DPP modernizuje zabezpečení metra, v neděli nepojede metro z Holešovic do Letňan
Souprava metra na trase C. Foto: DPP
Cestující na lince C pražského metra čeká v neděli celodenní výluka mezi Nádražím Holešovice a Letňany. Důvodem je modernizace zabezpečovacího
technologie elektronického stavidla
Je to stavědlo
Mám za to, že Metro používá elektronické stavědlo ESA 11M. Tedy tam, kde již není reléovka.
U Vltavy v Holešovicích by mohli mít i to stavidlo.
„Doposud používaná technologie elektronického stavidla pochází z roku 2004 a již neodpovídá současným požadavkům a potřebám provozu“
Ve srovnání: Doposud používaná technologie z roku 1904 (Praha – Beroun). Ano vím, Metro je uzavřený systém. Jenže autoblok mohl na té trati již 40 let fungovat. Smutné srovnání.
Nejlepší na tom je, že expresy jedou kratší dobu část z Plzně do Berouna než pak z Berouna do Prahy, např. tenhle https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?351
Pocitově je Beroun tak nějak na půl cesty, ale pak je to docela překvapení, když se člověk podívá na mapu. 😉
Díky za tip, tohle je už skoro na zpamatneni celého ZabZar 😉
Čekal bych na tomto serveru trochu víc podrobností. Proč již to staré nevyhovuje, čím se nahrazuje, jaké jsou jeho výhody, či jak jsou na tom ostatní stanice metra v Praze.
Ve skutečnosti tiskovka DPP poněkud přehání (s tím že již neodstačuje). Co jsem se dozvěděl, spíše jde jen o určité úpravy, jako vložení čteček pro elektronickou identifikaci obsluhy, přidání komunikačních počítačů a „update“ software elektronického zabzař.
Většina stanic má pořád reléovky AŽD-71, elektronická jsou podle mě Holešovice, Ládví, Letňany, Prosek, Nem. Motol a Depo Hostivař (což se shoduje se seznamem budoucích prací).
Mě bylo hned diné, že by jedna z nejnovějších tratí měla nedostačující zařízení. Nevšiml jsem si, že by tam nějak výrazně přibyl provoz kromě toho, že zrušili pásmo do Letňan.