DPP má svůj první trolejbus, koupil ho v Plzni za čtvrt milionu
Trolejbus Škoda 24 Tr z Plzně, který koupil Dopravní podnik hl. m. Prahy. Foto: DPP
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) koupil po více než 60 letech vlastní trolejbus. Po krátkodobém pronájmu různých typů na
Hmmmm, Praha objevuje Ameriku… 😀 Kdyby si nezrušili ty trolejbusy, které jim tam jezdily dřív, udělali by líp. Těžko vracet něco, na co není infrastruktura připravená a přizpůsobená. Jelikož se podílím na projektech trolejbusové linky do Letňan a na letiště, tak vím, jaké potíže to provází.
Zajimalo by me, nakolik je tohle vozidlo vhodne. Co si tak matne vybavuju, tak tyhle trojlebusy v Plzni kdysi davno zacinaly nekde tusim na lince 13, kde zajizdely k Olympii, nebo jak se jmenovalo to OC. Nicmene vetsina linky byla pod dratama a dojizdel se jen kousek na naftu. Zato tady mi prijde, ze ta cast po draty je dost kratka, jinak to pojede na naftu a to jeste nejspis dost blbe.
Je to vozidlo primárně na zácviky personálu.
ano máte pravdu, jednalo se o linku 13 k OC Olympia, ale zvládnou mnohem delší trasu, při výlukách se jezdily i delší trasy, teď podobný trolejbus (stejný typ) jezdí na lince 19 Ústř. hřbitov-Radčice, kde bezdrátová část je cca 6 km tam + 6 km zpět
Vždyť na 19 jezdí ty s bateriemi. Ne tento typ. 🙂
tak to byl asi záskok, viděl jsem tam v minulém týdnu stejný typ, ale máte pravdu měl se tam primárně zkoušet bateriový
Tyhle trolejbusy jezdí také na lince 12 do obce Letkov. Ve srovnání s bateriemi to je hrůza, ale jede to. A pokud to má DPP hlavně pro školení, tak nějakou službu to udělá…
Spíš první novodobý, v muzeu jich několik je a 8Tr se už i na Proseku projela 😉
Na Prosecke se projela uz i parkrat T400, a musim rict, ze to je dobrej trolejbus, zastaraly, ale odpich to ma slusnej v plnym tolejbusu nebylo znat, ze je to kopec,…
Jaký je zhruba dojezd toho diesel-agregátu?
Co jsem četl, tak to má nádrž jako autobus
Jede to dokuď se dieselagregát nezavaří.
Co mi kdysi říkalo pár lidi. Tak trolejbus s DA má vyšší spotřebu jak autobus. Proto taky když se měnilo trolejové vedení u nás v centru města ve Zlíně, tak na linku 11, která jezdí část trasy mimo trolejové vedení, nahradili autobusy, jelikož větší část v ten moment byla mimo funkční trolejové vedení.
Tak asi než dojde nafta 🙂
Přesně tak, zavaření hrozilo možná tak u 21Tr, tehdy byl pomocný agregát novinka a naprostá bomba.
Zavařit se podaří v létě i 24Tr, ani to netrvá tak dlouho…na konečné jsme kolikrát otevírali ten dekl vzadu, aby se to rychleji vyvětralo…
15 let starý, navíc s dieselagregátem, a ještě bude několik let spolehlivě sloužit, tady jde vidět, proč mají tb smysl. Je třeba koupit ještě další, co se nerozpadají, a můžeme začít jezdit po Praze hned a za pár korun.
No vyhoda trolebusu v tomhle urcite je, jednak je to jednodussi pohon a taky neni potreba obmenovat kvuli novym eko normam. Na druhou stranu u takhle starych kousku bude problem obecne v tom, ze treba koroze muze velmi rychle zivot toho vozidla ukoncit. Takze sice muze takovej kousek treba pet let jeste slouzit, ale taky muze jit za rok do kytek, protoze oprava nebude rentabilni. Jako nejaka testovaci laborator to bude dobry, ale do nejakyho regulerniho provozu bych poridil neco novejsiho, tohle uz je proste popelnice.
No, podle té symbolické ceny (tipuju úřední odhad ceny vyzískatelných náhradních dílů) soudím, že je to víceméně šrot na dojezdění kolem komína na zácviku.