Doprava ve městě Metro

DPP modernizuje zabezpečení metra, v neděli nepojede metro z Holešovic do Letňan

Souprava metra na trase C. Foto: DPP
Souprava metra na trase C. Foto: DPP

Cestující na lince C pražského metra čeká v neděli celodenní výluka mezi Nádražím Holešovice a Letňany. Důvodem je modernizace zabezpečovacího zařízení ve stanici Ládví.

Provoz bude přerušen na celý den v obou směrech. DPP během výluky zavede náhradní autobusovou (XC1) i tramvajovou dopravu (XC). V úseku Nádraží Holešovice – Kobylisy lze využít jako náhradní dopravu také tramvajovou linku 17.

Práce na výměně stávajícího zabezpečovacího zařízení DPP zahájí v sobotu v noci po skončení provozu metra. Doposud používaná technologie elektronického stavidla pochází z roku 2004 a již neodpovídá současným požadavkům a potřebám provozu v pražském metru. Práce potrvají do pozdních nočních hodin z neděle na pondělí. Provoz metra na lince C bude plně obnoven opět od pondělí 27. července 2020. Na podzim a v příštím roce DPP zmodernizuje zabezpečovací zařízení také ve stanicích Depo Hostivař, Nádraží Holešovice a Letňany.

Kompletní seznam dopravních opatření pro výluku je na stránkách DPP.

 

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mirekk

technologie elektronického stavidla

Je to stavědlo

mirekk

Mám za to, že Metro používá elektronické stavědlo ESA 11M. Tedy tam, kde již není reléovka.

Jan

U Vltavy v Holešovicích by mohli mít i to stavidlo.

Jiří Kocurek

„Doposud používaná technologie elektronického stavidla pochází z roku 2004 a již neodpovídá současným požadavkům a potřebám provozu“

Ve srovnání: Doposud používaná technologie z roku 1904 (Praha – Beroun). Ano vím, Metro je uzavřený systém. Jenže autoblok mohl na té trati již 40 let fungovat. Smutné srovnání.

john334

Nejlepší na tom je, že expresy jedou kratší dobu část z Plzně do Berouna než pak z Berouna do Prahy, např. tenhle https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?351
Pocitově je Beroun tak nějak na půl cesty, ale pak je to docela překvapení, když se člověk podívá na mapu. 😉

Gwann

Díky za tip, tohle je už skoro na zpamatneni celého ZabZar 😉

David

Čekal bych na tomto serveru trochu víc podrobností. Proč již to staré nevyhovuje, čím se nahrazuje, jaké jsou jeho výhody, či jak jsou na tom ostatní stanice metra v Praze.

Y.K.

Ve skutečnosti tiskovka DPP poněkud přehání (s tím že již neodstačuje). Co jsem se dozvěděl, spíše jde jen o určité úpravy, jako vložení čteček pro elektronickou identifikaci obsluhy, přidání komunikačních počítačů a „update“ software elektronického zabzař.

Většina stanic má pořád reléovky AŽD-71, elektronická jsou podle mě Holešovice, Ládví, Letňany, Prosek, Nem. Motol a Depo Hostivař (což se shoduje se seznamem budoucích prací).

Jan

Mě bylo hned diné, že by jedna z nejnovějších tratí měla nedostačující zařízení. Nevšiml jsem si, že by tam nějak výrazně přibyl provoz kromě toho, že zrušili pásmo do Letňan.

Partneři

Škoda transportation
CSCARGO