedu Karosou B 731 než SOR!

Jan

Nejlepší je jet 213 od Želivského na Spořilov. Solidní tankodrom a v horších Citybusech se ozývají takové rány, že má člověk neodbytný pocit akutního rozpadu celého autobusu. SOR je o něco lepší, ale mlátí taky, kupodivu stále drží pohromadě. Na naše silnice to chce prostě terénní pojezd typu Tatra T400, akorát v modernější verzi.

Martin

SOR v krci a Lhotce, silnice vypada celkem rovne, ale nemate sanci se vyhnout otresum, nekdy je to rana az na konstrukci,…

Martin

To fakt nejsou, me to prijde spise naopak, u sor mam velky problem s kazdou nerovnosti na vozovce, u karosy to tak hrozne neni, ale ve srovnani se Solarisem nebo mercedesem jsou oba tak treti liga… Navic u sor prvni vozy byly nizkopodlazni jen pro stojici, ani jedna sedacka nebyla v nizkopodlazni casti (dnes jsou dve, nepocitam sklopne), navic vzadu je to jako pro horolezce…

PS: pamatujete tu vymluvu Sor a Karosy na vyklopna okenka, ze jde o narizeni EU, pricemz solaris mel vzy velka soupaci? Dnes to najednou jde i u ceskych vyrobcu bez vymluvy…